Huhtikuiset

Aahhhh, tosi lohduttavaa kuulla etten ole ainoa panikoija!!! Mun eilisiltainen fiilis yltyi yöllä klo 4 suoranaiseksi paniikiksi... Olin jo mielessäni jättämässä hyvästit nyt jo niin rakkaalle esikoiselle. Huh. Aamulla päätin ensi töikseni suunnata neuvolan tädin luo. Kyllä kannatti: Siellä se vaavi pisteli menemään ja sykkeet oli 155 paikkeilla. Helpotus oli niin suuri, että purskahdin hillittömään itkuun pois lähtiessäni. Vitsit että on ollut ihana olo tänään! Kaipa tämä paniikki kuuluu "taudinkuvaan" :-)

Epätietoisuus ja epäuskoisuus tosiaan kuuluu taudin kuvaan. Näköjään myös tokaa odottaessa. Mulla on tosi vähän mitään oireita, niin välillä itekki unohtaa olevansa raskaana. Kyllä se siitä kun potkut kovenee, tihenee ja maha kasvaa kunnolla.

Mulla kuuluu kans, ja näköjään vielä niin että mitä useampi raskaus sitä enemmän huolettaa... Tämä siis kolmas raskaus ja joka Neuvola käynti ja ultrasta suorastaan pelottaa että jos pikku nappi onkin jo kuollut. Tämä ajatus tulee varmaan siitä kun mietin, voiko 3 raskautta peräkkäin onnistua hyvin ja ongelmitta? Eikö välissä pitäis olla km tai muuta...

Mies sitten meni saamaan flunssan. Tuossa se köhii, niistää ja kuumeilee. Pelkään että tarttuu muhunkin ku mä meistä oon nyt ainakin viime aikoina ollut se joka ensin sairastuu niin kai tääkin pöpönen mulle iskee... Olin ite elokuussa kaks ja puol viikkoa tolkuttoman sitkeessä ja voimakkaassa flunssassa, mies kärsi tosta ajasta omaa flunssaansa joku kaks kolme päivää... Josko nyt tulis tasotusta ja sais itekseen sairastaa, mulle ei tulis lainkaan... :grin Toiveikkaana oon kyllä senkin takia ku olis viikonloppuna ohjelmaa jota oon odottanut todella innokkaasti ja menee kyllä hermot jos en pääse lähtemään.

Tämä ajatus tulee varmaan siitä kun mietin, voiko 3 raskautta peräkkäin onnistua hyvin ja ongelmitta? Eikö välissä pitäis olla km tai muuta...

Kuule mulla on ollut just samoja mietteitä! Ja nyt kun nelosta odotan tuntu alkuun ihan mahdottomalta että ei kai neljäs raskaus peräjälkeen voi mitenkään onnistua, eikö se ole jo tilastollinen mahdottomuus. :rolleyes: No, nyt ne ajatukset on jääneet kun raskaus edennyt pidemmälle.

Ja miten noita tilastoitakaan oikeasti pitäisi lukea ja tulkita, ehkei tää niin epätavallista olekaan...:wink

En ole tainnutkaan tällä puolella kirjoittaa, mutta koska voi ruveta luottamaan että raskaus ehkä menee hyvin, jos viikkoja on 15 ja ultrissa tähän asti on kaikki ollut hyvin?

Heh...koska voi luottaa... Sanoin just miehelle, että toivoisin että oltaisiin n 4kk syntymän jälkeen tilanteessa. Silloin ns suurimmat riskit on ohi, ja sit alkaa normihuoli loppuiäksi. Jos siis kaikki on siihen asti mennyt ok.

Mä odotan ru-ta kovasti kun sit on taas yksi etappi selvitty ( toivottavasti)

Niin kai se lasten hankkiminen on sellaista "ladattu ase ohimolla -elämistä"... Jostain kuullu, itsellä ei lapsia vielä. Toivottavasti ei oikeasti niistä tuu koko ajan oleen huolissaan... Mutta onhan siinä kun rakastaa jotakuta, niin aina se kääntöpuolensa. :/ Kyllähän sitä h12ja eka ultran kun on käyny, nii on se yksi etappi että sais olla vähän varmempi kun keskenmenot paljon harvinaisempia :) Rakenneultra toki yksi... Ne viikot sitten kun lapsi ois jo keskonen edes ja se kun ois jo täysaikainen... Ja sitten synnytys...Ja tosiaan tuo mitä Winks sanoi että muutamat ekat kuukaudet...

Tietääkö kukaan et saako ulkoiluhousuja mammamitoissa? Mulla ku tätä pituutta on reilut 150cm, ni jos ostan isossa koossa housut, ni pituutta alkaa oleen jo sen verran et ei pysty käyttää (tuulihousuja harvemmin pystyy lyhentää).Tänki hetkiset housut on ite asiasssa lasten osastolta, koska pituus on just loistava. Ärsyttää ku en oo löytäny ja joka päivä tarvis (koira huushollissa) varsinki näillä keleillä ku on jo kylmempi. Eikö odottavat äidit muka ulkoile?

