Vauvan liikkeet <3

Vauvalla on ollu pari päivää kunnon bileet! :hilarious: Vähän tuntuu liikkeet vatsanki päälle, mut aika vähän. Nyt on alkanu saada ihan erilailla yhteyden vauvaan, kun muistuttelee itsestään koko ajan :)
 
Luin, että kohtu kasvaa 1cm viikossa viikosta 20 eteenpäin. Huhhuh. Ei siis ihme jos tulee liitos- tai muita kipuja.
 
Mulla pelkoa, että onko kaikki hyvin kun viikkoja 19+2 enkä mielestäni ole kunnolla liikkeitä tuntenu. Toisaalta ensimmäinen vauva kyseessä niin ei tiedäkkään mitä kuulostella. Onneks ens viikolla ru nii näkee pienokaisen:Heartred
 
Hennaliina, jos yhtään lohduttaa niin kolmannen lapsen kohdalla aloin tuntea liikkeitä vasta rv 22. Syynä istukka, joka oli kohdun etupuolella. Se oikeasti vaimentaa tosi paljon tuntemuksia. Kolmannen kohdalla tiesin jo mitä odottaa, joten senkään piikkiin asioita ei voinut laittaa.
 
Mulle sanottiinki neuvolassa että istukka kohdun etuseinämässä nii vaimentaa kuulemma liikkeitä. Täälä odotellaa jo kovasti ekoja potkuja:)
 
Sillon ku odotin esikoista, niin mulla oli istukka etuseinämässä ja tunsin selvät liikkeet rv17 eteenpäin. Tosin, ainoastaan alhaalla, sivuilla ja myöhemmin ku kasvoi niin myös ylhäällä. Sekin on niin yksilöllistä. Vauvan asento myös vaikuttaa liikkeiden tuntemiseen ja moni moni muukin asia. Jotkut ei tunne liikkeitä ollenkaan, koko raskausaikana.
 
Mulla on tuntunu liikkeet about kaks viikkoa nyt, välillä vähän enemmän ja välillä vähemmän. Joskus näkyy jo mahan päällekin muksautukset. Nyt viikkoja 19+5, esikoisesta alko kans tuntua tuolla 18+ viikoilla. :)
 
Mulla kans tuntunut liikkeitä ja potkuja rv 17+ asti. Eilen oli vauvalla ilmeisesti jumppapäivä, kun potki niin hirveästi :D Joinakin päivinä on vielä hiljaisempaa, lienee tavallista vielä näillä viikoilla, tänään 19+3 :)
 
Mulla vauva liikkunut jo masussa kans pitkän ajan. Ja potkut tuntuu selvästi tällä hetkellä. Olen huomannut kun olen lämpimässä suihkussa, pikkuinen tulee aivan vatsan pintaan ja alkaa työntämään pepullaan niin että vatsa on aivan tois puoleinen, tuleeko sitten lämmittelemään :D liikkuu myöskin suihkun aikana puolelta toiselle, tekee myöskin tätä kun makoilen selälläni iltaisin ennen nukkumaan menoa :Heartred siitä olemmekin miehen kanssa ottaneet yhteisen "iltarituaalin" ja toivotamme pikkuiselle "hyvää yötä" kädet vatsani päällä :Heartred
 
ihana toi suihkujuttu :D
mä sain ekan kerran pariin viikkoon nukuttua paremmin viime yönä. issias ei vaivannut ja vauvakin oli tyyni. mies silitti masua ja pyysi sitä illalla nukkumaan rauhallisesti, jotta äiti saa levätä yön, toimi :p toimispa vielä syntymänkin jälkeen...
 
Mulla alkoi ekaa kertaa viime viikolla tuntumaan selkeitä liikkeitä. Tunsin kahtena iltana. Tällä viikolla muksu onkin sit liikkunut ahkerasti. Tänään on myllätty vähän väliä koko päivä, kun oon ollu tässä säänkypotilaana. Silloin tunnen liikkeet selvimmin.
 
Se ”puskeminen” on harjotussupistus:p mä luulin ekassa raskaudessa et vauva jotain venyttelis/jumppailis ku masu meni sellaseks toispuoleiseks alien-palluraks, mut sit mulle selvis että harjotussupparihan se:grin
 
Todennäköisimmin juuri noin, koska vauvat on kyllä vielä niin pieniä, ettei pää tai peppu oikein muhkuraa aikaiseksi saa. Loppupuolella sitten tuntuu nekin pallot!
 
Vauva oli niin rauhallinen pari-kolme päivää et aloin jo hermoilla. Eilen illalla ja viime yönä 'onneksi' sitten myllersi masussa :) Välillä tuntuu et se työntää suoraan virtsarakkoa.
 
Me oltiin yks päivä miehen kanssa kahdestaan kaupoilla autossa sitten kun radiosta rupes antti tuisku soimaan niin vauva rupes oikee kunnolla riehumaan
 
Pakko sanoa tuosta muhkurasta, että kyllä se peppu on mikä siellä nousee välillä. Supparit on sitten erikseen. Tämä todentui hyvin rakenneultrassa kun kätilö ultrasi, ja kun makoilin hetken selälläni niin tällä kertaa "muhkura" tuli navan viereen vasemmalle ja ultratessa kätilö itse kysyi minulta tunnetko että vauva liikkuisi juuri, ja tunsinhan minä, kätilö sanoi sen olevan vauvan peppu ja että hän siellä liikkuu. Olikin todella aktiivinen ultran aikana, ei meinattu mittoja saada[emoji23] minulla tosin todella eteenpäin kallistunut kohtu, ja kätilö sanoikin että näin liikkeet tuntuvat herkästi vatsan pintaan jo aikaisemmin. [emoji4]
 
Todennäköisimmin juuri noin, koska vauvat on kyllä vielä niin pieniä, ettei pää tai peppu oikein muhkuraa aikaiseksi saa. Loppupuolella sitten tuntuu nekin pallot!
Ne toden totta on ihan minejä vielä. Kämmenen kokoisia, kädet ja jalat sähköjohdon paksuisia, sormista ja varpaista puhumattakaan. Miniatyyreja :)
 
Tänään mies tunsi potkun ekan kerran! Jes! :grin muutenkin on ollut yhtä mylläämistä tää päivä. Miten paljon pieni voi liikkuakaan, jopa 4 potkua peräkkäin!
 
Takaisin
Top