Viimeisen kolmanneksen olot

Mä myös tunnistin ensimmäisen kipeen supistuksen! Heräsin yöllä kipuun ja se kesti reilu minuutin, mutta jäi sit kuitenkin ainooksi. Ehdin jo hetken miettiä, että nytkö se alkaa, mutta ei sit kumminkaan :grin
 
Mullakin lakkas eilen illalla nukkumaan alkaessa kaikki kivut :p näin tosin unta että vedet tuli mutta unta se oli :grin Mulla ei oo turvonnut enää mikään paikka lisää, paitsi alapää, mutta sormet ja kädet on aivan tunnottomat suurimman osan ajasta. Niin odotan että tunto palaa. Pysty edes lukemaan iltaisin kun puutuu kädet kipeiksi asti. Tänään ohjelmassa saunan pesua, josko saisin taas KIPUA aikaa PRKL :grin
 
Minä taasen nukuin viime yön mainiosti. Yhden kerran kävin vessassa, ja ihan hetken kuulostelin siinä yhteydessä tntemuksia, mutta sitten nukahdin ja isännän piti herättää hevoshommiin. :) Nyt kun sain esikoisen päikkäreille, tuntuu taas pientä kuukautisjomotusta tuossa mahalla, mutta se nyt tuskin tarkoittaa mitään... Mä en halua lietsoa lähimmäisiäni, että synnytys tulisi ajallaan tai ainakaan etuajassa, mutta eilen oli kyllä pakko mummille kertoa, että jotain tuntemuksia on ollut - hän kun on sitten tuolta muutaman sadan kilometrin päästä tulossa lapsenhoitoavuksi synnytyksen ajaksi. Ja tulee meille jouluksi joka tapauksessa.
 
Kaytin aitiani tanaan ostoksilla ja se sanoi, etta kylla ens yona tulee lahto sairaalaan, kun on sellasta puuskutusta... Ite en kylla usko ennenku naen. (Tosi typeraa kirjottaa ilman a:n ja o:n pisteita, mut niita ei oo mulla enaa!!!)
 
Sapiisakki oleks vahingos onnistunu vaihtaa näppiksen kielen englanniks? Sillon ainakin häviää äät ja ööt. :D
 
Tuosta puuskutuksesta tulikin mieleeni. Eilen illalla kun isäntä oli vielä lähdössä ulkohommiin, istuttiin hetki tuossa sohvalla vierekkäin ja juteltiin syntyjä syviä. Hän siinä sitten teki lähtöä ja ei siitä mitään näyttänyt tulevan niin kysyin että mikäs nyt kun et pääse lähtemään. isäntä totesi, että häntä vähän pelottaa kun mun hengitys on niin raskasta, että oli sitä jäänyt kuuntelemaan. Tuumasin hänelle, että olen kyllä kiinnittänyt itsekin asiaan huomiota, erityisesti iltaisin kun mennään nukkumaan ja on niin hiljaista, tuntuu ettei muut voi täällä millään saada unta kun mun hengitys on niin kovaäänistä.
 
Mulla on kiinasta tilattu nappis tassa tabletilla eika siina oo niita pisteita... Taa on hanurista, kun ei keksi tarpeeksi sanoja, joihin niita ei tarvittais. Pitaa varmaan alkaa kirjottaa englanniks...
 
Mullaki supistelee ja sit taas ei, vähän näyttää siltä et tää neiti tulee vasta just jouuluna :"D sen sijaan lauantaista asti JÄRKYTTÄVÄÄ pääkipua ollu, neuvolassa laukkonu ja ihan kaikki ok :eek: Meinas vaa et migreeni piiinaa ja tosi pahasti, panadolin voimilla päätin kärsiä nää kivut kyllä vaikka äkäsempää lääkettä saisin.. mutta en kyllä sekasi halua pällystellä kotona vauva mahassa .... -,-
Onko teillä muilla odottajilla ollu semmosta vaivaa kun; käyttä kävelyllä esim ja ihan normi vauhtia puuhkutatta menemään, sit oikeelle puolelle alavatsaan tulee jäätävän pistävä viiltävä tunne ja massu ihan kova? oO Mulla tuli tnä ko kävelin neuvolasta takas kotii (n.3km yhteen suuntaan) hyvä et perille asti pääsin :D ja sitku vauvan nallukoita pesin ja puristelin niitä kuivaksi nii taas sama.
Neuvolasa lääkäri ottanu mitäään kantaa koko hommaan ko kysyin.. Tosi p... reissu oli, kun mtn kontaktia siihen naikkoseen saanut "aa joo niin justiin, kaikki kuulostaa hyvältä ja paineet ok" olin vähän et mitä ihmettä, eksä kuuntele mua :D
 
Helmikuisista huutelen. Mulle tuli tuo kuvaamasi kaltainen kipu eilen oikealle alavatsaan. Oltiin jouluostoksilla ja piti ihan kyykistyy hetkeksi lattianrajaan ja nojailla hyllyyn tehden hengitysharjoituksia kun sattui niin paljon. Nyt viikkoja 33+4. Mulla on leikattu nuoremana umpisuoli ja mietin josko siellä vois olla jotain kiinnikkeitä, jotka aiheutti kivun. Lähinnä tuntui siltä että vauva on tulossa jalka edellä munatorvesta läpi. Aristeli vielä oikealta puolelta mahaa illalla vuoteessa maatessaan, muttei enää samalla tavalla kun akuutin kivun kohdalla.
Ois kiva tietää mikä sen aiheutti.

