Pahoinvointi

Mulla on jokaisessa raskaudessa kestänyt pahoinvointi puoleen väliin asti. Oksentelen päivittäin monta kertaa. Kuvotus alkaa yleensä heti kun menkkojen pitäs alkaa, tai pari päivää ennemmin, rv5 alkaa koko aikainen huono olo ja rv7 alkaa oksentelu.

Edellisessä raskaudessa mulle määrättiin kahdet eri lääkkeet pahoinvointiin, mutta ei ne auttaneet yhtään. sea band rannekkeet on myös testattu ja ei tehoa, samoin b6 vitamiini ei hyövää mitään.

Mammavitamiinit pahentaa aina oloa. Rautaa en pysty syömään, oksennan sen ulos. Saa nähdä kuinka tällä kertaa käy. Eletään ihan alkuraskautta ja välillä ilmenee kuvotusta. Häviää kun syö jotain.
 
Mulla on ollu tänään "kummallinen" päivä: ei yhtään pahoinvointia, ei kuvotusta tai yökkäämistä. Ruoka on maistunut normaaliin tapaan, aivan ku vatsa ois taas normalisoitunut ja sietäisi vaikkamitä. Muut oireet edelleen loistavat olemassaolollaan. Pitäsköhän mun vaan olla onnellinen että on vaihteeksi suht normaali päivä?
 
Mä kerkesin jo eilen huolestua kun on ollu niin hyvä olo. No sehän oli vaan lumetta! Huono olo jatkuu taas ihan kunnolla.. röyhtäilen jatkuvasti. Tuntuu joka toisella kerralla että jotain muutakin matkalla ylös kuin ilmaa :D miten tätä kestää? Milloin tää loppuu ilman että huolestuu heti? Tänäänkin töiden jälkeen suoraan petiin makaamaan kun niin järkky olo yllätti kauppareissulla... mies sitte vääns ruuan ihan itte ja teki mulle hätävälipalana nuudeleita jotka helpotti oloa aika hyvin :) eli pitäis vaa syyä kun tulee huono olo.
 
Jos pahoinvointi takaa täysaikaisen raskauden, kestän tämän kyllä ilolla... Mutta alkaa jo turhauttaa! 2-3 tunnin välein pitää olla syömässä, kertyy kyllä jo puolet sallitusta painosta ekan kolmanneksen aikana. Jos syön vähemmän tai vähempi kalorisempaa, on nälkä vaan nopeammin. Tylsää on myös se, ettei mikään ruoka maistu hyvälle. Sitä vaan syö välttääkseen huonon olon.
 
Pääsinpäs eilen sanomaan, että ollut ihmeen hyvä olo tähän asti.. Tänään koko päivän töissä esittäen, että kaikki hyvin.. Todellisuudessa päätä särkee niin että aivot tulee varmaa kohta ulos ja oksennusta pidätetty koko päivä tunti sitten pääsin kotiin ja sen ajan olen viettäny halaillessa vessanpönttöä huhhuh
 
Mulla on ollut kolme viikkoa aivan tuskallisen hirveä olo. Rv 9+2 tänään ja oksentanutkin vain kerran. Helpottaakohan tämä koskaan? Kerran jo tiputuksessa olleena ja eilen meinasin joutua taas.

Ensimmäistä tässä meillä odotellaan, ja jos jotain hyvää pitää keksiä, niin ainakin elossa ollaan.

Näin unta, et meillä oli kaksoset, johtuukohan tää yltiöpahaolo siitä..

Kaikille jotka pahoinvoinnista kärsii, niin täältä hirveästi voimia teille lähetän ja myös muille mamoille tietenkin!
 
Tsemppiä sointuja. Eihän noista tiedä, milloin kenelläkin loppuu, mutta suurimmalla osalla vois alkaa jo piankin vähän helpottaa. Päivä kerrallaan, jaksamisia sulle!
 
Ihanaa vaihtaa esikoisen kakkavaippoja oksennusta pidätellen. Jotenkin ne vaan haisee nyt enemmän kuin aiemmin ja saa mut kakomaan..
 
sairasloma alkoi tähän etovaan , väsyneeseen oloon, nyt ei kykene töissä antamaan 100%, ärsyttää sekin =)
 
Mulle ei jostain syystä kakkavaipat niinkään ole ongelma. Ehkä saan tsempattua ihteni. Pissavaipoista tuleva voimistunut haju saa kyllä yökkimään, ja niitä kun saa vaihtaa useamman päivässä.:sad001
 
Alkaa jo pänniä nää tripla aivastelut! Jos ei muuten just tarviis yrjötä, tämä älytön aivastelu kyllä nostattaa vatsalaukun sisältöä takas ylöspäin ja se tunne häviää kurkusta vasta wc-pöntön sisusten tuijottelun jälkeen.
 
Huh, paljon jaksuja kaikille jotka oksentelee ja voi pahoin! Mulla on kans ihan järetön väsymys ja pahaolo vaivannu tässä raskaudessa, oksentamaan oon ehtiny jo enempi ku edellisissä raskauksissa yhteensä muttei silti oo onneksi joka päiväistä! Ei mikään paras olo ei.. Mutta tätähän mää toivoin, oispa oireita :D
 
Mulla jatkuva syöminen on pitänyt pahoinvoinnin kurissa. Mutta kääk, tuon jatkuvan napostellen seurauksena paino on noussut jo 2,5 kiloa. :0 Jospa tuo pahoinvointi alkais pian helpottaa, niin en kovin hirveästi ehtis kiloja tässä vaiheessa vielä kerryttää.
 
Tänään 9+4 ja pahoinvointi alkaa vähän helpottamaan. Olen jo monta päivää putkeen pystynyt nousemaan ylös ja toimimaan ilman että heti pitäisi syödä jotain. Väsymystä on vaikea arvioida kun me ollaan nyt lomalla, eikä tarvii jaksaa juuri muuta kuin kääntää kylkeä aurinkotuolissa.
 
Täällä 11+4, ja eilen illalla olo oli jo niin karmiva et lähettiin päivystykseen. Mulla on oksentelua ollu jo viikolla 6+3 todella reippaammanlaisesti aina tuohon viikolle 10+2. Luulin että pahin on takana, pyh sepä oli vasta edessä. Mut nyt olo tosi hyvä :)
 
Uskomatonta että vaikka viikkoja on ollut pahoinvointia nikn kertaakaan en ole oksentanut...kunnes tänään kun tultiin isomummon luo kylään joka ei raskaudesta tiedä niin Nyt oli sit pakko päästä oksentamaan! Onneks ei tajunnut eikä edes kysele mitään minun järkyttävän turvonneesta mahastani :D
 
Täällä aamu alkoi oksentamalla:hungover: ehdin jo toivoa että selviäisin raskaudesta ilman oksentamista... Kuvittelin pahoinvoinninkin jo helpottaneen... Mut ei!
 
Toinen kolmannes alkoi vahvasti oksentamalla aamupala lavuaariin, joka tukkeutui. :D
 
Toinen kolmannes startannut myös täällä oksennuksen merkeissä, murrr!!! Sais alkaa jo helpottaa vihdoin.... Tsemppiä ja parempaa vointia kaikille pahoinvoiville!!!
 
Eniten ärsyttää pahoinvoinnissa se, että mikään ei maistu hyvältä. Painonhallinnan suhteen on hyvä, että makeat herkut on todellakin jääny, mutta alkaa olla ikävä sitä nautinnon tunnetta mikä tulee, kun saa palan suklaata. :sad001
 
Takaisin
Top