Nuoret odottajat

Täälä ilmottautuu 23w tytsy, ootan esikoista :::rolleyes:))
Rv 10+4 viimeviikolla rv 9+6 kuunneltiin sydänäänet ja kuulu ja selvästi! :Heartred 177 kertaa minuutissa :) Ensimmäinen ultra on äitiyspoliklinikalla nyt 10.6 ja silloin viikkoja 12+6 :)
En malta oottaa että saan kuvan pikkusesta :Heartred ja varmistuu se laskettu aika :) laskettu aika 17.12 :) saas nähdä toimiiko joulupukki tällä kertaa haikarana
:) sukupuolen saa tietää vissiin vasta siinä rv 20+ tienoilla? Mitä näitä kaikkia asioita ja tutkimuksia on mitä voin vaatia?
 
Onpa täällä keskustelu hiljentyny! Mitä kaikille kuuluu?

Täällä ois eka kolmas pikkuhiljaa ohi vihdoin ja pahoinvointi ehkä himpun helpottanu. Muutenki olo on vähän virkeempi ku näinä kuluneina viikkoina.

Mä halusin sellasta teiltä kokeneemmilta ja pidemmällä olevilta kysyä, et miltä se vauvamasu tuntuu ulospäin? Siis ku laitat käden mahalle miltä se maha tuntuu? Mulla ei vauvamasu vielä näy, toistaseks turvottaa vaan hirveesti mut tossa ihan alavatsalla kohdun kohalla tuntunu jo pari viikkoo semmonen pieni kohouma ja maha on siitä huomattavasti kovempi tai semmonen pingottunu :D voisko se olla se kohta sit missä vaavi lepii?
 
Hellurei! Täälä kanssa yksi nuori odottaja. Elokuussa täytän 21, mies 24v. Esikoinen tulossa siis lokakuussa, molemmille uutta, ihmeellistä ja ihanaa. TAYSSissa synnytys tääläkin! Kaikki mennyt tähän mennessä ressatessa mutta suht hyvin. :) ru ensikuussa vuhuu!

18+4
 
Onpa täällä keskustelu hiljentyny! Mitä kaikille kuuluu?

Täällä ois eka kolmas pikkuhiljaa ohi vihdoin ja pahoinvointi ehkä himpun helpottanu. Muutenki olo on vähän virkeempi ku näinä kuluneina viikkoina.

Mä halusin sellasta teiltä kokeneemmilta ja pidemmällä olevilta kysyä, et miltä se vauvamasu tuntuu ulospäin? Siis ku laitat käden mahalle miltä se maha tuntuu? Mulla ei vauvamasu vielä näy, toistaseks turvottaa vaan hirveesti mut tossa ihan alavatsalla kohdun kohalla tuntunu jo pari viikkoo semmonen pieni kohouma ja maha on siitä huomattavasti kovempi tai semmonen pingottunu :D voisko se olla se kohta sit missä vaavi lepii?
Täällä viikoilla 18+4, kovalta palluralta se tuntuu :) eilen tunsin vauvan jalan masun päällä.
 
Mulla oli tänään neuvolalääkäri. Kaikki oli hyvin,pikkanen on laskeutunut hyvin ja on pää alaspäin niin hyvin että nyt vaan ootellaan koska tulee maailmaan:) viikkoja mulla on nyt 38+4,,olokin sen mukainen. Kävellessä maha menee tosi pinkeeksi,vauvan liikkeet on ihana tuntea masun päältä
 
Täällä ollaan täysiaikaisia, eilen poksui viikot 38+0 ja nyt vaan oikeestaan odotellaan milloin syntyy vai joudutaanko käynnistykseen. :) Eilen menkkajomotteli jonkin verran ja tänään aamulla jatkui. Natiainen on kiinnittynyt ja todella alhaalla, lähtökuopissa olisi.

Sairaalakassia vähän eilen pakkailin, kun iski se todellisuus, että lähtö voi ihan tosissaan tulla milloin vain. :)
 
Heippa! Vieläkö mahtuu mukaan? :) Täällä olisi yksi esikoispoitsua odottava uudeltamaalta, LA 20.8 :) olen parin päivän päästä 22v ja mieheni kohta 23. Tänään poksui taas viikot, eli 28+0. Masu on kasvanut jo hurjasti, hauska aina vertailla niitä esim viikon 12 kuvia tähän päivään ja huomata se ero kun jo silloin tuntui että onpas se vatsa jo iso (mukamas) :D Tiistaina kävin sokerirasituksessa ja hieman huonoja uutisia sain.. Tänään kävin sitten neuvolassa ja käytiin läpi miten tästä eteenpäin. Ruokavaliohan siinä meni uusiksi heti huomisesta lähtien ja 2viikon jälkeen pitää alkaa seurailemaan verensokeria itse.
Tämä raskausaika on mennyt hirmu nopeasti! Juurihan minä vasta plussasin! :') Meillä olisi tarkoitus parin viikon päästä alkaa laittaa uutta tapettia tulevan vauvan huoneeseen ja ehkä vähän maaliakin pintaan. Sen jälkeen pitää vielä pinnasänky ja hoitopöytä metsästää jostain... Mulle alkaa jo pieni stressi iskeä, kun tuntuu ettei olla oikein mitään vielä hommattu! :D vaunut sentään onneksi on jo löytynyt!

