Pahoinvointi

No, toivomisista huolimatta oksenteluiksihan tämä tänään meni. Kävin siis ostamassa rannekkeet. En osaa vielä sanoa, että auttaako. Ainakin pystyin äsken syömään riisikakkuja ja mehua, eikä ole vielä tullut ulos. \o/

Akupunktiohan on käsittääkseni ihan tutkittua ja (länsimaalaisen lääketieteen) "hyväksymä" hoitomuoto. Eli jos nää toimii samalla periaatteella, niin ehkä toivoa on...

Tosin mulle on ihan sama nyt, vaikka menis millä tahansa placebolla tää oksetus pois :D
 
Ajattelin käydä apteekissa huomenna ostamassa ne kans. Kertokaas naiset mitä eroa on tavallisilla sea bandeilla ja mama-versiolla (muuta ku väri)? :grin
 
Oletteko huomanneet että onko vitamiinien nappailulla ollut vaikutusta pahoinvointiin? Minusta tuntuu että itsellä pahenee, vaikka ruuan ja nesteen kanssa ne otankin. Olen huomannut saman aiemmin ennen raskautta mm. berocasta, että melko pian sen jälkeen tuli huono olo, varsinkin jos monena päivänä otti peräkkäin.

Voi olla omaa mielikuvitusta + raskauden etenemisestä johtuvaa, mutta aikaisemmin otin vain D-vit. +fooli+ kalsium ja ei ollu niin pahaa pahoinvointia kun nyt oon siirtynyt monivitavalmisteeseen + kalsiumiin.
Pitääpä ihan vasitelan kokeilla tuota ensimmäistä yhdistelmää, onko tällä vaikutusta.
 
Jam&Spoon, mulla ainakin esikoista odottaessa mammavitskut teki vähän huonomman olon. Itse epäilen johtuvan raudasta. Nyt syönkin pelkkää foolihappoa, D-vitamiinia ja omega3:sta.
 
Mulla on käytössä noi pahoinvointirannekkeet(valkoisessa nastassa lukee pienellä sea band). Koko aika käsissä ja helpottaa oloa kummasti. Täysin eivät ole pahaa oloa vieneet pois. Varsinki jos mulla kerkeää verensokeri laskea, joka mulla aiheuttaa oksetusrefleksin.

Enpä tiedä onko näillä mitään eroa. Värivalikoima saattaa vaihdella mut muuten en tiiä eroa.
 
Muokattu viimeksi:
Yritin apteekista kysyä b6-vitamiinia. Saattais auttaa pahoinvointiin. Apteekista ei löytynyt valmistetta, missä olisi vain b6:sta (valmistus ilmeisesti lopetettu). Mun järki sanos, että saahan siinä olla muitakin b-vitskuja mukana, mutta farmaseutti ei uskaltanut mitään muuta mulla suositella. Alko jo voimat loppu multa jatkaa keskustelua. Olisko kellään suositella valmistetta, missä on b6:sta myös? Mammavitskuissa varmaan olis, mutta onko sellaista valmistetta missä ei olis rautaa (luulen, että lisää vaan mun pahoinvointia)?
 
Netistä tilaamalla varmaan varmimmin, mutta toimitus kestää. Solgarilla näytti ainakin olevan pelkkää B6, mutta en tiedä saako Suomesta. iHerbista olen tilannut raskausajan vitamiineja, mutta sieltä voi kestää se toimitus...
 
Mulla rauta aiheutti aivan järkkyjä vatsan toimintahäiriöitä ekassa raskaudessa, mutta pakko oli käyttää, kun hemoglobiini alkoi laskemaan. Varmaan pitää nytkin alkaa syömään sitä jossain vaiheessa, mutta Mama-vitamiineja vetelen siihen asti. Hyvä vaan jos vähän siedättyis raudankin kanssa. Kyllähän se sitten alkoi sujumaan, kun kuukausitolkulla oli rautaa syönyt, mutta yllättävän kauan maha oireili sen kanssa.
 
Pauveli, mulla on Femibion1 käytössä eikä siinä näytä olevan rautaa, B6-vitamiinia kyllä.
Oon käyttänyt noita pahoinvointirannekkeita perjantaista asti, enkä osaa sanoa onko ne auttaneet. Sillon perjantaina oli ihan hyvä olla, mut eilen koko päivä ja tänään johonkin iltapäivään asti ihan jäätävä olo rannekkeista huolimatta.
 
