Viimeisin neuvolakäyntisi

Määkin sain varattua neuvola-ajan. Onneksi pääsin samalle hoitajalle, jolla kävin esikoista odottaessani. Hän oli nuori ja fiksun oloinen eikä ole pelkoa, että hän möläyttelisi mitään typerää esim. siitä, että imetän vielä esikoista.

Vielä kaksi viikkoa siihenkin ja esikoisen sykettä ei ainakaan samoilla viikoilla vielä kuulunut, vaikka kokeiltiin.
 
Mä sain vihdoinkin tänään soitettua neuvolaan. Huomenna oliskin sitten eka neuvola. Sama terkkari on onneks edelleen töissä kun kahdessa edellisessäkin raskaudessa. Tietää jo että sen kanssa homma toimii :happy:
 
Mulle tulee uusi, mua harmittaa ihan hirveesti. Kun esikoisen aikainen oli niin ihana ja hänen kanssaan pystyi keskustelemaan asioista. Hän oli siirtymässä 2017 syksyllä toiseen neuvolaan ja sieltä jäi sitten äitiyslomalle..
 
Neuvolassa käyty, pääsen varaa aikaa np ultraan. Sekä sokerirasitukseen! Hyhhyh! Kävin heti neuvolan jälkeen labraan antaa näytteet. Virtsanäyte ja verikokeet! Seuraava neuvola onkin 5.2
Neuvolan mukaan menkoista laskettuna la olisi 1.8, mutta kyllä se on tuo 2.8 kun inssin mukaan mennään.
 
Kuunnellaanko missään jo ekassa neuvolassa sydänääniä? Vai onko odotettava isompia raskausviikkoja, ennenkunne neuvolan puolella alkaa kuunnella :shy:
 
Kuunnellaanko missään jo ekassa neuvolassa sydänääniä? Vai onko odotettava isompia raskausviikkoja, ennenkunne neuvolan puolella alkaa kuunnella :shy:
Meidän neuvolassa eivät kuuntele ennen NT-ultraa, vaikka kuinka anelisi.
 
Meillä Etelä-Karjalassa kuunnellaan yleensä vain pyynnöstä ekalla käynnillä, viikoista riippuen. Lähempänä kymmentä viikkoa on jo ihan mahollista että löytyykin, jos on hyvä doppleri.
 
Noh, pitääpä kysäistä asiaa kun viimein neuvolaan asti pääsen :)
 
Mä en saanut edes kinuamalla, kun viikkoja vasta 10+0. Seuraavalla kerralla sitten kuunnellaan, se on viikoilla 15+3.
 
Meillä kuunneltiin viimeksi jo 9. viikolla, mutta ei kuulunut. Hoitaja kyllä varoitteli, että voi olla, ettei kuulu eikä siitä pidä hätääntyä. Saa nähdä onko käytäntö muuttunut varovaisemmaksi.
 
Yleensä ei näin aikaisilla viikoilla kuunnella, koska ei välttämättä löydy. Siksi meidän neuvolassa kuunneltiin ekan kerran esikoista odottaessa rv15 neuvolassa.
 
Esikoisesta sen ekan ultran jälkeen kanssa vasta kyllä kuunneltiin, mutta en sillon ees osannut sellasta odottaa :shy:
Nyt voisi huvikseen kysyä, kun oon niin malttamaton :wacky:
 
Me kokeiltiin kans että kuuluuko mutta ei kuulunu kun viikkoja oli silloin 9+2. Mun terkkari ainakin sano että monesti ei ees ehdota ensimmäistä odottavalle että kuunnellaanko. Vissiin ensimmäistä odottavat on sen mielestä jotenkin herkempiä :grin Toki sitten ekan ultran jälkeen kuuntelee kaikilta
 
Joo ja ekaa odottavalla kun on kohtu vähän "tiukemmassa" kunnossa niin nousee vähän hitaammin/myöhemmin sieltä lannekuopasta. Varmaan vaikuttaa osin myös se onko miten paljon vatsanpeitteitä päällä.
 
Takaisin
Top