Joulukuun höpinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja JN89
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tähän asti mä olen sinnitellyt ja yrittänyt hillitä itseni, mutta äsken se tapahtui... ostin vauvanvaatteen. Ihan vain sen vuoksi, että on jotain konkreettista todistetta, että meille on tulossa vauva.. <3 :D

meillä on kaikki esikoisen vaatteet tallessa, yhtään en ole myynyt kun oon halunnut säästää uudelle tulokkaalle sitten kun sen aika on joskus :) toki ostan varmasti uusiakin mutta en mä oo raaskinut myydä vaan noita, heh!

onko muilla täällä koiria? onko kuinka reagoineet raskauteen? meidän koira ei juuri tule muiden koirien kanssa toimeen (paitsi muutaman tietyn), mutta jestas tämä raskaus taas. koira vahtii mua ihan tajuttomasti. sama alkoi aikoinaan esikoisessa ja lenkkeily on todella rasittavaa kun tulee koiria vastaan niin pitää rähistä kaikille :/ tänäänkin ärähti kunnolla nartulle joka tuli haistamaan kun en ehtinyt meidän koiraa vetämään pois. meillä siis uros. ihmisille koira haukkuu, mutta ei siis ole koskaan missään nimellä vihamielinen, mutta kyllä tuo ylisuojelevuus on sitten rasittavaa!

Lilyee: Kylläpä koirasi vaistoaa/haistaa/jotain nopeasti raskauden. :O Onpa kyllä hankala tilanne tosiaan.

Itse yritin omalle koiralleni oikein ojennella mahaa ja odotin jotain onnittelueleitä, mutta eipä tuo tainnut kyllä ymmärtää. :D

Täällä kaikki tuntuu jo soittaneen neuvolaan ja saaneen ultra-aikoja...
Oonko ihan mattimyöhäinen kun en oo saanut vielä aikaseksi?? :sorry:
En oikein tiedä millon sitä kuuluisi soittaa, kun ensimmäistä odottaessani soitin viikko plussauksen jälkeen ja sain neuvolasta vain tylyn kommentin että "ensimmäinen tarvittava käyntihän on KORKEINTAAN rv 8-9 :eek: ja ensimmäinen ultra (np ultra) rv 12, mutta voinhan minä nyt ajan jo sinulle varata jos haluat.."
Nyt on onneksi nla täti vaihtunut, että en tiedä onko reaktio toinen....

meillä täällä on ohjeistus ja mulle neuvolasta sanottiin esikoisestakin että heti plussan jälkeen voi/kuuluu soitella :)

Täällä kaikki tuntuu jo soittaneen neuvolaan ja saaneen ultra-aikoja...
Oonko ihan mattimyöhäinen kun en oo saanut vielä aikaseksi?? :sorry:
En oikein tiedä millon sitä kuuluisi soittaa, kun ensimmäistä odottaessani soitin viikko plussauksen jälkeen ja sain neuvolasta vain tylyn kommentin että "ensimmäinen tarvittava käyntihän on KORKEINTAAN rv 8-9 :eek: ja ensimmäinen ultra (np ultra) rv 12, mutta voinhan minä nyt ajan jo sinulle varata jos haluat.."
Nyt on onneksi nla täti vaihtunut, että en tiedä onko reaktio toinen....

Mullakin eka neuvola vasta 11.1, sen oon jo saanu soitettua, kun tiedän että haluan samalle neukulle, ku viimeraskaudessa ja hän tekee vaan osa-aikaista työviikkoa :) Täälläkin jos ei yksityiselle mene, on eka ultra vasta se np-ultra, mutta tuo meidän täti ultraa varmasti jo sillon ekalla käynnillä neuvolan kämäsellä ja ikivanhalla ultralla :)

Meillä ei semmoisia hienouksia (vanha ja kämänen) edes ole... Aika hurjaa minusta että täälläpäin koko raskausaikana ultrataan VAIN kaksi kertaa.. ja mun käsityksen mukaan synnytystapa-arviotakaan ei enää ole joten rv24 rakenneultran jälkeen mennään loppuun asti sitte "sokkona" !? :eek:

juu täälläkin on vain rv 12 ja rv20 ultrat. mutta tosiaan meillä osalla varhaisultra lisäksi ja tietysti jos menee yksityiselle. mutta mullakin eka neuvola 11.1. eli kun on rv 10+0. esikoisesta oli rv8. :)

Nyt on eka neuvola takana! :3 Tiistaina on terveydenhoitajan ja lääkärin tapaaminen jossa tehään ultra, tehdäänkö niin yleensäkkin näin aikasin? :o Oon silloin 6+2

Liekö jo jotain raskausajan mielialavaihteluita kun minä täällä itsekseni mutisen märisen ja mökötän, miten eriarvoisessa asemassa me ihmiset ollaan, kun yksityisen puolesta on puhe!!

Meillä siis tosiaan raskauden aikana 2 ultra käyntiä ja nla käynneillä kuunnellaan vain sydänäänet romulla masiinalla..

Sitten taas siskoni, joka asuu 20km päässä (eri kaupungissa tosin) niin hänellä neuvola omistaa ultrauslaitteen ja hän siis pääsee näkemään kuinka pikuinen voi ja vilkuttelee masussa niin JOKA IKINEN NEUVOLA KÄYNTI!
Ei vain mene mun järkeeni tämmöinen eriarvoisuus :sorry: Kuitenkin aivan yhtä tärkeistä asioista kyse, omasta aarteesta masun suojassa...

Anteeksi mammat tämä purnaus, lupaan että seuraavat viestit ovat taas positiivisempia :rolleyes: (Pitää varmaan perustaa uusi keskustelun aihe jossa saan yksikseni jurputtaa niin paljon kuin sydämestäni lähtee ) :p:grin

Mutta nythän saa päättää, missä itsensä hoidotuttaa.. koskeeko myös neuvolakäyntejä?

Varmaan koskee myös nla hommia.. Se olisi silti melkoinen muutos kun nyt voin käydä pikkuisen kanssa tk:ssa ja neuvolassa kilometrin päässä.. :sad001

Takaisin