Pahoinvointi

Täällä ei ole perjantain jälkeen ollut pahaa oloa :) (paitsi hampaita pestessä ja tiskikonetta täyttäessä) Oliskohan se nyt vihdoin ohi?
Turvotus, väsymys ja tissien arkuus jatkuu kyllä edelleen..
 
Mulla oli esikoisesta tosi paha raskauspahoinvointi rv 22 saakka. Oksensin yli 10x päivässä ja olin vaan viikon saikulla kun en halunnut et työkaverit saa tietää... Nyt oksennan 1-3 x päivässä, rannekkeet tuo apua hiukan. Kyökin ja ruuan laitto tekee pahaa.

Nyt ollaan reissussa ja 100 km ajettuamme oksensin huoltoaseman pihaan. Ei taida rannekkeet olla kohdillaan...
 
Rv 12+0 huomenna ja pahoinvointi ja oksentelu vaan pahenee päivä päivältä :hungover: Mä ajattelin että se alkais näillä viikoilla jo helpottaa...
 
Esikoisesta phv helpotti vasta rv 16, ja se edeltävä viikko olikin ollut kaikista pahin... Täälläkin odotetaan helpotusta olotilaan.
 
Luulin pari viikkoa sitten että etova olo lähtee pois. Vähämpä tiesin, etovuudet siirtyi vain iltaan. Onko muita kohtalontovereita? Jos päivällinen jää kuuden jälkeen niin on piru merrassa
 
Ehkä mäkin intoilin liian aikaisin :hungover:
Aamulla lenti "vaahtoa" suihkun jälkeen kun paha olo yllätti, esikoinen vaan naureskeli mulle vieressä! Muuten paha olo on kyllä lievempää kuin aikaisemmin, tuntuu vaan että väsymys tekee jatkuvsn kurjan olon, en saa nukuttua tarpeeks vaikka olen melkein joka päivä nukkunut päiväunetkin. Tuntuu että raskaus vetää mut "pinnan alle"; mulla ei oo jaksamista oikein mihinkään, puoliso ja äiti pakottaa mut välillä lenkille eikä yhtään jaksais kävellä, en jaksa siivota.. Missä on se raskausajan hehku ja energia? Vois tulla jo!! :shifty:
 
Minäkin kävin äsken viettämässä hetken wc:ssä. tosin tälläkertaa pysy eväät sisällä.
 
Täällä oksennus lentää edelleen :shifty: oon niin kypsä!

Sama täällä! 11vk nyt oksentanut, siitä 6pv ollut töissä välillä kokeilemassa mut ei niin ei. Tää oksentaminen ajaa mut hulluuden partaalle!!
 
Mulla ehkä alkaa helpottaan. Nyt kolmas ihan hyvä päivä menossa. Kun viikko tulee täyteen oksentamatta, uskon että pahoinvoinnit on oikeesti jääny.
 
Nyt on menossa 12+4 ja tänään on halailtu pönttöä oikein antaumuksella... Aikaisemmin on ollut satunnaisia oksentamisia, mutta jatkuvaa etomista.. Vielä torstaina ajattelin, että pahoinvointi olisi mennyt ohi.. Mitä vielä!! Eilen koulussa oli pakko mennä pihalle oksentamaan. Ja tänään ensin heräsin 04.17 kun oli vähän kummallinen olo, mutta pystyin jatkamaan nukkumista. Sitten kuuden jälkeen oonkin saanu halailla pönttöä kolmeen otteeseen..

Sent from my SM-G900F using Vau Foorumi mobile app
 
Edelleenkin sama meno jatkuu... Onkohan tää nyt enää normaalia? Soitin päivystykseenkin, mutta sanoi vaan että voi kuulua raskauteen tai olla vatsatautia :/

Sent from my SM-G900F using Vau Foorumi mobile app
 
Voi kyllä olla vatsatautikin..siinä olisi se hyvä puoli, että menee yleensä ohi suht nopeasti. Tsemppiä!
 
Mulla oli ekan raskauden alku yhtä laatoittamista. Yhtenä päivänä töissä tuntu et mikää ei meinaa pysyä sisällä ja jouduin lähtemään kesken päivän pois töistä. Meinasin mennä töistä suoraan päivystykseen, mutta tää suomalainen sisu esti sen.. Noh, kotimatkalla joka on +20 km jouduin pysäyttämään auton kolmesti ja kotona nukuin parin tunnin päikkärit. Kun heräsin ni sama homma jatku ja taisin soittaa päivystykseen että täältä tullaan nyt! jouduin taas pysäyttää auton muutamaan otteeseen matkan varrella. Perille kun pääsin ottivat joitakin verikokeita ja ajastaan tekivät myös sisätutkimuksen ja katsovat että vauvalla kaikki ok. Tais lääkäri jopa todeta että on varmaan poika tulossa kun oli niin vilkas ja eloisa :woot: ja viikkoja tosiaan se 13. Pitkän odotuksen ja eriväristen oksennusten jälkeen sain jäädä yöksi sairaalaan kun natrium arvot niin matalat ja olo heikko. Kannattaa siis käydä ainakin näytillä jos sille tuntuu. Saa itselleen varmuuden että vauvalla kaikki ok ja mahdollisesti oma toipuminen starttaa nopeammin.
 
Voiko vauvalle tapahtua jotain tällaisen oksentelun yhteydessä? Meillä on niin pieni paikkakunta, että tuskin siellä ultratakkaan voidaan :/

Sent from my SM-G900F using Vau Foorumi mobile app
 
Ei oksentelu ole vauvalle vaarallista, vain äiti kärsii Näin mua lääkäri lohdutti. Mutta käy ihmeessä lääkärissä, nesteytys auttaa. Usko pois, mä tiedän! :D nim. 3 kertaa tipassa osastolla pahoinvoinnin vuoksi
 
Se oli sitten mahatauti :) lauantai oli ihan hirveä ja sunnuntaina oksensin enää kerran, mutta en pystynyt silti syömään tai juomaan vielä kunnolla ja olo oli ihan kamala :sad001 nyt on poikaystävä ja mun sisko samassa taudissa...

Sent from my SM-G900F using Vau Foorumi mobile app
 
Viikkoja 14+3 ja pahoinvointi on helpottanut, mutta syömisistä on muistettava huolehtia jotta pahaolo pysy poissa. 9 vko kesti ja tuntui ikuisuudelta!! Voimia ja tsemppiä kaikille joilla pahoinvointi edelleen jatkuu nii ja lääkäriin sitten vaan jos tuntuu ettei jaksa!!!
 
Mulla kanssa jo hiukan helpottaa. Oksentelen edelleen, mutta harvemmin ja on myös hyviä päiviä.
 
Noh, ei oksentelu täysin loppunutkaan. Aamut on loppuviikon pitänyt aloittaa pää pöntössä. Mutta se jatkuva etominen on onneksi jäänyt. Ja päivällä siedän myös nälkääkin jonkin verran, eli uskaltautuu jo kauemmas jääkaapistakin. :)
 
Takaisin
Top