Vauvojen neuvoläynnit

Ahdistus ja paniikki kun 3vko neuvolassa painoa oli tullut viikossa vaan 160g. Vaikka toki ollaan viiterajojen sisällä ja mä siis olen heti tyrkyttämässä tissiä kun toinen haluaa ja syö lisäksi pumpattua maitoa. Muut mitat oli ok, pituutta 54cm (51) ja py 37,6 (34,5).

Paino ahdistaa siis ihan senkin takia et oli ne bilirubiiniarvot koholla ja koe etten koskaan saanut sellaista "tää on nyt hoidettu ja lapsi parantunut" -päätöstä.
 
Meillä oli tänään ylimääräinen neuvola imuotteen takia. Painoa on tullut kolmessa viikossa 1kg :D
Hoitaja neuvoi asentojen kanssa ja saatiin vähän korjattua imuotetta.
 
Qaakkeli, meillä oli tänään 6vk neuvola. Kahdessa viikossa oli tullut painoa 440g. Onhan se vähän enemmän viikossa kuin teillä mutta neuvolatäti sanoi ainakin että ihan käyrällä mennään. Syntymäpaino oli siis 3256g ja tänään 4150g. Eli edes kiloa ei olla saatu tässä ajassa (toki paino oli pienimmillään 3080g).
Ja marraskuisista huutelen, vaikkakin neiti syntyi sitten joulukuun puolella :-D
 
Keskiviikkona oli 3,5vk neuvola.
4285g (3580), 54,8cm (52,0) ja päänympärys 37,4cm (36,5)
Paino noussut ihan mukavasti ja kaikki oli muutenkin hyvin. Täti kehui miten jäntevä poika on, kannattelee päätään hienosti ja muutenkin seurailee jo kovasti mitä ympärillä tapahtuu. 2vk:n päästä seuraava käynti.
 
3vko neuvolakäynti tänään pituus 55cm (50) paino 4,170 (3700) py 39 (37) Paino oli noussut nyt hyvin viikossa 500g.Hyvin voi ja lisä korvikemaidolla jatketaan. Seuraava käynti on 2 viikon päästä.
 
Quaakkeli ei meillekään oo tullut missään vaiheessa bileistä sellaista 'nyt parantunut' ilmoitusta. Itse oon vaan seurannut ihonväriä ja ollut tyytyväinen kun on nyt kalpea niinkuin äitikin
 
Qaakkeli, ymmärrän ahdistuksesi. meilläkin lopetettiin kontrollit heti kun saatiin bilirubiinit laskemaan kotona ilman valohoitoa. Viimeisessä kontrollissa arvot taisi olla yhä jotain 230 luokkaa.

Tänään oli 4vk neuvola ja lähettivät meidät taas verikokeisiin kun poika yhä kellakka. Myös silmämunat kellertävät. Syö kyllä hyvin ja paino noussut hienosti ja pissaa ja kakkaa reippaasti. Virkeäkin ollut aina pItsi tänään poikkeuksellisen flegmaattinen.
 
Meille sanottiin neuvolassa, että mielellään vähintään se 20g/pv sais tulla painoa. Meillä oli tullut ekassa välissä 19g ja hetkeksi vielä jatkettiin öisin herättelyä se viikko loppuun. Ja vaikka oli selkeästi silmään kellakka, niin ei oltu huolissaan, kun oli tosi virkeä. Kauan kesti keltaisuus tuon jälkeenkin, mutta oli edelleen virkeä ja söi hyvin, niin en huolehtinut siitä.
 
Meille sanottiin neuvolassa, että mielellään vähintään se 20g/pv sais tulla painoa. Meillä oli tullut ekassa välissä 19g ja hetkeksi vielä jatkettiin öisin herättelyä se viikko loppuun.

