Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Paljonko teillä jotka on jo rakenneultrassa käyny niin on vauvan paino ollu? Meillä oli 360g ja rv 20+2. Ihan mielenkiinnosta kyselen ku kiinnostaa, että onko tuosta mukulasta iso tulossa :D

Meilläki tytön toiseks nimeks tulossa Aurora, oli jo ekaa odottaessa tiedossa, että toisen tytön toka nimi on tuo, ekalla Adalmiina tokana nimenä :) Ekaks mietittiin, että etunimeks tulis Alma, mut ei sit kuitenkaan tunnu sopivalta. Muutamia vaihtoehtoja on, Heta ois tällä hetkellä ykkösvaihtoehto.

Meillä ultrassa 20+6 painoarvio 357g ja vastas viikkoja 20+3.

Kirppuliina, mies on meksikosta ja selvää oli alusta asti antaa enemmän espanjalaisia nimiä kun suomalaisia, koska suomessa ymmärretään ulkomaalaisia nimiä paremmin kun Meksikossa. Yritetään kuitenkin sellasia mitkä ei ois niin hankalia suomessa. Meidän poika kolmikko on nimeltään Santiago, Damian ja Francisco Gabriel:)
Sukunimestä, mulla on miehen sukunimi joten ollaan kaikki samalla sukunimellä, mutta selvitettiin että jos muutetaan Meksikoon pojat voi ottaa mun tyttönimen toiseksi sukunimeksi.
Suomessa saa kaksoissukunimen vaan väliviivalla, ystäväperhe juuri selvitti heillä Kuubalainen mies ja suomalainen vaimo ja olisivat halunneet tytölle molemmat sukunimet, mutta ei kuulemma onnistu ilman väliviivaa.

Wildis meidän poika oli ultrassa 20cm pitkä ja 320g painava, sillon viikkoja kasassa 20+4.

Meilläkin on toiseksi nimeksi tulossa Aurora. :D Etunimivaihtoehtoja on Loviisa (haluisin ehdottomasti tän, mies ei..), Karoliina, Susanna ja Mikaela..

Meillä oli ultra viikolla 20+4 ja vastasi viikkoja 19 jotain. Painoa oli 342g :) Siks onkin niin jännä et mun sf mitta oli viikko sitten jo 25cm mut ultrassa noin pienikokoinen :D
Ja meilläkin toiseksi tai kolmanneksi nimeksi tulossa Aurora :D Etunimeä en viitsi paljastaa jos joku tuttu mut täältä bongaisi :D

Hyvä Äippä että kaikki ok :) miusta tuntuu että teillä kaikilla on hirmu isot pienet :D en osaa kuvitella että miunkin pieni ois jo noin iso, miule ei oo mahaa tullut oikeastaan yhtään ja paino noussu ehkä 3kg :O ja oon hirmu hoikka, ennen raskautta paino 53kg :) viikkoja kuitenki 19+2 :p

Mulla taas on tosi iso maha ja painoa tullu kymmenisen kiloa, niin ihmetyttää miten vauva oli niin pieni ultrassa! Ja sitte sf-mitta on niin iso! :D

Whaaat? Mulle ei kerrottu painoarviota. Eikä sen puoleen myöskään sf-mittaa. Enkä tietty tajunnut kysyä. :( Sanottiin vaan että vastaa viikkoja.

Mir77, meillä mies ei suostunut ottamaan kuuleviin korviinsa, että mä ottaisin hänen sukunimen! :D Ai harmi, jos ei kaksoissukunimi ilman väliviivaa onnistu. Luin jostain foorumilta, että sääntöjen vastaisen nimen voisi saada kulttuuriin vedoten erityislupaa hakemalla. Noh, täytyypä ehkä miettiä sitten uudestaan... :/

Multakaan ei kyllä sf-mittaa otettu ja harmittaa kun en tajunnu kysyä et paljonko pikkunen on pitkä. Sukupuolta ei myöskään lääkäri automaattisesti kertonu, mut ku avasin suun niin sit kerto :)

Miulla sattu sellanen kätilö että jo aikasemmassa ultrassa sain kolme kuvaa kun taas kaverini sai yhen, kuulemma kyseinen kätilö tykkää ottaa kuvia ja tosi hyvin kerto kaikki mitat ja rakenteet, nyt tietenkin rakenne ultrassa varmasti kertoo tarkemmin ja toivottavasti saan taas paljon kuvia <3

Takaisin