Viimeisin neuvolakäyntisi

Minäkin varasin jo eka neuvola-ajan, vaikka edes menkat ei ole vielä myöhässä. Mulla on harvinainen ja hankala raskausajan ongelma tiedossa etukäteen, ollut aikaisemmissakin, joten pitää hyvissä ajoin saada lähete sairaalaan. Eka käynti oliskin nyt 11.1. Sitä odotellessa!
 
Mul oli siis neuvola laskenu et la ois 29.7 ku kierto heitelly nyt ihan miten sattuu tässä tänä vuonna ni siks ne korjas ku oli niin iso heitto :shy:

Aa okei! Mietinkin, että missä kunnassa muutetaan la:ta noin pienestä heitosta. Mut viikko on jo iso heitto! :)
 
Mun neuvola siirtyi myös ensi vuoden puolelle, koska en nyt sit saanut huomista työvuoroa vapaaksi. Mulla näyttäis olevan 4.1 myös työvuoro, mutta nyt jumalauta saavat sinne keksiä jonkun muun. Koska silloin mulla on 10+0 kasassa ja siitä melkein heti pitäs päästä np ultraan..
 
Mulla oli tänään eka neuvola 7+6. Seuraavan ajan sain 29.1 ja postissa tulee aika np ultraan :)
 
Mä varmaan vasta ens vuoden puolella uskallan varata aikaa, jos siihen asti menee hyvin :bag: Viimeksi soitin melkein heti ja sit jouduinkin perumaan ajan. Meidän neuvolassa on vielä soittoaika tosi huonosti keskellä päivää, enkä halua töistä soittaa sinne.
 
Mulla menee myös tammikuulle ekan neuvolan varaaminen, kun oon kaikki välipäivät loppuvuodesta aamuvuoroissa (niin mun tuuria), että turhaan vielä varailen. Toivotaan, että siellä olis heti alkukuulle aikoja :) myös varhaisultra pitäs varata silloin!

Ja noi neuvolan soittoajat ... ne on kyl kans sanonko mistä. Arkiaamuisin klo 8-9?? Ei meinaa päästä linjoista läpi.
 
Mun neuvola siirtyi myös ensi vuoden puolelle, koska en nyt sit saanut huomista työvuoroa vapaaksi. Mulla näyttäis olevan 4.1 myös työvuoro, mutta nyt jumalauta saavat sinne keksiä jonkun muun. Koska silloin mulla on 10+0 kasassa ja siitä melkein heti pitäs päästä np ultraan..
Pääkaupunkiseudulla on yleensä ohje mennä verikokeisiin tasan 10+0, ja np-ultra useimmiten viikolla 12-13. Edellisessä keskenmenneessä raskaudessani vaadin np-ultran aikaistamista viikolle 11, ja marisivat siitä pitkään ja hartaasti (koska kuulemma niin aikaisin ei näe kunnolla) kunnes pyysin heitä vilkaisemaan verikoearvoja, ja sitten sainkin ultran jo seuraavalle arkipäivälle, koska arvoista näki suoraan keskenmenon.

Eli sanoisin, että soita neuvolaan ja varmista, että verikoelähete on tehty, sitten voit käydä tuossa verikokeessa ennen neuvolakäyntiäkin. Ultralähete kerkiää vielä viikolla 12:kin, tosin silloin voi joutua soittelemaan sen perässä äitiyspolille. Tämäkin on heille perusjuttuja, koska monesti naiset huomaavat olevansa raskaana vasta kun parit kuukautiset ovat jääneet välistä, ja sitten ollaankin jo viikoilla 9-10.
 
Minä varaan ensimmäisen neuvola-ajan vasta varhaisultran jälkeen, jos siis varhaisultrassa kaikki on ok. Varhaisultra on viikolla 8, eli vähän tammikuun puolenvälin jälkeen.
 
Mulla olis eka neuvola 11.1. Varasin välipäivinä ajan kun sit ens viikolla ollaan reissussa ja tammikuussa on kans arkipäivät niin hulinaa et ei ehdi puhelimes roikkua et pääsis ajanvaraukses läpi. Mut oli kyl kätsyä kun tällä kertaa sai esitiedot täyttää netissä. Oman alueen hoitajalla ei ollut yhtään vapaata niin joku ihan vieras tulee mut eipä tuo haittaa :)
 
Meillä ensimmäinen neuvola 15.1. Ajan sai kätevästi varata netistä omahoitopalvelun kautta, kun on uudelleensynnyttäjä ja edellinen raskaus on sujunut normaalisti.
 
Meillä ensimmäinen neuvola 15.1. Ajan sai kätevästi varata netistä omahoitopalvelun kautta, kun on uudelleensynnyttäjä ja edellinen raskaus on sujunut normaalisti.

No tuohan on hyvä systeemi. Multa kyseltiin jo kaikenmaailman asiat puhelimes varauksen yhteydessä.
 
Ensimmäinen neuvola on 16.1., viikkoja silloin 8+4 tällä tietoa. Mielenkiinnolla odotan, olin loppuvuodesta pari kuukautta tuolla neuvolassa harjoittelussa, eli tunnen työntekijät. Tiedän ainakin että on kiva terkkari joka meidät ottaa vastaan. :happy7
 
Nyt sain varattua neuvola-ajan. On kuulemma merkillistä, että mulla ei oo tullu menkkoja syksyn km:n jälkeen, vaikka tossa kolme viikkoa sitten kun soitin sinne, ei kuulemma oo mitenkään ihmeellistä, että 9 viikkoon ei oo tullu ja ainakin kuukausi kannattaa vielä odottaa :rolleyes: Puolet puhelusta se mietti, että mitä laittaa raskausviikoiksi, kun ei oo ollu menkkoja :hilarious:
 
Nyt sain varattua neuvola-ajan. On kuulemma merkillistä, että mulla ei oo tullu menkkoja syksyn km:n jälkeen, vaikka tossa kolme viikkoa sitten kun soitin sinne, ei kuulemma oo mitenkään ihmeellistä, että 9 viikkoon ei oo tullu ja ainakin kuukausi kannattaa vielä odottaa :rolleyes: Puolet puhelusta se mietti, että mitä laittaa raskausviikoiksi, kun ei oo ollu menkkoja :hilarious:

Saatko lähetteen varhaisultraan ku on epäselvyyttä raskauden alkamisajankohdasta, vai ootko käyny jo?
 
Saatko lähetteen varhaisultraan ku on epäselvyyttä raskauden alkamisajankohdasta, vai ootko käyny jo?

En oo käyny enkä saa lähetettä. Olin suunnilleen viikkoa ennen plussaa tehnyt edellisen negatestin, niin siitä aika tarkkaan pystyy arvioimaan. Ja jos np-ultrassa on väärät viikot, niin sit vaan uusiksi se ultra myöhemmin :bored:
 
Takaisin
Top