Vauvojen neuvoläynnit

Meillä kans menee siksakkia tuo kasvu ja kokoajan kuulemma hälyttää Käyrät alipituutta kun paino nousee mutta suhteessa tulee vähän pituutta.. Poika siis kasvanut siinä 2 kuukaudessa yhteensä vain semmoiset 7cm.. Mut painon on melkeinpä tuplannut
 
Meilläkin on paino melkein tupla, mut pituutta tullut vain 6cm. Älä hätäile, kun ei muutkaan tuon vauhdikkaampaa kasva. Taitavat vaan hätäillä kun oli syntyessäänkin niin pieni, mut ei kai sekään pieni voi sen nopeampaa kasvaa.
 
No siis sillon syntyessään hälyytyksiä alipainoa. Ja nyt alipituutta. Neuvolassa sanottiin että hyppiminen noiden kahden välillä on ihan normaalia :) eli en ite ole stressaantunut siitä :)
 
2kk neuvola (suluissa syntymämitat):
Paino 6050 (3830g / 3500 kiitos bilirubiinin)
Pituus 58,8 (54cm)
Py 40,4 (34cm)

Rotarokote saatu, elämme jännittäviä aikoja :) mä olisin ehkä jättänyt ottamatta, mies halusi ja mulla ei ollut järjellistä syytä miksei joten rokotettiin.

Muuten elämä on auvoista, lapsi ei huuda, se kasvaa, mä tuotan maitoa kuin varsinainen lehmä ja päivärytmi mahdollistaa myös kodin ulkopuolisen elämän. Kaik hyvin siispä :)
 
Tänään 2kk neuvolassa oli ryhmäneuvola, jossa opeteltiin laululeikkejä vauvan kanssa. Ihan kivoja olivat. Tosin meidän neiti nukkui alussa ja huusi loppuajan, joten leikkimisestä ei meidän kohdalla oikein tullut mitään. :D
Puntarilla käytiin ennen ryhmää. Neiti kasvaa turhan hintsusti, tänään vaaka näytti 4345g ja pituusmitta 56,7cm. Pikkuinen likka siis. Saimme määräyksen lisämaidolle nyt joka syötöllä ja viikon päästä taas punnitus.
Surettaa, ettei täysimetys nyt onnistunut tämänkään vauvan kanssa. Mutta pääasia on, että vauva kasvaa ja voi hyvin. Toivotaan, että lisämaidon avulla saadaan neitokainen kasvamaan. :)
 
Imetyksen tuen sivuilla on muistaakseni myös tietoa imetyksen tehostamisesta, jos se kiinnostaa! Me käytiin kans loruilemassa joku aika sitten, oli mukavaa ja poika tykkäs kans! On jatkettu kotona kans!
 
2kk, 59cm, 5930g, rota saatu. Varovaisia jumppaliikkeitä pitöisi tehä kun pää kääntyy huonosti oikealle.
 
Meillä oli tällä viikolla 3 kk neuvola. Pituus oli 63 cm ja paino 6.5 kg. Vauhdilla kasvaa tuo pikkuiseni..Tyttö-raukka sai rotan lisäksi kaksi piikkiä reisiin eikä ne miellyttäneet lainkaan. Äiti tosin oli reippaampi näin toisen lapsen kanssa eikä itkenyt ollenkaan mukana:D
 
Meilläkin oli maanantaina 3kk neuvola. Pituus 60cm ja paino 6800g eli reipasta kasvua ku syntymäpaino kohta tuplattu :) piikit ja rota saatu täälläkin, piikeistä ei tullut mitään mutta eillisen päivän väänsi koko ajan mahasta ja hirvee kuolemanhajukakkahan sieltä sitte tuli. Hikoili koko yön? Tänään jo ihan normaali.
 
Ainiin meilläkin on ollu aikamoista hajuhernemeininkiä kakkosrotan jälleen. Ja noista muista rokotteista nousi kuume saman päivän iltana. Siihen annettiin nestemäistä Panadolia, joka upposi hyvin ja tehosi erinomaisesti.
 
