Pahoinvointi

Mullakin etoo melkein koko ajan.. tiskikoneen täyttäminen on kauhein asia ikinä :sad001 syömään pystyn onneksi ilman kauheita etomisia.. tietyt ruuat saavat karvat pystyyn ihan ajatuksestakin........ yäk :# nyt tehdään itse jauhelihapitsaa koska pitsu on best..
 
HIeman toiveikkaana tunnustelen että alkaisi pahoinvointi väistymään (!!!) mutta kyllä edelleen esim. kaikki liharuuat kuvottaa ja jos en saa tunnin välein jotain suuhun, mieluiten makeaa, tulee heikko ja huonohko olo. Onneksi ei enää niin paha kun esim edellisviikolla. Valoa näkyy siis tunnelin päässä!! :) :) :)
 
Tää jatkuva kuvotus on kyllä taas ihan jäätävää. Oksentaa ei onneks oo tarvinut kuin ihan pari kertaa. Menis vaan seuraavat pari kolme viikkoa nopeasti, noin rv 10 on ainakin aiemmista huono olo loppunut.
 
Etoo, etoo, tekismieli sormet tunkee kurkkuun :-):-), jos se vaikka auttas :-)
 
Voiko olla että pahoinvointi johtuu nuista mammavitamiineista? Olin vkl:n pois kotoa ja en sinä aikana siis ottanut vitamiineja ja olo oli huomattavasti helpompi. Tänä aamunakaan en uskaltanut ottaa kun pelkäsin olojen hyökkäävän takaisin. Ajattelin kokeilla, jos alkaisin ottamaan vitamiinit illalla.
 
Johonkin toiseen kohtaan kirjoitinkin (ehkä), että mulla ainakin mammavitskuissa oleva rauta selvästi lisää pahaaoloa.
 
Mä kans mietin mama-vitamiinien vaikutusta turvotukseen. Pitäiskö ostaa pelkkää foolihappoa, kun hemoglobiinikin oli huomattavasti normaalia korkeampi.. Toisaalta jos tällä tänhetkisellä turvotuksella sais estettyä sen, ettei tarttis alkaa rautakuurille jossain vaiheessa raskautta, niin pääsis kyllä helpommalla. Mä olin ihan pulassa raudan ottamisen kanssa ekassa raskaudessa.
 
Minä syön erikseen foolihappoa ja D-vitamiinia sekä lisäksi Gefiluksen maitohappobakteereja. Jossain vaiheessa lisään varmaan kalkkitabletit mukaan. Mulla ei vatsa kestä noita mammavitskuja raudan takia, joten syön mielummin kaikki erikseen. Ja rautaa vasta sitten kun on ihan pakko.
 
Mulla edellis raskaudessa oli myös jäätävän huono olo kun söin mammavitamiineja, vaihdoin niin että söin erikseen foolihapon ja d-vitamiinin olo helpotti kummasti ( suositteli neuvolassa) .. tiedä sitten johtuiko niistä vai jostain muusta. Tänään aamulla töissä muutamaan otteeseen oksennettu, huhhuh.
 
JNK! Täällä kans oksettaa liharuoat :sour: Aamulla heräämisen jälkeen olo on ihan ok, mutta 2 tuntia kun on ollut hereillä alkaa jumalaton kuvotus. Onneksi ei ole ainakaan vielä tarvinnu oksentaa... Pahoinvointi helpottaa sitten ilta kuuteen mennessä, mutta ruokahalua ei ole. Ainoastaan tekee mieki kaikkea raikasta.

Minä syön kans niitä mammavitamiineja... Ajattelin kokeilla, että ottais illalla vasta sen vitamiinin. Jos silleen välttys siltä pahalta ololta hereillä ollessa :confused005
 
Ajattelin kans koittaa siirtää sen vitskun iltaan. Just eilen fiilistelin kun ei oo ollut enää niin paha olo ja nyt heti maanantaina se taas iski.. Ehkä syynä on se vitamiinin ottaminen aamulla lähes tyhjään vatsaan. Mutta vaikka ei olis paha olo niin ei mee liha eikä vesi alas! Juon ehkä max litran nestettä päivässä..
 
