Oireiden kyttäys / jännäily-ketju :)

Ansofii tervetuloa kerhoon. Ainut että mulla ollut tollanen olo jo monta viikkoa. Ihan jatkuvasti on tehtävä jotain. Ja siis muutakin kuin elokuvien tuijottamista. Olenkin siis neulonut paljon (kaikki illat) ja päivisin kyläillyt ja kierrellyt siellä sun täällä.
 
Mulla on supistukset jatkuneet koko yön..puol kympistä aloin kellottelemaan, otin panadolia jossain vaiheessa ja jossain vaiheessa oli aika etten herännyt supistuksiin, se oli n. 1,5h. Muuten ovat tulleet n. 5-20 min välein ja kestäneet n. 20s-1min ja olleet siis kovin epäsäännöllisiä.
Pärjään niiden kanssa ihan hyvin, mutta herään kuitenkin niihin.

Kysymys kuuluukin: jos nämä näin vielä jatkuvat niin uskallanko lähettää miehen töihin (sillä kestää töistä tulla n. Tunti kotiin ja toinen tunti menisi tästä sitten vielä sairaalaan) parin tunnin kuluttua? Pelkään ehkä vähän sitä et jos nämä tästä nopsaa tulevat kivuliaammiksi niin päästäänkö tarpeeks ajoissa synnärille..
Toisaalta taas, en haluaisi turhaan miestä pyytää jäämään kotiin, kun hänen on vähän hankala työasioita järkätä ja sit jos jäisikin ihan turhaan kotiin..??

Äh ku hankalaa...miks ny ei joko ala kunnolla tai sit ei ollenkaan. Vauvakin ollut tosi levoton koko yön ja supistusten jälkeen sina myllää kovasti..paljon enemmän ku nyt viime aikoina muuten. Onkohan sillä tukalaa ja paha olla kun näin supistelee.,?
 
Voi kun kuulostaa Minniliini tutulta! Aika samalla kaavalla meinaan mennään. Mäkin panadolin voimalla nukuin 2,5h mutta sitten taas heräsin kivuliaisiin supistuksiin jotka iltayöstä alkoi... 8-12min on ollut väli mutta siitä ei ole tiheentynyt, napakoituneet vain. Mutta mun kohdalla nää voi aivan hyvin taas loppua kertalaakista.

Mutta siis kysymykseesi, tosi vaikea vastata... jos eivät ole säännöllisiä ja pärjäät kipujen kanssa hyvin vielä kun miehen pitäisi ähteä niin mä ehkä päästäisin lähtemään. Joskin mun synnytyksetkään ei todella ole ollut nopeita niin en usko että on nytkään. Mutta kun sihä kristallipalloa ei ole niin hirmu vaikea sanoa. Pääsetkö tarvittaessa lähtemään taksilla sairaalaan jos miehesi tulisi suoraan sinne tai nopeuttaisiko tämä järjestely lähtöä ja miehen tuloa sairaalaan?
 
Minniliini: meillä on päätetty et jos tuollainen "ehkä" tilanne tulee eteen niin mies jää kotii ihan varmuuden vuoksi.. Tästä joskus aiemmin keskusteltiin ja hänelläkin ajomatkaa 1h/suunta vaikka sairaalaan meiltä ei ole matkaa kovin paljon.. Mut itse oli sitä mieltä et tärkeämpää et on paikalla..
Mut tsempit sinne.. :)
 
Kiitos Thilda vastauksesta. Ikävää että sulla samat kuviot.
Pääsen joo taksilla tarvittaessa ja mies sit suoraan sinne. Ehkä nyt niin tehdään et mies lähtee töihin ja mä yritän jos saisi vielä levättyä.
 
Oliko Minniliini niin että sulla ensimmäinen tulossa? Nehän harvemmin supernopeita on, mutta ainahan on poikkeuksia...

Kovasti tsemppiä oloihin sullekin. Mäkin taidan koittaa napata vielä toisen panadolin ja yrittää josko vielä saisi unenpäästä kiinni.
 
