Raskausoireet

toiveissa: mä jouduin lauantaisen verenvuodon jälkeen parina päivänä ja iltana ottaan panadolia kun alamaha oli kipeä.
 
Mää olen ottanu vaan tohon päänsärkyyn panadolia. 1 g/päivä on riittänyt paitsi sillon kun ehin ottaa lääkkeen just ja sit oksensin sen ulos kun se päänsärky oli jo liian paha yhdistettynä normi raskauspahoinvointiin. Sitten otin kylläkin illalla vasta toisen. Pakko vaan ottaa melkein joka kolmas päivä päänsäryn takia se 1 g.
 
Tänään sitten aamupesulla hampaiden harjaaminen aiheutti oksennuksen, ei tosin ollu kun vaan sappinestettä tms. Tyhjällä vatsalla kiva alkaa oksentamaan... :sad001 no onneksi se jäi siihen, yleensä ei lennä oksu vaikka hampaiden pesun yhteydessä korkeintaan saanu aina kakoa tms.
 
Mulla oli se verenvuoto-kohtaus kolme yötä sitten. Sen jälkeen eilen ja tänään on aamuisin tullut ihan hieman ruskeaa tuhrua pyyhkiessä ja vatsakipu joka säteilee oikeaan pakaraan ja reiteen on välillä niin kova, että on ollut otettava paratabs. Tänä aamulla oli kuitenkin nt-ultra ja kaikki oli siinä kyllä hyvin. Hivenen vaan pelottaa kun on nyt alkanut tuo kipu voimistua...
 
Mulla on viimeisimpänä raskausoireena on ollut se että maidontuotanto on alkanut huveta. Imetän siis vielä esikoista ja raukkaparka on tietysti ihan ihmeissään tästä ja yrittää nyt tilata sitä maitoa lisää. Yrityksistä huolimatta se ei vaa kuitenkaa lisäänny. :sad001 toivottavasti pieni jaksais kuitenki viihtyä rinnalla, sillä salaa vähän toivon että pääsisin kokeilemaan tandemimetystä!
 
Rsnn, minusta kans tuntuu, et maito olis vähän vähentynyt. Ainakin välillä on ongelmaa herumisen kanssa. Vielä ei oo tarvinnu korviketta antaa ja aattelin, et jos tarvii jotain antaa, ni annan sit jo tavan maitoo. Ihan kohta ikää 11kk, joten pitkään ei tarvii sen tavan maidon suhteen sinnitellä...
 
Kata88, meidänkää ei oo tarvinnu korviketta antaa, mut piimää ollaa annettu. Se onki helpottanu toisen tissillä oloo ku antaa pullollisen piimää aina ruuan jälkee. Meilläki poika siis 11 kk et kohta meilläki saa alottaa maidon maistelun. :)
 
Mulla oli se verenvuoto-kohtaus kolme yötä sitten. Sen jälkeen eilen ja tänään on aamuisin tullut ihan hieman ruskeaa tuhrua pyyhkiessä ja vatsakipu joka säteilee oikeaan pakaraan ja reiteen on välillä niin kova, että on ollut otettava paratabs. Tänä aamulla oli kuitenkin nt-ultra ja kaikki oli siinä kyllä hyvin. Hivenen vaan pelottaa kun on nyt alkanut tuo kipu voimistua...
Katsoko ne sulta istukan paikkaa nt-ultrassa? Mulle selvisi lauantaina sen veren vuodon jälkeisessä tutkimuksessa että istukka on etuseinässä ja menee kohdunsuulle josta sit kuulemma vuoto johtui. Nyt tiistaina pieni voi kyllä hyvin.
 
Maako, ei lääkärii ainakaan sanonut mitään. Enkä tajunnut tietty kysyä. Kyllä mä nyt olen kuitenkin jo rauhoittunut tuon verenvuodon jälkeen. Tänään on ollut jo ihan normaali päivä ja neuvolasta kun kysyin, niin olivat varmistaneet kätilöltä, että tuo pieni ruskea vuoto on tod.näk. vanhaa verta.
 
toiveissa: yleensä ruskea veri on vanhaa verta ja tälläkin viikolla mulla on kolmena aamuna tullu ruskeaa verta vähäsen, jos verenvuotoa tulee uudelleen niin kun hakeudut hoitoon pyydä tsekkaan tuo istukan paikka koska kohdunsuulla/kohdunsuun lähettyvillä oleva istukka vuotaa herkästi ja saattaa tehdä hematoomia jotka sitten saattaa myös vuotaa.
 
Tänään 15+3 ja kaupoilla ravatessa tuli eka harkkasuppari :). Esikoisesta en edes tiennyt mikä on harjoitussupistus. Niitä taisikin tulla vaan pari koko odotusaikana ja oisko eka ollut jotain rv 26. Mut tosiaan nyt jo tällä kertaa alkaa. Puuh! Täällä oireena jäätävä hikoilu. Ja siis hikoilen vaan naamasta :/. Great! Mut muuten onnellisesti oireeton!
 
Mulla on kans ollu jo jonkin aikaa harkkasuppareita, ärsyttävää. Esikosta niitä oli tasasesti pitkin raskautta. Nuoremmasta alko kanssa aikasin ja niitä oliki huomattavasti runsaammin. Hankaloitti elämääki niin paljon et jäin sen takia koulusta saikulle ja siitä sit äitiyslomalle. Pahimmillaan yks saatto kestää 10min ja niitä neljä tunnissa tai sit lyhyempiä lähemmäs kymmenen tunnin aikana. Ei tietenkää jatkuvasti ollu sellasta mut päivittäin.
 
Niin juu, minä myös imetän tässä vielä. Kaksi viikkoa sitten tarjosin esikoiselle ensimmäistä kertaa korviketta tuttipullosta ja ihmetyksekseni hän hyväksyi ne mukisematta (aikaisemmin ei ole kelvannut korvike mistään astiasta ja tuttipullosta ei ole suostunut juomaan mitään). Itse olin huomannut että heruminen on hidastunut ihan hirveesti. Nyt on imetyskerrat vähentyneet ja suurin osa maidosta menee korvikkeena. Tissiä menee pari kertaa vuorokaudessa. Toivon että imetys ei kuitenkaan kokonaan lopu. Tandemimetyksestä en haaveile, mutta jos vielä muutaman kuukauden saisi esikoinen nauttia äidinmaidosta, niin hyvä! Itse hän on imetyskertoja vähentänyt, mä en siihen ole painostanut. Tarjoan rintaa useita kertoja päivässä, mutta se ei enää kelpaa.
 
Tein uuden aiheen imetyksestä raskausaikana, niin voidaan siellä jutella myös aiheesta, niin ei häviä kaikki viestit muiden aiheiden alle :)
 
Takaisin
Top