Vauvan liikkeet <3

Nilla

Kommentoinnin ninja
Tammimammat 2017
Huhtimammat 2018
Vielä vähän aikainen ketju, mutta eiköhän ekoilla ala pikkuporinat ja kuplimiset pikkuhiljaa tuntumaan..
 
Siis kun...

Esikoisesta oli vaikee tunnistaa liikkeitä, ku ei tosiaan ollu mitään aikasempaa kokemusta :joyful: Nyt ultrassa kun Toka teki kunnon kuperkeikkaa, niin tunsin ultrakapulan alla pientä porinaa! :eek: Kysyin voiko jo tuntea liikkeet, siis sen porinan. Kuulemma voi. Nyt tuntuu samanlaista kuplintaa välillä ja siitä kohtaa löytyy nopsaa sykkeetki! :Heartred

Esikoisesta ekat oudot porinat tunsin vasta rv14 ja liikkeet erotin vähä paremmin rv17...kunnolla selvät potkut ja nyrkkeilyt tunsin rv21 jälkeen :) Ihanaa jos nyt alkaa tuntumaan jo aikasemmin! :Heartred

Esikoinen oli kyl jo vatsassa tosi rauhallinen tapaus ja jos kaikki merkit paikkansa pitää, niin Tokasta tulee yhtä levoton ku äitinsä! :grin Kuulemma uudelleenodottajilla tuntuuki yleensä aikasemmin, ku ekasta? Miten muilla on?
 
Mulla on vaikuttanut tosi paljon istukan paikka liikkeiden tuntemiseen. Esikoisen kohdalla tunsin ekat liikkeet rv 16 ja toisen kohdalla samoihin aikoihin. Kolmannella ja neljännellä istukka oli edessä, joten kolmosen kohdalla aloin tuntea liikkeitä "vasta" rv 20. Nelosen kohdalla hyvin hentoja tuntemuksua kohdalla rv 18. Istukan sijainnin vuoksi en osannut nelosen kohdalla huolestua siitä etten tuntenut liikkeitä, vaikka aihetta olisi ollut.

Nyt rv 8+6 ja istukka todennäköisesti takaseinässä. Jännää koska alkaa tuntea liikkeet :happy:
 
Aivan kuin päivällä olisi tuntunut jotain liikettä ihan alavatsalla, mutta todennäköisemmin syypäänä oli eksynyt ilmakupla. [emoji16] Viikkoja vasta 12+2.
 
Mä oon ainakin olevinani jo tuntenut just noita poreiluja, tosin en voi olla varma onko vauvan vai jotain muuta vatsan porinaa :D esikoisesta tunsin muistaakseni joskus 18viikoilla kunnon potkut, en oo kyllä varma tästä, tarkistan asian kun jaksan mennä penkoo :D neidistä tunsin joskus 15 viikoilla :)
 
Mä odotan vielä vaan kovasti, että jotain tuntemuksia tulisi :shy: nyt meneillään noin 10+6 , eli varmaan saa odottaa vielä melko pitkään.
 
Mitä luulette onko mahdollista tunte ihan potkuja, viikoilla 10+6-11+3, mä en jotenki itse usko, mutta tässä löhöillessä tuntui kun olis 3kertaa tunnissa potkassut ja en tiedä nyt uskonko potkuiksi vaiko en, järki on sitä mieltä että jotain muuta oli..
 
Mä en oikeastaan osaa edes odottaa liikkeitä vielä pitkään aikaan. Esikoisesta oli istukka etuseinässä ja liikkeet tuntui tosi myöhään, vasta rv 21+ joten hetken saa tämänkin potkuja odotella etenkin jos istukka taas samassa paikassa. Tai voihan tämä yllättääkin, eihän sitä tiedä :D
 
Mua hermostuttaa, kun toissailtana ja eilisaamuna tuntui paljon niitä liikkeitä (luulin ainakin et on liikkeitä...) mut nyt yli vuorokauteen ei oo tuntunut mitään! Tuntuuko teillä siis liikkeet päivittäin tai säännöllisesti tässä vaiheessa? nyt 15.vko menossa.
 
Mä en olisi huolissani, ei välttämättä alussa joka päivä liikkeita tunne, kun vauva vielä niin pieni siellä että voi vaihtaa asennon toiseen jolloin ei välttämättä liikkeet sit tunnukkaan ja istukan paikka voi vielä myös vaihtua :)
 
En olisi minäkään huolissaan vaikkei jokapäivä tuntisi pikkupotkuja. Pienoinen liikkuu niin eri asentoihin siellä.

Uskon, että nyt alan oikeasti tuntemaan pieniä liikkeitä. Kun pysähdyn lepäämään niin ihan pientä hipsutusta, aivan kuin kutittaisi joku alavatssa. Viikkoja on nyt takana 16+0 ja ensimmäistä odotellaan. Ei se aina tunnu mutta etenkin iltaisin kun rauhoitun.
 
Täällä loppunu poreilut ja alkanu selvät..hmm..miten sen sanoisi...”muljahdukset” :joyful: Ihan ku pötkylä heittäis masussa kuperkeikkaa :) Esikoisesta ei tällästä ollu, ku poreilu muuttu sillon hipaisuiksi ja vasta hallitummat liikkeet alkoi tuntumaan enemmän :wideyed: Nyt 16+1
 
Täällä kans eilen illalla tuntu välillä pientä hipsutusta ku juteltiin illalla nukkumaan mennessä pojan ja tytön kanssa vauvasta :)
 
Iiik onkohan nämä jo pienen liikehdintää! Tuntunut muutamia kertoja parin päivän sisään pieniä muljahduksia ja töpinöitä :wideyed::happy: tai sitten ovat vain suolen toimintaa... Tämä on toinen tänne asti mennyt raskaus eli nyt rv15+1. Kuulostelen ehkä yli herkästi mahan tuntoja koska en malta odottaa milloin tuntuu selvät liikkeet. Niin ihania kun ovat pienten käsien ja jalkojen potkaisut:love2
 
Täällä on ollut hirmuista liikehdintää lähiaikoina. En tiedä saako se jotain sokeriövereitä, kun nyt on alkanut pystyä syömään taas makeaa. Etenkin ruokailun jälkeen muljahdukset ja potkut on vilkkaampia. Jotenkin rauhoittavaa ttuntea potkuja. Toki sitten kun niitä ei kuulu pitkään aikaan niin alkaa huolestuttamaan.
 
Täällä on tuntunut hentoja nykäisyjä vajaan viikon verran (nyt 13+5). Selvimmin tuntuvat iltaisin nukkumaan mennessä. Ihan satavarma en noista ole, kun on ensimmäinen raskaus kyseessä. Millaisia tuntemuksia tarkoitatte tuolla poreilulla? :)
 
Täällä nyt 17+4 ja nyt alkanu tuntumaan pientä liikettä. Vaatii kyllä tosi tarkkaa kuulostelua edelleen. Tosin kyseessä on ensimmäinen raskaus niin vaikea tunnistaa mitkä on niitä vauvan liikkeitä ja mitkä muuta porinoita.
 
Täällä 17+1 ja nyt päivittäin n. viikon ajan on tuntunu liikkeet [emoji7] ei tarvi edes kauheasti rauhoittua kun tuntee ne kyllä, tosin tää on neljäs niin tiedän mitä odottaa. Miettikää, kohta puolessavälissä mennään [emoji173]️
 
Takaisin
Top