Viimeisin neuvolakäyntisi

Paikallisessa organisaatiossa oli ohjeistus muuttunut siten että eka neuvola on vasta rv9. Vielä pari kk sitten se oli rv8 ensisynnyttäjille. Sain varattua ajan heti rv9+1. Ilmeisesti nyt oli hiljasempaa kuin joitakin kk sitten jolloin oli ajan vähissä.
 
Mulla ois pitäny huomenna olla eka neuvolakäynti, mutta siirty viikolla eteenpäin sairastapauksen vuoksi.. Jotenkin jo odotti että pääsisi käymään pois alta sen ekan käynnin vaikka eihän siellä mitään ihmeellistä ole, odottavan aika on pitkä:grin
 
Mullakin ens keskiviikkona, jännätään josko ultrais niin sais selville viikot :happy: voi olla nyt 6+ tai 7+ :nailbiting:
 
Ei viineisin mutta eka on vasta tulossa ku tänään varadin. O sit vkolla 9+4. Em tiä koska niissä verikokeissa käydään, tietääks joku?
 
Ei viineisin mutta eka on vasta tulossa ku tänään varadin. O sit vkolla 9+4. Em tiä koska niissä verikokeissa käydään, tietääks joku?

Muistaakseni siinä ekassa otetaan hiv jne kokeet.
 
Meillä ei neuvola ota muuta kuin hb:n, labrassa käydään erikseen sitten ne muut. Mulla on labrat rv 9+2. Ilmeisesti sikiöseulan verinäytteet pitäis ottaa siinä 10-viikon tienoilla?
 
Eka neuvola on mulla 7+4. Verikokeet oon ennen käyny about viikko ennen np-ultraa.
 
Eka neuvola oli jo joskus 6+0 tai sinnepäin. Ensin sain ajan kuukauden päähän mutta soittivat takaisin ja aika oli alle viikon päästä siitä.

Perusjutut käytiin läpi. Puhuttiin paljon mun lääkityksistä ja diagnooseista. Olin todella ahdistunut tuolloin ja en meinannut saada sanaa suustani kun itkin niin kamalasti :-D

Noh seuraava käynti sitten paremmin :-)
 
Eka neuvola ensi tiistaina, silloin rv 8+3. Ite neuvolaa en niinkää odota vaan sitä että saa lähetteen npultraan, täytyy sitä aikaa sitten vaihdella ja sumplia niin että mies pääsee mukaan ja ei tarvitsr itse töistä pois olla jos sais vapaapäivälle sitten sen ajan:happy:
 
Mä ajattelin varailla neuvolan vasta ensi tai sitä seuraavalla viikolla. Mulla on pelko, että menee kesken, niin en halua taas soittaa sitä peruutuspuhelua neuvolaan keskenmenon takia :sad001
 
Mulla oli tänään lääkärineuvola. Laskettu aika mulla on 24.5, mutta kuvittelin sen menevän kesäkuun puolelle pitkän kierron takia. Lääkäri oli kuitenkin sitä mieltä, että kohdun koon perusteella vauva vastaisi viikkoja. Sydänäänetkin saatiin kuulumaan. Ei kovin lujaa, mutta kumminkin. Mä oon kuitenkin "kotiutunut" tänne kesäkuisiin, että taidan silti jäädä tänne kirjoittelemaan, vaikka la meneekin nyt sitten todennäköisesti jo toukokuun puolelle :) Ultra mulla olis 15.11 niin siellä vielä laskettu aika sitten varmistuu. Sain kuitenkin nähdä vauvan jo tänään, kun meidän neuvolaan oli saatu sellainen pieni kannettava ultralaite. Oli kyllä positiivinen yllätys, kun en ollut osannut edes ajatella tällaista mahdollisuutta. Nyt alkaa tuntua paljon todellisemmalta koko raskaus, kun näki, että siellä se pieni on :Heartred
 
Mulla oli tänään eka neuvola 9+1 viikot. perus juttelua, tietojen tarkistusta/täyttämistä, hb, verenpaine ja pissanäyte. Ei alkanut edes kuunteleen kun sano että viikot ei riitä että kuuluisi heidän laitteilla. Verikokeisiin lähete, samoin sokerin rasituskoe. varattin ultra sekä lääkäri aika, ja jopa joulu ja tammikuulle valmiiksi jo neuvola käynnit.
 
En ilmeisesti joudu tässä raskaudessa sokerirasitukseen tai niin se terkka vähän antoi ymmärtää. :grin Esikoisesta oli kuulunut sydänäänet 9+3 kun tarkastin tuossa vanhasta äitiyskortista. Nythän mulla on menossa 8+5. Meillä pitää varata itse aika tuohon ultraan ja verikokeisiin. Seuraava neuvolakäynti on sitten vasta joulukuun 14. Mutta onneks aika menee nopeasti (toivottavasti).
 
En ilmeisesti joudu tässä raskaudessa sokerirasitukseen tai niin se terkka vähän antoi ymmärtää. :grin Esikoisesta oli kuulunut sydänäänet 9+3 kun tarkastin tuossa vanhasta äitiyskortista. Nythän mulla on menossa 8+5. Meillä pitää varata itse aika tuohon ultraan ja verikokeisiin. Seuraava neuvolakäynti on sitten vasta joulukuun 14. Mutta onneks aika menee nopeasti (toivottavasti).

Ai, ku mulle on annettu ymmärtää et kaikki yli 25v joutuu ainaki kerran sokerirasitukseen.
 
Itse en joutunut esikoisesta ja kuopuksesta jouduin, kun olin juuri 25v. En tiedä tästä kohtaloa vielä.
 
Takaisin
Top