Hankinnat tulokkaalle

:facepalm: touh, olishan se pitäny muistaa että netin ihmeellisestå maailmasta löytyy kaikki :woot:. Nyt ehkä katselemaan ohjeita ja ideoita siihen pinnasängyn katokseen, netistä!
 
Mää en jaksanu/osannu koota sitä kehtoo
Enkä tiijä osaanko koota sen tukevaks, kuitenki joku pohja tms irtoo :P paree oottee viikonloppuun et mies on apuna.
Sellanen katos ois kans kiva. Oon ny ompelemas sellasta viirinauhaa, jos vaan osaan.. oon nimittäin huono ompeleen mitään..
 
Mulle sano kangaskaupan myyjä että joku oli kehunu vauvansa nukkuvan paremmin yönsä katoksen alla.. Mene ja tiedä, meillä on muutenkin nukkunut vauvat hyvin, oli katosta eli ei.
 
Jee meidän turvakaukalo tuli tänään! Päädyttiin tilaamaan se Saksasta, kun oli halvempaa. Se vaikuttaa superhienolta :D. Malli on Cybexin Cloud q, ja toi onkin pinnasängyn lisäksi ainoa uutena ostettu asia vauvalle.
 
5e5c88b07f5ab383d9586a41022aab6d


Noniin, tässä vihdoin auki-asennossa tää meidän hoitotaso! Sinne on nyt laitettu vauvaöljy, vanulaput ja -puikot, vaipat, lanoliini-rasva, sinkkivoide, kynsisakset ja harja. Kosteuspyyhkeet vielä pitää laittaa. :) alla lipasto jossa vauvan vaatteet, pukluharsoja, miulle liivinsuojia.. Sen puolesta saa vauva nyt tulla! Ostettiin myös tutteja, pari korviketta varalle ym. Sit keitettiin rintapumpun osat, tuttipullot ja tutit, rintakumit ja maidonkerääjä. :) vielä pinnasänky kasaamatta.
 
Oijoi, MPOP ahkeroinu :). Mä oon kyhänny kans vaikka kuinka kauan hoitopöytätavaroita, mut vieläki kesken :/. Hyvä että laitoit listaa. Olis noi vauvaöljyt ja harja jääny kahtomatta :)
 
Mitä kaikkia öljyjä/rasvoja ootte hankkinu? Mä en oo mitään sellasia hommannu, liberolaukusta ym tulleita pieniä näytteitä on kyllä. Oon vaa vähä hukassa, et mihin niitä kaikkia talkkeja ja voiteita käytetään? Riittääkö mahdolliseen vaippaihottumaan esim. bepanthen? Pitääkö olla naamarasvaa tms?
 
Mulla on talkki, hoitovoide, kylpyöljy ja sit ne liberon ym näytepakkaukset. Mulle sanottiin ettei kannata hirveesti hamstrata ku ei välttis tarvi/sovi vauvalle. Ilmeisesti mitää kropan rasvausta ei suositella muutako pepulle..
 
Mulla on oikeestaan vaan sinkkivoide (+bepanthen) pyllyrasvaksi jos tulee vaippaihottumaa ja vauvaöljyä jos haluaa vauvahierontaa tehä ja sillä voi pehmittää karstaa jos sitä muodostuu vauvan päänahkaan :) muuten yritän mahd vähillä tököteillä pärjätä. Jos vauvan iho pysyy hyvänä niin ei sitä turhaan tarvitse rasvasta tai öljytä. Kuivan ihon pelossa ei tarvitse tiheää kylvettämistäkään pelätä, meille lääkäri antoi atooppisen ihon omaavan tytön hoito-ohjeeksi runsaat kylvyt, silloin iho imee kosteutta itseensä. Meillä toimi kun oli pahaa kutinaa. :) ja ilmakylvyt tietysti myös, varsinkin vaippaihottuman kanssa!
 
Eikä kai vauva mitää pesuaineita välttis tartte? Kylpyöljyä kuiten voi laittaa kylpyveteen
 
Ei tartte. Ihan pienen vauvan (ja taaperonkin) voi pestä vaan vedellä. Kylpyöljyjen ym käyttö on makuasia, ite tykkään pestä pelkällä vedellä kun vauva muutenkin liukas vedessä. :)
 
Jee, fb:n kautta kyselin edullisia harsoja ja työkaveri tarjos mulle 14 kpl 4 eurolla! :) aattelin jo et miun pitää lähtee ostamaan kaupasta uusia sillä 15e:lla mut nyt pääsenki huimasti halvemmalla! :) käytettyjähän ne on, mut mulle pääasia on et ne on käyttökelpoisia ja säästän samalla rahaa ja luontoa. :)
 
Mulla on siskonpoikien vanhat mummun aikoinaan ompelemat. Ois muuten tullu itku niiden harsojen hintojen kanssa :/
 
Mä halusin uudet harsot. Jos ois joltain tutulta saanut niin oisin ehkä voinut ottaa, mutta jotenkin mua ällöttää ajatus ostaa tuntemattomalta harsoja. Vaikka kuinka saa pestyä...
 
Mä sain harsot mun kaverin siskolta. Mäkään en raaskinu ostaa uusia ku oli nii suolane hinta. Muutenki rahaa menny/menee riittävästi.
 
Minä oon yrittäny ettii netistä imetyspaitoja, haluaisin jotain erilaista kuin mitä useimmat kaupat syytää ja löysin nettikaupan bella bambina, jossa oli ihan mielenkiintoisia ja jopa hyvänhintaisia imetyspaitoja. Onko joku tutustunut jo kyseiseen nettikauppaan?

Tilasin Bella Bambinasta imetysliivit. Hyvin toimi, tulivat parissa päivässä.
 
Täällä alkaa olla kaikki hankittuna ja laitettuna paikoilleen. Tänään hain apteekista D-tipat. Amme tosin puuttuu vielä. Viimeksi oli OK Baby merkkinen, jossa oli muotoiltu tuki vauvalle. En vaan tykännyt tosta ammeesta, kun se oli niin iso ja vei paljon tilaa. Oisko kellään suositella jotain pientä, siroa ammetta (vois säilyttää sitä saunan lauteilla)?
 
Meillä on Orthexin vauva-amme, jota säilytetään juurikin saunan lauteilla. En sitten tiedä onko se sinusta iso vai pieni. Kaikkein tilaa säästävin taitaa olla stokken kokoontaittuva amme, mutta on sillä varmaan hintaakin.
 
Takaisin
Top