Pahoinvointi

HappyHippo

Silmät suurina ihmettelijä
Miten teillä muilla on ruvennut ilmenemään aamupahoinvointia? Itsellä ei vielä mitään (5+5), mutta edessä parin viikon reissu ja näin ensikertalaisena mietityttää miltähän koko pahoinvointi edes tuntuu ja kuinka paljon sen vaikutuksia pitäisi huomioida suunnitelmia tehtäessä.
 
Mulla ollut heti hailakasta plussasta lähtien pientä etomista. Kertaakaan en ole (vielä) oksentanut. Välillä on välissä tosi hyviä päiviä, ei tunnu mitään. Välillä taas täytyy olla koko ajan jotain suussa jotta tunne pysyisi poissa. Yökkäyksiä tulee kun kurlaan kurkkua (astmalääkkeen oton jälkeen) ja välillä myös hampaita pestessä. Pahoinvointi on käsittääkseni jokaisella niin erilaista. Toivottavasti vältyt ainakin pahimmalta.
 
Itse olen nyt viikolla 5+1 ja pahoinvointi mennyt ohi :O (toistaiseksi?) viikko sitten oksensin kerran ja pari päivää oli pahoinvointia.. Nyt tuntuu taas että mitään kummempaa pahoinvointia ei ole. Voiko tämä vaihdella näin vai pitääkö jo ajatella että joku on pielessä?
 
Aamuisin on kyllä hyvä olo, kahvi maittaa ja jne. Illalla alkaa sitten turvottamaan ja etomaan vähän... ehkä paras ehkäisykeino on syödä vähän väliä jotain.
 
Kyllä mulla ainakin alussa oli pahaa oloa, joka loppui..ja palasi entistä pahempana..ja taas väheni. Ja tän jälkeen varhaisultrassa oli kaikki hyvin. Eli ei pelkästä pahoinvoinnin vaihtelusta tarvitse huolestua!
 
Okei hyvä tietää! Ehkä pitäisi lopettaa tämä jatkuva itsensä tutkailu ja vaan keskittyä nauttimaan raskaudesta :)
 
Yök, nyt tuli tännekin kylään (6+3)! Koko viikonlopun sellasta inhottavaa etomista, ihan sama paljonko on edellisistä syömisistä aikaa ni koko ajan on paha olo. Onneks ei oo vielä tarvinnu oksentaa.
 
Taisin unohtaa koputtaa puuta, kun äsken piti lähteä saunasta huippauksen takia Jännityksellä odottamaan ensi viikkoa. ..
 
Mulla alkoi pahoinvointi heti plussan jälkeen, mietinkin että onko jotenkin päässä se etominen mutta ei. Sellaista yökkimistä lähinnä aamupäivisin, kunnes ostin sea band-rannekkeet. Tadaa, nehän toimii. laitan aamulla päälle ennen nousua ja otan illalla vasta ennen nukkumaanmenoa pois.
Mulla on menossa seitsemäs viikko.
 
Mulla alkoi to illalla ihan puskista paha olo, olin Turussa työreissulla ja just menossa äidin luona nukkumaan. Oksennushan se tuli. Ollut siitä asti koko ajan huono olla, ei maistu kahvi eikä mikään lämmin. Tämä on mulle hyvin vierasta, ei ole kummastakaan aiemmasta raskaudesta tullut ja nyt tekisin mitä vaan jotta menis pois. Rannekkeita haluan kokeilla. Riittääkö 1 vai ostanko molempiin ranteisiin?
 
Ne rannekkeet myydään kahden kappaleen paketeissa ainakin apteekissa ja molempia yhtäaikaa käytetään.
 
Mä olen voinut pahoin jo ennen plussaa. Nyt ollut viikon verran oikea ongelma kun mikään ei maistu ja pysy sisällä. Oksentelen päivittäin. Syön sen vähän mitä saan alas vain kylmiä ruokia. Tänään lääkäri kirjoitti 2vk sairaslomaa ja pahoinvointilääkettä (jota en aio ottaa kuin pakon edessä vaikka lääkäri väitti että se on tutkittu ja ei ole vaarallista 2/3 ajalla). Autossa matkustaminen on tuskaa, ihan kuin merisairas olisi :sad001
 
Jaanuzka, mä olen käyttänyt pahoinvointilääkettä edellisen raskauden alussa 8-16 viikot. Terve vauva syntyi. Lääke ehkä vähän helpotti oloani.