En ole tainnutkaan tällä puolella kirjoittaa, mutta koska voi ruveta luottamaan että raskaus ehkä menee hyvin, jos viikkoja on 15 ja ultrissa tähän asti on kaikki ollut hyvin?
Yhden raskauden kokeneena sanoisin että ei koskaan:grin Aluksi pelkää keskenmenoa ja tuulimunaa, seuraavaksi kehityshäiriötä ja kohtukuolemaa, lopussa alkaa jännittää miten synnytys menee ja selviääkö vauva tai itse siitä hengissä edes. Syntymän jälkeen pelkää kätkytkuolemaa ja on jatkuva huoli terveydestä sekä kehityksestä. Sen jälkeen kun lapsi alkaa liikkumaan niin pelkää pään kolhimista, tukehtumista yms tapaturmaa. ...Ja niin edelleen. Jatkuva huoli on äitiyden hinta.

• Tykkään
Reaktiot: s.
Tietääkö kukaan et saako ulkoiluhousuja mammamitoissa? Mulla ku tätä pituutta on reilut 150cm, ni jos ostan isossa koossa housut, ni pituutta alkaa oleen jo sen verran et ei pysty käyttää (tuulihousuja harvemmin pystyy lyhentää).Tänki hetkiset housut on ite asiasssa lasten osastolta, koska pituus on just loistava. Ärsyttää ku en oo löytäny ja joka päivä tarvis (koira huushollissa) varsinki näillä keleillä ku on jo kylmempi. Eikö odottavat äidit muka ulkoile?

Kyllä mä ainakin ulkoilen koirien kanssa useamman kerran päivässä. Pituutta mullakin vain 157 cm. Oon ostanut Tokmannista jotkut halpis kevyttoppahousut, mitkä on koon mukaan mulle ihan normaalia kokoa (36), mutta vyötäröltä löytyy hyvin kasvunvaraa! Lahkeissa on kiristysnyörit, niin ei haittaa pituuskaan.

Yhden raskauden kokeneena sanoisin että ei koskaan:grin Aluksi pelkää keskenmenoa ja tuulimunaa, seuraavaksi kehityshäiriötä ja kohtukuolemaa, lopussa alkaa jännittää miten synnytys menee ja selviääkö vauva tai itse siitä hengissä edes. Syntymän jälkeen pelkää kätkytkuolemaa ja on jatkuva huoli terveydestä sekä kehityksestä. Sen jälkeen kun lapsi alkaa liikkumaan niin pelkää pään kolhimista, tukehtumista yms tapaturmaa. ...Ja niin edelleen. Jatkuva huoli on äitiyden hinta.

Huoh.. kai se on siis vaan totuttava tähän epävarmuuteen. Olikohan omalla äidilläni sama vaiva, kun vielä kotoa pois muuttaessani aikoinaan soitteli päivittäin että miten oma lapsonen pärjää..:grin

Mamalicious myy kevyesti topattuja ulkoiluhousuja, mutta ei niillä kyllä talvella tarkene. Sitten kannattaa tsekata norjalainen Stormberg, niillä on myös mammamallisto.

Mä olin viimevuonna näihin aikoihin vikalla kuulla raskaana ja ulkoilin koirien kanssa päivittäin ihan loppuun saakka. Pidin ihan tavallisia ulkoiluhousuja, joissa vyötärön nappi ja vetoketju auki. Takki oli sen verran pitkä että kukaan ei tiennyt mulla olevan housut auki:grin Hyvin pysyivät jalassa silti.

Hei mä en ole vielä ilmoittautunut tänne! Tännekö pitää ilmoittautua jotta voi päästä sinne salaisen ryhmän puolelle.? :D Toinen lapsi, laskettu aika 12.4.
Sun pitää ensin täyttää ne kriteerit (en nyt tarkkaan muista montako viestiä piti olla, mut ohjeet löytyy tuosta huhtikuun etusivulta) ja sit laitat ylläpitäjälle viestiä, että haluat tuonne salaiselle puolelle :)

Oiskohan ollu ett pitää kirjottaa 30 viestiä ennen ku voi hakea ja vähintään10 kuussa??

Joo, noi ulkoiluhousut muukin naurattaa. Nyt vetelen napit ja vetskari auki, tänään mies toi vyön avuksi etteivät putoa kesken lenkin. Kai se maha on sit kasvanut. Kaveri vinkkasi, että talvella parhaat housut on sellaiset laskettelutoppahousut, joissa on henkselit. Vetoketju voi olla auki ja lämpöä riittää ;)

Katselin eilen Erilaisia äitejä, jossa nuori äiti sai keskenmenon viikoilla 22+3. Viikolla 23 syntyneitä pidetään keskosina ja aletaan hoitaa, joten siinä on ainakin yks rajapyykki lisää "turvallisiin" viikkoihin. 5 viikkoa siis vielä..

Mä olen jo nyt joutunu kulkemaan ulkohousut auki. Aattelin henkselit käydä ostaa, et pysyy housut paremmin ylhäällä.. :D Täytyy vain toivoo ettei lähe takalisto leviämään, että mahtuis housut jalkaan koko raskauden ajan.. Toppahousuissa onneks on vähän kasvuvaraa..
Pitää kyllä vissiin käydä parit mammahousut ostamassa, kun alkaa farkut jo kiristää.. Tai mulla on enää vaan yhet farkut jotka menee kii..

Takaisin