Yöunet

Meillä nukuttiin viime yönä koko yö! Poitsu kävi nukkuu 21:30. Aamulla ku miehen herätyskello soi puol kuus ni tokasin sille että "APUA! Vauva ei oo heränny koko yönä! Onkohan se elossa?" ja äkkiä kipitin pinniksen luo kuuntelemaan että hengittääkö toinen. :D Unia jatkettiin seiskaan asti heräämättä. Itellä oli aamulla ihan puulla päähän lyöty olo, johtu varmaan liian hyvistä unista. :) Nyt jätkä päikkäreillä, nukkunu jo yli 2 tuntia.
 
Mä voin lyödä vaikka vetoa että kun viime yö meni noin hienosti ni ens yönä salettiin heräillään tunnin välein. Näin tää on tuntunu tähän asti menevän. No mut, onpahan ainakin levänny jos ens yö on yhtä heräilyä. :D
 
Nayttaa tama nukkumonen ja varsinkin paikkarit menevan vain hullumpaan suuntaan. Viime viikko siis oltiin anoppilassa ja ymmarrettavasti uudessa paikassa nukuttiin huonommin. Nyt kotiin palatessa tanaan en edes saanut poikaa nukkumaan pinnikseen ekoja tai tokia paikkareita kuten tavallista. Eroahdistus tulee heti kun yrittaa laittaa pinnikseen. Poika haukottelee koko ajan eli selkeesti on vasynyt. Olin jo niin tyytyvainen kun poika nukkui pinniksessa ja itse asettui sinne eika suurimmaksi osaa ajasta nukkumaan menemisen kanssa tarvinnut taistella. Eli nyt on otettu takapakkia kunnolla. Poika on myos syonyt enemman yolla eli kolme kertaa yossa ja posket on alkaneet pullottaa enemman ja kaksoisleukakin on ilmestynyt taman viikon aikana. :) Kiinteita menee edelleen huonosti eli rintamaito taitaa edelleen olla aika tuhtia tavaraa.
 
Etanainen, kuulostaa ihan samalta meiningiltä, joka meillä oli, kun tyttö oli puolivuotias. Nytkin vastaavaa käytöstä on, kun tyttö on toooosi väsynyt.

Tutkimusten mukaan kiinteiden syöminen ei vaikuta yöuniin ja meillä se oli kyllä juurikin niin. Ajan kanssa tyttö on oppinut syömään riittävästi päivällä ja yösyötöt vähentyivät. Minulla oli vielä muutama ässä hihassa, joita en onneksi joutunut käyttämään, vaan selvisimme pelkillä tutin nostoilla. Olisin antanut siis vettä yhdellä syötöllä maidon sijaan.
 
Me ollaan nyt reilun viikon annettu yöllä vettä siinä toivossa, että heräily vähenee, mutta vielä ei ole auttanut. Tosin nyt kun poika juo yöllä maitoa vaan kerran niin ehkä syö päivällä vähän enemmän. Kun miehellä alkss loma niin annetaan pelkästään vettä. Jotenkin on vaan luopunut jo siitä haaveelta, että täysiä öitä saisi nukkua, mutta jos edes 6h kerralla. Mutta päiväunitouhu on meilläkin tosiaan sekaisin, vaikka yritän koko ajan rytmiä noudattaa niin poika nukkuu niitä miten sattuu. Lisäksi ulkona alkaa olla turhan lämmin välillä, mutta poika ei oikein sisällä nuku paitsi joskus aamupäivällä 30min.
 
Meillä ei enää nukuta kunnon päiväunia vaunuissa ulkona ja lenkilläkin herätään ennen aikojaan. Sisällä taas menee aamupäivällä 1,5-2h ja iltapäivällä saman verran. Näkyy heti mielialassakin kun nukkuu kunnolla. Varmaan tuo lisääntynyt liikkuminen väsyttää. Mutta on se vaan jännä tuo suhtkoht tarkan päivärytmin voima, ei tartte tytön ees näyttää väsymyksen merkkejä, mutta ku kello lyö päikkäriaikaa niin kyllä hän hyvin nukahtaa. Aivan ku muistaa jokapäivä että nyt onki taas tää aika päivästä, noh vetastaanpa tirsat sitte. :D

Mutta ne yöunet... Ennen mentiin yhellä herätyksellä. Nyt niitä on vähintään 5. Liekkö nuo hampaat tehny tän muutoksen. Ei siis tarttis maitoa nälkäänsä, mutta alkaa tutti suussa kitisemään eikä auta muu ku maito. Joskus harvoin hiljenee itsekseen ku väsyksissäni en vaan jaksa aina reagoida ku ei tytöllä mitään hengenhätää oo, en vaan tiiä mistä tuo narina on nyt tullu. Ens yönä kokeilen taas vettä, että riittäskö se koko yöksi. Kuitenki syö päivällä ihan hyvin.

