Valmisteluita ja hankintoja

No, jos sydänpyllyissä myyt (siellä saat parhaan hinnan), niin traktorista ja pilvestä 12e kpl (jos eivät ole hirveän haituvaisia).

Tassupyllyt eli ruskeat velourit on suhteellisen arvokkaat, sanotaan 23-25e, varsinkin jos ovat isommat kuin 50/56cm.
Turkooseissa, joissa on muuten pupu taskussa, niin sanotaan realistiseksi arvioksi 13e..
Sammakot mä myin juuri hintaan 14e, olivat tosin 74/80cm.

Siilisetti 25e ja jos pipo mukaan niin 35e.
Pöllösetti 30e ja 40e pipon kanssa.

Miikkarilla on usein niin, että ihan siitä 50/56 koosta ei suuria summia makseta, mutta jo 62/68cm on paremmassa hinnassa. Toivottavasti oli apua! :)
 
Vautsi vau, kiitos Saria! Mä meinasin myydä siellä Joensuun merkkivaatekirppiksellä, mutta täytyy katsoa toi sydänpyllyt (mikä nimi! :laughing021). Tassupöksyt on kokoa 68, mutta käytän niitä vieläkin, kun resorit kääntää niin mahtuu hyvin. Ja muut ovat 74/80, joten jonkin aikaa menee, että pääsen myymään, kun ovat nyt just sopivia. :)
 
Joo, mä liputan edelleenkin merkkivaatteiden puolesta! Nimimerkillä "edelleen voitolla lastenvaatteiden osto/myyntiprosenteissa :wink"

Köyhällä ei oo varaa ostaa halpaa :grin
 
Mä olen saanut nyt syksyn ja talven (ja varmaan keväänkin) ulkovaatehankinnat kuntoon, kenkiä lukuunottamatta. On toppa- ja välikausihaalarit, lapasia, rukkasia, kurarukkasia, myssyjä, villahaalari, villasukat, kurahousut... Niin ja ulkona paistaa aurinko ja yli 20 astetta lämpöä :grin Mutta ollaanpahan valmiita!

Niin ja melkein must hankintahan on "reikäkuminauha" haalareiden jalkalenksuihin, nehän kuluu usein erityisesti.
 
Muokattu viimeksi:
Meillä ei ole vielä rukkasia ollenkaan. Jotenkin kauhean vaikea hahmottaa, että neiti muka kohta möyrisi jossain kuralätäkössä.. Havahdun asiaan varmaan sitten, kun se oikeasti möyrii siellä. :grin
 
Mä kaivoin illalla loput saadut 'isot' vaatteet esiin ja lajittelin ja järjestelin KAIKKI, n 3 IKEAn kassillista.. Huh. Huomaa, ettei oma silmä oo sanonut yhtään, kaikki, mitä oon olettanut olevan tooosi isoja meneekin jo nyt tai ens talvena. Mm kengät, jos ne kerta pitää olla noin reilun kokoisia.
Samoin hatut. Kun viimeksi kävin nuo kamat läpi ja osa on tullu sen jlknkin, tuo oli niin pienipäinen, että luulin hattujen menevän vasta seuraavana talvena.

Hyvä uutinen kumminkin on se, että jonkunlaisia kumisaappaita(?) ja toppasaappaita lukuunottamattalikka vaikuttaa olevan täysin varusteltu talveen. Kaikkea on sattumalta saatu, uutena ja käytettynä. :) Ja tosi paljon oli vieläpä mun lempimerkkiä Tuttaa. :)
Iso säästö jälleen kerran!!
 
Mä kävin lauantaina Prismassa ajatuksena, että nyt hankitaan akuuteimmat välikausikamppeet. Lähinnä siis kunnon sadevaatteita ja kenkiä/rukkasia ollaan vailla. Ja poistuin tyhjin käsin, muhun iski ihan tajuton hämmennys enkä osannut ostaa mitään. Nyt tiedän, miltä miehistä varmaan tuntuu shoppailemassa (anteeksi karkea yleistys, sanottakoon myös että oma mieheni on meistä oikeastaan se parempi shoppailija) :grin

Mutta siis, kurarukkaset tuntuivat kamalan tönköiltä, en uskaltanut ostaa kun mietin, saakohan tuo edes mitään niillä poimittua. Enkä ollut koosta varma. Ja kengät, no, mulle iski vaan hirveä paniikki niiden kanssa, ja päätin palata lukemaan kenkienvalintaohjeita vielä muutamaan kertaan. Joo, mut on peloteltu vähän turhan hyvin jalkojen pilaamisesta.
 
Mutta siis noin muutoin saatiin vaatevaje aika hyvin paikattua viikonlopun aikana, kirpparilta ja Lindexin alesta löytyi yhteensä parit hupparit, parit ulkohousut, verkkarit, yksi pitkähihainen paita, pari bodya ja pari pyjamaa. Ja kun en ostanut täysihintaisia tuotteita, köyhdyin vähemmän kuin mitä olisin kuvitellut :)
 
Pakko laittaa kuvat meidän viime ostoksista :)
Pojat meni ns kinkkikauppaan (sellainen varsinainen krääsäkauppa josta saa halvalla krääsää...) ostamaan pojalle hiekkalaatikolle tarvittavat varusteet, mutta poika bongasi tuon siivouskärryn eikä päästänyt irti. Ja voi että kun se on pojalle rakas, moppia ja luutaa viedään ympäri kämppää ja "siivotaan" päivät pitkät :)

