Vauva-arki <3

Satru Juu on kokeiltu...Sen pitäis olla monikkoperheille lakisääteinen oikeus (ei tarvitse erityisperusteita)...mutta me ei olla niin akuuttituen tarpeessa että saatais enää kotipalvelua..paitsi hyvin satunnaisesti..Kun oikeita akuuttiperheitä riittää ja työntekijöitä ei.
Lisäksi kerran olivat lasten kanssa sisällä ja sen jälkeen mun on pitänyt pakata muksut vaunuihin valmiiksi ulkoilua varten (muutenhan se menee siitä käyntiajasta eli laittaisin vauvoja pihalle kun työntekijä seisoo tumput suorana vieressä).Ja jos ovat sisällä ni vauvat on mun jaloissa kun yritän tehdä jotakin..että pätevää tuntuu olevan henkilökunta..Kun pointtina olis se, että meillä äiti saisi tehdä omia askareitaan/hengähtää.
 
Muokattu viimeksi:
Tää on kyllä nyt tosiaan haastavaa aikaa.. Ja Citruksella vielä kaksi takiaista. Mulla on sentäs vaan yks takiainen. Mut joo, I feel you. Mitään ei pysty tekemään hereillä olo aikaan. Lattialla istun koko poitsun valveilla olon tai sit ruokapöydässä.. Ja ruokailut kestää nykyään ihan sairaan kauan. Tyyppi syö hitaasti ja sit pitää luovia taukoja :D. Mut mä luotan nyt siihen, että vuoden päästä on jo helpompaa. Sen voimalla jaksan leikkiä palikoilla ja autoilla vielä toistaiseksi.

Tsemppiä Citrus, ja toivottavasti saisitte kotiapua, joka todella auttaisi! Ihme touhua jos itse pitää kuitenkin kaikki tehdä ja toinen aikuinen seisoo vieressä... :/
 
Citrus, pärjääkö miehesi pikkuisten kanssa hetken aikaa? Voisiko hän antaa sinulle hengähdystaukoja arkisin tai viikonloppuna? Meillä toki on vain yksi pienokainen mutta välillä mies antaa minun nukkua aamulla pitempään tai arkena illalla lähden käymään itsekseni jossakin. :)
 
Kyllä meillä mies on aktiivinen isä ja yleensä jos tytöt ovat isän kanssa, niin touhuavat "omiaan rauhassa" tai isän kanssa voi vaan "olla"..mutta äiti on äiti :grin ja jos menen vaikka kauppaan yksin, niin mulla on aina kova kiire kotiin. En osaa rentoutua - en ole ikinä osannut "istua vaan".

Luulen ja tiedän, että tässä on kyse enemmänkin siitä että haluan itse suorittaa, tehdä asiat tietyllä tavalla ja tiettyyn aikaan. Enkä usko asioita mielellään toisten huomaan. Pitäisi vaan saada tämä realistinen ajatus toimimaan myös käytännössä, että muutkin osaavat, varsinkin isä, omalla tavallaan.

Päätettiin lähteä miehen kanssa parin kk:n päästä yöksi reissuun..kunhan nyt pahin eroahdistus menee ohi. Sitä odotellessa :grin tekee varmasti hyvää saada nukkua hieman pidempään ja saada valmis aamiainen :)
 
Aloiteltiin maanantaina pottiin tutustuminen (kun ei periaatteessa ole kiirettä vielä puoleen vuoteen - vuoteen pidätyskyvyn puuttumisen vuoksi). Tehdään nyt alkuun niin, että potalla käydään kerran päivässä. B oppi heti sanan "potta" ja yritti jo ensimmäisellä kerralla vääntää tulosta :grin ja voi sitä riemua, kun eilen ja tänään sai tuloksia tulemaan :p Tarkisti ja vertaili vielä siskonsa potan tuotoksia.
Tekisi mieli lisätä kertoja, mutta toisaalta, vasta vuosi ikää,eikä pidätyskykyä, niin ehkä näin vähitellen lisätään kertoja, jotta rytmi sopii molemmille.
A:ta vähän jännitti alkuun, mutta hyvin hänkin potalla suostuu olemaan. Joskaan ei selkeästi pyri mihinkään "tulokseen", kunhan on vain, mutta sekin on hyvä alku :)

ja aaaah...lähes kuukauden kestänyt mustasukkaisuuden huipentuma jakso alkaa helpottua! A suuttuu satunnaisesti, mutta niinhän pitääkin. Olen tällä viikolla voinut jopa lajitella pyykkejä kun tytöt ovat olleet ylhäällä! :)

