Hankinnat tulokkaalle

Mä sain tänään kaverilta lainaksi vauvalle ensisängyksi sellasen stokken daybedin, toivottavasti vauveli viihtyy siinä! :)
 
b8a18991d1a78859aab29c30ff0222bd
Tilasin jollyroomista aivan ihanat lakanat pinnasänkyyn :Heartred
 
Kannattaa varoa liiallista pulloruokintaa jos maitoa tulee. Tein sen virheen esikoisen kanssa ja kun yritin taas imettää niin vauveli sai rintaraivareita kun maitoa ei tullut siihen tahtiin kun pullosta tuli. :sad001 masentunut fiilis ei auttanut maidontulossa ja itku kurkussa sitten pumppailin maitoa ja syötin pullosta ja annoin lisäksi korviketta... Että semmonen... Toisen lapsen kohdalla jätin suosiolla pumppailut pois ja imetin mahdollisimman usein vauvaa ja onnistuin täysimettämään 5kk. :). Sitähän voi jos maitoa tulee reippaasti niin pistää pakkaseen ja muistaakseni maito säilyy pakkasessa sen 3kk? Jollain parempaa muistikuvaa? Niin sitä voi käyttää vaikka kiinteiden aloituksessa perunan sekaan.
 
Mamssi, mä muistasin, että säilyy pakkasessa jopa 6kk. Mutta en oo kyllä ihan varma mäkään. Ja ylipäänsä siitä oli vähän ristiriitasta tietoa muistaakseni liikkeellä.

Pullollakin voi muuten kai ruokkia jotenkin 'tahdistetusti' eli silleen ettei sieltäkään maito virtais herumatta ja liian nopeesti. Mä en kyllä tiedä, miten se käytännössä toimii, mutta jos jotakuta kiinnostaa, niin varmaan vois löytyä tietoa hakusanoilla 'tahdistettu pulloruokinta' tms...
 
Imetyksen tuki muistaakseni antaa vinkkejä myös tuohon pulloruokintaan ^ ellen ihan väärin muista.
 
Meillä sanottiin perhevalmennuksessa tuosta äidinmaidon säilymisestä pakastimessa, että se olis 3 kuukautta.
 
Minä oon yrittäny ettii netistä imetyspaitoja, haluaisin jotain erilaista kuin mitä useimmat kaupat syytää ja löysin nettikaupan bella bambina, jossa oli ihan mielenkiintoisia ja jopa hyvänhintaisia imetyspaitoja. Onko joku tutustunut jo kyseiseen nettikauppaan?
 
Mäkin ajattelin ristiäisiin tilata mekon. Mitäs sanoisit mimmulih, oliko kokotaulukko yhtään paikkaansa pitävä?
 
Joo oli. Toki se mekko jonka ostin on tosi venyvää kangasta et antaa aika paljon anteeks. Normaalisti olen l- kokoa niin tilasin kylläkin xl-kokoisen ihan varmuudeksi. Se oli ihan sopiva :)
 
Hm.. vois itekin hankkia valmiiksi jonkun kivan imetyspaidan. Kävin pari viikkoa sitten kylässä kaverilla, joka imettää 4 kuukautista tyttöään. Siinä hän ihan sujuvasti imetteli kyläilyn lomassa ja se tapahtui niin huomaamattomasti, kun oli hyvä ja suojaava imetyspaita. En kyllä yhtään nähnyt mitään rintoja tai rinnapäitä, kun vauva oli syömässä. Tosin en nyt niin tarkkaan siinä tuijotellutkaan mut kuiteski... Mul on kyl pari raskauspaitaa, jotka on myös imetyspaitoja, mut en oikein käytännössä tiiä ainakaan toisesta, että pystyykö sen alta kuinka huomaamattomasti imettämään... Täytyy vähän tutkia asiaa tarkemmin.
 
Multa puuttuu vieläkin ne imetysliivit ja pitäs saada kyl pari paitaakin hommattua. Mut luultavasti saan niitä hommattua vasta sit ku tulee äippärahat loppukuusta :eek:
 
Tuleeko ensimmäiset äippärahat tässä kuussa jos on jääny aiemmin samassa kuussa äitiyslomalle?
 
Mulla on muutama imetyspaita, sattu oleen alennukses sillo joskus alku syksystä. Yhet imetysliivis ostin jo, enempää ei kuulemma kannatakka ennen ku on synnyttäny. Tulee vaa ongelmia kokojen kans.. nyt jo on changen suurin imetysliivikoko et jos tästä viel rinnat kasvaa ni tulee hankaluuksia saada sopivia liivejä. Ja mulla on pakko olla kaarituelliset, ainaki päivällä. Yöks voi olla mukavemmat kaarituettomat
 
Miims sä näät kelan sivuilta tarkan maksupäivän millon sun äitiysraha maksetaan ja paljonko sitä maksetaan olettaen että siitä on päätös tehty. (Veroja siitä ei ole miinustettu tosin)
 
Ei ollu ainakaan eilen tullu vielä päätöstä. :/ ens maanantaihin mennessä pitää liitteet olla sielä perillä ja laitoinki alkuviikosta palkanlaskentaan viestiä, josta sanoivat laittaneensa liitteet eteenpäin. Mietin vaan että pitääkö seuraavia rahoja odottaa helmikuun loppuun. :l
 
Takaisin
Top