Vauvan liikkeet

Jee, mä tunsin eilen pikku potkun käteeni :) ja silloin oli 20+0. Ja nyt alkanut tuntuu potkut paremmin. Kaksi edellistä tunsin siis paaaaljon jo aikaisemmin.
 
Täällä pikku Junnu potkii enemmän tonne selkärankaan päin, kun ei niin mahan päältä tunnu. Myös rauhallinen tyyppi silloin kun itse menen nukkumaan. Vimme raskaudessa alkoi aina hirveät meiningit kun itse oli käymässä nukkumaan.
 
Täällä samat ajatukset ku öttiksellä, en parin kuukauden päästä nuku varmaan yhtään jos sama meno jatkuu :D
Aloin jo valmiiksi stressaamaan sitäkin että täytyy ottaa kääntöliikkeistä selvää kohta että vauva varmasti myös kääntyy pää alaspäin. En ole yhtään tuntenu potkuja ylempänä, hän selvästi viihtyy peppu alhaalla.
 
Täälläkin on poikittain tai perätilassa yleensä. Onneksi tuota tilaa on vielä monen monta viikkoa kääntymiseen. Tuplat eivät mahtuneet kääntymään enää rv27 jälkeen, vaikka yritystä oli, mutta yksi nyt pyörii vielä 30+ viikoillakin normaalisti ihan hyvin ympäri.

Minä toivon, ettei tämä vauva olisi ihan yhtä levoton mahan ulkopuolella kuin on nyt mahassa.. :rolleyes: Tytöt olivat melko meneviä mahassa ja ovat sitä kyllä edelleen..
 
Täällä kanssa aika vilkas potkija ja toivon ettei mahan ulkopuolella ole ihan samanlainen menijä.

Vielähän mahtuu vielä kauan aikaa kääntymään että itse en sitä vielä niin mieti. Jos ei kuitenkaan kääntyilisi ihan loppuun asti niinkuin meidän kolmonen teki. Pari kertaa sanottiin kun oli tarkistettu että on pää alaspäin että ei se enää mahdu kääntymään. Sitten taas en tuntenut kunnolla liikkeitä ja kun ultrattiin niin olikin perätilassa ja potki mua enimmäkseen selkäänpäin. Lopulta sanottiin että on niin reilusti lapsivettä että se helpottaa vauvan pyörähtämisen. Yhtä levoton menijä on kyllä edelleen.
 
Ihanaa tuntea jo vauvan liikkeet. Välillä olen kokeillut että tunteeko ulko puolelta että mieskin tuntisi. Huomenna ultraan toivottavasti tulee niin näkee ekaa kertaa ruudulla vauvan. Muusta ei vielä mies ole tietoinen.
 
Täällä liikkeet on selvästi alkanut tuntumaan enemmän viikon sisällä. Päivittäin tuntuu pieniä potkuja enemmän tuolla vasemmalla aika alhaalla. Käteen ne ei kyllä tunnu, olis kyllä kiva jos mieskin pääsisi liikkeitä tuntemaan.
 
Voi kun täälläkin miestä kiinnostaisi. Yks päivä taas valitin kun sitä ei kiinnosta kokeilla potkuja. Tuumasi että ehtii kyllä tuntea sen potkuja sittenkin kun on syntynyt. Toista se oli silloin kun esikoista odotettiin ja kakkosen odotuksessakin oli enemmän mukana. No, onneksi hoitaa lapsia siinä missä minäkin kun ne on syntyneet.
Nykyään maha välillä ihan pomppii kun vauva kunnolla vauhdissa.
 
Joko tämä toinen lapsi on edellistä huomattavasti vilkkaampi mahassa, tai sitten tuo istukan sijainti vaikuttaa merkittävästi liikkeiden tuntemiseen. Ekassa mulla oli istukka etuseinässä ja nyt taakseinässä, liikkeitä tuntuu päivän mittaan usein, kun esikoisesta vain isommat liikkeet
 
^Mulla ainakin vissi ero esikoisen ja tämän liikkeiden tuntemisen välillä, esikoisesta istukka takana ja nyt aivan keskellä edessä. Esikoisen liikkeet oli tähän mennessä (rv21) tuntuneet erittäin hyvin jo vaikka kuinka kauan ja tuntuivat useita kertoja päivässä vaikkei niitä edes kuulostellut, kun taas tästä saa oikein tunnustelemalla tunnustella monesti päivässä että josko nyt jotain, mutta hyvässä lykyssä liikkeitä tuntuu iltasella sohvalla maatessa muutama ja that's it. Ultrassa kuitenkin erittäin pyöriväinen tapaus eli ei ainakaan mukelon rauhallisuudesta ole kyse :grin
 
