Vauvan liikkeet <3

Täälläkin on mies onnessaan, kun viimesen viikon aikana on silloin tällöin tuntenut liikkeitä käteen asti :) Erityisesti aamulla kun herään ja vielä makoillaan sängyssä, niin vauva vetää rundia. Jos kyljelläni käännyn vähänkään niin, että mahan sivu nojaa patjaan, ni alkaa ihan hullu rummutus masussa! Tosi ''rauhallinen'' vauva siis tulossa....
Te muuten joilla jo lapsia, ennakoiko aktiivisuus mahassa mitenkään vauvan oikeaa luonnetta? Siis jos koko ajan liikkui, onko lapsi oikeastikin vilkas, tai jos oli rauhallinen niin onko oikeestikin nyt rauhallinen lapsi, vai onko tämä vaan legendaa?
 
Meidän kohdalla ainakin legendaa. Molemmat ovat vilkkaita, vaikka toinen oli vatsassa rauhallinen ja toinen vilkas. Sellanen kyllä pitää paikkansa että meidän rauhallinem vatsassa köllijä liikkui paljon öisin ja on edelleen yökukkuja. Vilkkaampi vatsassa olija taas ei juurikaan yöllä temmeltänyt ja on aina ollut hyvä nukkuja :)
 
Meidän esikoinen oli todella vauhdikas vatsassa, ja kätilö kysyi heti syntymän jälkeen oliko vauva yhtä vauhdikas vatsassa :D vauva-aikaan poju oli vauhdikas, jäntevä alusta asti ja oppi liikkumaan aikaisin. Tuntui että vilkkaus ja vauhdikkuus häiritsi myös nukkumisia. Mutta sitten vauvavuoden jälkeen kirjat ja duplot/legot vei voiton, eikä nykyinen 2,5 -vuotias ole mitenkään erityisen vilkas. Sen sijaan keskittymiskyky ja kyky olla paikallaan (esim. kirjojen parissa) on poikkeuksellisen hyvä.
 
Meillä esikoinen kans oli vatsassa vauhdikas ja kehitty tositosi nopeesti ja neuvolassakin sanottiin et kehitys on edelle, muuten ollut rauhallinen lapsi ja tossa vähän ennen 2v synttäreitä kehitys oli jo normaali ikäsensä kehitys, nykyään 3v ja osaa keskittyä elokuvaan ja leikkiin, mutta osaa myös olla vauhti päällä, myös uhma oli helppo :D pikkuneiti 2v oli vatsassa rauhallinen ja öisin unissaa liikkuu tosi paljon aina liikkunut, ei oikeen osaa keskittyä mihinkään ja jos sattuukin keskittymään niin ei ole pitkä aikaista jaja uhmaa on ilmennyt ja paljon pahempana kun esikoisella.
 
Apua, nimittäin tämä on kaikista aktiivisin juuri yöllä, en tiedä mitkä humpat sillä on aina meneillään. Saattaa siis teidän kokemusten perusteella ennakoida pikku yökukkujaa, joka kehittyy nopeasti ja rauhoittuu 2-3v tienoilla :dummy:
saa nähdä, mut hauska arvailla!
 
Meillä oli esikoinen rauhallinen vatsassa päivisin. Yöllä ja autossa temmelsi aina ihan hulluna. Joka kerta nukahtaa autossa ja myös yöt nukkunu aina hyvin. Nyt 11kk ja nukkuu 21-9 tauotta! :) Käytiin fyssarillaki 9kk asti, ku tuo oli laiska liikkeelle lähdössä. Oppi ryömimään vasta 9kk, konttaamaan 10kk ja nyt lauantaina otti ensiaskeleensa ilman tukea :) Nyt vasta alkanu pikkuhiljaa vilkastumaan, ku oppinu liikkumaan.
 
Meillä kans kyllä lapset nukkunu aina hyvin ja pitkiä aikoja ja yösyötöt jäänyt viimestään 4kk ikäsenä, pojalla muistaakseni jäi jo 3kk ikäsenä kun piti alottaa vellit aiemmin, kun ei sille pelkkä maito riittänyt, mut tarkotin lähinnä että pyörii tosi paljon unissaan ja vaihtaa paikkaa ja asentoa, jos vieressä nukkuu niin saa jatkuvasti herätä kun neiti potkii tai yrittää päälle tulla nukkumaan ja lopulta aamulla neiti yleensä onki sit jalkopäädyssä tai ainakin sängyn puolessa välissä, "hakee myös paikkaansa (niinku koirat)" ennen kun nukahtaa
 
Minä tarkoitin siis ihan aitoa huonoa nukkujaa, kaksi n. 4 tunnin unipätkää ekan 7kk aikana, pääosin sellaista 1-2 tuntia..
 