Niiin tuosta omaan huoneeseen siirtämisestä.. Te ootte osa jo tainnu siirtää? Mietin, että jos alkas kokeileen, jos tyttö vaikka nukahtaiskin omaan tahtiinsa yölläkin enkä minä joutuis heräämään jokaiseen pikku liikehdintään. Joskus myös tytön nukahtamista häirittee jos me liikutaan tai yskitään yms.
 
Juu meillä on poika ollut omassa huoneessa jo kauan lähinnä just siksi, ettei tarvitsisi sata kertaa yössä herätä sen mölinään. Autuaaksi se(kään) ei tehnyt sillä yhä pitää noin kolmesti yössä siellä käydä, mutta auttoi silti vähän. Kävi meillä ihmeen kivuttomasti se siirto. Ei oikeastaan ollut mitään ongelmaa siinä. Että joku asia meni meilläkin helposti :)
 
Nyt on eroahdistus viime viikosta hellittanyt hieman ja nukahtaminen on helpottanut hieman. Kavin punnitsemassa pojan ja terkka sanoi, etta ei ole ihme etta syo yolla kos ei kerta paivalla syo kiinteita. Voi menna kauan ennen kuin meilla tippuu yosyotot. No niilla korteilla mennaan nyt.
 
Meillä loppuu tässä kuussa soppari ton kiinteistönvälitysfirman kanssa eikä aiota uusii sitä ennen ku oon saanu paperit ulos tuolta yliopistosta ja työpaikan, eli ainasintaa syksyllä. Me ollaa siis viel jonki aikaa täs kaksios ni ollaa mietitty nyt tilaratkasui uusiks. Meidän olkkari on tosi iso ja siel on nyt isohko ruokapöytä kaikkien perus olkkarihärpäkkeitte lisäks, ni ollaa suunniteltu et pistetää se pois sielt ja siirretää sen tilal meijä sänky nii et pojat sais ton makkarin omaks huoneekses. Se sopis hyvin nyt ku pikkunenkaa ei herää enää öisin lainkaa. Ja ovat muutenki tottuneet sinne nukahtaa keskenää ku me ollaa iltasin aina miehen kaa olkkaris kattoos telkkarii.
 
Hiphiphurrei! Takana kaksi peräkkäistä täyttä 11 h yötä! Voi mikä lahja tämä on! Olen niiiiin onnellinen! Olo on kuin vastarakastuneella ja vauva tuntuu vieläkin rakkaammalta, vaikken uskonut että se olisi edes mahdollista, kun ei ole niin väsynyt. Tässä on hampaiden takia valvottu ja neljän tunnin öitä on takana. Ja tytöllä on ikää siis 9 kk. :Heartred

Pitää heti koputtaa puuta tähän hehkutuksen perään. :wink
 
Hienoa Libra!! Taytyy sanoo etta hiukan kay kateeksi kun meilla herataan edelliin kolmen tunnin valein mutta sina kayt toissa joten tosi hienoa! Soitin terkalle joka sanoi etta varmaan poika ottaa lisakaloreita yolla kun ei syo riittavasti paivalla.
 
Hienoo et jo monella alkaa yöhulinat hiljalleen helpottaa :) Meillä nukutaan myös täysii öitä, n. 21-22 --> 08 heräämättä. En tarkalleen tiiä koska se yks yösyöttö jäi pois ku seki oli joskus 6-7 aikaan aamust ni se ei tuntunu yösyötöltä niinkää :D
 
Meillä toivon mukaan saada myös tilannetta paremmaksi mun mies jää lomalle! Nyt kaksi yösyöttöä vieläkin
 
Meillä herätään vieläkin vähintään 3 kertaa vaikkei syötetäkkään yöllä. Tekee kyllä hyvää kun tyttö menee to-iltana hoitoon mummolaan ja haetaan lauantaina kunhan heräillään..
 
Tsemppiä kaikille yöheräämisten kanssa selviytyville! Olemme reissun päällä ja poika nukkuu mun kanssa samassa huoneessa. Se saa meillä aikaan levotonta nukkumista, heräillään toinen toistemme kiehnäämisiin. Vaikka mitään syömisjuttuja ei kuitenkaan ole ja heräämisetkin kestää vain max 30 sekuntia, niin silti olen todella paljon väsyneempi kuin normaalisti nukuttujen öiden jälkeen. Myös poika on väsyneempi päivisin. Eilen nukkui kolmet päikkärit, ekat 1,5h ja sitten 3h ja vielä illansuussa 30min. Meni nukkumaan eilen kasilta, heräsi kuudelta ja nyt kello on vähän yli kahdeksan ja taas nukkunut jo puolisen tuntia. Epäilenpä että kun palataan kotiin niin on kiukkuinen poika pari päivää....
 
Takaisin
Top