Vauvan sukupuoli

Ekassa raskaudessa olin niin varma, että tyttö tulee. Ja kun poika ilmoitti tulostansa olin ihan äimän käkenä. [emoji23] Taas mulla on samanlainen tyttö-fiilis, mutta ei tähän muun intuitioon ole luottamista... [emoji3]
 
Hei, mun seuraava aika on neuvolalääkäri ja osuu vikoille 17. Hän tekee sisätutkimuksen alakautta. Onko se ultra? Eli näkyykö beibi screeniltä? Siinä vois sitten yrittää jo tarkkailla sukupuolta. En tosin tiedä onko se liian aikaista...
 
Täällä toivotaan kovasti tyttöä, mutta aavistuksen poika olo juurikin varmaan samasta syystä kun elaffylla. Ei halua "pettyä" jos onkin poika vaikka veikkailee tyttöä. Ja siis tottakai poika on myös rakas ja tervetullut mutta tähä ukko perheeseen missä on mies, kaksi poikaa ja uros koira, niin tyttö olisi todella tervetullut lisä :Heartred
Raskaus on ollut kyllä hyvin erilainen kuin kaksi aikaisempaa ja kaikki mahdolliset testit ja uskomukset viitaisi tyttöön

Halutaan ehdottomasti tietää kumpi tulossa. 18.4. Rakenneultra!
Helpottaa sitten vauva tarvikkeiden osteluakin kun sukupuoli tiedossa. Kaikki kun on hankittava alusta asti taas.

Meillä sama tilanne ihan KAIKIN puolin, paitsi koira puuttuu. Rakenneultrakin samana päivänä. Viikot matelee.. välillä tulee tosi jännittynyt ja pelokas oli, toisaalta taas on ihan valmis ottamaan poikauutisen vastaan. Kaksi ihanaa niitä jo on siunaantunut, jos näin niin mitä sitä hyvää kaavaa muuttamaan :-) ja tosiaan ihan tyttöolo ollut. Erilainen raskaus kun pojat oli lähes prikuulleen samanlaiset.
 
Hei, mun seuraava aika on neuvolalääkäri ja osuu vikoille 17. Hän tekee sisätutkimuksen alakautta. Onko se ultra? Eli näkyykö beibi screeniltä? Siinä vois sitten yrittää jo tarkkailla sukupuolta. En tosin tiedä onko se liian aikaista...

Sisätutkimuksessa lääkäri (tai kätilö) tunnustelee sormin emättimen kautta kohdunsuun ja -kaulan. Ei ole siis ultratutkimus suoraan, vaikka voidaan tutkia myös ultralla. Sikiön sukupuoli voidaan nähdä jo rv15 tai 16 alkaen, mutta riippuu hyvin paljon laitteista ja ultraajasta, että miten hyvin saadaan näkyviin. Minulla ei lääkäri uskaltanut rv16 veikata kumpaakaan, kun olisi ollut tulkintavaikeuden vuoksi täysi arvaus.
 
Mulla on ollut poikaolo, mutta sitten isäni meni pamauttamaan että tyttö sieltä tulee, niin menin ihan sekaisin. :woot: Raskaus on kyllä ollut tähän mennessä erilainen verrattuna esikoiseen (tyttö).

Itse haluaisin säilyttää jännityksen synnytyssaliin asti, mutta mies on nyt sitä mieltä että tällä kertaa voisi tietää aikaisemminkin. Onko muilla ollut samanlaista tilannetta ja miten se on ratkaistu? Ultrassa mies jää sen verran kauemmaksi aikaa huoneeseen, etten mä kuule..? Toisaalta taas tuntuisi jotenkin tyhmältä, että toinen meistä tietäisi ja toinen ei. :rolleyes:
 
Meillä mies halusi ehdottomasti tietää kaksosista, kumpia odottaa. Minä en vielä ultrassakaan tiennyt, että miten haluaisin itse tietää, kun olin halunnut jättää yllätyksen loppuun asti. Myönnyin sitten miehen toiveeseen.. :)

