Viimeisen kolmanneksen olot

Tää lähtee varmaan kohta taas päivystykseen. Illalla ja yöllä on tuntunut että on virtsatietulehdus. Oireet taas kohtuullisen selvät, mutta niin ne on ollut viime kerroillakin, eikä viljelystä sitten ole mitään löytynyt. MIetin, että vosiko hiiva oireilla samalla tavalla? No, menen varmaan joka tapauksessa käymään, vaikka ei juuri huvittaisi.

Tsemppiä Hulina odotteluun! Kyllähän se synnytys sieltä starttaa, mutta ikävä kyllä limatulppa ei vielä kerro että miten pian. :Heartred
 
Ihanaa Eevis, että oot saanu vauvaan liikettä. Se on tuskasta, kun ei tunne vauvan liikkeitä ja vetää nassuun kaikkea maan ja taivaan välillä, että saisi jonkinlaista räpiköintiä aikaan :sad001

Ehkä Hulinakin pääsee kohta vauvan tuoksuihin :)
 
Kävitkö Puapru lääkärissä? Selvisikö vaivan syy?
Voi olispa ihanaa kun NE supistukset jo alkaisi! Nyt on ollu eilisestä sellasta lievää alaselän ja -vatsan juilimista ja kivutonta supistelua.
 
Joo, kävin päivystyksessä istumassa. Lääkäri oli sellainen varmaan jo 20vuotta yli eläkeiän :grin eikä se oikein mitään sanonut, saati tehnyt. Mutta joka tapauksessa pikatestissä leukkarit oli +++ joten jonkin sortin tulehdus siis on. Kuuri päälle taas kerran, oireiden mukaan 3-5päivää. No, josko oireet tästä sitten lähtisi helpottamaan, tiistaina neuvola jolloin sitten varmaan kontrolloidaan tuota tulehduksen tilaa.
 
Ei tää tuu täältä ikinä :sad001 Alkaa olla jo ihan masentunu ku aina ku supistukset tuntuu tihentyvän ja koventuvan, ne sitte jossain vaiheessa aina kuitenki loppuu. Ja hirveen stressaavaa ku pitää aina niin tarkkaan punnita kannattaako lapsenvahtia kehotella olemaan lähtövalmiina - matkaa melkein 70km - ja joka yö hermostuttaa että ehtiikö jos alkaa. Vaikka toisaalta hirveen pessimistinen olo, en jotenki usko enää että tää synnytys itekseen alkais.

Millä keinoin te muut pysytte järjissänne (te jotka pysytte)? Mulla auttaa kyllä se jos saan ajatukset jonnekki ihan muualle (HARVOIN) mutta ku jatkuvasti näitä turhia toiveita herätteleviä suppareita, ei tässä vaan voi rauhassa olla..
 
Tai se ehkä pahinta kuitenkin, kun toivois että supistusten muuttuessa kipeiksi vois olla ilonen ja toiveikas, mutta ei! Nyt aina ajattelee, että ei taas.. Valmistautuu jo pettymään ja alkaa raivostuttaa.
 
Apua :eek: mahan sisältä oikealta puolelta kuulu ihme naksahus :eek: iski paniikki päälle, onkohan vaarallista vai kuuluuko asiaan? :)
 
Huhhuijjaa! Puolesta yöstä lähtien on tullut aika napakkaa supistelua. Ihmettelen vaan, miten nää voi olla jo kolmen tunnin kuluttua näinkin tiheitä (3-6min, mutta pääosin alle viittä) ja kipeitä! Oon alkanu tehdä joulusiivoa, kun paikallaan ei oikeen voi olla. Paitsi lyhyitä aikoja keinutuolissa. Alakerran vessa on pesty ja hajulukko putsattu, keittiö on tiptop, eväät ja tavarat sairaalaan varmuudeksi pakattu, joululahjat katottu valmiiksi, ym.
 
Mä olisin kiitollinen, jos tulis edes noita supistuksia ylipäänsä niin tietäisin, että jotain on tapahtumassa. Mutta mulla ei edelleenkään oo tullu yhtään supistuksia tai mitään mikä viittais, että synnytys ois yhtään lähempänä. Ja tänään siis 40+1.
Jörrikkä, mulla on kuulunu noita naksahduksia pidemmän aikaa jo silloin tällöin. Neuvolantäti sanoi, että ne kalvot vaan naksuu tai sitten vauvan niveletkin voi naksua. Eli ei oo mitään vaarallista. Välillä naksahtaa niin kovaa, että oon jo varma, että kohta menee lapsivedet :p
 
Huh, heräsin siihen että jotain tihkuu toosasta ulos :eek: kirkasta ja ohuempaa ku valkovuoto, kai sitte sitä kuuluisaa lapsivettä :) mukana tuli jotain liisteriä, missä oli mukana häivähys verta. Oletan että jotain tapahtuu :D uni ois vielä tervetullutta näin 3 tunnin nukkumisen jälkeen mutta mites tässä saa unta ku pitää jännittää :D

Hyvä tietää ettei oo mitää vaarallista, nii vähän päättelin ku ei mitää tapahtunu sen jälkeen :)
 
Joo, mäkin ottaisin jokusen supistuksen ihan mielelläni vastaan, kun ei varsinaisesti ole yhtäkään nyt loppuvaiheessa tullut. Silloin joskus alussa kyllä supisteli kun ajoi pyörällä. On mulla tuota menkkajomotusta aina välillä, mutta eihän se mitään tarkoita kuitenkaan....