Mäkään en ole huomannut hirveesti apua rannekkeista. Jos nyt haluaa ajatella niiden auttavan, niin voi sen perustella.. Niitä käyttäessä ei ole tullut yhtä pahaa päivää kuin viime viikolla pari..tai yksi yö huono olo meni ohi, kun laitoin rannekkeet, mutta kävin myös yöllä syömässä ja mahan tyhjäämässä. Eli mikä siinä nyt sitten auttoi eniten. Jotain vaikutusta niillä tuntuu olevan, kun pois ottaminen on aiheuttanut välillä lyhyen huonon olon aallon, joka kyllä menee ohi nopeasti. Enemmän silti tuntuu mulla menevän placebon puolelle. Tasainen huono olo pitkin päivää jatkuu ja yöllä herääminen on tuskaa, kun iskee paha olo melkein joka kerta.
 
Mä en kans tiedä, auttaako nää rannekkeet. Tai no, epäilen, että ei. En silti uskalla ottaa poiskaan :D :D

En oo kuitenkaan enää oksentanut, mutta luulen, että ruokailun muuttaminen on auttanut. Syön jotain ennen kuin nousen sängystä ja sitten syönkin... no, melkein koko ajan jotain pientä.
 
Mä miettisin kanssa noita rannekkeita mutta hautasin idean, kun en kumminkaan voi pitää niitä töissä.. :sad001 tänään on taas ollu suht hyvä olo mut auta armias toi viimeviikko.. Perjantainakin oli pakko lähteä pitkään odotetulle laivareissulle vaikka olin koko päivän sänkypotilaana oksentaen ja hiuksetki piti pestä suihkun lattialla istuen ettei taju lähe.. Laivalla en sentää enää oksentanu, menin kiltisti 10 aikaa nukkumaa ja paikallee ei voinu jäädä seisomaa ettei taju lähe.. :sad001 mut muuten iha onnistunu reissu miehen kanssa ja rahaaki säästys kummasti.. :wink
 
Tein viikonloppuna virheen ja otin rannekkeet pois 2 päiväksi, paha olo tuli karmeempana kuin aiemmin ja jopa oksensin kerran. Eli jatkossa rannekkeet pysyy paikoillaan oli mikä tahansa. Ajattelin tänään etsiä apteekista tai luontaistuotekaupasta tuota B6-vitamiinia jos sattuisi löytymään. Muuten sama homma kuin muilla, pakko syödä koko ajan muuten tulee todella huono olo. Alan kyllä olla aika loppu tämän pahoinvoinnin kanssa, pitää vaan toivoa että loppuis sitten n. 12 viikolla...
 
Mullakin ottaa jotenkin niin voimille tää pahoinvointi. Siis henkisesti. 1-2 kertaa päivässä oksennan, mutta myös on oksennusvapaita päiviä eli ei tässä fyysisestä voinnista ole hätää. Ärsyttää vaan, kun huimaa jatkuvasti ja, jos syke yhtään nousee, alkaa yököttää. Ja sitten toi voimistunut hajuaisti! Vaikka kaikki ei suoranaisesti haise, mutta kun haistaa jonkin voimakkaampana, yököttää. Voinnista johtuen ei tee mieli kauas pihapiiristä poistua, niin ollaan vähän jumissa esikoisen kanssa tässä tilanteessa. Jos sitä huomiseksi tsemppais itsensä etsimään b6:sta sisältävää valmistetta... Mulla ei rannekkeista ollu iloa esikoista odottaessa.
 
Sama täällä, henkisesti olo ihan finaalissa. Töissä en ole kertonut vielä raskaudesta ja pitää täällä koko ajan esittää että on ihan normaali olo vaikka oikeasti haluisin maata pimeässä huoneessa sikiöasennossa ja nyyhkiä :D Tähän päälle aivan hirveä väsymys niin vähemmästäkin tekee mieli luovuttaa. Kaikki hajut on kyllä pahoja! Aamulla bussissa oli aika tuskaiset olot kun alkoi tehdä pahaa ja samalla bussiin tuli teinipimulauma tuoksuineen..
 
Täällä ei enää minkään laista pahoinvointia ja sekös saa jos jonkinmoisia ajatuksia.. vaikka eipä se vielä itsestään mitään tarkoita. Viime keskeytynyt keskenmeno hakkaa vaan takaraivossa.
 
Etoo vaan, saas nähä kuinka kauan sisällä viel pysyy. Halaukset kaikille oksentajille ♡
 
Mä tässä muutama päivä sitten lähdin ajelemaan kouluun ja minuutti ennen koululle saapumista liikennevaloissa tuli ihan järkyttävä olo ja jouduin kurvaamaan supermarketin pihaan. Heti kun nousin autosta niin oksensin parkkipaikalle. Ihmiset varmaan ihmetteli! :D sitten kun pääsin koululle niin heti sielläkin wc pönttöä halailemaan.. Ei oo helppoa ei, varsinkin kun tuntuu et noi oksetukset tulee ihan puun takaa. Ei välttämättä töissäkään pääse just sillä minuutilla juoksemaan vessaan, niin pikkuisen pelottaa nää tilanteet..
 
Takaisin
Top