Joulukuun höpinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja JN89
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mariianen mä pohdin ihan samaa, mulla tosin olisi 3kk oltava töissä. poikaa en halua laittaa hoitoon vielä kuitenkaan niin joutuisin tekeen pelkkää iltaa/viikonloppua. mietin miten jaksan raskaana kun esikoisesta jäin saikulle jo huhtikuun puolivälissä. esikoinen syntynyt siis elokuussa -14.

Eiköhän ne kirjoita sulle neuvolasta sairaslomaa, jos pyydät Mekään ei haluta laittaa hoitoon vielä ja siksi just tuossa mieskin itseasiassa sanoi, että hän vaikka tekee muutaman ylimääräisen työkeikan ja kuittaa mun palkan sillä, jos minä vaan jaksan olla kotona esikoisen kanssa :)
Meillä esikoinen syntynyt lokakuussa -14 ja ei kyllä ole valmis vielä hoitoon jätettäväksi, vaikka mulla välillä onki olo, että olis kiva käydä vähän tekemässä töitäkin jo välillä :) Meillä mies tekee vuorotyötä, jonka takia mun on taas ihan mahdoton käydä säännöllisessä työssä ilman, että poikaa ei tarvitsisi hoitoon laittaa. Siksi ollaan päädytty tähän, että minä oon kotona niin pitkään kuin vain voin ja sitten vähän isompana mietitään niitä tarhahommia ja meille tämä on ollut oikea ratkaisu :)

meillä mun äiti pystyisi oleen joitakin päiviä pojan kanssa kun tekee keikkatyötä, mutta kun niitä ei koskaan varmaksi tiedä kuin pari viikkoa ennen ja mun täytyisi sitten taas aiemmin ottaa työvuorot vastaan. tää on jotenkin hankalaa, kun ainakaan täysiä tunteja en voi mennä tekemään. onneksi on muitakin saman asian kanssa painiskelevia :D

meillä mun äiti pystyisi oleen joitakin päiviä pojan kanssa kun tekee keikkatyötä, mutta kun niitä ei koskaan varmaksi tiedä kuin pari viikkoa ennen ja mun täytyisi sitten taas aiemmin ottaa työvuorot vastaan. tää on jotenkin hankalaa, kun ainakaan täysiä tunteja en voi mennä tekemään. onneksi on muitakin saman asian kanssa painiskelevia :D

Joo nää on kyllä hankaluuden huippu nämä osa-aikaset työajat ja lapsen kotona hoitaminen yhtäaikaa :) Meillä myös mun äiti pystyisi sillon tällön hoitamaan, mutta asuu 100km päässä, niin en kehtaa koko ajan pyytää hoitamaan, ku hänelle tulee silti ajoa 1,5h per suunta :/ Miehen äiti taas asuisi 4km päässä, mutta on alkoholisoitunut, eikä kunnioita muutenkaan meidän tapaa kasvattaa esikoista, niin hän ei ole valitettavasti millään tasolla vaihtoehto hoitajaksi :(

Mie sain kaverilta lainaan doppleri..(ihan pakko oli kun kertoi että hänellä sellainen on :D) Huvikseen testattiin miehen kanssa. Vasemmalta puolelta alavatsalta kuuluu sellainen viuhviuhviuh. :O ei näillä viikoilla pitäisi vielä kuulua mitään...

Netissä tutkin asiaa, ni ilmeisesti tuo viuhviuhviuh on sittenkin vain istukan ääntä. :D
Mie jo innoissaan että nyt jo.
Edellisistä lapsista on niin kauan ettei muista miltä kuulostaa :I

No mutta kyllä siellä jotain tapahtuu, kerta kuuluu jotain. <3

Pelottaa vaan kun alavatsakipuja on, ei kärsi edes kävellä muutamaa kilometriä enempää kerralla kun rupee vihlomaan / pistää vatsaan
.. :(

Mites paljon te juotte kahvia? Olin ihan ihmeissäni, kun neuvolassa sanoi, et pitää lopettaa kokonaan.öööö en oo kyl aikasemmista raskauksista tollasta kuullu, sanottiin vaan, et vähentää. Ei kyllä mitenkään paljon kahvi edes maistu. Nyt 5+5

Olen juonut kaksi kupillista päivässä ja vähän pienentänyt niiden kokoa, kun käsittääkseni 300 mg kofeiinia saa käyttää.