Normi maitoa ollaan juotu jo jokusen aikaa ja tytöt syövät nykyään itse leipää ei palasia, vaan leipää!! (Meillähän oltu aiemmin nirsoja tämän asian suhteen). Mukavaa syödä itsekin pöydässä, kun tytöt sormiruokailevat ja ruuan päätteeksi annan leipää, jotta voin siivota rauhassa :wav

Älyttömästi on tullut tytöille ymmärrystä asioihin. Voi kuinka nuo pienet kasvaa nopeasti ja ovat vaan niin rakkaita :Heartbigred
 
Ähh,me ollaan kipuiltu jo viikon verran :hungover: Minealla hirveä räkätauti,alkoi viime viikolla,oli pari kuumepäivääkin ja nyt on perjantaista asti ollut kuumeeton mutta yhä on kovin räkäinen ja äänikin pikkuisella ihan käheä :sad001 pahimpina sairasteluöinä ei nukkunut oikein yöllä eikä päivälläkään kun oli niin tukossa,nyt sentäs uni maistuu taas ja yöunet on taas nukuttu läpi yön :)
Jotain mitä tästä on opittu niin neiti antaa nytten niistää nenänsä ihan nätisti ja osaa jo itse työntää sitä räkää sieltä nenäliinaan :joyful: Tästäkin löytyi jotain positiivista :wink
Olin itse viikonloppuna viettämässä sisarusviikonloppua mökillä(ilman yhtään lasta!!!)paitsi siskon vastasyntynyt poikavauva 6vkoa vanha :love017 mut ei,ei tarttunut vauvakuume ja olin jopa helpottunut että meillä on jo 1 vuotias! Ei tullut vauva aikaa ikävä yhtään! Minea oli mun poissa ollessa eka kertaa tipahtanut portaikosta alas,nyt on inhottavan näköinen vekki silmäkulmassa :blackeye: onneksi ei ollut kuitenkaan pahemmin sattunut!
 
Meillä on jatkunut flunssa jo kolmisen viikkoa. Välillä on parantumaan päin ja sitten taas aukeaa räkähanat. Kuumettakin on ollut säännöllisen epäsäännöllisesti. Tänään mennään näyttämään lääkäriin, kun eilen illallakin oli kuumetta 39c. Meillähän on oltu aina terveitä, paria pikkuflunssaa lukuunottamatta. Nyt 1v rokotusten jälkeen ei oo tervettä päivää nähty. En tiedä voiko johtua rokotuksista, vai onko sattumaa. Liekö saadaan infu-tehostetta ens viikolla, ellei ole parantunut siihen mennessä.. Onneksi poika on kuitenkin virkeä ja syö, juo sekä nukkuu hyvin. Ainoastaan kuumeisina hetkinä on selvästi huono olla, Burana auttaa.
 
Nythän se pahin influenssa piikki on just käsillä,että olisiko vaan huonoa tuuria? Meillä vähän sama juttu,paitsi ettei tyttö juurikaan kuumeile,mutta räkää valuu enemmän tai vähemmän lähes kokoajan o_O
 
Korvatulehdus löytyi, se saattaa olla syypää pitkään kestäneeseen räkäisyyteen ja kuumeen sahailuun. Tai sitten on vaan huonoa tuuria ja flunssaa toisen perään. Toivottavasti saadaan kierre nyt katkaistua.
 
Toivottavasti nyt lähtis paranemaan! on aika raskasta hoitaa sairasta lasta,varsinkin pidemmän päälle! :thumleft
 
Voi eroahdistuksen huippu hetket. B oli 3 viikkoa todella mustasukkainen äidistä, mutta A on ollut jo melkein 2 kk..esim. Jos menen vessaan (jätän aina oven auki), ei se riitä. Tyttö heittäytyy jalkojen juureen huutamaan... taitaa olla oikein eroahdistuksen huippu.
 