Niin ja tuota listaa katselin, sulla synnärinä HYS uteliaana kysyn tarkoittaako hyvinkäätä? Mulla meinaan aikanaan sama suunta :)
 
Joo esikoinen olisi tulossa. Itse en vain yhtään halua luottaa noihin "ensisynnyttäjällä synnytys kestää/ tapahtuu vasta la:n jälkeen"-juttuihin, kun niin monta tapausta tiedän että on mennyt aivan toisin. Mulla tuntuu muutenkin koko raskautumishistoria ja oman kropan käyttäytyminen olevan sieltä ei niin tavallisesta päästä, joten en uskalla luottaa siihen et mikä on yleistä niin pätis muhun.
Mutta toivotaan, että tässä molemmat saadaan vielä unta palloon:) Aika väsynyt kyllä on kun ei ole saanut nukuttua:dead:
 
Joo Hyvinkäälle olisi tarkoitus mennä synnyttämään:) Tehdäänkö treffit sinne :grin ehdottaisin 1.1.:wink
 
Mäkin voisin ottaa parit supparit ja jotain muita tuntemuksia :) olo on just semmonen että tää ei tuu ikinä ulos!! Ei oo edes noita harkkasuppareita näkynyt... varmaan kuukauden päästä käynnistetättävänä ja vauva on maailmassa vasta helmikuussa :) oisin kyll valmis luopumaan tästä mahasta ja kaikista säryistä!
 
Mä antaisin nämä mieluusti pois ja lähtisin sitten kerta rytinällä synnyttämään kun aika on. Ei meinaan jaksais turhaan valvoa. Supparit loppui nimittäin taasen näin 9 tunnin jälkeen ja nyt "virkkuna" neuvolaan...
 
Mies on varma et huomen syntyy. Must saa syntyä tänään tai sitten vasta perjantain puolella mutta ei todellakaan huomenna. Äiti sit naureskeli et joo huomen 23.59. Vois ihan vähän potuttaa :hilarious:
 
Viime yönä oli varmaan sellainen kestoharkkasupistus koko yön, ainakin maha oli koko ajan ihan kova ja oli hankala löytää hyvää asentoa. Mulla on myös alkanut lantion ja alaselän luut paukahtelemaan varsinkin makuulla asentoa vaihtaessa. Kroppa vissiin raivaa vauvalle tilaa ihan urakalla. Vielä ei ole kipuja ollut, mutta hurjan kuuloista se on.
 
Tilanne sama kuin yöllä..ei siis mitään edistystä. Samanlaisia olleet supistukset edelleen. En ole jaksanut kellontarkasti enää, ku ei niissä mitään muutosta tunnu olevan, mut veikkaan et aina samaan tehtiinkin niitä tulee. Kyllä tämä tällöin päivällä menee (lukuunottamatta tätä väsymystä, ku ei ole saanut nukuttua), mutta just ku yöllä pitäis saada nukuttua:meh: Jos jatkuu samanlaisena niin lähden sairaalaan nukkumaan kipupiikin avulla... E i tässä muuten jaksa synnyttää, kun se hetki tulee.
 
Minniliini mulla molemmista tytöistä tuli tollasia epäsäännöllisen säännöllisiä supistuksia vuorokauden ennen ku voitii kunnolla edes laskea käynnistyneeks :) Itellä vaan välissä ne sen verran hiipui et sai edes vähän nukuttua ennen ku alko ihan tosissaan hommat. Esikon synnytys laskettii kestäneeks sen vähän reilu 6h ja nuoremman 3,5h ja kumpiki laskettii käynnistyneeks sit kun olin 4cm auki. Sairaalaa mentii jo aiemmin, ku ei malttanu kotona olla vaik ois oikeesti vielä voinukin (vedottiin alhasee kipukynnykseen).
 
Toivotaan niin Minniliini :)
 
Takaisin
Top