Juu, samankaltaisia oireita on mullakin kuin monilla muilla. Äklöttää ja kuvottaa. Ihan kuin olisi krapula koko ajan. Janottaakin ihan koko ajan. Taidankin kokeilla vitskujen siirtämistä myös iltaan, jos auttaisi.
 
Empiirisen testin tuloksia 1/?: jätin vitskun ottamatta aamulla ja huomattavasti parempi olo! Ajattelin laittaa heti Orionille asiakaspalautetta raudattomasta valmisteesta.. Ihan älytöntä että jos se monivitamiinivalmisteen yksi ainesosa aiheuttaa näinkin monelle pahaa oloa että ei ole markkinoilla valmistetta jossa sitä rautaa ei ole. Muutenkin on koko ajan erilaisia olotiloja niin en kaipaa kyllä sellaisia lisää vitamiinipurkista :D
 
Muokattu viimeksi:
Eilen lens ekaa kertaa ja tänäänkin etomistaso korkea joten eiköhän sitä tänäänkin pyttyyn kurkita ;-)
 
Kolmatta päivää huonossa kunnossa, ei jaksa ku makoilla. Mulla ei tule oksennus ikinä ilman sormet kurkkuun periaatetta niin en ole oksentanut, mutta mietin että helpottaisko se? En syö mammavitskuja ettei johdu siitä. Toivomuksen loppuu niin pian kuin suinkin.
 
Jes. Keskityin tänään syömiseen niin että söin tasaisesti koko päivän parin tunnin välein ja lounaaksi kunnon ruuan, niin heti selvisin paljon vähemmällä etomisella työpäivästä. Mulla on kyllä nyt ihan kokoajan nälkäkin. Nyt on reilu tunti päivällisestä ja taas tuntuu, että pitäis syödä.
 
Täällä olo on ollut parempi, kun en ottanut vitamiinia aamulla. Oli mukavaa kun ei tarvinnut olla oksennus kurkussa :grin Mielenkiinnolla odotan nyt, että tuleeko se pahoinvointi yöllä.

Kaksi päivää oon kärsiny kummallista ja ärsyttävistä emättimen kivuista. Samalla on tuntunut myös ylempänä kipua. Se vain, ettei nämä kivut ole mitenkään kauheita ja pelottavia. Luin nettiä ja sieltä paljastui, että olis häpyliitoksen kivut ilmeisesti kyseessä. Osaakohan joku sanoa, että onko ne jo mahdollisia rv7:llä? :anyone

Perjantaina on vihdoin lääkäri. Ja kaipa ne myös ultraavat. Jännittää ihan pirusti :nailbiting:
 
10+ menossa ja vain pahaolo pahenee.. huoh.. vatsa ei toimi suuntaan tai toiseen. Kokeillu jo vaikka mitä eikä mikään tunnu vatsan turvotukseen helpottavan. Pahaolo pysyy kurissa jos muistaa syödä kunnon ruokaa 3 h välein, heti jos menee vähän yli 3 h niin hillitön pahoinvointi. Eikä mitkään pikku välkkärit auta vaan ihan kunnon täyttävä ruoka. Kiva syödä 4 kunnon ruokaa päivässä, ei ihme että paino nousee. Onneksi flunssa helpottaa nii ei tarte aivastuksella juosta vessaan kun muuten tulee kuset housuun. No jospa tää helpottais muutaman viikon päästä :) pitää olla onnellinen että on pahaolo, niin elämä jatkuu ainakin sisällä
 
Mulla helpotti varsinainen pahoinvointi, mutta tää turvotus aiheuttaa kyllä yhtä tukalaa oloa. Pari päivää ollut ihan pinkeenä koko maha ja ei tee mieli syödä..mutta sitten nälkä aiheuttaa huonoa oloa kuitenkin. Ihan mahdoton yhtälö, hoh hoijaa.
 
Takaisin
Top