Vauva, koti ja arki!

Meillä seurattu täällä sairaalassa sokereita pariin kertaan ku neiti narisi. Sanoivat että se on yksi merkki. Mutta arvot siis kunnossa kyllä!
Huolestuttava narina siis yhtäjaksoista eikä jaksottaista. Meillä narisi vain vatsaansa.
 
Joo no meillä tuo neitonen on yksi hyväntuulisuus, ei minkäänmoisia narinoitakaan vielä ole ollut. Ainoa millon itkee/narisee on kun joutuu olemaan täysin nakuna...joten tuskin sokereista on tossa vilunväreilyssä kyse, onneksi! :) Hyvä Minlex että teilläkin arvot ok!
 
Mä en tiiä miks oon ruvennu pelkään sitä hetkeä kun toi napatynkä irtoaa. :eek: Se näytti tänään vähän siltä että ei montaa päivää kyllä kiinni enää ole. Piti alottaa hirveet googlailut asiasta :D
 
Huhhuh.. Ei ole ehtinyt edes foorumia lukea kotiutumisen jälkeen.. :woot: Tyttö kun ei rintaa saa halkionsa kanssa imettyä eikä sairaalasta tai mistään saanut rintapumppua lainaan niin on ollut ankeita hetkiä joka päivä ja yö tytön nukkuessa puristella tisseistä se vähäkin maito jonka irti on saanut ettei tarvitsisi jatkaa kamalasti korvikkeella, joka ei sovi tytön vatsalle ollenkaan vaan kun sitä joutuu antamaan niin uneton yö (00-07.00) on varmasti tiedossa.. Kuten kaksi edellistä yötä :sad001 Kakkavaipan vaihdonkin saa tuolloin suorittaa usean kerran tunnissa ja siihen kuuluu koko vaatekerran uusiminen kun tulee monesti läpi saakka..

Yleensä tyttö herää tasaisesti kolmen tunnin välein, ensimmäinen tunti menee vaipanvaihtoon ja syömiseen, toinen siihen, että koittaa lypsää seuraavan kerran maidot.. Jää vielä tunti nukkumiseen mikäli ei ole korvikkeesta johtuvia vatsavaivoja :hungover: Ja taas alusta..

ONNEKSI eilen tuli sähkökäyttöinen tilattu rintapumppu vihdoin viimein, kyllä tuntui odottavan aika PITKÄLTÄ.. Josko nyt helpottaisi ja pääsisi korvikkeista kokonaan eroon ja maidot olisivat yösyötöille valmiina,, Muuten todella kiltti ja ihana vauva, ei turhia itkeskele eikä kiukkuile.. Nälkää huudetaan, ei muuta..

Piti niin hienosti kirjoittaa synnytyskertomusta jne.. :grin Mutta ehkäpä sitten "pienellä" viiveellä joku päivä kun tämä arki tästä tasaantuu.. Ja ehtisi lukea muiden kuulumisia.. Melkoisen monta sivua luettavana jo.. :eek:
 
Neiti on nyt 2vrk ja 3h vanha. Kotona ollaan oltu siis syntymäpäivän iltapäivästä jo :Heartred
Eka yö oli aikamoista hullunmyllyä ja kakan vääntöä :P miehen kanssa molemmat valvottiin käytännössä koko yö ja eilinen päivä menikin sitten aika sumuisesti lähinnä imetellessä ja ihmetellessä.
Isommat lapset on molemmat kuumeessa ja toinen oksentaa.. Ei kamalan kiva :sad001
Onneks mies on kotona nyt ja seuraavan kuukauden.
Huomenna mennään sairaalaan vielä tarkistukseen kun kotiuduttiin niin nopeaan. Vauva on ihana ja mä herkistelen täällä koko ajan kun tää on viiminen vauva. Sniff. Yritän tallettaa nää hetket ja tuoksut :Heartred
 
Me kotiudutaan tänään kunhan lääkäri on tarkastanut. En halunnut hosua kotiin vaan nauttia rauhasta sairaalassa. Saattaa kuulostaa oudolta, mutta mulla on mukava huonekaveri jonka kanssa on vaihdettu muutama sanakin ja täällä hoitajat on todella mukavia ja vaikuttaa kiireettömiltä. Apua saa heti kun nappia painaa.
Mutta nyt onkin ihana päästä kotiin isomman likan tykö ja päästä pitään häntä sylissä. Onneks ovat käyneet pari kertaa minua katsomassa! ♡
 
Meillä on myös tuota värinää välillä, kuin hento lyhytkestoinen vilunväristys. Tunnistan sen kylläkin jo raskausajaltakin, samanlailla värisi jo kohdussakin. Ei ole päivittäistä, ehkä kolme kertaa tapahtunut tän 11 päivän aikana. En osaa olla huolestunut siitä, poitsu on muuten niin virkeä ja terveen oloinen :)
 
Milloin olette tarjonneet tuttia ekan kerran? Meillä imetys sujuu hyvin, poika 3vk vanha. Paristi olen tarjonnut, mutta sylkee heti pois :D
 
Laitoksella oli jo tutti suussa. Näyttää olevan siskonsa kanssa samaa maata eli nukahtaessa kelpaa.
 