Tuosta vanhemmille kertomisesta... Muistan kun plussasin sillon vähän ennen Joulua ja ajattelin että kerronko vasta joulun jälkeen. Tulin kuitenkin siihen tulokseen, että en pysty millään salailemaan alkanutta raskautta joulupöydässä kun kaikki mun lemppariherkut olivatkin yhtäkkiä kiellettyjä. Päätin siis että kerron ensin äidille ja hetken päästä jouduin toistamaan koko jutun kun isäkin pamahti paikalle :D Itku tuli molemmilla kerroilla. Oli jotenkin outoa kertoa tällaisia uutisia, vaikka ne iloisia olivatkin :)
 
  • Tykkään
Reaktiot: LMK
Tänään rv18+4 tunsin ekat liikkeet masun päälle !!! Mielettömän ristiriitaset tunteet täl hetkel. Aivan ihana tuntea kaverin liikkeet, mutta koska koko odotus on nyt paljon ns todellisempaa niin tässä esikoista odotellessa ilmaantui pelko että onko miusta äidiksi yms....

Kellään muilla samanlaisia tuntemuksia?
 
Ninsu mulla viikkoja nyt reilu 39 ja muistan ko ite tunsin ekat liikkeet ni aloin miettiä ihan samaa et onko musta äidiksi ja millanen äiti olen. Mutta mies lohdutti että on ja musta tulee hyvä äiti mutta eipähä niitä aatteita voi koskaa täysin unohtaa aina ne vaa tulee mieleen.. :)
 
Ninsu, mä oon vielä vasta viikolla 12 ja jotain mut kyl mua jännittää ja pelottaa äidiksi tuleminen jo nyt. Vaikka lapsi onkin haluttu. Kai se on ihan normaalia :/
 
Mä oon aina ajatellut että ne huolet ja pohdinnat raskausaikana on luonnollinen osa vanhemmuuteen sopeutumista ja omalta osaltaan kertoo myös halusta olla hyvä vanhempi. Kuitenkin tosi suuri elämänmuutos, olishan se nyt outoa jos ei yhtään mietityttäis :P

Olin ite esikoisen kohdalla aika rauhallinen, ehkä kun olin jo aika pitkään ennen sitä miettinyt millainen äiti haluaisin olla. Silti tuli kaikkia hassuja huolia ja niin tulee nytkin vaikka on jo kokemusta :)

Täällä vaan oksentaminen jatkuu, huoh... Nyt rv 14+0 ja kolme päivää reissuun lähtöön, olin jotenkin toivonut et pahoinvointi helpottais kun oli se parempi jaksokin tossa välissä, mut ei. Mites Gekkoliinin vointi, alkaako ekan kolmanneksen olot väistyä? :)

Vieläkö moonflower on yhtenä kappaleena? :)
 
Ihanaa kuulla etten oo ainut joka miettii näitä tämmösiä juttuja. Mul oli heti plussattua ensimmäinen "kriisi" joka jatku useemman viikon. Nyt ilmeisesti tää liikkeitten tuntuminen sai aikaan uuden kriisin, viime yönä en paljoa nukkunu kun vaan mietin että osaanko hoitaa sitä pikkasta oikein jne jne ehkä tämä tästä jossain vaiheessa. Ens viikolla onkin rakenneultra jännään sitäkin ihan liikaa..
 
TSC92 kauheeta että sulla vaan oksentelu jatkuu!! Sais kyllä loppua jo! Syyllinen olo kun itsellä ollut koko raskausaika tosi helppoo!
Mä stressaan tosi paljon myös onko musta äidiksi ja osaanko hoitaa pientä ja kestänkö stressiä jne jne.. Paljon tulee mietittyä kaikkia juttuja. Onneksi tässä on vielä monta kuukautta aikaa valmistautua tulevaan :D
 
Vieläkin ollaan yhtenä. Eilen neuvolassa th tosin totes, että alkaa jo olemaan kypsä. Tää on monta viikkoa majaillut todella alhaalla. Kyllähän tuo alapää aika hellänä välillä onkin. Itellä on muuten olo edelleen ihan hyvä, mutta huomaa, että rasitusta ei kestä enää samanlailla, aamulla koirien kanssa lenkillä, sen jälkeen kaks ja puol tuntia meni, ku kierteltii kirppiksiä ja käytiin kaupassa, kotiin tultaessa koirien kanssa lenkille ja leikkasin nurmikon vielä sen jälkeen ja nyt olen aivan loppu.

Viikon verran on ollut enemmän ja vähemmän menkkajomottelua, enemmän ja vähemmän kipeitä. Vaikka olo on hyvä niin kyllähän tässä voisi jo synnyttämään lähteä. Toisaalta toivon myös, että menis vedet, sitten ainakin tietää, että se on menoa nyt eikä vähän hämää.
 
Voi tätä olotilaa,mitään ei pysty tekemään kun sattuu :/ supistuksia on nyt parina iltana tullu 20min välein ja päivällä parin tunnin välein. Tyksiin kun soitin ni sano et sit vast sinne ko tulee 5min välein..
2viikkoa sitte neuvolassa sanottiin et on ihme jos pääsen vielä neuvolaan kun neuvolalääkäri sano että oon 3cm auki,,mutta kyllä vaan oon neuvolaan päässy ja tiistaina ois seuraava jollei sitä ennen synny..
Millasia olotiloja teillä muilla on ollu nyt? :)
 
Täällä olo edelleen ihan hyvä, tiistaina LA ja merkkiäkään pienen maailmaan tulosta ei ole. Alapää on todella hellänä tällä hetkellä ja liikkuminen hetken paikalla olon jälkeen on tuskaa.

Menkkajomottelua on välillä ja alaselkään jomotellut, siinä se. Mä oon varautunut siihen, että käynnistykseen mennään ja ilman sitä ei nyyttiä syliin saada, tosin siltikään ei ole pitkä aika enään, vähän alkanut jopa pelottamaan.
 
Takaisin
Top