Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pitkästä aikaa riisiä ja kanaa, rinnalle patonkia.. Nam nam! Energiataso meinannu olla viime aikoina niin alhainen, että ei oo oikein jaksanu tehdä ees kunnon ruokaa.. Nyt jaksoin, vaikka vähän ensin kehtuutti rueta tekemään vaan itselleen, kun ukko on koko viikon pois kotoo.. :/ ImageUploadedByVau Foorumi1438784624.475053.jpg

Onko täällä muita äitiysjoogasta kiinnostuneita tai harrastajia? Kävin normi hathajoogassa ja muissa joogavariaatioissa joskus aiemmin. Nyt asun niin pikku paikkakunnalla ettei niitä järjestetä täällä :meh:. Lainasin kirjastosta äitiysjooga kirjan+dvd :n ja ootan nyt että flunssa paranee että jaksan alottaa joogailut. Ihanaa! :happy: Lisäks listasin youtubesta jo valmiiks mammajoogaa; tuskin malttaa oottaa :joyful: Ajattelin että nuo ja erilaiset rentoutus- hengitysharjotukset vois helpottaa synnytystäkin sitten. Onkohan jo synnyttäneillä kokemuksia?

Meidän pieni oli todella pieni 309g (painoarvoon mukaan), viikkoja rakenneultrassa oli 20+3. Ultran tekijä totesi että vähän pieni on, mutta ei kuitenkaan niin pieni että siitä kannattaa huolestua. Onko muut saaneet näin pieniä painoarvioita?

Sale mä kävin alkukesästä Joogastudio Manipurassa odottajan jooga-kurssin,ja se oli musta tosi hyvä.Meen ehkä viikkotunneille samaan paikkaan.
Tästä linkistä tietoa raskausajan joogasta,synnytyksestä tms.
http://www.manipura.fi
:)

Wildis, tod näk kyse vaan kontrollista. Jos sielt ois jotain puuttunu, ni ois teille kerrottu, koska keskeytys mahdollista vain vko 24 asti. Tai sit pään koko ei oo ihan menny raja-arvoihin? Mut ei voi olla mitään vakavaa, koska teitä ei ole informoitu!

Sale, mäki oon nyt käyny joogailemassa ja jo tossa pohdin, et otan kyl joogamaton synnärille. Saisin ite hoidettuu selkään iskevät supparikivut, jos miehestä ei olkaa mihinkään ;)

Rahi mietin kans, et olis tosi "julmaa" jos lääkäri ei kertois, jos jotain löytys. Ja arvelen tosiaan et keskiraskauden ultra on vaan siks, koska riskiraskaus kyseessä.. Täytyy vain toivoa, että pienellä kaikki hyvin. Sitä paitsi kun todennäkösesti mun synnärikin nyt muuttuu tuonne joensuuhun, niin pääsen samalla tuollon rv 28 tutustumaan sairaalaan ja kyssillä eilen sanovat että voin pyytää samalla käynnillä pyytää heitä käyttämään kahtelemassa synnäripuolta. Ei sitten jännitä mennä synnyttää ihan vieraaseen paikkaan. :)

Onko sulla Pauliina se ison sf-mitan takia vai?

Huomenna on ylimääräinen neuvola sen sf-mitan takia mut toi ultra oli joku kontrolliaika sydämen rakenteiden takia. Meillä oli ulkomaalainen lääkäri enkä oikein saanu selvää että mitä varten tää kontrolli oli. :/ Mut anto ymmärtää ettei oo mitään hätää kuitenkaan.

Iltaa mammat! Onnea kaikille ultrassa käyneille, edelleen mahtavia uutisia<3
Ihanaa!!!

Wild sanonpa samaa mitä muutkin sanonut niin en mäkään usko että teidän pikkusella ole mitään hätää :)

Voimia kaikille kipuilusta kärsivälle!

Niin paljon oli tekstiä taas tullut niin ei voi edes kaikkea muistaa mitä piti kommailla:)

Täällä muutto suoritettu, vielä pientä sisustus hommaa mutta muutoin ready :) ihanaa kun pääsi pois kerrostalosta omaan taloon, aivan täpinöissään koko perhe paitsi koira joka osoittaa mieltään eikä suostu eteisestä tulemaan peremmälle:D outo koira!!!
Eilen ilta meni järkky supisteluista ja liitoskivuista kärsien, liian aktiivinen päivä kun heti alkaa koskea:/ onneksi mies oli kotona ja tänään lähti takas homiin, outoa olla "vieraassa" talossa yksin! Toivottavasti saa unta ja lapsetkin nukkuis hyvin, vähän niitäkin taitaa jännittää uusi koti kun eivät oikein osaa rauhoittua, mutta eiköhän tämä tästä:)
Tänään käyty labrassa, saa nähdä mitä sieltä löytyy....
Huomenna lähtee käyntiin rv 23, miten nämä viikot menee näin kamalan nopeasti, ei ymmärrys riitä:)

Mä rakastan zumbaamista mutta nyt ei sitä viitti harrastaa :sad001 Mutta jospa minäkin kattelisin tuolta Youtuben puolelta noita Jooga juttuja :happy:
Tiittärä tuli sun kuvasta nii hirmuinen nälkä, ittellä vasta kasslerit hautumas :p Ja patonkia mun on pakko saada kans, kiitos kuvasi :grin Oli yön marinadissa, nammnamm
piffi.jpg

