Viimeisin neuvolakäyntisi

Sokerirasituksessa on kaupunkikohtaisia eroja. Mulla on takana kolme raskautta (yksi kkm) ja vasta kolmannesta jouduin loppumetreillä (noin 6 viikkoa ennen la) rasitukseen, kun aloin valittamaan neuvolassa huonoa oloa. Radihan sieltä pamahti. Mulla siis iän puolesta kriteerit täyttyisi, mutta kun bmi on alhainen/normaali, niin terkka arveli, ettei tarvitse.
 
Mä en oo aiemmista joutunut sokerirasitukseen, mutta tässä raskaudessa se olisi edessä, koska bmi on nyt sen verran korkea (alkupaino melkein 20kg enemmän kuin edellisissä raskauksissa). Ikääkin nyt tuo 26v.
 
Tänään oli eka neuvola ja perusjutut käytiin läpi. Ei ultrattu,joten todennäköisesti joudutaan kahteen kertaan nt-ultraan.
 
Itse tiedän nyt jo että joudun menemään sokerirasitukseen kun on bmii sen verran korkea, sukurasite ja monirakkulaisuutta munasarjoissa.
 
Mullakin tulee lähete kahteen rasitustestiin, koska Ylipaino ja sukurasite. Mun mielestä ne eivät olleet mitenkään pahoja rasteja.
 
Mulla oli viime viikolla eka neuvola. Parin viikon päästä labroja ja neuvolalääkäri, missä toivottavasti kuunnellaan sydänäänet. Neuvolassa laskivat 28 päivän kierrolla lasketun ajan (5.6.), vaikka sanoin että mulla on aina vähintään 35 päivän kierto. No la luultavasti muuttuu sit ensimmäisessä ultrassa.

Mä "pääsen" sokerirasitukseen peräti kaks kertaa pcos:n takia, kun on kohonnut riski radiin.
 
Täällä kanssa sokerirasitus edessä kaksi kertaa, ylipainon ja sukurasitteen takia...
 
Mulla huomenna eka neuvola! Saa nähdä millanen paikka ku muuttanut tässä välissä ni tuo on tollanen iha pikkunen paikka vaan ja siellä oo ennen asioinut!
 
Minäkin joudun sokerirasitustestiin iän vuoksi. Noh, kokemusta rikkaampana :-D
 
Täällä joutuu kaikki yli 25v sokerirasitukseen ni se on myöskin itellää edessä:wtf: milläs viikoilla se yleensä oli ku en muista yhtää millä viikoilla esikoisen aikaa kävin, meinaan vaa et toivottavasti tää pahoinvointi siieks helpottanu tai voi tehä tiukkaa se sokerilitkun juonti yök! :wtf:
 
Jos sen kaksi kertaa käy niin eka on rv 12-16 ja toinen on sitten rv 24-28, jos kerran käy niin on vain tuo myöhempi ainakin täällä päin :D
 
Ekassa neuvolassa käyty. Ultraan saa huomenna varailla aikaa. Neuvolan laskujen mukaan mennään rv 8+6 mutta omien laskujen mukaan olisi nyt rv 8+3. Kun ei tuo kierto itsellään ole tuo 28päivää minkä mukaan laskivat, tarkentuu siis ekassa ultrassa laskettu aika kun voi viikollakin heittää!
 
Niin ja ultranki voi jo reilu 2 viikon päähä varata, jännää! Mutta taitaa mennä kolmen viikon päähä jotta mieskin pääsee mukaan! Samalla käynnillä otetaan verikokeita sitten. Seuraava neuvola aika varattuna joulukuun toiselle viikolle. Nyt alkaa jotenki iskoistua omaankin mieleen päähän että kyllä tässä raskaana ollaan kun neuvolassakin käyty :wacky:
 
Ainiin neuvolassa puhuivat että oliko öö rv 28 eteenpäin jos oikein muisti niin siitä eteenpäin ei tarvitse yövuoroja tehdä. Itse kun kolmivuorotyötä teen niin tuli puheeksi.
Onko kellään tietoq onko se tuo rv 28 eteenpäin kun neukkutäti ei ollut ihan sata varma asiasta mistä viikosta alkaen ei tarvitse tehdä!?
 
Ja varmaan työpaikka kohtaista myös että voiko jo aikaisemmin lopettaa yövuorojen teon. Itse en nyt tiedä mitä tekisi kun töissä eräs työntekijä oli raskaana ni aähän ei näin alussakaan tehnyt öitä että jos esimiehen kanssa kävisi juttelemassa niin näinköhän tarvitsisi itsekään edes nyt enää öitä tehdä o_O yövuorot tupannut olemaan nyt vähän hankalia olojen puolesta ja väsynyksen takia, mutta en haluaisi vielä toisaaltaa raskaudesta töissä kertoa! :shifty:
 
Mawma itse ajattelin tehdä yövuoroja kyllä niin kauan kun töitäkin teen, meillä ne ovat helpompia kuin muut vuorot.
 
Nonni, eka neuvola takana! Kauhee pettymys oli, kun tajusin että on liian varhaista kuunnella sydänääniä... Ultraa varailen kohta parin viikon päähän. En millään malttaisi odottaa!
 
Takaisin
Top