Joo täällä mies sanoo ihan samaa, että ehtii kyllä sitten kokeilla kun poika syntyy. Ärsyttävää! Raskaus on kuitenkin loppujen lopuksi niin nopeasti ohi ja tämä luultavasti meidän viimeinen niin haluan itse yrittää nauttia ja oon itse innoissaan kun liikkeet tuntuu päivä päivältä voimakkaammin yms, ja sit toinen ei yhtään innostu samoista asioista.
 
Joo täällä mies sanoo ihan samaa, että ehtii kyllä sitten kokeilla kun poika syntyy. Ärsyttävää! Raskaus on kuitenkin loppujen lopuksi niin nopeasti ohi ja tämä luultavasti meidän viimeinen niin haluan itse yrittää nauttia ja oon itse innoissaan kun liikkeet tuntuu päivä päivältä voimakkaammin yms, ja sit toinen ei yhtään innostu samoista asioista.

"Hyvä" ettei oma ukko ole ainoa ajatuksineen. Ennen ultraa ei kauheasti itse ottanut vauvaa edes puheeksi tms. Vaikka ultrastakin muka ääneen ajatteli että ehtisi nähdä synnyttyäänkin niin jotenkin se kuitenkin avasi sille silmiä. Kai viimein oikeasti ymmärsi että vauva on tulossa. Ja kun meillä ainakin viimeistä viedään niin jotenkin haluaa kaikesta nauttia että näitä ei enää koskaan tunne tämän jälkeen.
 
Missä kohtaa teillä liikkeet tuntuu? Itselläni tuntuu vielä tosi alhaalla. En tiedä onko vain sikiön asento sellainen että potkii alaspäin vai majaileeko hän vielä tuolla alhaalla..
 
Mulla on liikkeet alkanu tuntua oikein kunnolla tän 20+ viikon aikana. Ja alhaalla tuntuu mullakin, joskus vatsan joskus selän puolella. Ihanaa, kun tuntuu. Tiistaina vihdoin ultra, niin pääsee pikkusta kattoon :Heartred Mulla kans viimeinen odotusaika menossa, joten yritän nauttia kaikesta täysin rinnoin :Heartred
 
Mulla tuntuu liikkeitä milloin missäkin. Rv 22+2 nyt ja noin navan kohdalta molemmille sivuille ja alas tuntuu. Välillä tosi alhaalla, niin että luulee vauvan tulevan läpi.. :D
 
Minulla kohdunpohja on vielä navan alla, joten myös liikkeet tuntuvat melko alhaalla. :)
 
Mulla tuntuu liikeet suureksi osaksi tosi ylhäällä jo. Kohtu tuntuu varmaan melkeen viisi senttiä navan yllä ja siellä liikkeetkin. Yleensä oikealla puolella. Joskus tuntuu selvästi että vauva on pää ylöspäin kun tuntuu kova mötikkä oikealla ylhäällä ja sitten aivan tonne kohdun suulle päin potkuja :)
 
Heräsin yöllä epämukavaan oloon ja syykin selvisi pian. Vauva oli painautunut vasemmalle puolelle melko ylös ja tunki itseään mahan läpi. :D Onneksi valahti nätisti takaisin omalle paikalleen, kun nousin ylös ja kävin vessassa. Ilmeisesti painoi jotain, kun sellaisen tuntemuksen aiheutti unen läpikin. :)
 
Eikä elaffy, mulla oli viimeyönä ihan sama, vaan oikealla puolella. Tosi inhottavan tuntuista.
Sitten alko lonkkiin koskea ja tuntui ettei kummallakaan kyljellä ollut hyvä ja häpyluun liitokset koskee niin pirusti kun kääntyy sängyssä kyljeltä toiselle
 
Huh, viime yö onneksi oli melko kivuton pitkään aikaan! Tuntuu kyllä välillä, että tulee huono olo missä asennossa tahansa. Täytyisi varmaan kokeilla ottaa lisää tyynyjä sänkyyn ja yrittää niillä vähän tukea.. :confused:
 
Takaisin
Top