Oireiden kyttäys / jännäily-ketju :)

Rinnoista vuotaa maitoa. Kiva juttu. Varsinkin toinen vuotaa kokoajan vähän ja kolottaa just sillai että maito nousee. Ja kuukaus vielä laskettuunkin. Toivottavasti ei ala nyt kauheesti valumaan.
 
Mä ihmettelen et mulla ei oikee vieläkään tissit vuoda. Tyttöjä odottaessa se homma alko jo rv 17+ ja rv15+ ja lisäänty loppua kohden tasasee tahtii. Nyt on vaan kaks kertaa herunu, ja toisella niistä kerroista olin nähny useempana päivänä pientä poikavauvaa.
 
Mä en oo ees tullut ajatelleeksikaan, että ennen synnytystä pitäisi maitoa tulla. Ei mulla vaan tule:eek:
 
Mulla ei ole tullut yhdessäkään raskaudessa maitoa ja ainakin aiemmat imetykset on lähtenyt hyvin käyntiin ja maidontulo on ollut runsasta. Toivottavasti tässäkin niin..
 
Mulla on mies muutaman kerran saanu yllärimaistiaiset :joyful: Rinnat ei itsekseen vuoda, mutta nyt viime viikosta lähtien ihan lievä nännipihan puristaminen saa ne vähän vuotaan.
 
Mulla kans tulee maitoa jos puristelen...Nyt käytössä myös weledan rintaöljy ja imetystee :) Pelaan siis varman päälle!
 
Tunteeko muut vauvan liikkeitä supistusten aikana tai niiden välissä? Nyt on ollut napakoita supistuksia tunnin-pari, mutta vauvakin liikkuu ahkerasti. Muistelisin vaan jostain kuulleeni, että synnytyksen lähestyessä ja supistusten tullessa vauvakin valmistautuisi synnytykseen lepäämällä ja kohdussa voi olla yllättävänkin rauhallista.

Tuntuu vaan niin oudolta oma kivikova vatsa, jossa vauva myllää normi iltamenojaan...
 
Isanen, Mulla vaihtelee.. Yleensä vauvat on ollut hiljaisia sen aikaa kun supistelee (paitsi jos supistusten välit on yli 10min), mutta kyllä nuo on välillä myllännyt supistuksen aikanakin sen verran mitä on ollut mahdollista. Mutta en muista kyllä synnytyksen aikana tunteneeni liikettä eli noi liikkumiset supistusten aikana ja välissä on liittynyt varmaan enimmäkseen ennakoiviin supistuksiin.
 
Mulla ei ole (tietääkseni) vieläkään kertaakaan ollut supistuksia. Ainakaan en niitä tunnista jos niitä on. Eikä maitoakaan varsinaisesti tule, mutta rintsikoissa on useempana iltana ollut päivän päätteeksi sellaiset pienet tahrat nännien kohdalla. Ilmeisesti hyvin pieniä määriä kuitenkin tulee :) Nyt rv36+2.
 
Jos kiukkuisuus ja loputon halu nukkua enteilee synnytystä niin mä lähen jo huomenna puskeen tätä pihalle..eääh..jotenkin niin tympääntynyt olo, vaikka la vasta 26 päivä. Mut ehkä mua vain väsyttää ja siks oon kiukkuinen. Ei oikein mikään jaksa enää kiinnostaa. Just miehen sisko kyseli miten on mennyt ja tuumaskin ennen ku ehin vastata että niin pakkohan se vaan on jotenkin mennä vaikka viimeset viikot onkin mitä on. :p
 
Eipä täälläkään maitoa tipu, puristaessa tulee vähän. Pitäskö tuo alkaa pumppaileen niin pääsis synnyttelemään :D
 
Mulla ei ole (tietääkseni) vieläkään kertaakaan ollut supistuksia. Ainakaan en niitä tunnista jos niitä on. Eikä maitoakaan varsinaisesti tule, mutta rintsikoissa on useempana iltana ollut päivän päätteeksi sellaiset pienet tahrat nännien kohdalla. Ilmeisesti hyvin pieniä määriä kuitenkin tulee :) Nyt rv36+2.

Minäkään en Vuanne tunnistanut edes harjoitussupistuksia ennenkuin terkka sanoi asentoa kokeillessa, että "sulla supistaa aika voimakkaasti". Tosiaan olin ollut aijemmin vaan sitä mieltä, että välillä on hieman epämukavaa ja vaihdoin asentoa =D. Supistuksia kaikki tyynni.

Nyt on ollut niiden lisäksi alaselässä vihlontaa. Liitoskivut vähenivät, mutta alkoivat taas sisätutkimuksen jälkeen. (Lääkäri oli tosi kovaotteinen ja tuntui, että olisi samalla voinut vetää vauvan uloskin =D. "Tämä on pää tässä, tuntuu ihan selkeästi". -Joo, tuntuu täälläkin =D)

Lisäksi ihmeellistä "kihelmöintiä" tai kipua alhaalla, varsinkin liikkuessa. Tämä erilaista kuin liitoskipu... Laskettu aika on vasta 17.1. ja nyt 27+5 (??) että en usko mitään tapahtuvan vielä..
 
Tänään pari kunnon supistusta päivällä, oikein otti joka paikasta. Nyt illalla ei vielä mitään, vaikka vietiin kuusi ulos ja imuroin ja touhusin. Sinnna, mullakin välillä alhaalla kihelmöi ja kipunoi ihmeellisesti. Kaiken maailman tuntemuksia :P

En tiedä kumpi on parempi, et lähtis itekseen käyntiin vai odottaa vaan rauhassa perjantain sektioon? Mielipiteitä?
 
Sandrax samaa oon miettinyt. Mutta aattelin sitte mennä sillä, et ma sektio. Eli ottaa vaan iisisti. Tosin oon ollu niin poikki, ettei paljoa jaksaiskaan...
Kyllähän se tav houkuttais saada vauva jo heti syliin, mut toisaalta kun tuo yksi jo on niin aattelen myös sitä duunia mikä siinä on. Pikkasen myös surettaa kun tää raskausaika loppuu ja menettää tän söpön mahan. Vaikka on ihanaa etnää vaivat loppuu. Mut sitte onki se kipu imetyksen alussa ekat pari viikkoa ennenkuin nännit turtuu ja ne jälkisupparit ja kuulemma kaikki sektion jälk kivut, auts. Ja se niskajumi ku yhtäkkiä tulee staattista pitoa ku imettää vauvaa ja se nostelu ja kantelu. Vauvat on ihania, mutta onse silti raskasta kun yhtäkkiä sua tarvitaan koko ajan...
 
Mä en oikein tiedä että supistiko mua illalla vai mikä oli... selästä aaltoili kipu nivusiin ja pakaroihin mutta se ei kuitenkaan loppunut tai alkanut niinkuin supistus että oisin voinut esim kellottaa mitään! Mutta hetken jo ajattelin että täytyy lähteä ihan vaan kun en kestä sitä kipua olise nyt mitä tahansa! No onneks sain panadolin voimalla nukuttua :) pitkästä aikaa kunnon yö unet!
 
Ff, Saattoihan tuo olla supistus. Joillain tulee ennakoivasti sellaisia megapitkiä supistuksia. Hyvä että sait nukuttua lopulta kuitenkin.
 
Takaisin
Top