Vauvan liikkeet

Mä oon parina iltana tuntenut jotain erilaista, mutta en oo varma onko se ollut vauva vai mun mielikuvitus...
 
Minä en ole tuntunut kuin kerran semmoista kuplintaa mikä olisi voinut olla sikiö, sen jälkeen viikkoon ei ole tuntunut yhtään mitään. Syke kuitenkin löytyy dopplerilla :) En malttaisi odottaa pikku potkuja :love7
 
Semmosta jännää kuplintaa mä oon kanssa tuntenu muutamia kertoja, eiköhän se baby siellä ilmottele itsestään. Mies odottaa innolla milloin alkaa tuntua mahan päältä, mutta sanoin että siihen menee varman vielä monta viikkoa. Oisko siinä odottajan oppaassa ollu että viikolla 28 vasta yleisemmin tuntuu ulospäin. Toivottavasti vähän aiemmin. Mulla on kohtu edessä eli se vähän hidastaa varmaan liikkeiden tuntemista tässä alkuvaiheessa. Ja tietty se kun ekaa odottaa eikä ole mihin verrata. Nyt 18+6.
 
Tänään tunsin vauvan liikkeet vatsan päältä ekan kerran :Heartred Just eilen illalla sanoin miehelle että vielä ei kyl tunnu kun se yritti tuntea. Ja sit se oli just kerennyt lähteä töihin kun alkoi tuntua aamusta :shy:
18+6
 
Täällä ensimmäistä odotellaan ja liikkeet alkaneet tuntua tällä viikolla selkeämmin, että ne jo tunnistaa. Aamuisin ja iltaisin pötkötellessä tuntuu todella selkeää muljahtelua ja tänään jopa aamiaispöydässä istuskellessa Viikkoa aiemmin tuntui jo jotain kevyttä liikettä, mutta niitä ei uskaltanut varmuudella vielä todeta liikehdinnäksi. Aktiivinen liikkuja näkyi jo np ultrassa. Nyt viikkoja 17+5
 
Mulla nyt 16+5 ja liikkeitä tuntuu satunnaisesti. Ei vielä välttämättä päivittäin, mutta enenevässä määrin ja se on ihanaa se :Heartred
 
Olen ehkä pari kertaa tuntenut liikkeen. Mut en ole niistä vielä varma. Innolla odotan että rupeaa enemmän tuntumaan ja vasta näkymään.
Rv 16+1
 
Viimeisen vkon aikana liikkeet (nyt 17+3) on alkaneet päivä päivältä tuntua enemmän. Makuullaan liikkeet tuntuu selkeimmin, mutta pikkuinen ilmoittaa myös lounaan jälkeen töissä äidilleen täällä ollaan, kellon lyömälleen :-) ♡
 
Mulla on neljäs raskaus, viikkoja 17+2 ja en mä kyllä oikein vielä uskalla sanoa tuntemuksia varmasti liikkeiksi. Tai no, nt-ultrassa sikiö liikkui vilkkaasti ja kätilö kyselikin, tunnenko liikettä. Jotain pientä ehkä tunsin ja tunnen, mut kai on vaan unohtunut kymmenessä vuodessa, kun jotenkin odotan koko ajan sellaista selkeää muksintaa, josta olis varma ja jonka uskaltais sit laskea "oikeiksi liikkeiksi". Voihan toki olla sekin, jos istukka on nyt edessä. Ainakin kahdessa jälkimmäisessä raskaudessa istukka oli takaseinässä, ja aika pitkälle ihan kohdunsuun päällä, niin liikkeet tuntui ja näkyi tosi selvästi. Tai no ei nyt varmaan ihan vielä näillä viikoilla näkynyt, mut myöhemmin. Esikoisesta muistan hyvin selvästi ensimmäisen kunnon potkun, viikkoja oli 18+3.

Mut kunnon liikkeitä siis vielä odotellen.
 
Eilen illalla vauvalla oli meno päällä ja useampi potku tuntui ihan mahan päältä :Heartred Viikkoja nyt 18+4. Mieskin olisi kyllä tuntenut mutta tuntuu että eipä sitä kiinnosta, kun neljättä jo odotellaan. Toinen tytöistä on jo kovasti odotellut milloin sekin saa tuntea vauvan potkut. Harmi kun oli eilen jo nukkumassa, mutta tuleehan niitä mahdollisuuksia koko ajan lisää.

Muoks. Tulikin heti tänään. Pienellä vauhtia riittänyt aamupäivälläkin. Tyttö jäi kotiin flunssaa sairastamaan niin saanut nyt ekaa kertaa tuntea pienen potkuja. Ihanaa kun perheessä edes joku mun kanssa niistä yhdessä iloitsee kun tuntuu ettei miestä sillain kiinnosta. Toista se oli silloin kun esikoista odotettiin.
 
Muokattu viimeksi:
Jotain arvailuja on ollut liikkeistä jo aiemmin, mutta nyt melko varmasti tuntui ekat oikeat potkut [emoji7] nyt 17+6
 
Mä oon tuntenu jonkin aikaa. Aluksi tuntu vaan semmosta jännää myllerrystä.

Nyt tuntuu selkeitä potkuja. Mieskin tunsi ekaa kertaa kunnolla eilen 17+2.

Yks päivä pelästyin kun mun alamahaan alkoi kohota tohon oikeelle semmonen jäätävä mötti kun makasin selällään ja vähän vasemmalla kyljellä. Tunsi ihan selkeesti miten kohtu venyi ja pikkunen Möhis tunki tohon oikealle alas itteään.

Sen jälkeen tää kysenen mötti ilmestyy joka ilta tohon samaan kohtaan. Taitaa olla Möhiksen lempipaikka siinä kohtaa massussa. :love017
 
Muokattu viimeksi:
Täällä välillä jo ihan tuntuu kunnolla kun pikkuinen jytää mahassa. Näkyy jo mahan päältäkin hyvin ja mieskin ne varmasti tuntisi jos kerkeäisi paikalle kätensä kanssa. Aina kun laskee käden mahalle niin hiljenee ja malttaa odottaa noin viisi sekuntia ennen kuin kyllästyy odottelemaan. Parhaimmat kekkerit on mahassa lounaan jälkeen ja myöhemmin iltapäivällä. Yöllä jos satun heräämään, niin olen myös tuntenut potkuja. :)
 
nyt mäkin olen alkanut tuntemaan enemmän liikkeitä myös vatsan päältä. Olen aikasemmin etsiskellyt liikeitä liian alhaalta, vahingossa satuin pitämään kättä navan kohdilla kun pikkuinen potkaisi siihen. Liikeet tuntuvat eniten juuri navan kohdalla.:)
 
Mä tunsin ekan potkun vatsan päältä tänään, sen verran pehmikettä on edessä ettei ihan pienet iskut tunnu :p

Oli ihanaa, hyvin aktiivinen pieni ollu muutenki tänään. Koko ajan jotain liikettä tuntuu :Heartred
 
Takaisin
Top