Viimeisin neuvolakäyntisi

Minäkin soitin plussaamista seuraavalla viikolla neuvolaan. Sama th kenen luona kävin edeltävän raskauden ja sen jälkeen lapsen neuvolat.
 
Meillä neuvola tasan rv8+0 eli 8.11. ja ennen sitä varasin yksityiseltä ultran.

Neuvolan th jäi vaan miettimään miten LA lasketaan kun ei ole nyt oikein selvää, oliko kierukan poiston jälkeinen vuoto tyhjennys vai oikeat menkat. Ei minun pää kyllä ymmärrä, miten se nyt siihen liittyy kun ovis tuli kuitenkin 2 viikkoa "kp1:sta". No, ehkä tuo ultrassa vielä selviää..
 
Mulla on huomenna eka neuvola. Meillä kyllä Maisama laskettiin tyhjennysvuoto menkoiksi, koska ihan takuulla sellaiset ne oli. Kestivät 6pv ja vuosin kuin seula. Eli siis eka kierrosta täälläkin tärppäsi.
 
Eka neuvola käyty. Nyt rv 7+1. Ultraan lähetteen sain, eli sinne nyt todennäköisesti rv 12. Samalla sain lähetteen sokerirasitukseen rv 16, eipä oo siitäkään aiemmilta kokemuksia. Mutta eipä aiemmin olekaan omalla äidillä sokerit olleet koholla, siitä tämä lähete. Seuraava aika 30.11. Nämä alun ajat tuntuu niin kaukaisilta, kun niin haluaisi jotain konkreettista nähdä tai kuulla. Ultraa odotellessa, niin voi edes vähän huokaista.
 
Kuunnellaanko muualla rv 10 neuvolassa sydänääniä?
 
Eka neuvola käyty. Nyt rv 7+1. Ultraan lähetteen sain, eli sinne nyt todennäköisesti rv 12. Samalla sain lähetteen sokerirasitukseen rv 16, eipä oo siitäkään aiemmilta kokemuksia. Mutta eipä aiemmin olekaan omalla äidillä sokerit olleet koholla, siitä tämä lähete. Seuraava aika 30.11. Nämä alun ajat tuntuu niin kaukaisilta, kun niin haluaisi jotain konkreettista nähdä tai kuulla. Ultraa odotellessa, niin voi edes vähän huokaista.
Minä "pääsen" myös sokerirasitukseen kuten joka ikinen kerta, vaikka ikinä niissä ei lähellekään ole mitään ollu. Mutta kun sukurasite... plääh...
 
Täälläkin päästään sokerirasitukseen koska isälläni on diabeetes ja oma bmi on sen mukainen että kuulun sokerirasituksen kuuluvien joukkoon.
 
Mullakin taitaa paino olla sen verran ylipainon puolella, että sokerirasitukseen käy tie, vaikkei esikoisesta ollutkaan mitään.

Kide-85, mä toivon että pääsen neuvolaan noihin aikoihin kuuntelemaan sydänäänet, vaikka sitten ylimääräiselle käynnille, sillä seuraavalla viikolla olisi työreissu Puolaan ja saatan käytännön syistä (esim. ruokailu) joutua kertomaan raskaudesta sellaisillekin ihmisille, jotka eivät tosiaankaan kuulu lähipiiriin. Olis ihanaa, jos ennen reissua saisi edes jonkinlaisen varmistuksen siitä, että tosiaan raskaana ollaan.
 
Kuunnellaanko muualla rv 10 neuvolassa sydänääniä?

Mun mielestä Keski-Suomessa ainakin ekan neuvolan jälkeen seuraava käynti on nt-ultra. Ois kyllä kiva jos niiden välissä olisi mahdollisuus kuunnella sydänääniä.
 
Mullakin oli toisen lapsen kohdalla sokerirasitus, koska esikoinen oli syntyessään iso. :depressed: En sitten tiedä miten tässä raskaudessa käy, kun toinen lapsi oli ihan normaaleissa mitoissa. Toivottavasti ei tarvitse mennä oli se sen verran kauheaa.:shifty:
 
Mä kävin keskiviikkona ekassa neuvolassa ja lasketun ajan terkkari laski normaalin kierron mukaan, eli mulla se olis jo 24.5. Mulla on kuitenkin pitkä kierto, 43 päivää, joten laskettu aikaa tarkentuu vasta ultrassa, mutta varmasti tuo kesäkuun puolelle menee. Seuraavaksi olisi lääkärineuvola 30.10 ja ultraankin sain jo ajan, se olisi 15.11 :)
 
Hei susaah, huutelen tuolta toukokuisista( seurailen myös teitä kesäkuisia kun on vähän epävarmaa mihin laskettu ajoittuu) mulla oli myös pitkä kierto mistä plussa tuli, nyt laskettu olis neuvolan mukaan 22.5, oma arvio 30.5 ja keskiviikon neuvolassa ultralla saatu 1.6. Kiva kun on muitakin joilla pitkä kierto ja lasketusta on epävarmuutta... Meen vielä viikon päästä maanantaina neuvolaan uuteen ultraan tarkistuttamaan viikkoja, toivottavasti siellä sit tarkentus toi laskettu johonkin:)
 
8.11 olisi ultra silloin pitäisi olla 7+1.Seuraavalla viikolla sitten on jo neuvola :) Hoitaja kun kyseli onko vuotoja ja millaisia oireita kerroin, että nipistelyjä ja rinnat arat ei vuotoja. Kuulema kuulostaa hyvältä ja onnitteli kovasti :Heartred
 
Eka neuvola takana, ei ihmeellistä raportoitavaa. Hemoglobiini oli 142, hyvin kärsii siitä laskeakin ilman että tulee tarvetta rautalisälle. :D Sain myös sovittua, että kahden viikon päästä labrojen yhteydessä käyn myös neuvolan puolella ja kokeillaan, saadaanko sydänäänet kuulumaan. Silloin olisi rv 9+2 tai 9+3.
 
Takaisin
Top