Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä oli jotenki outo se rakenneultra tätinen kun kysyin vauvan pituutta niin vastas ettei kuulemma enään mitata pituutta tai osata arvioida sitä oikein?:wideyed: Muutenki selitti hirmu tarkkaan kaikista pikku yksityiskohdista mutta itse vauvelia ei näyttänyt kun ihan hetken koko kuvassa ja kuulemma selvä poika vaikken itse nähnyt missään vaiheessa kun se vaan hosus menemään:facepalm: Ja mukaan saatiin kaksi kuvaa vauvasta eikä nekään kyllä hirmu selviä ollut:sorry:

Bruno oli huippu mutta nyt kokeillaan Lahtea. Bruno vielä kun kertoi niin juurtajaksain kun siltä vähän jotain kysyi, esim ravinto tai imeytyminen tai kasvu tai liilkeet tms, aaaah. Oispa kaikki lääkärit yhtä intopiukeena! :happy:

Tänään meen käväsee töissä mutta onneksi sain hyvän, nimetyn tuuraajan niin ei homma ihan lähde lapasesta kun oon poissa. Äitiyslomasijaisuusrekrykin on vihdoin käynnistetty, eli ihan huippua. Lieventää jo omaa stressiä.

Suurimmalla osalka taitaa olla vaunuhankinnat jo hyvällä mallilla, mä löysin Quinnyt vähän käytettynä mutta niihin pitäis jostain arpoa kasaanmenevä koppaosa ja maxi cosin kaukalo.... Täytynee yrittää kahlata käytettyjä, uusien hinnat on niin pilvissä.
Buzzeihin voi laittaa onneksi nyytin suoraankin, kunnon lämpöpussi vaan talveksi.

Aika hujahtaa niin vauhdilla että hirvittää ja jos vuodelepomeiningit jatkuu niin huushollaaminen ja vauvakamojen höösäys jää miehelle :eek: Eikä meillä oo vielä millekään ees tilaa....

Mulla taas on tosi iso maha ja painoa tullu kymmenisen kiloa, niin ihmetyttää miten vauva oli niin pieni ultrassa! Ja sitte sf-mitta on niin iso! :D

Pauliina,painoa lisää monet muutkin asiat kuin vauvan paino sinänsä.Esim.istukka,lapsivesi jne.Tästä kerrotaan kaikissa vauvakirjoissa,ja eritellään tarkemmin miten paljon mistäkin suurin piirtein tulee.Ja on luonnollista,että äidille tulee vähän vararavintoa imetystä varten.
Mun yks ystävä sai juuri lapsen.Hänelle tuli 18kg raskauden aikana painoa eikä silti näyttänyt olevan mitään ylimääräistä.Ja ajatelkaa,10kg jäi synnärille,5kg lähti kahden ekan viikon aikana imettäessä ja synnytyksestä toipuessa.Ei ehkä siis kannata huolestua painonnoususta,vaan enemmänkin pitää huolta monipuolisesta ravinnosta ja hyvinvoinnista niin hyvin kuin jaksaa ja pystyy.

Huomenaamuna vihdoin rakenneultra!Jännittävää!!!Kyllä me miehen kans halutaan molemmat tietää sukupuoli.Toivottavasti pikkuinen vilauttaa:) ja siis näistä keskusteluista päätellen kannattaa siellä olla aktiivinen kyselijä,niin saa enemmän tietoa.:)

Pienipäivänkakkara mäki sain sellasen käsityksen ettei koko mittaa enää oteta. Se kasvu mitataan reisiluun ja olkaluun pituudesta. Meilläkään ei kyllä missään vaiheessa mitannu pää-perämittaa. Mittas reisiluun ja olkaluun ja sano että vastaa täydellisesti viikkoja.

Nannuska, ei todellakaan oo vaunuostokset lähelläkään valmista :eek:

Niin paljon kaikkee muuta menossa elämässä, et ei meinaa aika riittää vauvan tarvikkeiden katseluun ja osteluun. Kaikki kaupatkin on täällä niin hajallaan :/

Ja nyt rupes jänskättään, et mitäs jos nää vatsakivut onkin liitoskipuja tms ja määräävät vuodelepoa, ei tota miestä voi yksin ostoksille päästää, mä haluun itse päättää :D

Ei meilläkään mitattu enään pää-perämittaa, eikä edellisessäkään raskaudessa r-ultrassa sitä enää mitattu. Eli noista luiden mitoista katsotaan siinä kasvu . :)
Jossain vaiheessa vauva kasvaa niin isoksi että sitä ei edes saa kuvaan kokonaisena.