Erityisesti öisin on kovat bailut masussa, ja iltapäivisin. Mies on niin onnessaan, kun on jo kans tuntenut potkuja masun päältä ja kuopus tunsi tänään, voi sitä ilon määrää. :love7
 
Paljon teidän vauvat liikkuu, tai siis paljonko ite tunnette? En tiedä onko tää erityisen vilkas tapaus vai tunnenko vaan liikkeet tosi herkästi. Mut päivän ja yön aikana tuntuu lähes koko ajan jotain. Siis toki muutaman minuutin tai puol tuntia on hiljasta, mut sit taas potkasee joitain kertoja.
Joskus saattaa olla pari tuntia ihan rauhallista päivällä, ettei tunnu mitään. Mut sit taas about joka tunti kyllä tuntuu potkuja, myllerrystä ja porinaa. Öisin herään monta kertaa, ja silloin vauva aina rummuttaa tai venyttelee. Välillä liikkeet tuntuu yhtä aikaa molemmilla puolella napaa sekä alavatsalla, en tiedä tekeekö X-hyppyjä vai mitä :)
 
Mulla tuntuu liikkeitä tosi harvoin ja muutama kerrallaan, mutta mulla on etuseinässä istukka, joka toimii vaimentajana.
 
Mä tunnen liikkeitä yleensä silloin kun esim. seison paikallani tai makaan. Yleensä iltaisin alkaa jumpat. Yöllä joskus saattaa muutama potku tulla kun herään vessaan. Aika rauhallinen tapaus on vielä ollut ja mulla myös istukka edessä, joka vähän sit vaimentaa liikkeitä.
 
Meillä toinen vauvoista on vasemmalla ja toinen oikealla puolella mahaa. Oikealla tuntuu ihan tosi paljon liikkeitä ja myös aika jatkuvasti mut vasemmalla ei tunnu kun muutamia kertoja päivässä. Istukka on edessä ja luultavasti vähän vasemmalla puolella, eli se vaimentaa toisen vauvan liikkeiden tuntemista tosi paljon. Doplerilla kun kuuntelee niin aika touhukas se vasemman puoleinenkin on, niitä vaan ei tunne.
 
Mulla tuntuu riippuvan vauvan liikkeet siitä, kuinka paljon ite päivän aikana liikun. Jos oon paljon liikkeellä, niin aika vähän vauva potkii. Jos taas oon enimmäkseen istunut tai muuten ollut rauhassa, niin liikkuu enemmän. Jos makaan sängyssä oikealla kyljellä, silloin tulee enempi potkua ja nyrkkiä. Ja jos meinaa ruokailuajat venyä, niin sen saa äiti tuta vatsassaan :joyful: Rauhoittuu kylläkin heti, kun saa ruokaa. Ollaan samanlaisia :joyful: Muksu on kohdussa vinottain, niin tuntuu iskut välillä kummallakin puolella mahaa samaan aikaan.
 
Mulla tuntuu riippuvan vauvan liikkeet siitä, kuinka paljon ite päivän aikana liikun. Jos oon paljon liikkeellä, niin aika vähän vauva potkii. Jos taas oon enimmäkseen istunut tai muuten ollut rauhassa, niin liikkuu enemmän. Jos makaan sängyssä oikealla kyljellä, silloin tulee enempi potkua ja nyrkkiä. Ja jos meinaa ruokailuajat venyä, niin sen saa äiti tuta vatsassaan :joyful: Rauhoittuu kylläkin heti, kun saa ruokaa. Ollaan samanlaisia :joyful: Muksu on kohdussa vinottain, niin tuntuu iskut välillä kummallakin puoleilla mahaa samaan aikaan.

Mulla on aikalailla samat kokemukset, eli oma aktiivisuus vaikuttaa vauvan aktiivisuuteen ja liikkeiden tuntemiseen. Esimerkiksi tänään kun olen vaan ottanut iisisti (ja herkutellut jouluherkuilla) niin vauva on ollut koko päivän todella aktiivinen. :joyful: Yleensä aktiivisin aika on kuitenkin illalla, kun itsekin on rauhoittunut. Öisin liikkeet eivät pidä mua hereillä, mutta hän kyllä liikkuu yöllä, jos itsekin olen hereillä. Mulla on istukka takana niin tunnen liikkeet hyvin.

Vauva tuntuisi olevan masussa välillä pää alaspäin ja välillä poikittain.
 
Tää meidän kaveri on eilisillasta lähtien ollut tosi aktiivinen. Lähes koko ajan liikkeessä :)
 
Täälä sellane tilanne, että välillä tuntuu liikkeet oikeinki selvästi ja voimakkaasti. Nyt hetken ollu pieniä nykäyksiä vain. Vaimentaako etuseinämäistukka niin että hennommat potkut ei niinkään tunnu vaan ne joissa on oikeen kunnolla voimaa? Sivuille ja yläosaan tuntuu parhaiten ja välillä pieni monotus tuntunut suoraan vatsaa kohden
 
Just näi. Hennaliina. Jos on joskus istukan nähnyt niin se konkretisoi kyllä sen kuinka paksu vaimentaja se oikeasti on. Ite ku oon niin utelias niin oon halunnut sen synnytyksissä nähdä. Mulla myös nyt tuntuu liikkeet parhaiten sivulla ja kohdun yläosassa
 
Takaisin
Top