Mulla on ollu taukoa, mut nyt sentään on aikaa laittaa tuoreimatmitat. Eli 3kk neuvola 16.2: 5400g (3720g), 60.1 cm (50cm) ja 40cm(35.8cm). Paino menee miinuksella niin saatiin kehotus aloittaa kiinteät. Nyt menee jo 5 lusikallista kerrasta ja maidot päälle. Ja varmaan menis vielä enemmän soseita, mutta mielummin sitten maitoa enemmän.
 
en oo kerinnyt laittaa mittoja ,mutta 2kk neuvola mita siis : 59cm (50cm) 5590kg (3700)py 41(37) Lääkärissä myös tänään käyty ja kaikki oli hyvin :)
 
Käytiin tänään " turhaan" neuvolassa. Otettiin vain 3kk mitat. Rokotteet lykättiin kun se aika lastenpolille on huomenna. En ees itse tullut ajatelleeksi ettei piikkirokotteita vois antaa... mut jos tekevätkin allergiatestejä voi rokotteet kai vääristää tuloksia.
 
Me käytiin tänään painokontrollissa, hyvin oli tullut taas massaa lisää, melkein 200g viikossa. :) Nyt siis puntari värähti lukemiin 4775g. Ei tartte mennä enää ens viikolla, seuraava käynti parin viikon päästä 3kk neuvola.
 
Meillä eilen neuvola. Paino 5800 ja risat ja pituus tasan 60 cm. Luulin että ois ollut molemmat enemmän, mutta ihan hyvin tuokin. Rokotteet saatiin, eilen oli tunnin verran huutelua ja tänään päivälläkin hetken, muuten ei isompaa. Nyt ihan pirteä ja tyytyväinen oma itsensä.

Nukkumisjutuista oli puhetta, ehkä omaan sänkyyn pikkuhiljaa. Nukkuu nyt täydet yöt perhepedissä, mutta ei suostu käymään nukkumaan ennen meitä, joten mitään aikuisten yhteistä aikaa ei iltaan jää. Olen taipunut siihen, että mieluummin ottaisin muutaman herätyksenkin jos vauva saataisiin nukkumaan edes vähän aiemmin. Aiotaan siis ainakin kokeilla tuota omaa sänkyä.
 
Meillä oli maanantaina 3kk neuvola, mitat oli 6290g ja 60,5cm, kovasti oli neitonen kasvanu :) Meilläkin rokotukset annettiin, pientä itkuisuutta ekana iltana, ja rotasta mahan kipristelyä.

Meillä jo kuukauden päivät menny yhdellä yösyötöllä, nukahdetaan noin yhdeksän aikaan, syödään 4-5 aikaan ja puoli kahdeksan kieppeille jatketaan unia.

Eilen sitten kokeiltiin omaan sänkyyn nukuttamista ja sinne neiti nukahti, ainakin ensimmäinen yö suju samaan malliin ku aikasemminki! Äiti vaan heräs ainakin kymmenen kertaa tarkistaan onko kaikki hyvin :joyful:
 
4 kk neuvola tänään, pituutta tullut hintsusti 60 cm (58) mutta painoa taas reilummin 6,5 kg (5,350). Aika tyly lääkäri, pojan ois pitäny suurinpiirtein kääntyillä ympäri vaikka on syntynyt 2 kk etukäteen. Vihaan lääkärikäyntejä kun nuo th lääkärit tiedä keskosista yhtään mitään, paha mieli vaan tulee. Vois olla hieman kannustavampi, muutenkin ärsyttää kun jouduttiin vaihtamaan aika toiseen neuvolaan kun omassa lääkäri perunut neuvolalääkäriajat ja lääkäripula vissiin muutenkin.
 
Mitenkähän minä saisin neidin nukahtamaan omaan sänkyyn tai edes nukkumaan siinä yönsä? Olisi helpompaa kun nyt 2-vee esikoinen tulee nukkumaan meidän sänkyyn keskellä yötä ja vähän vaarallista kun pieni vauvakin siellä...
 
Mitenkähän minä saisin neidin nukahtamaan omaan sänkyyn tai edes nukkumaan siinä yönsä? Olisi helpompaa kun nyt 2-vee esikoinen tulee nukkumaan meidän sänkyyn keskellä yötä ja vähän vaarallista kun pieni vauvakin siellä...

Samaa olen miettinyt. Meillä siis poika alkuun nukkui kehdossa mut tossa About 2kk iässä nukuttaminen kehtoon alkoi mennä hankalaksi ja päätin ottaa viereen sit.. Ja en sit tiiä onko nyt kans alkamassa toi 3kk tiheän imun kausi kun poika suostuu nukkumaan vain minun sylissä ja sängyssäkin max 30 min ellen ole vieressä..
 
Takaisin
Top