Vauvan liikkeet <3

Mulla tuntunu kahessa paikassa navan kummallakin puolella ja suunnilleen just navan korkeudella tai vähän alapuolella :)
 
Mulla on istukka edessä niin ei kyllä tunnu vielä mitään:shifty: kyljellään ku makoilee voi vähän tuntea jotain. Ootan rauhassa että hän kasvaa ja voimistuu ni alkaa liikkeetkin tuntua kunnolla:joyful:
 
Mullakin istukka edessä joten en oo vielä tuntenut mitään. Eiköhän ne muutaman viikon päästä tunnu :)
 
Ihan alavatsalla, kohtu taitaa olla suurimalla osalla vielä navan alapuolella hyvinkin.

Mulla tuntunut suoraan häpyluun yläpuolella pari kertaa oikealla alareunalla ja ehkä kerran vasemmalla. Nyt ollut viikon verran hiljasta. Mutta eiköhän taas pian tunnu kun ehtii vähän rauhoittua. Mulla nyt rv16+2
 
Mulla 18+2 enkä ole tuntenut vielä mitään. vielä pitää siis odottaa.
 
Mulla 17+2 ja liikkeet tuntunut jo kivasti parisen viikkoa :Heartred tosin mulla on kohtu kallistuma, ja kohtu kallistunut eteenpäin. Neuvolassa sanottiin että kaikki saattaa tuntua herkemmin.
 
Tänään 18+3 ja joskus saatan ihan jotain pientä tuntea. Kahdesta aikaisemmasta liikkeet tuntui aikaisemmin. Huomenna neuvolalääkäri. :bored: Eiköhän ne siitä voimistumaan päin ole.
 
Kyllä ne voimistuu. Aluksi on olo että onkohan tuo nyt sitä, mutta päivä päivältä ne alkaa tuntua sitten kovemmin.

Kannattaa ottaa vaikka pienet sokeriöverit ja mennä makailemaan niin johan alkaa tuntua
 
Reilun viikon verran on nyt tuntunut alavatsalla pieniä ”muljahduksia”. Alkuun olin vielä epäileväinen, mutta nyt olen suht varma niistä, koska tuntemukset ovat jatkuneet ja niitä on alkanut tunnistaa useammin. Istuessa ja makoillessa niitä tuntee helpoiten, mutta ei toki jakuvasti. Tänään siis poksahti 17+0 ja ensimmäistä odotellaan, joten kaikki tuntemukset ovat ihan uusia.

Mulla ei tosin ole tietoakaan missä päin istukka on tai onko kohtu kallellaan, kun asia ei ole tullut nevolassa tai ultrassakaan esille. Pitäisiköhän asia ottaa puheeksi, kun viikon päästä on lääkäriaika.. :wideyed:
 
Eepee: mulla on viides raskaus ja vasta tässä raskaudessa kuulin ensimmäistä kertaa, että kohtu on taaksepäin kallellaan. Tiedä sitten, voiko se muuttaa asentoaan aina synnytysten jälkeen palautuessaan..? Jospa se on aiemmin ollut "normaali" niin kukaan ei ole asennosta maininnut.
Kolmannessa raskaudessa kuulin ensimmäistä kertaa kerrottavan, että istukka sijaitsee etuseinämässä. Sama toistui neljännessä. Kahdessa ekassa ei ole ollut puhetta, joten olisiko ollut takana..? Ja olisiko etuseinämästä sanottu ääneen sen takia, että se aika usein viivästyttää liikkeiden tuntemista.

Näissä kertomisissa on tosi paljon eroa.
Jotkut tietävät loppuraskaudessa paljon kohdunkaulaa on jäljellä jne. Mulle ei ole koskaan kerrottu enkä ole kysellyt.
 
Täällä on liikkeet harventunu selvästi. Onkohan istukka siirtyny vielä enempi eteen... Enkä saa millään sykkeitä kuulumaan kotidopplerilla. Välillä ihan huolestuttaa, kunnes tuntuu taas tuttu muljahdus alavatsalla... Onneks torstaina neuvola:rolleyes:
 
Mulle on vain sanottu, että kohtu on vähän kallellaan taaksepäin. Istukasta ei oo puhuttu mitään, mutta oletan sen olevan taaempana, koska sykkeet on kuullu kotidopplerilla jo rv 12 lähtien. Vauvan liikkeitäkin on tuntunut jo rv 16 alkaen, vaikka välillä mietin, että kuvittelenkohan vaan :joyful:
 
Meillä oli tossa aika pitkä väli, että vauva vaan laiskotteli masussa. Nyt papakokeen aikana supisti kerran ja sen jälkeen on ollu vaavi ihan villinä tuolla! :joyful:
 
Ollut vasta yksi "tämä oli varmasti" vauva tunto. Luettiin kirjaa sängyssä pojalle muutama päivä sitte (rv 16+2) niin yks kaks kiljaisin kun säikähdin pientä potkua oikealla alavatsalla :D Se oli terävä mutta samalla hento. Hih :)
 
Mulla nyt rv 19 ja tällä viikolla on tuntunut selkeä "lepatus" (makoilin löhötuolissa ihan rauhassa) ja eilen kun menin nukkumaan, niin kyllä sieltä muljahteli ihan kunnolla. Asentona oli sellainen hyvin paljon vatsallaan oleva kylkiasento. Alin jalka suorana vähän taaksepäin, ylempi tiukasti koukussa tuotuna eteen melkein navan korkeudelle. Tällöin vatsa oli ihan patjaa vasten ja siinä alkoi muljumaan. Hauskan tuntuista.
Mä en tiedä mitään istukan sijainnista (lääkärineuvolassa lääkäri ei oikein osannut selittää), ja joskus aikoinaan gyne sanoi että on taaksepäin kallistunut kohtu (tästäkin toki 15+ vuotta aikaa).
 
Eilen rv 18+4 tunsin ekaa kertaa kättä vasten napakoita potkuja, kun pidin mahan päällä nukkumaanmennessä. Mylläs kovasti koko yön :D ensimmäiset muljahdukset sun muut tuntu nyt joskus rv14+, kun esikoisesta ekat liiketuntemukset tuli asta rv20 tienoolla. Nyt istukka takaseinässä ja sillon edessä, et se selittää varmasti sen, miks nyt tuntuu jo näin aikasin selkeesti :)
 
Takaisin
Top