Viime raskaudessa soittelin varatakseni aikaa 4D-ultraan josta olin kuullut kehuja mutta kun kuulivat että rv.30 niin sanoivat suoraan että enää kuvaus ei kannattavaa kun saisi otoksen enää nenänpäästä niin jäi sitten väliin mutta kiittelin kovasti että kertoivat etukäteen jottei pahasti pety (taisi olla tuo Brunon paikka), nyt Naistenklinikalla perusrakenneultrasta annettiin peräti 5 kuvaa poikulista mukaan jotka oikein tarkkoja niin ne riittänevät oikein hyvin :)

Tytsy, mulla on kipuja vaan liikkuessa. Joko kävellessä tai silloin kun on istunut pitkään ja nousee ylös. Saan kävellä, mutta pienissä erissä ja pitää kävellä niin hitaasti, ettei satu.

Miä meen tänään vähän katselemaan jo vaunuja ym. :)
Sen jälkeen onkin hammaslääkäri,yöks! :( inhoan ylikaiken hammaslääkärissä käyntiä ja pelkään että varmaan oksennan siellä,jos se ronkkii liian lähellä kurkkua..

Vielä pitäisi jaksaa ens viikon torstaihin odottaa,niin pääsisi sinttiä moikkaamaan <3

Rv 19+1

Mua taas rakenne on alkanu jännittää ihan helvetisti. Maha ei oo kasvanu oikeestaan ollenkaan vaikka neuvolassa sanovat et kohtu on navan korkeudella ja hienosti kasvanu. Tissitkään ei oo kasvanu. Liikkeitä ei tunnu. Ainakaan säännöllisesti. Enkä noistakaan tiedä mitä tuntuu et mitä ne loppujen lopuks on.

Apuva...

Meillä oli nyt aamulla rakenneultra ja siellähän se pieni rymysi menemään :love7 Ultraaja totesi moneen kertaan, että on kyllä vilkasliikkeinen kaveri ja kaikki oli oikeen mallillaan :) Painoa meidän Joulupullalla oli tällä hetkellä n. 400g (rv 21+1) ja kätilö esitti vahvan veikkauksen, että pikkusisko olis tulossa :dummy1: Istukka ylsi vielä sen verran alas, että haluavat kontrolloida sen paikan siinä 30 viikon paikkeilla, mutta meinasi, että erittäin todennäköisesti nousee sieltä kokonaan ylös, kun nyt jo lähti kohdun yläosasta :) Mutta en pistä yhtä ylimääräistä tarkistusultraa yhtään pahakseni!

Onneja rakenneultrissa käyneille :) miula jäi viime yön unet vähäisiksi kun pikkunen polki niin kovaa menemään, muutamaan otteeseen heräsin liikkeisiin ja sit en saanut unta :D toisaalta ihanahan se on vaan tunnustella pientä <3 :)

Meidän pojalla tais painoarvio olla vähän reilu 370g eikä meille mittaa kerrottu. Reisiluusta nappas sen mitan ja sanoi että vastaa viikkoja. Ultra oli viikolla 20+3. Onneks on kaikki ollut hyvin. Mulla on joku jännä reaktio, että aina kun kuulen että kaikki näyttäisi olevan hyvin niin meinaa taju lähteä. Kai se jännitys sitten laukeaa siinä niin voimakkaasti. Oon jopa pelännyt sitä että menetän tajun siellä synnytyksessä, mutta kätilön mukaan se ei oo kovin todennäköistä eikä se tajuttomuus kauaa kestä.

Vika päivä saikkua selkävaivojen takia. Huomenna olis fysioterapeutille aika ja ens viikolla taas neuvola. Kumma että eivät ottaneet mua viime viikolla neuvolaan kun lanneselkä oli niin kipeä että töissä reilun tunnin rasituksen jälkeen syvään hengittäminen sattu ja tuli supistuksiakin. Kävin työterveydessä ja totesivat että täytyy soittaa neuvolaan, koska heillä ei ole niin paljoo raskaudesta tietoa. No soitin neuvolaan ja sanoivat että siellä on kesälomakausi, eikä ylimääräisiä aikoja annetta. Jäi vähän tyhmä olo kun oma neuvolantäti on aina toitottanut että saa aikoja ja viestiä saa laittaa jos tulee mitä vaan kysyttävää, mutta sattui olemaan oma neuvolantäti just kesälomalla.