No, nyt on melkein jo selvitty tästä viikonlopusta, joka olisi taas ollut valtavan huono ja hankala synnytykselle. Iltapäivällä haetaan mummi junalta meille joulunviettoon, joten melko varma voi olla, ettei ainakaan seuraavaan viikkoon mitään tapahdu, kun lapsenhoito olisi niin helposti järjestettävissä synnytyksen ajaksi!
 
No, ei nää niin mukavia loppuviimen oo vaikka on kuinka toivonukki :D pari tuntia supistellu, herätin miehenki ku sattu nii saakelisti, vähän ois saanu seki kärsiä. Kysy tarviiko lähteä sairaalaan ja ku vastasin että ei vielä, käänsi kylkeä ja sano että herätä jos käy jotain :D se siitä sitte
 
Samat fiilikset kun lavinialla, ei tää tuu täältä ikinä ainakaan itsekseen! Yks supistus oli yöllä ja se siitä sitten! Mut kyl täs nyt vielä järjissä ollaan, yksikään vauva ei tiettävästi ole jäänyt masuun! :grin Ja yhtä hyvin voin nyt odottaa vielä uuteen vuoteen kun tämä nyt ei kerran ajoissa halunnut tulla.
Kutina on edelleen jatkunut ja huomenna sit labrat siitä syystä. ..ei kyl tarvis mitään uusia tauteja enää tähän loppuun!
 
Viime yona oli ekaa kertaa menkkajomotusta ja suppareita hieman kivuliaampana kuin ennen. Toivo kerkesi jo herata, mut sitten parissa tunnissa ne hiipui ja nukahdin. Nyt aamulla ei taas mitaan...
 
Mä hoidin eilen lahjaostokset tän hirveen selkäkivun kanssa ja koko päivän käveltyäni ympäri kaupunkia en saanu palkaks yhtäkään supistusta edes :mad: Sen sijaan ikeassa sain kauheen itkukohtauksen, kun halusin ostaa lampun ja mies kysyi, että kuka sen meille laittaa sitten kattoon. Otin sen väsyneenä jotenkin loukkauksena, etten muka ite osais sitä sinne laittaa :grin no lamppu jäi sitten ostamatta.
Illalla vauva pelotteli sitten kunnolla leikkimällä kuollutta reilu tunnin. Masu tuntui jotenkin oudon tyhjältä eikä yhtään liikettä tullut vaikka mitä teki. Olin jo porannut silmät päästäni ja mies jo soittamassa taysiin, kun tuttu mekastus alkoi taas.
Tänään oon koko aamun paketoinut ja kohta olis tarkotus lähtee viemään lahjat jo valmiiks porukoille että ovat valmiina siellä jos ollaankin jouluna vaikka sairaalassa.
Oon kyllä samaa mieltä, että saisi vauveli pysyä ens vuoden puolelle masussa kun ei kerran jouluksi näytä haluavan tulla :rolleyes:
 
Se on kauhea tunne kun vauva ei ole liikkunut pitkään aikaan! Ja just kuten lurua kuvasit että maha tuntuu tyhjältä :eek: mulla oli just perjantaina vastaavaa tilanne ja kun yritin vauvaa herätellä niin oli jotenkin maha ihan veltto ja löysä..kyllä siinä pelästyy! Nyt olen koko viikonlopun seurannut että varmasti liikkuu ja huomenna onneksi neuvola josta saan varmasti mielenrauhan kun saa kuulla sydänäänet!:rolleyes:
 
Eilen päivällä alko ällötys olo ja kaikki kuvotti...hetken helpotus oloon ni tilasin kebabbia..ei pystynt syömään ku vvähä vaan sit alko oksettaa ja sattui mahaan,kamala olo jatkyi iltaan saakka ja sit alko supistelee ei ny järkky kipeesti mutta kovasti kuitenki no niin että itku tuli joka kerta..voimat hiipu ja rupes olee kuumeinen olo ja se oli onneks vaan 37.6 mutta tuntu ettei koskaan o ollu näin kovaa kuumetta ja joka paikkaa kolotti ja oksentelu jatku..yötä myöteb supparit koveni muttei tarpeeks ja tuli noin 15 min välein..oli mukava oksentaa kovan supparin ollessa päällä..kovimmalta supparit tuntuu alaselässä,lantiossa,reisissä ja toosassa.. Edelleen jatkuu oksentelu ja supparit,oon ihan loppu ja vollottanu yön ja aamun mistä hemmetistä mä revin voimia synnyttää jos tää ny päättä tulla..supparit ny kovempia ja 10 min välein mur ei vielkää tarpeeks kovia että vois lähtöö edes harkita mutta kipeetä tekee..apua..
 
Jolianna, kyllä sä jaksat! Vetele mehua oksentelun välissä, jotta saat vähän sokeria. Tsemppiä!!
Ja sit vaan kipulääkettä naamaan jos kivut liian kovat ja sairaalaan kunnon tripeille, jos siltä tuntuu.
 
Takaisin
Top