Vauvan sukupuoli

Pitäiskö itsekin huvikseen tuo soodatesti tehdä. Luulen että yks kaveri taas haluaa mulle sormustestin tehdä. Mikä tuo Maya intiaanien uskomukset on?
Itsellä ei kyllä raskauden suhteen olon suhteen ole tuntemusta kumpaankaan sukupuoleen. Molempaa sukupuolta jo on ja tämä ollut täysin erilainen raskaus kuin aikaisemmat. Jos jotain täytyisi miettiä niin poikaa odottaessa oli pahimmat pahoinvoinnit. Tästä en ole oksentanut edes joka päivä (niinkuin tytöistä kylläkin) niin tytöksi ajattelisin.
 
Katsoin pitääkö kiinalainen kalenteri esikoisen kohdalla paikkaansa, meni muuten hetki laskiessa minkä ikäinen olin elokuussa 2010 :hilarious: Kalenteri kertoo esikoinen olevan poika, eli väärässä on. Uudesta tulokkaasta kalenteri veikkaa tyttöä, eli olisko sitten poika tulossa :grin
 
Jossakin asiasta oli jo puhetta että millä viikolla ultrassa näkyisi sukupuoli mutta en sit nopeella selailulla löytynyt niin kysyn uudestaan :D oon menossa lääkärineuvolaan ens maanantaina ja sillon olis viikkoja kasassa 17+3 eli jos saisin siellä ne ultraamaan niin näkyisköhän jo mahdollisesti että kumpi siellä on tulossa :D ei millään jaksais kuukautta enää rakenne ultraan odottaa :D
 
Riippuu ultraajasta ja ultrasta, mutta noilla viikoilla sukupuolielimet ovat jo kehittyneet. Kokematon lääkäri tai huonompi ultra voivat toki aiheuttaa sen, ettei sukupuolta vielä saada selville. Eikä vauva sitä välttämättä paljasta itse myöhemminkään vielä, jos on jalat ristissä tai napanuora jalkojen välissä. :)
 
Maya intiaanit uskoi että jos äidin ikä on parillinen ja lapsen syntymä vuosi pariton tai äidin ikä pariton ja lapsen syntymä vuosi parillinen niin vauva on poika. Jos taas äidin ikä ja lapsen syntymävuosi on molemmat parillinen tai vastaavasti molemmat pariton niin silloin tulokas on tyttö. Itsellä osunut kyllä kohdilleen
18v vuonna 2007 ja poika
23v vuonna 2012 ja poika
Nyt olisi ikää 29 ja vuosi 2017 mikä lupaisi tyttöä :)
 
Katsotaanko siinä äidin ikä vauvan syntymästä vai hedelmöitymisajankohdasta? Kun eikös kiinalaisessa ainakin ole tuon jälkimmäisen mukaan?
 
Jos hedelmöityksen mukaan niin silloin pitää mullakin paikkansa aiempien kohdalla ja nyt povaisi tyttöä :)
 
Äidin ikä katsotaan synnytys hetkellä, toisin kuin kiinalaisesssa :)
 
No siinä tapauksessa menee päin honkia aiempien lasten kohdalla :D
Sinänsä vähän hassu ennustus jos äidin synttärit on lähellä laskettua aikaa: jos syntyy ajoissa/myöhässä niin ennustus saattaa muuttua :s
 
Noh hassujahan nuo kaikki uskomukset ja ennustukset ovatkin :) 50/50 mahis osua oikeaan
 
Ei pitänyt siis ainakaan viimeksi paikkansa, kun iän ja vuosiluvun mukaan olisi pitänyt tulla poika ja tuli kaksi tyttöä.. :D
 
Munkin oli pakko kokeilla tota soodatestiä :D ei poreillut, eli tyttönen. Muut testit povanneet poikaa:) Saas nähä kumpi tulee,RU parin viikon päästä :)
 
Niinhän ne on mut hauska silti tehdä :D sormustesti vielä niin sit oon kokeillu kaiken :D
Ensi keskiviikkona toivottavasti selviää vähän virallisemmin kumpi tulee ♡
 
Piti munkin kokeilla tuota soodatestiä. Tyttöä pukkais sen perusteella. Noo, ei tässä silti tohi vielä mekkoja ruveta osteleen :D
 
Mies oli ihana höntti eilen! Kysyin illalla kumpi meille tulee ja hän tokas että "No eikös se tyttö ole kun sä kerran siihen soodaankin pissit ja tyttöä näytti" :D
 
Muokattu viimeksi:
Te kenellä jo entuudestaan lapsia, miten hyvin on pitäny paikkansa linea negran avulla "ennustettava" sukupuoli? Eiks siitä oo joku että jos se jää navan alapuolelle nii on toinen ja jos navan yläpuolelle nii toinen, en ny muista kuinka päin se oli :D
 
Mä oon kuullut sekalaisesti tosta linea negra jutusta, mutta mulla kahdesta pojasta jäänyt navan alle se. Nyt ei vielä oo tullut mutta epäilempä että samanlailla tulee nytkin.
 
Mulla esikoinen tyttö ja linea negra oli navan yläpuolelle.
 
Esikosta oli navan alla, toisesta koko matkalta ja nyt näkyy haaleena navan yllä ja kaikki poikia :)
 
Esikoisesta oli linea negra ihan koko mahan halki ja poika tuli. Nyt ei vielä näy viivaa, mutta eipä tainnut näkyä esikoisestakaan tässä vaiheessa :)
 
Takaisin
Top