edit. Niin enhän toki tiedä missä kohtaa se munatorvi menee tällä hetkellä kun kohtu on kasvanut, mutta siis tarkoitin niillä paikkeilla, missä ajattelen aina sarjojen sijaitsevan, jos ei olisi raskaana
 
Mulla on ollut pari kertaa tollanen kipu, viimeksi tiistaina. Tuntui ensin oikealla ja siirtyi sitten vasemmalle. Meni kyllä pian ohi, kun pääsi kotisohvalle istumaan mutta kävely metropysäkiltä kotiin oli aika tuskaa. Luulin, että se on supistus kun sattui niin pirusti ja meni itekseen ohi mutta en tiedä varmaksi. Pitää jutella neuvolassa huomenna.

Eilen jomotteli selkää tasaisin väliajoin ja illalla oli vihlontaa toosassa mutta ei juuri muita oloja ole. Oon alkanut innostua aina, kun johonkin sattuu. Ainakin jotain edistystä luulisi silloin tapahtuvan.
 
Voihan kukkuminen! Mua on lokakuun loppupuolelta vaivannut uniongelmat. Aluksi vaivana oli hieman myöhästynyt nukahtelu ja siitä seuraava myöhäinen herääminen (esim nukahdin klo 02-03 ja heräsin vaivoin klo 11-12). Nyt asiat on menneet vaan hullummiksi ja oon ennenmminkin yökukkuja/päivänukkuja. Aamuyöllä puoli viisi-puoli kuusi saan nukahdettua kunnolla ja sitten kyllä nukuttaa sinne iltapäivä kahteen tai kolmeen. Lopun päivää on nuutunut olo, enkä meinaa saada itseäni sohvaa ja keittiötä pidemmälle. Kahtena viime yönä oon koittanu huijata itteni nukkumaan aikaisemmin (rytmin kääntö, jota aiemmin koitin, ei ottanut tuulta siipiensä alle...) kamomillateen, lämpimän suihkun, fyysisen väsyttämisen, lukemisen ymymym avulla. Oonkin nukahtanut, mutta vain puoleksitoista-kahdeksi tunniksi, jonka jälkeen oon hikisenä herännyt aivan virkeänä.
Viime yönä nukahdin tosiaan klo 00 ja heräsin 01:30. Pyörin sängyssä 04 asti ja kyllästyin. Painuin alakertaan ja laitoin uuniriisipuurot valmistumaan ja oikaisin sohvalle. Torkahdin hetkeksi ennen kuin puuro oli valmista klo 06. Sitten nukahdin tunniksi ja nousin miehen kanssa aamupalalle. Nyt makailen sängyssä ja oottelen unta. Tässä ehtis kolme-neljä tuntia nukkua ennen neuvolaa, joka on klo 13. Hormonit varmaan hyrrää ja pitelee ne vähäisetkin unenrippeet yöaikaan pois. Aika hulluksi vaan menee, ennenkuin loppuu. Onneksi maksimissaan kaksi ja puoli viikkoa aikaa synnytykseen! :Heartred
 
Mua ei oo pahemmin uniongelmat vaivannu, mita nyt kayn vessassa pari kertaa yolla. Johtuu varmaan siita, et heraan kellon soittoon 7:15 joka arkiaamu, etta ehdin viemaan pojan eskariin. Iltaisin oon menny nukkumaan siina 22-23 ja nukahtanu jo melkein ennenku rennie on ehtiny liueta. Saa nahda miten sekasin rytmi nyt menee, kun pojalla alkaa joululoma...
 
Joo, ei minullakaan kamalasti uniongelmia ole, kun päivät touhuaa tuon esikoisen kanssa. Ja aamulla herätään aina viimeistään klo 8, useimmiten aikaisemmin. Nukkumaan menen 22-23 aikaan ja viimeisen viikon aikana on tarvinnut ruveta kerran yössä käymään vessassa. Tosin, viimeisen viikon aikana olen sitten kyllä vähän joutunut valvomaankin, kun mahaa ja selkää sattuu. Viime yönäkin meni nukahtamiseen aikaa, kun supisti ( tai sellaiseksi minä sen nyt tulkitsen ).
 
Toi on kyllä ihan ihmeellinen kipu, en kyl älyä mistä ihmeestä lienee johtuu... Saapa nähdä mitä huomisen kaupunki reissu tuo tullessaan, kun pitäs pulloharja yms muuta kamaa viel nopsaa käyä ostamasssa oO
Mä taas oon ihan törkeän väsyny joka päivä, pitkät unet saan nukuttua, mut silti aamulla kamalan väsy olo ja jatkuujatkuu pitkälle päivää :mad: Kamalaa vessasssa ramppaamista-viime yönäki viitisen kertaa ... :confused:
 
Yöllä heräsin epämääräsiin kipuihin, jotka jatku vielä aamullakin. Nyt tulee tavaraa molemmista päistä, mikälie mahatauti tähänkin väliin piti tulla. Viikkoja nyt 40+2, kuhan ei nyt käynnistyis tähän hätään enää.
 
Takaisin
Top