Hei eikai nyt äiti voi yksin vessaan mennä :wacky: meilläkin ihan hysteerinen tyttö jos häviän näkyvistä,ja samanlailla meilläkin huudetaan jalkojen juuressa kun oon vessa asialla, just silloin olis päästävä syliin :eek:
Ihan kiva kun päiväkoti arki pian alkaa. ..ei varmasti ainakaan ahdistus helpotu :confused:
 
Meillä on tällä hetkellä semmonen roikkumisvaihe meneillään et välillä meinaa mennä hermo! Mitään ei voi tehä ilman että toinen roikkuu kiinni ja kitisee syliin. Ruuanlaitto ja mikä tahansa kotityön tekeminen on melki mahdotonta tällä hetkellä :banghead:
 
Minä olin EKAA kertaa pois kotoa yhden illan. Pojat selvisivät hienosti täällä. Tulin kyllä jo kotiin iltaimetykselle, mutta kuitenkin.. Ja näin pitkälle oli jo vauva-taapero-aika mennyt! Voitteko kuvitella. Mies siis ekaa kertaa hoiti iltapuhteet yksin!!! Onneks kaikki oli mennyt putkeen. Rupesin siis suunnittelemaan jo viikottaista iltamenoa. Jos siis vihdoin alkaisin käydä jumpassa, ihan.
 
Ja nauroin muuten yks päivä ihan sydämeni pohjasta vahingonilonaurua; poitsu roikkui isänsä jalassa ja hän ei pystynyt tekemään aamupalaansa, eikä mitään muutakaan. Huusin vaan, että nyt tiedät miltä musta tuntuu. Vahingonilo on paras ilo :wink
 
Vinkkejä kaivataan.
Meillä käytetään vieläkin semmosia pehmeitä vauvatöppösiä koska likka saa raivarin joka kerta kun yritän laittaa kenkiä jalkaan. Olisiko kenelläkään teistä mitään vinkkiä miten mä saisin ne kengät ujutettua likan jalkaan? :D Toinen rupeaa (toivottavasti) pian kävelemään eikä suostu pitämään kenkiä. Jos pystysin niin laittaisin tähän videon hänen reaktiosta kun edes näkee että kurotan kenkiä päin. Huoh.
 
Tykkääkö tyttö leikkiä niillä kengillä, vai onko ne aina ihan kauhistus? Meidän poitsu leikkii mielellään sukilla ja kengillä.
Jos tekisitte jonkun yhteisen hassutteluleikin kenkien avulla?
Meillä paidan pukeminen on tuntunut pojasta aina inhottavalta. Nykyään se sujuu, kun leikitään piilosta siinä kohtaa kun laitan paitaa poitsun päälle. Sitä kauhistuttaa jotenkin se että pää on siellä jumissa kaula-aukossa. Nykyään sujuu hyvin leikin varjolla. Samoin muukin pukeminen pitää tehdä huumorilla, muuten ei ikinä päästäis ulos.. Toki aikaa täytyy varata. Ja poika tykkää riisua sitä mukaa kun olen saanut häntä puettua :D
 
Kyllä hän niillä leikkii tai no, syö niitä mut jotenki aavistaa aina ku oon laittamassa päälle. Kerran oon onnistunu saamaan molemmat kengät jalkaan mutta välittömästi kun laitoin seisomaan tuli semmonen raivoitku ettei mitään rajaa. Ehkä vois koittaa pitää niitä esillä sillai ku pottaaki. :D
 
Meidän pojalla on ilmeisesti vauvarokko. Muutaman päivän oli kuumetta ja nyt tuli keskivartaloon punaisia pisteitä. Tai sitten tää on jotain mpr-rokotekaikuja...? Lisäksi poskihammas puhkesi yläleukaan. Kulmahampaiden kohdalla ikenet on turvoksissa sekä ylhäällä että alhaalla. Viikko on ollut yhtä helv.....iä enkä nyt odota loppuviikolle juuri helpotusta. Viime yön nukkui kainalossa, koska puolenyön aikaan kirkumista ei saatu muilla tavoin loppumaan.

Voi pientä. :sorry:
 
Takaisin
Top