Viime yönä synnytin meidän vauvan - unessa tosin.. :D Synnytin neuvolassa neuvolalääkärin kanssa ja hän vain sanoi, että tiedätkin jo, kumpi tuli, eikä minulla ollut harmainta aavistustakaan! Lähdettiin heti synnytyksen jälkeen kotiin, jossa sitten piti katsoa, kumpi vauva on ja hän oli unessa poika. Meillä ei ollut vaippoja, eikä mitään valmiina. Vauvalle ei ollut edes vaatteita, vaan oli kapaloitu johonkin lakanaan. Minä en osannut sitoa kantoliinaa unessa, vaikka sen kyllä oikeasti osaan ja koko unen asettelin liinaa päälleni. Yritin laskea, että millä viikolla vauva syntyi, kun syntyi niin yllättäen, mutta ehdin herätä ennen kuin selvisi tarkemmin. Pöllö uni.. :D
 
Esikoista odottaessa olisin halunnu pitää sukupuolen yllärinä mutta otettiin sitten selvää kun mies halusi. Toisesta päätin että ei oteta selvää ja hän olikin sitten yllätys :)
Mä en ainakaan pystyisi olemaan silleen että mies tietäisi mutta minä en :D jotenkin kyttäisin varmaan joka keskustelussa merkkejä siitä kumpi sieltä nyt sitten tulee :D

Mä näin myös pelottavan ekan vauvaunen viime yönä! Siinä elettiin nykyhetkeä ja makoilin selällään sängyssä. Vauva alkoi potkimaan silleen että näkyi käsiä ja jalkoja vatsanpeitteiden läpi. Lopulta sieltä nousi vauvan kasvot näkyviin ihan kunnolla ja mies vaan tokaisi että "Ei sillä ainakaan downia ole" kun ei ollut tyypillisen downin näköinen :D Itse olin vaan kauhuissani kun mahan läpi alkoi tunkemaan ruumiinosia :s
 
Niin joo, minä myös imetin tuossa unessani ja aiettä teki kipeää.. :D Olen varmaan jotenkin maannut rintojen päällä ikävästi, kun niin hellänä olivat nännit aamulla.. :D
 
Violina, tollasia unia mulla oli esikoista odottaessa tosi usein loppupuolella. Joku käsi tai jalka tuli läpi mahasta, tai just pää. Tai sit oli koko vatsa läpinäkyvä niin et näki kaiken, siis kaikki mun suolet ja semmosetkin. Hyi että! Oli kyl herätessään aika vaivautunut :nailbiting::)
 
Mä muistan myös pojan odotuksesta yhden unen, jossa pojan pää työntyi niin kovasti mahan läpi että pystyi erottamaan hänen kasvot! Se oli hirvee uni :grin

Nyt viime yönä näin tässä raskaudessa ekaa kertaa vauvaan liittyvää unta, siinä viikot olivat samat kuin ovat nyt oikeastikin eli 16, mutta vauva tuntui vatsan läpi jo samanlailla kuin viimeisillä viikoilla, pystyin siis tuntemaan vauvan kantapäät ja pepun.
Tää uni saattaa olla nyt siitä kun oon vihdoin nyt pari päivää tuntenut pikku-murun liikehdintää :Heartpink

Muoks. Ja niin, aiheeseen liittyen, meillä mies halusi viimeksi tietää sukupuolen, mä taas olisin voinut pitää yllärinäkin, ja tällä kierroksella ihan sama juttu! Mies sanoi että herranjestas, jos on mahdollista saada tietää etukäteen niin totta hitossa se kysytään :grin
 
Tänään ultrassa 85% poikaveikkaus. En kyllä vielä kuitenkaan uskalla "vaaleansiniseksi alkaa seiniä maalailemaan" :D oli sen verran vaikeasti katottavissa ku napanuora meni haarovälistä.

