Vauvojen neuvoläynnit

Meil oli eilen 1kk neuvola, poika on syöny liikaa, joten neuvolatäti käski vähentää lisämaitoo.. Mä kun en oo luottanu et saa tisseistä tarpeeks, vaan ollaan annettu lisämaitoo... tyhmä minä, mut sit eilinen loppu päivä ja yö mentiin vaan tissillä ja hyvin meni :) Aamul kasilta jouduin kyl antaan lisämaitoo vähän, ku tissit oli jo ku tyhjät pussit. Mut nyt tarvii luottaa omaan tissitehtaaseen :) Nyt ku ei oo ylisyötetty niin nukkuu kolmatta tuntia päikkäreitä. Paino oli 5360 (4150) ja 55.5cm (51.5).
 
Meillä oli tänään neuvola, 3 vkon iässä. Painoa oli tullut hienosti, nyt 3725gr (syntyessä 3245gr) ja pituuttakin 3 cm ollen nyt 54cm pitkä pikkumies. On tässä tissiparat olleetkin koetuksella herran ruokahaluilla.
 
Meillä oli neuvola eilen, kun pojalla ikää 5vk 4pv. Hyvä kasvuvauhti jatkuu edelleen. Nyt mitat (suluissa syntymämitat) 4750g (3580g), 56,3cm (52cm) ja 38,2cm (36,5cm). Ensimmäiset hymyt saatiin jo 3,5vk:n iässä ja niitä hän onkin siitä asti jakanut oikein roppakaupalla! Kovin on kiinnostunut mitä ympärillä tapahtuu ja seuraa katseellaan kiinnostavia juttuja tosi tarkasti :)
Seuraavaksi olisikin sitten sekä äidillä että pojalla lääkärineuvola parin viikon päästä. Ihanaa, että vauva voi hyvin, vaikka äidillä on vähän vaikeaa edelleen tähän uuteen tilanteeseen sopeutua.
 
Mukava kuulla sinun kuulumisia histam-iini! Mulla tähän muutosahdistukseen on auttanut, kun meillä on käynyt ihmisiä ja ite oon käyny vauvan kanssa kylässä. Saa sellasen tuntuman että elämä jatkuu mukavasti, kun juttu luistaa samalla tavalla kuin ennen ja ystävät ja sukulaiseton innoissaan vauvasta. Yksin ollessa sitä miettii kaikkee liikaa ja ahdistuu niin herkästi.
 
Mukava kuulla sinun kuulumisia histam-iini! Mulla tähän muutosahdistukseen on auttanut, kun meillä on käynyt ihmisiä ja ite oon käyny vauvan kanssa kylässä. Saa sellasen tuntuman että elämä jatkuu mukavasti, kun juttu luistaa samalla tavalla kuin ennen ja ystävät ja sukulaiseton innoissaan vauvasta. Yksin ollessa sitä miettii kaikkee liikaa ja ahdistuu niin herkästi.

Meillä kans käyny aika paljon viime viikkoina vieraita ja muutaman kerran ollaan itsekin kyläilty. Kauppareissuja ym teen pojan kanssa muutaman kerran viikossa. Oon itse päässy nyt pari kertaa hierojalle, kun äitini tullut poikaa hoitamaan. Muutenkin aika hyvin oon päässy hoitamaan kaikkia arkirutiineja, tallihommia ym. Nyt kun kelikin on paremmin suosinu, semmoiset tunnin vaunulenkit on tehny hyvää niin jäljelläoleville raskauskiloille kuin pääkopallekin.
Kaikesta tästä huolimatta mulla on koko ajan tuossa taustalla sellainen alakulo. En haluaisi olla yksin (eli kaksin vauvan kanssa). Pärjätään kyllä aivan mainiosti, mutta kaipaan kovasti seuraa. Mihinkään perhekahvilaan tai vastaaviin vauvaryhmiin en kuitenkaan oo ollu kiinnostunut lähtemään. Jotenkin en jaksaisi mitään uusia tuttavuuksia juuri nyt. Riittää, kun pääsee juttelemaan tuttujen, läheisten ihmisten kanssa. Ja onneksi tuon pojan voi huoletta jättää välillä vaikka isovanhemmille hoitoon, kun maito kelpaa ihan yhtä hyvin pullosta kuin suoraan "maitomaatistakin" :grin
 
Ikää 2kk ja paino reilu 5kg. Tehtiin neuvolassa syöttöpunnitus kun on masuvaivaa jne. 100g! Eikä edes syönyt kumpaakaan rintaa tyhjäksi!
 
Niin juu meilläkin neuvola oli tiistaina ja painoa 3770 (3500) ja pituutta 51,9 (50,2). Edellisen käynnin mitat suluissa.
Hyvin pojalle on tullut painoa taas 270g viikossa ja seuraavaksi neuvola vasta 2 viikon päästä vaikka saisin kuulemma useamminkin ravata punnituksilla jos haluan.
 
Meillä oli maanantaina neuvola. Paino nyt 5195 g ja pituutta reilut 57 cm. :happy: Hyvin siis kasvanut, vaikka pulauttelee paljon ja välillä pitää pitkiä taukoja syömisessä. Ja saatiin rotavirusrokote, jonka jälkeen ollaankin sitten huudeltu masupipiä kaksi päivää. :meh: Yö meni onneksi kohtuullisesti, kun annoin törkeästi pikkutilkan parasetamolia illalla.
 
Tänään neuvolassa poika 58 cm ja reipas 5300 g, eli hurjaa nousua. Kaksi piikkiä ja yks rokote suun kautta, kyllä pääsi huuto ja naama lehahti tulipunaiseksi.
Nyt on kiukkuinen kuin ampiainen, syö, huutaa ja nukkuu vuorotellen. Ei ole näin itkuinen normaalisti. Annoin panadolia, tuntuu auttavan joten kannattaa varata nestemäistä kipulääkettä varastoon ennen ekoja piikkejä.
 
Mä muistin et neuvolassa sanottiin et ekat pistettävät rokotteet sais 6kk iässä. Muistan varmaan väärin, taas :D
 
Meillä tosiaan sanottiin jo että se 2kk rota on semmonen että kannattaa sitä varten varata panadolia.. Vaikka siis itsessään siinä paketissahan ohje yli 3kk ikäisestä alkaen..

Täytynee tarkistaa kyllä siltä terkalta että saako sitä nyt sit antaa vai ei jos tulee jotain oireita rokotteesta..
 
Meidän vauva on jättiläinen! :woot: 2kk neuvolassa tänään pituus 60,5cm ja paino 7kg! Ei tarvii huolestua, koska rintamaidolla ei voi paino nousta liikaa, mutta aika huvittavaa, kun esikoinen 2v4kk painaa 12kg. Kyllä se sitten tasaantuu, kun lähtee liikkeelle...
 
Takaisin
Top