Vauva, koti ja arki!

Täällä edelleen nukutaan koko yö, syödään 2-3h välein. Hurjaa miten erilaista tää voi olla..luultavasti muuttuu kyllä vielä ja tulee enemmän valvottuja öitä mutta ainakin mun muistin mukaan esikko valvotti jo tässä vaiheessa..tai sitten muistan aikaa kun oli pikkusen vanhempi.

Vähän kauhulla ootan kun päästään siihen kuuluisaan kahden viikon ikään kun massuvaivat yleensä kai alkaa..ja tokikin nukuttaminenkin ihan itsessään käy haasteellisemmaksi..nyt vielä vaan mennään nukkumaan kun on syönyt ja vaippa vaihdettu, ilman kummempia nukutteluja. Valvomisjaksot kun onneksi osuneet päiväsaikaan, muutamana iltana ollaan valvottu puolille öin.

Neidolla on useimmiten päivässä pari pidempää jaksoa kun on hereillä, muutoin vielä nukkuu..minkälaisia teidän muiden alle pari viikkoset valvoo vuorokaudessa?
 
Meillä neiti saattaa olla tunnin pari valveilla jopa. Siitä ajasta tosin puolet jonkun sortin horroksessa. Mutta lasken silti vakvrilla oloksi! :)
Viime yö oli upea. Mies nukkui 00-08, esikoinen 20-07, vauva 00-08 (välissä oli yksi nopea imetys täysin unessa) ja minä 00-06. Heräsin ja mietin että missä vika, tää ei voi olla todellista. Menin suihkuun ja nautin yksin olosta! :) eiköhän tämä vääryys ensi yönä korjaannu :D
 
Meillä likka kans saattaa olla kerralla hereillä neljäkin tuntia ja nukkua sitten melkein koko muun vuorokauden. Tai sitten on pari tunnin-kahden pätkää hereillä...riippuu päivästä! Välillä isännän kanssa oikein odotetaan että heräilisi jo ♡ :)
 
Meidän herra on saanut jo jotain rytmiä aikaiseksi. Herää iltaisin siinä 19:30 ja nukahtaa 22:30 syliin nukuttamalla :dummy: On tietty päivän aikanakin hereillä joitain pätkiä, mutta ne menee ja tulee miten sattuu. Niin ja aamuisin herää 7-7:30 välillä ja on hereillä sen aikaa että saa koko muun talon hereille ( yleensä noin tunnin) ja nukahtaa sitten ite 3-4h unille :grin reilu tyyppi :joyful:

Öisin eka pätkä on yleensä 4h ja sit syödään 3h välein.
 
Ei korjaantunut! Herättiin kaikki nyt kahdeksalta. Yöllä imetys ja mies kävi vaihtamassa vaipan.
Tiedän että nämä on hetkellisiä nautintoja, mutta aah, kokonaiset yöt! Rakkautta ♡
 
  • Tykkään
Reaktiot: DT
Meillä nukutaan vielä tosi paljon. Esikoinen oli pitkiä pätkiä hereillä syntymästä asti, mutta poitsu vetelee sikeitä. Yleensä kerran pari päivässä toista tuntia hereillä.
 
Se tässä hämääkin kun esikoinen oli alusta asti enemmän hereillä! Ok, syntyi viikon myöhemmin, mutta kuitenkin! Juuri mietin että herättelisinkö kohta syömään kun on nyt taas 4h nukkunut! :)
 
  • Tykkään
Reaktiot: DT
Äääää!! Mä en enää kestä tätä tautipesää..lapset on ollu koko viikon tossa räkä, kuume, yskä, limataudissa :sad001
Mun oli pakko päästä vähän ulos ni lähin vauvan kans kävellen kauppaan. Virhe! Tuolla oli auraamattomat kävelytiet.. Ei tehny kovin hyvää nostella vaunuja kinosten yli tälleen 6pvä synnytyksestä. Tuntu et kohtu tippuu ulos :O
Nyt en kyllä lähe mihkään enää tänään. Jään sänkyyn jumppaamaan lantionpohjalihaksia :P
 
Meidän alle viikon ikäinen tyttö nukkuu 3-5tunnin pätkiä. Välillä on hereillä vain syötön ajan, välillä taas reilu kaksikin tuntia (tästä suurin osa syömiseen ja vatsan väänteisiin). Pisimmät unet ajoittunut iltapäivään, joka on on aika kiva kun ehtii sitten touhuun esikoisen kanssa :) Sen sijaan pisin valveilla olo aika aina yöllä neljästä eteenpäin :/
 
Kävin kans tekeen hieman lumutöitä ulkona niin jälkivuoto runsastui vähän. Muuten kun se onkin käytännössä jo loppunut. Synnyin 6pv sitten!! :/
Vauvan napakin irtosi jo perjantaina 4pv iässä. Kaikki tapahtuu niin nopeasti??
 
Meilläkin napanuora irtosi aiemmin kuin kuvittelin, vaikka taisi päiviä olla tuplasti teihin nähden, Minlex.

Olen kyllä iloinen, ei tarvi miettiä sitä jos hieroskelen vauvan massua.