ImageUploadedByVau Foorumi1490804565.779802.jpg

Tässä kuvassa naaman edessä käsi ja napanuora.
 
Minulla ei ole vielä oikein epäilystä, mutta hedelmöittyminen on ainakin ollut juuri ovulaation aikaan eli olisiko poika sen myötä todennäköisempi? Eikö sanota, että Y-siittiöt ovat parempia uimaan mutta eivät selviä ajallisesti niin pitkään kuin X-siittiöt?

13+1 viikon np-ultrasta saatiin 4D kuvia joissa ehkä vähän näyttäisi pojalta, mutta eihän näin aikaisin vielä voi mitään sanoa. Eli autuaan tietämättömiä ollaan toukokuun puoliväliin asti, jolloin on rakenneultra.

Me halutaan kyllä tietää sukupuoli heti kun mahdollista, tietää sitten vähän mitä värimaailmaa laittaa lapsen huoneeseen ja minkätyylisiä vaatteita alkaa haalimaan kasaan syksyä varten :)
 
Kävin 16+2 lääkärillä vatsakivuista, kaikki oli hyvin mutta ultrattiin varmuuden vuoksi. Lääkäri olisi kertonut sukupuolen jos oisin halunnut, mutta kun mies ei ollut mukana en uskaltanut antaa kertoa.

Oon ollut koko ajan varma että on poika ja tää jotenkin vahvisti mun ajatuksia, kun kuvittelen, ettei tytöstä voi olla vielä varma ja lääkäri vaikutti varmalta. Kävin kyllä yksityisellä ja oli synnytysten ylilääkäri, joten ehkä se osaisi nähdä tytönkin varmasti.

Molemmista ilahdun, mutta mielessäni vauva on poika, ollut koko ajan.
 
Meille on kaikki veikanneet poikaa, etenkin ultrakuvan nähneet. Mulla ei ole oloja kumpaankaan suuntaan, mielenkiinnolla odotan mitä rakenneultrassa selviää :)
 
Mies on ihan varma mukamas että tyttö tulee tällä kertaa. Heti jos kerron jostain oireesta, että onpa erilaista kuin pojasta, niin hihkaisee, että tottakai kun on tyttö mahassa. :grin On kuulemma laskenutkin, että alulle on laitettu tyttösiittiölle sopivaan aikaan. :grin Minä en itse kyllä muista alullepanoaikaa niin tarkasti kun ovis on jäänyt rekisteröimättä. :) Itse myös tyttöä hieman haaveilen, mutta saa se olla poikakin. :) Rakenneultra 21.4, joten odotellessa jos vaavi näyttäisi jalkovälinsä. :)
 
Chipmunk, meillä on RU samana päivänä! :)
Hauska että tuommosiakin miehiä löytyy, mun ukolla ei ole mistään ajotuksista tai ovulaatioista hajuakaan :rolleyes: :D
 
Violina minä olen vain toitottanut niin ääneen miehelle noita oviksia, ajoituksia sun muita että on ukollakin jäänyt päähän jotakin. :grin
 
Poikaolo on! :) Kaveripiirissä kaikilla tullut tyttö.

Koska voisi sen jo nähdä yksityisellä? Voisin nimittäin käydä jo nyt rv 15 kun en jaksa rakenneultraan odottaa.
 
Tosi vahva poikaolo on ollu ihan alkionsiirrosta saakka. :happy: Ultrassa H 13+2 ja eilen H 15+5 oli kyllä niin selvä poika, että pyllylleni lennän jos vielä tytöksi muuttuu. Aioin kyllä vielä jatkaa vakoiluja kun töissä pääsen uä konetta lainaamaan. :grin:grin Kotona yksi tyttö, eli oon tosi tyytyväinen jos tulee sarja täyteen. Kumpikin sukupuoli olisi toki ollut tervetullut! :Heartred
 
Takaisin
Top