Onko muita jotka miettii jo synnytystä? Itteeni on alkanut pelottaa yhä enemmän mitä lähemmäs joulukuuta päästään. Tosiaan esikoisen synnytys kesti kaiken kaikkiaan 11h 10min joista 2h oli ponnistusvaihe.. jäi pienet traumat kun lääkäreitä ja kätilöitä ramppas huoneessa jatkuvasti, vauvan sydänäänet katos jossain kohtaa kokonaan ja meinattiin tehä sektio mut eipä tehtykkään vaan annettiin mun vielä viimisillä "voimilla" ponnistaa. Meinasin pyörtyä kesken kaiken muutamaankin otteeseen ja synnytyksen jälkeen en pysynyt itse pystyssä. Siksi olenkin miettinyt sektiota tämän toisen kohdalla mutta sekin jotenkin ahdistaa :(

Mä olin just äsken äitiysjoogassa, voi kun teki hyvää. Ekassa synnytyksessä tais muut joogaopit unohtua, mutta supistusten läpi hengittely tuli oikeastaan automaattisesti eli siihen oli varmaan joogasta hyötyä. Ja tietty siitä että joogaa on ylipäänsä hyötyä kropalle myös synnytykseen valmistautumisessa.

Kivaa lukea ultrakuulumisia. Mun pitää vielä malttaa kaksi yötä nukkua ennen omaa ultraa.

Nyt on ensimmäinen vähän isompi ostos tehty. Sain tänään hoitopöydän :)
Ensin meinasin,etten hommaa sellasta,että kodinhoitohuoneeseen tasolle vain se patja,mutta halusin kuitenkin makkariin myös,niin helpottaa yöllä. Tuo on sellanen soma pikkasen,leveys 60cm ja korkeus 90cm. Todella siisti ja tosiaan kirpparilta 10e :)

Täällä kans ajatukset kääntynyt synnytykseen, kaikki miten se alkaa, miten menee ja miten pitkään joutuu olemaan synnärillä jne jne... Ja nyt kanssa mietityttää synnytys kivun lievitys, riittääkö pelkkä amme ja kaasu vai pitääkö miettiä epiduraalia! Haluaisin kokeilla että pystynkö synnyttämään ilman kivunlievitystä, kai tässäkin asiassa on tämä oikea asenne tärkeä:) mutta menee niinkuin menee kunhan nyt eka muutama kk haudotaan vauvaa niin kaikki menee painollaan ja tavallaan, en jaksais odottaa että pääsee tapaamaan meidän pienen <3

Kyllähän synnytys käy mielessä useinkin. Eniten mietityttää ehkä synnytyksen käynnistyminen, ekassa kun käynnistyminen kesti päivätolkulla mutta itse synnytys meni tosi nopsasti. Mitä jos se nyt käynnistyykin suoraan ja tuleekin kiire sairaalaan? Neuvolassa ainakin sanottiin, että kannattaa lähteä aika nopeasti, kun toka synnytys kestää keskimäärin puolet vähemmän kuin eka (eli mun tapauksessa se ois sitten alle 3 tuntia...). Tai mitä jos taas on samaa kärvistelyä ja monen päivän valvominen ennen synnytystä? Miten sen jaksaa kun vielä taapero pyörii jaloissa?

Kivunlievitys mietityttää myös. Mulle jäi ekasta synnytyksestä olo, että mut vähän painostettiin ottamaan epidurasli. Pärjäisköhän ilman lääkkeitä? No se menee omalla painollaan ja lopputulos on tärkein.

Mutta jos pelottaa tai ahistaa, kannattaa ensi alkuun ottaa asia puheeksi neuvolassa.

Hei. Onko joku vailla vaunuja? Meillä ois jouten/ tarpeettomat yhdistelmä vaunut. Tulee myös kaukalo messiin.. ☺

Mulle puskee flunssa päälle, kurkku tosi kipeenä ja ylihuomenna ois rakenneultra. Kai sinne saa mennä, vaikka ois vähän flunssainen, jos ei oo kuumetta? Tympäisee, jos joudutaan sitä siirtää, kun olis niin kiva käydä tarkistamassa kaikki ennen töiden alkua, kun kuitenkin heti töiden alettua pitää töissä työkavereille kertoa (mahaa mahdoton piilottaa).

Eilen puuhastelin ja liikuin vähän liikaa, illalla oli pakarat ja alapää tosi kipeät. Onneksi helpotti sitten!

Vauvan tarvikkeita pitäis alkaa katsella, ei olla saatu aikaiseksi kuin lista siitä mitä kaikkea pitää hankkia. Vaatteita toki on, mutta kaikki isot (sänky, vaunut, turvakaukalo, jne) puuttuu.

Hei hyvä idea tuo et kirjastosta / netistä kattoo mammajoogaohjeita, miten ei tullu mieleen?! Pitäny mennä tunneillekin jo monta kuukautta, mutta kun on vätys...

Ehkä ne sitä päätä ultraa uudestaan, jos ei saanu kunnolla vaiks mittoja ja sitä pitäis seurata et voi synnytystapaa miettiä? Etenkin jos taustalla niitä keskenmenoja. Tai mistä mä tiiän :) mut oon kans sitä mieltä et olisivat kertoneet kyllä, jos jotain vakavampaa. Ja jos mietityttää vielä parin päivän päästäkin, niin soita ja kysäise.

Heh, täällä kans taitaakin olla tuo pesänrakennusvietti, mikä saa miehen ihan hermoksi tän muuton kanssa :D Kauhee kiire sillä, kun mä taas haluisin loman ottaa ihan rauhassa.

Tänään ei ookaan vauvan liikkeitä tuntunu. Äsken yritin mahaa oikeen tökkiä, josko se heräis, mutta ei kuulu mitään :o

Takaisin