Ja neuvolassa ehdin kehua miten vähän jälkvuotoa on. Eilen menin saunaan (alapää alkoi vaivata ja kirvellä enemmän, mutta muuten oli ihanaa käydä saunassa) ja sen jälkeen vuoto on runsastunut.

Mies palaa huomenna töihin. Todella outoa ajatella, että itse saa olla kuukausikaupalla kotona vauvan kanssa. Nyt vauva on kantoliinassa poikittain, selällään. Poika heräsi joka kerta kun laitoin vaunuihin (sisälle) nukkumaan ja nukahti tissille melkein heti kun oli saanut muutaman imaisun. Kantoliinassa on nukkunut jo aika kauan. Itselle tulee vaan aika lämmin kun pieni patteri lämmittää. Nyt taitaa heräillä.
 
Mullakin jälkivuoto loppumaan päin. Suurimman osan päivästä ei tuu enää mitään ja välillä sitten kerralla enemmän.

Napis meillä irtosi tänä aamuna. On kyllä kiva kun nyt voi huoletta hieroa pikkusen masua.

Esikolla tänään kuumetta niin ollaan jo kaikki unipuuhissa. Likat vetää sikeitä ja niin aion minäkin. Mieskin tuolta kai hipsii kun malttaa jättää tvn rauhaan :)

Ihmeen rauhallista ollut tämä kulunut reilu viikko..liekö tyyntä myrskyn edellä, kohta sitten itketään mahanpuruja kaikki yöt läpeensä. Toivottavasti ei. Tämä neiti tuntuu temperamentiltään hyvinkin paljon säyseämmältä kun isosiskonsa, nytkin sivuuttaa mahan väännöt ähisemällä ja örisemällä siinä missä siskonsa huusi jo pallo punaisena..tissiäkin jaksaa odottaa huomattavasti siskoaan kauemmin. Joten voihan se olla että tää neiti on rauhallisempaa tekoa ja kestää epämukavaa masua paremmin, saa nähdä. Joka tapauksessa saan nyt nauttia rauhaisasta pikkuvauva ajasta♥ ihanaa♥
 
No eipä sillä ollut kiire edes syntyä, ku eikös se teidän esikoinen tullut aiemmilla viikoilla :wink
 
Poika nukkunut nyt pari tuntia mun sylissä. Lojun sohvalla ja käytän iPadia. En viitsisi siirtyä sänkyyn (väsyttää), koska se saa aikaan hirveän huudon. Huokaus. Makuuhuone on öisin vihoviimeinen paikka, päivällä se käy :meh:
Onneksi meillä on miehen veljen käynnistä jäljellä sänky valmiina toisessa huoneessa, jossa voin huudattaa poikaa kun yritän nukuttaa. Mies saa nukkua yönsä paremmin, niin jaksaa olla töissä. Itse saan nukkua päivällä.

Ei syli aina auta itkuisuuteen, mutta nyt auttoi. Tai sitten iso kakka ja paukuttelu, vaikka selvästi yrittää unissaan punnata jotain ulos, onnistumatta. Ei kuitenkaan nyt itke. Tässä vaan on nyt todella kiinni...​
 
Voimia KoBe! Huonosti sujuvat yöt on pahimpia, mä niin tiedän. Esikoisen kanssa aina herätys kahden tunnin välein nukahtamisesta, hereilläolojaksot öisin oli aina vähintään tunnin. Todella raskasta!
 
Meillä muuten tohon kakan punnaamiseen auttaa se kuumemittarilla stimulointi! Eilenkin mitattiin iham vaan esikoisen kuumeen takia pikkulikalta kuume kahteen kertaan ja molemmilla kerroilla tuli todella isot kakat kaaressa ulos :) kannattaa kokeilla jos tuntuu että kakka on tiukassa! Hetken pitää mittaria takapuolessa niin meillä ainakin alkaa tapahtua :D
 
KoBe, I feel you! Eilen ristiäisten jäljiltä ilmeisen väsynyt juhlakalu nukahti joskus seitsemältä ja nukku yhteen. Olisi nukkunu pidempäänkin mut mun tissi meinas räjähtää niin herätin syömään. Sit valvottiinki yli neljään, paukuteltiin, rutistiin ja huudettiin hyeenan lailla jos ei pompitty ympäri kämppää ja klo 6.30 taas syömään. Nyt nukkuu ja nauraa tissi suussa.. kyllä väsyttää kun edellisenäkin yönä nukuin vaan 2 x 2,5h eikä eilen ehtiny päikkäreitä. Huoh! Onneks ei oo aikataulua tänään!
 
Marinamelina meillä ihan sama!! Mun mies avittaa tyttöä sillä kuumemittarilla pikkusen jos tuntuu et kakka jumittaa. Sillä kyllä törähtää :P
Täällä takana ihan kaaos yö.. En nukkunu eilen päikkäreitä ja neito nukkui lähes koko päivän.. Hän valvoi syöden, kakaten ja raivoten 20-1.30 :sad001 ja sitten nukku 7. Huoh. Täällä ollaan ja pitäs lähteä neidille nimi antamaan..on tosi pirteä ja ilonen olo..
 
Takaisin
Top