Kylläpäs nyt tulee juttua kun on hyvin nukuttu yö/aamu takana. Toista yötä putkeen ollut valveilla ja nukkunu pienissä pätkissä kun ei saa mitään hyvää asentoa. 4 aikaan kun miehen kello soi niin kummasti tuli uni, myös miehelle ja meinasi ihan myöhästyä töistä... Mulla on tuo selkä vaivannut jo pari viikkoa, tukivyö ollut käytössä mutta ei siitä ole enään ollut apua ja nyt kipeytynyt kyljetkin. Maha kun ei kasva kun leveyttä.

Tavallaan odotan jo huomista, pääsepähän ihmisten ilmoille täältä korvesta, mutta toisaalta ahdistaa jo ajatus siitä että jos ei ole työkykyinen niin hävettää taas sama lääkärirumba käydä läpi ja vaikeuttaa työkavereiden päivää kun heille tulee sitten loppupäivästä vaan lisää hommaa kun lähden sinne vaan yrittämään.

Poodle, meillä sama juttu istukan suhteen, ja kontrolliultra joskus rv 32 :)
Onnea kaikille hyvistä ultra uutisista!

Täällä tänään lääkäriin :( Tulehduksen oireet ei oo vähentyneet, joten ei kai sitten ollut hiivaa... Lisäksi eilisen lenkin jälkeen tuli kauheat alakivut tuonne haaroväliin. Sattuu lähinnä liikkuessa. Ihan kuin lihasvenähdys tms. mutta niin oudossa paikassa, ettei kai se sitä voi olla... En tiedä johtuuko sitten tulehduksesta vai mistä. Nyt ajellaan anoppilasta kotiin ja lääkäriin näytille. Paniikki iski illalla, kun pelkäsin jo pahinta, mutta onneksi tintti antoi muutaman kunnon potkun varmistukseksi, että vielä ainakin hengissä ollaan. Pelkään niin, että siellä on tulehduksen/rasituksen seurauksena alkanut paikat avautumaan tai jotain :( Onneksi masua tuli illalla kisukaveri lämmittämään ja vauva muljasi...
df5b0c66c0d21b512385d69061016670

Täällä tänään lääkäriin :( Tulehduksen oireet ei oo vähentyneet, joten ei kai sitten ollut hiivaa... Lisäksi eilisen lenkin jälkeen tuli kauheat alakivut tuonne haaroväliin. Sattuu lähinnä liikkuessa. Ihan kuin lihasvenähdys tms. mutta niin oudossa paikassa, ettei kai se sitä voi olla... En tiedä johtuuko sitten tulehduksesta vai mistä. Nyt ajellaan anoppilasta kotiin ja lääkäriin näytille. Paniikki iski illalla, kun pelkäsin jo pahinta, mutta onneksi tintti antoi muutaman kunnon potkun varmistukseksi, että vielä ainakin hengissä ollaan. Pelkään niin, että siellä on tulehduksen/rasituksen seurauksena alkanut paikat avautumaan tai jotain :( Onneksi masua tuli illalla kisukaveri lämmittämään ja vauva muljasi...
df5b0c66c0d21b512385d69061016670

No sul on ainaskin ihana healeri:)

Air4am toivottavasti kaikki kunnossa :) meillä kissa ei enää makoile mahanpäällä vaikka ennen sitä teki, kerran kyllä pieni potkaisi ja tais kissa tuntee sen niin voiha se olla että ei enää huvita pomppulinnassa nukkua :D

Tämäki tipahti nyt saikulle..aamulla herätessä jäätävä alaselän särky.. kävin näytämäd lekurille joka teippas selän..totesi että oikea puoli selästä ihan krampissa.. ja että kävelen liikaa lantio edellä..paska juttu..maha kun ei ole vielä mikään iso edes.entä sitten kun se kasvaa :( huh tätä särkyä.. onneks ma ultra häämöttää mikä sää hymyn huulille

:)

Ikävä kuulla että paljon kipuilette :( miulla kun ei oo ollut oikeastaa mitään kipuja tai tuntemuksia.. Miulla oli joskus vko 16 alavatsa ja selkäkipuja mutta lääkäri sanovaan että kuuluu asiaan ..

Takaisin