TyttiMarjaana helpotus että muillakin on kokemusta asiasta :)

Meillä oon öisin tarjonnut tuttia, välillä huolii hetkeksi mutta useimmiten sylkee ulos. Sama oli esikolta, huoli vasta joskus muutaman kuukauden iässä ja vain nukkuessa. Tutti jäikin sit helposti pois ennen vuoden ikää.
 
Ensimmäinen iso puklu. Mä niin vihaan noita suihkupukluja kun tulee nenästä ja suusta, ne säikäyttää henkihieveriin :sad001 esikko oli kans ekat kuukaudet kauhea puklaaja, sänky lainehti joka yö...luulisi että oon tottunu, mutta joka kerta se säikäyttää samalla tavalla :sad001
 
Meillä eka puklaili sairaalasta asti kaiken pihalle. Tää ei vielä mitään! Koputan puuta!
Tutti tuli tutuksi sairaalassa toisena yönä ku oli vetänyt 30ml maitoa ja hoitaja koki paremmaksi antaa tutin (itse kysyin olisiko) kuin lisää maitoa. Sai sen suuhunsa ja nukahti. Sylki pois ja nukkui 5 tuntia.
 
Kuinka monta kertaa vauva normaalisti kakkaa? Meidän poika on tänään jo kakkinut kolmasti.. onkohan normaalia? Ollaan annettu korviketta rintasyötön lisäksi ja mietin voiko se aiheuttaa mahaongelmia..
 
Meillä saattaa olla joku päivä pienet kakat lähes joka vaipassa ja joku päivä taas van yhdet :)
 
Joo, eikös se vaihtele tyyliin 7 kertaa päivässä tai kerran seitsemässä päivässä lapsesta riippuen?

Meillä kakkaa on myös useita kertoja päivässä.

Ongelma on yöt. 4 tuntia itketään, välillä täyttä kurkkua, välillä pientä tihruttamista, imetään rintaa, lutkutetaan sitä rintakumia imemättä, syödään korviketta, ei syödä, huudetaan, kitistään...
Se on surullista kuunneltavaa.
Eilen poika rauhoittui hetkeksi kun heijasin sylissä ja lauloin hiljaa. Sitten itku jatkui. Lopuksi sain syötettyä ison annoksen maitoa ja poika rauhoittui nukkumaan.

Tänään olen antanut Cuplatonia, mikä on ilmeisesti makeaa koska poika rauhoittuu heti. Toivon, että rauhoittuisi niin paljon että rentoutuisi ja vatsa toimisi paremmin ja kipu helpottuisi.
 
Meidän tyttö kakki alussa paljon, lähes joka vaipassa oli vähintään pieni tuotos, mutta sen jälkeen kun aloitettiin D-tipat joissa lisäksi maitohappo, väheni niin että hyvä jos kerran vuorokaudessa on vaippa täysi.

Mahavaivaa täällä myös, ilmaa tuntuu olevan kun kuplii ja rutisee jatkuvasti ja välillä itkee hurjastikin ja aivan kuin kouristaa. Huudon kanssa ilma tulee ulos ja sitten rauhoittuu. Aloitin eilen kans antamaan Cuplatonia ja tyttö oli kyllä itkuisempi kuin moneen päivään! o_O Käytännössä klo 18-24 huudettiin eikä mikään ollut hyvä. Sylissä nukkui pieniä pätkiä. Juuri herättiin ruokailemaan nyt noin 5h unien jälkeen. En siis oikein tiedä mitä ajatella tuosta Cuplatonists. Nostin kyllä D-tippa-annostusta taas eilen, meillä neuvottiin lisäämään tippa viikossa kunnes on tuo 5..
 
Täällä maha möyryää, mutta mulla maito nousi eilen oikein humisten niin menee ilmaa sitä ahnehtiessaan!
Toissa yönä tankkasi likka kaksi kertaa ja tänä yönä viisi.. nyt sitten simahti kuin tukki. Vedämpä siis itsekin peiton korviin!
 
Meillä ei ilmavaivoja oo kauheesti, mutta jumppailen silti tyttöä. Eli neito makoilee selällään, siitä hellästi jumpataan jalkoja suoraks ja sit mahan päälle koukkuun. Usealla koukistuksella neito paukuttaa. Suosittelen! JOS se apu sattuis löytyyn noin pienellä vaivalla niin helpottais äidinki oloa. Lisäks toi on hyvää ihokontaktia ja vuorovaikutusta vauvan kanssa. ♡
 
Takaisin
Top