Nyt tässä uudessa raskaudessa kävin ostamassa nuo pahoinvointirannekkeet apteekista. Koen että helpottavat oloani.

Jopa niin paljon, että oireet hävisivät kokonaan viikonlopuksi
Tosin tästä sain kamalan pelon, että ny se oli siinä. Kolme tuntia sitten aamulenkille lähtiessä alkoi etoa ja lenkin jälkeen ihan oksetti. Laitoin rannekkeet takasin, söin ja kömmin peiton alle päikkäreille. Ny tuntuukin olo ihan erille. Mutta voi miten voikaan pahoinvointikin alkaa hymyilyttämään just tuon menettämisen pelon jälkeen. :D

Jos et Jaanuzka ole vielä kokeillut, niin kokeile näitä rannekkeita. Syö terveellistä ruokaa, lepää ja nuku, käy ulkona raittiissa ilmassa kävelyllä. Mulla on ollut raju pahoinvointi kaikissa aiemmissa raskauksissa, kahdella viimeisellä olen joutunut sairaalaan tippaan ja luulen että johtui osin väsystäkin kun ei pienten lasten kanssa pystynyt levätä. Muakin hieman pelottaa. Nyt rv 5+6 ja olen päättänyt keinolla millä hyvänsä pysyä toimintakunnossa. Tsemppiä Jaanuzka *halaa*
 
Kiitos tsempeistä! EIköhän se tästä, ensimmäistä kun odotan ei ole minkäänlaista kokemuspohjaa mistään. Olen vähän lääkevastainen joten yritän selvitä ilman jos vain suinkin. Nyt on 2vk aikaa vain olla ja panostaa tähän omaa olotilaansa :)
 
Mulla on nyt alle viikon verran ollut pahoinvointia ja kuvotusta, minkä lisäks kaikki haisee kamalalta. Pystyn kyllä jotenkuten syömään, enkä oo onneks oksennellut. Toivottavasti en alakaan.

Jostain luin, että kannattaisi yrittää vähän syödä kuitenkin koko ajan, eikä jättää pitkiä ruokataukoja. Ne voi pahentaa pahoinvointia. Jotain kurkkua oon sitten yrittänyt nävertää välillä...

En oo aiemmin kuullut pahoinvointirannekkeista. Siis apteekkiko myy niitä? (Oon skeptikko, suhtaudun varsin epäilevästi. :) )
 
Itte ostin apteekista rannekkeet.

Mä olen myös nauranut näille huuhaajutuille ennen, mutta kun mulla parani akupunktiolla takavuosina hirvee jatkuva hedari, nii alko epäuskonenki uskomaan näihin akupisteisiin ja niiden voimaan. :wink
 
Mä olen kanssa tosi skeptinen rannekkeisiin, mutta kun niin moni täällä on sanonut, että auttaa, niin tilasin sitten netistä sellaiset. Olen valmis kokeilemaan kaikkea..taas toista päivää ihan tajun huono olo. Ja ei, en oksenna edelleenkään, mutta ei se tätä oloa paljoa enää voisi pahentaa. Voi arg. Nytkin niin järkky olo, että ei pysty mitään muuta ajattelemaan. :sad001
 
Mua kiinnostaa, vaikken pahoinvoinnista (vielä) kärsi, että miten ne rannekkeet oikein toimii? Oon kuullu magneettikoruista joskus, onks nää pahoinvointirannekkeet sitten samoja? :)
 
'Pahoinvointiranneke on kudottu, elastinen ranneke, jonka vaikutus perustuu Nei Kuan - akupisteitä aktivoiviin nastoihin.'

Lisää löytyy googlettamalla. :)
 
Hain rannekkeet eilen ja plaseboa tai ei, niin tuntuu toimivan! Maksoi n. 20 euroa. Melko suolainen hinta mutta eilinen työpäivä meni täysin harakoille ja ajattelin että pakko edes koittaa. Suosittelisin kyllä (mutta tietty pienellä varauksella) :)
 
Takaisin
Top