Joulukuun höpinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja PikkuR
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No juu toki. Ite en uskaltais tatuointia ottaa ulkomailla, vaikka onhan niitä hyviäki paikkoja. Mut kaiken varalta.

Mä en jaksa kovin paljon nipottaa noista ruokavalioista. Esikoisen aikaan söin kaikkea sushista homejuustoon, kuitenkin aika rajallisesti ja laadukkaissa sushiravintoloissa. Maksalaatikkoa en syönyt mutta ilmeisesti suositukset on vähän löysentyneet sen jälkeen koska nyt se on kuitenkin pienissä määrin sallittua, jes!
Tässäkään raskaudessa en todellakaan alkaa liian tarkasti kyyläämään onko ns. sallittujen listalla vai ei. Kaikki on kuitenkin suosituksia ja Suomessa kaikesta tehdään numero, vaikka olisi vain promillen riski johonkin sairastua.

Sama täällä, en esikoisen kanssa niin tarkkana ollut ruokarajoitteiden kanssa, enkä nytkään aio olla. Kaikkea kohtuudella, sillä mennään. Aurajuustoa söin muutamaan otteeseen pizzassa ja jouluna juustopöydästä pehmeitä juustoja, mutta maksalaatikon jätin suosiolla pois ja kalasta en oikein edes pidäkään :joyful: Kaikki nämä ns. kielletyty ruoat eivät kuulu ruokavalioon niin suuresti että pitäisi rueta ihan miettimään mitä syö ja mitä ei. En muutenkaan jaksa stressata liikaa kun sekin aiheuttaa minulle vain maha kipua :wink Lääkkeitäkin käytän aina jos siltä tuntuu että niitä tarvitsee, kysyn kuitenkin aina apteekissa mitä suosittelevat raskaana olevalle.

Muokattu viimeksi:
No juu toki. Ite en uskaltais tatuointia ottaa ulkomailla, vaikka onhan niitä hyviäki paikkoja. Mut kaiken varalta.
No mua on tatskattu viidesti Thaimaassa, kerran Kreikassa ja kahdesti Suomessa, ja joka paikassa on ollut hurjan korkea hygieniataso. Osaan tietysti tällä kokemuksella jo sitä vaatiakin ja tiedän, mihin seikkoihin kiinnittää huomiota paikkaa valitessani :)

Tekiskin mieli ottaa täältäkin muistotatska, mut en kyl taida kaksosten kaa uskaltaa. Tai sit vähän googlettelen, mitä aiheesta sanotaan...

Ite oon laittanu itselle aku neulat pahoinvointi pisteisiin ja auttanu hetkeksi. Ehkä pitäis useammin ja pitää kauemmin. Meillä ainakin kouluttaja sano, että turvallista raskauden aikana ja sillä hoidetaan myös raskausajan kipuja ja pahoinvointia.

Voi tehdä aina tarvittaessa tai sitte esim nukkumaan mennessä. N 5 min kerrallaan

Ootteko muuten huomannu hampaiden kunnossa jotain muutoksia? Mulla vihloo niin pirusti kylmää/kuumaa syödessä vaikka just kävin hammaslääkärillä...

Tatuointi ei sillee käsittääkseni ole vaarallinen mut koska raskaana puolustusmekanismi on heikentynyt ni iho tulehtuu herkästi tatskan ottamisesta ja ab kuuri taas ei oo ikinä elimistölle se hyvä juttu. Mieluummin ilman kuureja/ välttämättä tarvittavat vain. Lisäksi tatskahan voi mennä pilalle jos iho tulehtuu.

Ihanaa, kun ootte niin samoilla linjoilla noista ruokarajoitteista, iiidduskan ja suffeli80 kans täysin samaa mieltä tuosta, että Suomessa tehdään heti niin suuri numero, vaikka tosiaan todennäköisyys mitättömän pieni jotain jostain ruoista saada. Ja suosituksiahan ne on, kukin taaplaa tyylillään. Ja omassa ruokavaliossa niin harvoin tulee kummiskin syötyä kyseisiä "kiellettyjä" ruokia. Uudelleenlämmittämisen suhteen oon kans tosi tarkkana ja mikrotan myös aina aivan tulikuumaksi ja pyrin laittamaan jääkaappiinkin aina tosi nopsaan kokkaamisen jälkeen ylijäävän ruoan.
Hammaskalusto kannattaa tosiaan hoidattaa viimeistään ihan alkuraskaudessa kuntoon, (itekin pitäs varata pian aika yhden reiän paikkauttamiselle) koska raskauden aikana on riskialttiimpi kaikille tulehduksille jne. myös hampaita koskien. :)

Joo miula on kans iha aina ollu tuo tarkkuus ruuanteossa ja sen uudelleen lämmitykseen liittyen. Ei oo vain raskausjuttu. Hammaslääkärissä ku kävin ni löyty paikattavaa. Helmikuulle sain ajan. Pitäsköhä sitä kiirehtii ny ku neuvolassa käyn, jos se laittaa lähetteen ja pääsee ilmasiks hammaslääkäriin?

Saako muute puuduttaa hampaanpaikkauksessa raskausaikana? Jos ei saa ni voihan nenäliina sit sentään...

Onko muissa paikoissa käytäntönä että kun on ensisynnyttäjä niin saa ilmaisen käynnin suuhygienistille joka tarkistaa onko leegot kunnossa ja ainakin hammaskivet poistelee. Puolisolle sama etu. Itse varsin ajan tämän vuoden puolelle. Ei pitäs olla mitään isompaa mutta sitten nähdään.

Tampereella ei ainakaan moista käytäntöä ollut esikkoa ootellessa. Silloinkin hampaat jäi muuten hoitamatta koska pelkästään suuhygienistille pääsyyn sai jonottaa toista kuukautta ja lopulta kun sai hammaslääkäriajan se olisi tullut rv 35 jolloin en voinut edes kuvitella olevani edes kymmentä minuuttia siinä tuolissa makuuasennossa...

Takaisin