Mariianen nojuu tuolloin ei kyllä hoito silleen onnistu :( me asutaan siis ihan otin kilpmetrin päästä molempien vanhemmista niin meillä harvinaisen hyvä tilanne sen puoleen. toivottavasti saat järjestettyä asiat oikealla omalt tuntuvalla tavalla :)

Mites paljon te juotte kahvia? Olin ihan ihmeissäni, kun neuvolassa sanoi, et pitää lopettaa kokonaan.öööö en oo kyl aikasemmista raskauksista tollasta kuullu, sanottiin vaan, et vähentää. Ei kyllä mitenkään paljon kahvi edes maistu. Nyt 5+5

Mää oon rajoittanut siihen 3kuppiin per päivä. Thl ohjeistaa tuon verran :) Ompa ihme homma jos kokonaan käskivät lopettaa :o Heidänkin kun täytyis seurata noita thln suosituksia....

Viikonloppuna tuli juotua viisi kuppia. Viidennen kupin jälkeen ihan tunnistin, kuinka verenpaine nousi ja levottomuus käsissä ja jaloissa...
Oon tosi kova juomaan kahvia. Nyt rajoittanut max. 3 kuppiin pv.. mut en kyllä kokonaan lopeta. Mut sit jos on taipuvainen tosi herkkiin verenpaineen nousuihin, niin ymmärtäisin täyden kiellon. Mut olettaisin kyllä että neuvolassa sitten selitettäisiin miksi pitäisi kokonaan lopettaa.

Ite lopetin tuon kahvin juonnin jo noin kuukausi sitten kokonaan Oon välttäny kaikkea kofeiinia ja maksaa jne. koska on vähän epävarma olo vielä tästä kaikesta. Ainut mihin oon muutaman kerran sortunut (ihan sallituissa määrissä kuitenkin) on salmiakki

Onko kellään tullu vielä sellasia tuntemuksia että vauva olis jompaakumpaa sukupuolta? Mulla on hassu olo että olis tyttö ja puhunkin aina puolisolle että she (puhutaan kotona englantia) ja hän puolestaan sanoo he :)

Lopetin kokonaan kahvin...ei vaan tee yhtään mieli. Muut raskaudet oon aina juonu kahvia. Tuskinpa tuo nyt niin vaarallista on jos ei pannullista juo ☺

Mulla on ihan tyttö fiilis...tänäkin aamuna saanu oksentaa tosissaan. Ennestään poika ja tyttö. Poikaa odottaessa teki vaan pahaa. Mies tuumailee että kaksi tyttöä. Saa nähdä

Mä yritän juoda kahvia, mutta se ei oikein uppoa. Ajattelin että juon mikä menee vaan alas :)

Tää kahvinjuonnin vähentäminen tekee kyl niiiin tiukkaa. Eilen join muutaman kupin ja koko päivän tykytteli :/
Tupruttelun lopetin onneks jo ennen kun sain edes tietää koko raskaudesta ja hyvä niin. :)
Tänään sain neuvolan varattua ja se olis 29.12,
Pientä kuvotusta ilmassa, ylös asti ei onneks vielä oo tullut. Edellinen työvuoro oli ihan kamala, mutta luulempa että itse lietson itselleni huonoa oloa töihin x)
Esikoinen syntyi elokuun lopulla muutamia vuosia sitten ja kyllä se heinä-elokuun aika oli melkosen tuskasta :D

Mulla on todella matala verenpaine. Joskus jopa 98 yläpaine. Joten ei haittaa jos hieman nousisi. Paljon vaihtelee tosiaa ton 98-111 välillä. Olosta kyllä huomaa millo rr on matala.

Papu 5.7mm vastaa rv 6+3. Mutta menossa 6+5

Liitteet

• 1449667015091.jpg
    1449667015091.jpg
    41.7 KB · Katsottu: 28
Mulla on todella matala verenpaine. Joskus jopa 98 yläpaine. Joten ei haittaa jos hieman nousisi. Paljon vaihtelee tosiaa ton 98-111 välillä. Olosta kyllä huomaa millo rr on matala.

Papu 5.7mm vastaa rv 6+3. Mutta menossa 6+5

Ihana tekonimi teillä :) Meillä oli esikoisella sama :)

Takaisin