Viimeisen kolmanneksen olot

Voi apua! Mulla on alkanut nahka kutisemaan , kädet, jalat,maha, selkä ja jopa päänahka! Nyt taas huoli nostaa päätään ja täytyy varmaan huomenna soittaa neuvolaan :eek: ja päätä särkee ja tää ummetus alkaa jo nakertaa hermoja! Aargh,miks pitää olla näitä vaivoja? Ihan ku se synnyttäminen ei ois tarpeeksi paha :mad:
Onks täällä kellään ollut sitä raskaushematoosia vai mikä se nyt nimeltään onkaan?
 
Eevis, kutiseeko sulla käsistä nimenomaan kämmenet? Olen ymmärtänyt, että hepatoosissa nimenomaan kämmenet kutiaa...
Alkaishan nää vaivat tosiaan jo riittää... Täällä myös ystävänä ummetus, ja kun siihen lisää pakottavan tarpeen käydä isolla asialla sen kolme kertaa päivässä (tässä viime päivinä) niin pukamahan on taattu! Tänään Elmiina on pitänyt sen sorttista elämää mahassa, että isännälle jo sanoinkin, että alakautta voisi varmaan käsipäivää sanoa, sellaisia tosi kipeitä tuikkaisuja siis tuntunut kohdunsuun/emättimen alueella. Jomottaa, kolottaa, hiottaa, hengästyttää... Mutta eipä ole pariin päivään juurikaan närästänyt, jos nyt jotain positiivistakin haluaa keksiä. :grin
 
Mulla on tänään ollut jo melko kivuliaita jomotuksia alaselässä. Kerran tuntui jo mahan puolellakin. Ehkä tää tästä pikku hiljaa lähtee etenemään...
 
Kämmenet ja käsivarret ja pahiten jalkapohjat :sad001 ihossa ei näy mitään kuivumista eikä ihottumaa ja eilisestä saakka on kutissut. Toivottavasti tää ei nyt olis mitään hälyttävää,vaan jotain ohimenevää.
 
Toivotaan näin, ja kannattaa varmaan tosiaan huomenissa kuitenkin soittaa neuvolaan!

Mä jatkan vielä vähän tota mun valituslistaa..... Edellämainittujen lisäksi, ei ole sellaista hammasväliä mikä ei vuotaisi verta, myös nenäverenvuodot on melkein päivittiäisiä. Jos nyt ei ulos asti valu, niin nieluun ainakin ja melkein jatkuvasti siis maistuu veri suussa. Sitten tuo maha on niin iso, ettei persettään yletä pyyhkimään, saati pesemään, joten kutina on taattu. Että vaikka sitä kuinka itse halusi tulla raskaaksi uudestaan ja rakastaa tulevaa lastaan, niin kyllä se nyt h*mmetti on niin, että se saisi sieltä äitinsä mieliksi tulla ulos ihan aika pian!
 
Joo,oon monta kertaa miettiny että kyllä se raskauden aikanen hehku johtuu ihan vaan siitä että naama helottaa ja rusottaa ihan vaan raivonpuuskista tai kipujen seurauksena :D
 
Joo, kyllä ahtaaksi käy oltavat!!! Vähä aikaa oli taas ihan hyvä olo, mutta kyllä menee tuskaseksi!!! Henki ei jotenki kule kunnolla... varmaan keuhkot niin ahtaalla ku vauva ei näköjään meinaa laskeutua ollenkaan! Tähtiä näkyy heti jos vähäkään touhuaa jotain enempi! Väsyn tosi nopeesti heti aamusta. Kävin ostaan isommat ruokaostokset seuraavaksi viikoksi ja kyllä sai jäähä viimeseksi kauppareissuksi ennenn synnytystä! Täyden kauppakärryn kääntely oli ihan tuskaa!!! Joulumeny on kyllä viimeseen asti riisuttu:wink
 
Ensimmäisenä tästä raskaudesta on jäänyt mieleen mulle ainakin tämä jatkuva jännittäminen että onko kaikki hyvin ja vauva olot hyvät. No pukamiakaan en unohda ikinä :grin Ehkä toinen raskaus voisi mennä jo vähän kevyemmällä asenteella, jos sellainen on joskus tullakseen. Mulla on alkanut mahanahka kuivumaan ja kutiamaan. Muutenkin on atooppinen iho, niin joudun rasvan kanssa läträämään päivittäin, mutta onneksi ei ole pahentunut, ehkä käsissä jopa parempaan suuntaan mennyt. Ja luojalle kiitos ettei alkanut naama kukkimaan, kun on taipuvaisuutta näppylöihin, joista koko teini ajan sain kärsiä. :) Mutta en uskalla vielä huokaista ennenkuin on terve vauva rinnan päällä. Niin ja sittenhän sitä voikin jännittää vauvan ekoja elin kuukausia, kaikenmaailman kätkyt juttuja yms. :oops: no ehkä mä huokaisen helpotuksesta sitten joskus 30 vuoden päästä :grin
 