20g per päivä tai 140g viikossa. Toi on ohjeistus siihen että saa purkaa lisämaidon. Tai ainakin tyksistä saadussa paperissa lukee noin :sad001
 
Meillä tyttö tänään 6vk ja huomenna lääkärineuvola, ja tarkotus olis antaa rotavirus rokote. Paljon mielipiteitä puolesta ja vastaan. Ittee alkanu hirvittää millaset vaivat siitä tulee pienelle, kun juuri edelliset masukivut selätetty o_O

Onko teillä millasia kokemuksia rokotteesta?
 
Meillä tyttö tänään 6vk ja huomenna lääkärineuvola, ja tarkotus olis antaa rotavirus rokote. Paljon mielipiteitä puolesta ja vastaan. Ittee alkanu hirvittää millaset vaivat siitä tulee pienelle, kun juuri edelliset masukivut selätetty o_O

Onko teillä millasia kokemuksia rokotteesta?
Rokote annetaan suuhun, meillä ei ainakaan oireita tullut sen kummemmin, poika oli ehkä hieman väsyneempi kuin normaalisti. Olisin saanut siirrettyä muutamalla viikolla rokotusta kun poika syntyi ennenaikaisesti, mutta painoa tullut sen verta hyvin niin annettiin ihan normiohjelman mukaan.
 
Me mietitään jos skipataan koko rotarokote. Viimeksi pojalle tuli siitä vatsavaivoja ja nyt tämä tyttö valittaa jo nyt enemmän vatsavaivoista, niin tulisi varmaan olemaan aika tuskallista tytölle. Onko kukaan päättänyt jättää ottamatta rokotetta?
 
Itse oon kyllä niin kahden vaiheilla. Ehkä kuitenkin se otetaan, hmm.. Tämä rotavirusrokote on rokotteista ainoa joka mietityttää. Huomiseen aamuun aikaa miettiä, ehkä vielä neuvolatädinkin kanssa jutellaan, mutta hän on kyllä tietenki rokotuksen kannalla..
 
Meillä varmaan otetaan kyllä kaikki mahdolliset rokotteet mitä kuuluu siihen normaaliin rokotusohjelmaan.
 
Mä en oi ees miettiny koko rokotusohjelmaa mutta kun muutkin saanu kaikki nii saa tääki. Tässä välis vaan rokotteet muuttunut. Ennen pistettiin kaikki nyt taitaa olla muitakin keinoja. Onneks. Yks piikkikammonen lapsi riittää...
 
Tänään oli 4vk neuvola ja lähettivät meidät taas verikokeisiin kun poika yhä kellakka. Myös silmämunat kellertävät. Syö kyllä hyvin ja paino noussut hienosti ja pissaa ja kakkaa reippaasti. Virkeäkin ollut aina pItsi tänään poikkeuksellisen flegmaattinen.
Oliko verikokeet ok? Mä soitin sairaalaan, no siellähän eivät hoida yli 2 viikkoisia niin pitäis mennä päivystyksen kautta. Meillähän siis arvot oli valohoidon jälkeen kotiutumisessa 248 ja pari päivää myöhemmin kontrollissa 251, eli oli noussut. Selitys oli kuitenkin että koska on alle käyrän (eli sen sallitun tuon ikäisille ja painosille) niin ei kontrolloida uusiks. Edelleen minusta tuo lapsi on kellertävä ja silmät hieman keltaiset. Paukkaan kohta yksityiselle kun ei se vaatis kun yhden verikokeen.
 
Terveydenhoitaja sanoi, että tuo suun kautta annettava rokote harvoin nostaa kuumetta, yleisimmät oireet rokotuksen jäljkeen ovat vatsanväänteet ja pulauttelu. En huomannut, että meiilä ois purut pahentunu rokotteesta. Ens kuun alussa eka piikki, sitä varten ostin jo nestemäistä panadolia jos sattuu kuumeen nostamaan.
Terkan mukaan tuolle rotalle on takaraja milloin viimeistään pitää antaa, kun mietittiin rokotuksen siirtoa, että kannattaa miettiä tarkkaan meinaako ottaa vai ei, myöhemmin eivät välttämättä sitten enää anna. Ja kuukausi pitää olla väliä sit seuraavaan rokotteeseen.
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top