Se on kyllä kiva lukea kun tietää että muilla on samoja tympeitä oireita. Ientulehdus, voi mä niin vihaan sitä. Mulla se on ollut yli puolet raskausajasta. Samoin nenän tukkoisuus ja tuo veren vuoto, lisäksi oli korvat lukossa, mutta se onneksi meni ohi. Vihlovat kivut on jokapäiväsiä. Nyt viimesen viikon aikana on ruvennut tuohon rintojen alapuolelle polttelee. Luulen et se iho ja samoin lihakset venyy niin et siitä polttelun tunne. Aivan kuin olisi tulessa. Heräilyyn oon jo tottunu mutta se et ei vaan nukuta on tylsää. Muuten kyllä on pakko sanoo että helppo olo. Eilenkin tein lumitöitä kahteen kertaan, kävin kaupassa (käyn aina kävellen) ja lenkillä. Niin ja maalasin ja pakkeloin seiniä :)
tuo kaupassa käynti vaan on sellasta ku ahneuksissaan ostaa liikaa kaikkea hyvää ja meinannu käydä niin et jää ostokset matkan varrelle.
stressiä nostaa se et tuon keittiörempan lisäksi meillä hajos auto. Sellanenkin pitäs vielä löytää, tuota ku ei enää korjata kannata. Eikä se rahakaan niin itsestään selvyys oo.
 
Eevis, mitä neuvolasta sanottiin? Mua just eilen hoitaja kehotti ilmoittamaan heti, jos tulee kämmenten/jalkapohjien kutinaa tai ylävatsakipua.
 
Joo tosiaan soitin sinne tänään siitä kutinasta sekä liikkeiden vähyydestä kun mokoma vauva ollut ihan hiljaa koko aamun! Terkka laittoi lähetteen sappi ja maksa kokeisiin, ongelmana nyt se että on perjantai ja se sappiarvo pitää ottaa paastosta. Joten pitää oottaa maanantaihin o_O liikkeistä sen verran et nyt lasken ja seuraan niitä ja jos 10 liikettä tunnissa ei täyty niin soitto äippäpolille, ja jos sinne joudun menemään niin voisivat samalla ottaa ne labrat siellä...huoli on nyt et onko kaikki varmasti hyvin kun just söin ja sen jälkeen oon tuntenut ehkä 3 liikettä :sad001 tää on kauheeta tää loppuaika kun saa kokoajan olla huolissaan jostain:eek:
 
Mulle iski flunssa vielä tähän loppu aikaan. :sad001 Toivottavasti menee nopeasti ohi, ei olisi mukava synnyttää kipeänä.
 
Voi vitsi eevis että tähän loppuun tuleekin nyt huolta....

Mä olen myös saanut jonkin pienen flunssan. Kurkku ollut pari päivää vähän kipeä ja tänään tuntuu nenä tukkoiselta. Kiva. Josko tosiaan ei tämän pahempaa tulisikaan?
 
Toi ikenien vuotaminen on tosi tympeää! Kiva aina kuurata hampaat ja sit ihan punasena hammastahna suussa, vaikka pitäs olla sininen - jää sit yösuukot vaihtamati ko huvita verta tukkia toisen suuhun! :D Onneksi "kurlaaminen" rajottaa sitä vuotoa :mad:
Lauantaista asti satunnainen pääkipu piinaa VIELÄKI, siltiki pitää viuhottaa ko hullu ja siivota joka pv asuntoa :rolleyes:
 
On tämä nyt vähän paremmin liikkunut,joten jatketaan tarkkailua viikonlopun yli ja maanantaina on sit neuvola heti aamusta. Ihan tuntuu et tulee vainoharhaiseksi näitten oireiden kanssa! :smiley-ashamed004
Niin siis herättelin vauvaa ahmimalla suklaata ja jäätelöä jota en ole radin takia aikoihin syönyt, no oksennushan siitä seurasi mut sain myös vauvaan eloa....
 
Muokattu viimeksi:
Hei kuinka paljon sitä limatulppaa irtoaa? Tai siis minkä kokoinen löntti se on? Multa löytyi pikkuhousuista noin teelusikallisen kokoinen limainen rusehtava löntti.
 
Sitä kai voi tulla vähän kerrallaan tai sitten se voi tulla melkein kokonaisena, milloin siitä ei vissiin oikein voi erehtyä. Kyllä tuo rusehtava väri varmaan vähän viittaa että limatulppaa se olisi..? Tai sitten valkovuoto on värjäytynyt jos paikat on lähteneet jo aukeamaan?
 
Takaisin
Top