Ja tuo apinareppu on hauska, poika ei siitä oikein vielä välitä mutta pikkuhiljaa aletaan treenaa sen käyttöä. Tänään pojalta on haljennut huuli jo kahdesti kun on yrittänyt kävellä liian nopeasti ja lentänyt nenälleen. Ja eilen kaatui matolle niin että naamassa pitkät naarmut, repun ensimmäinen tehtävä tulee olemaan pojan hidastaminen :confused:
 

Liitteet

  • paras leikki.jpg
    paras leikki.jpg
    74.8 KB · Katsottu: 17
  • apina.jpg
    apina.jpg
    112.5 KB · Katsottu: 17
Valistahan mikä tuossa apinarepussa on jujuna? :)
Edelleen - teillä mennään kyllä ihan eri tasolla kuin esim meillä, vaikka on muistaakseni jotain viikon nuorempikin.. Josko monikultturisuudesta on saanut vahvat ja etevät geenit. Hahhah. :wink
 
Me saatiin vihdoin hankittua kengät! Olin lopulta niin pyörryksissä kaikista ristiriitaisista kenkienvalintaohjeista , että menin Helsingin keskustan stockalle ja pyysin myyjältä apua. Tosi hyvää palvelua sain, myyjä mittasi jalat ja katsoi jalan mallia, kyseli pojan iän ja vaiheen, missä mennään kävelyn / seisomisen kanssa, ja valitsi sitten hyllystä muutaman vuodenaikaan sopivan kenkäparin sovitettavaksi. Sen jälkeen hän vielä auttoi kenkien pukemisessa ja houkutteli kanssani poikaa seisomaan, kävelemään tukia vasten ja nostelemaan jalkojaan, jotta näkisi, mikä myös pojasta tuntuu mukavimmalta jalassa. Oli muuten helpommin sanottu kuin tehty, lapsi joka ei koskaan pysähdy jäätyi aluksi ihan paikoilleen.

Ja jos kaiken tuon jälkeen tuli tehtyä tosi huono kenkävalinta, niin lohdutan itseäni sillä, että ei noille ensimmäisille kengille ihan hirveästi ehdi varmaan kilometrejä kertyä, enemmän ne ovat sitä varten, että poika voi rauhassa möyriä pihalla eikä mun tarvitse miettiä, kastuvatko jalat, tuleeko kylmä tai pysyvätkö kengät kyydissä :)
 
Mä ostin suomessa aika myöhäisessä vaiheessa ne perus ensiaskelkengät jotka maksoivat joku 50€. Muistaakseni olivat kokoa 21. No, poika kun oli jo siinä vaiheessa kävellyt kuukauden päivät avoin jaloin, niin ei hän koskaan suostunut niitä kenkiä käyttämään ja hyvin nopeasti ne myös jäivät liian pieniksi. Noin kuukausi sitten mies kävi ostamassa kunnon remmisandaalit jotka olivat helppo laittaa jalkaan (poika ei kipristänyt varpaitaan kuten niillä ensiaskelkengillä, ilmeisesti jokin refleksi?). Nyt meillä on muutamat tossut kokoa 22 ja kiltisti poika antaa laittaa ne jalkaan kun tietää että se meinaa sitä että lähdetään ulos. Jalka muuten kasvoi tosi paljon ihan muutamassa viikossa, ne sandaalit olivat sen 1,5cm liian suuret ja nyt ovat jäämässä pieneksi :eek: Kasvu varmaan hidastuu nyt kun jalan lihakset ovat tehneet ensimmäisen kasvupyrähdyksen.
 
Lisäyksen tuohon vielä että poika on oppinut repimään auki niiden sandaalien remmit muutamassa sekunnissa. Ja tekee sitä ilmeisesti kostona kun joutuu vaunuihin istumaan. Onneksi täälläkin koittaa jo syksy ja ne sandaalit voi laittaa kaappiin odottamaan seuraavaa käyttäjää, kenen lapsi se sitten ikinä onkaan :)
 
Meillä muuten kävi tässä taannoin niin, että kun oltiin ostettu ne törkeän kalliit kengät ja lähdettiin ne jalassa leikkikentälle, niin jossain kohti huomattiin, että tyypillä on vain yksi kenkä. Että oli sitten viskannut sen 80 euron arvoisen kenkäparinsa toisen kengän mäkeen! :eek::eek: No eipä auttanut kun lähteä etsimään, oli ilta ja vähän pimeä jo, joten ei ollut helppo löytää, onneksi niissä oli heijastin, mikä sattui sitten silmään kun osoteltiin taskulampulla... Olisi vähän hajottanut, jos olisi kadonnut se toinen kenkä! Että olkaahan tarkkoja!
 
Hauskaa siis tuo, miten toinen nakkelee kenkiä, ei se, jos kenkä joutuisi hukuksiin. Se pieni epäkunnioitus materiaa kohtaan on vaan niin - no, vauvaa :grin Meillä taas keksittiin heti kenkäostoksilla, että hei, kengät jalassahan on parempi potkia kun on ihan kunnon moukari ja aikuiset taatusti reagoivat!
 
Pojalla oli alkuun vähän hankaluuksia kävellä kenkien kanssa, onhan ne jäykemmät ja eri tuntu kävellä ja ulkona homma meni ihan konttaamiseksi, mutta nyt osaa jo hienosti tepastella kengät jalassakin :) Oltiin tosiaan ostamassa niitä talvikenkiä mun äidin kanssa ja kenkäkaupassa myyjä sitten katsoi oikean koon, mallin jne ja heti kaupassa huomasi että nyt on hyvät kengät pojalle, kun se lähti heti talsimaan ne jalassa ympäri kauppaa eikä ollut merkkiäkään siitä kankeudesta mitä alussa noiden toisten kenkien kanssa oli. Meidän talvikengät on nyt ne Superfitin kengät, ja ovat kyllä kevyet ja tuommoisen pienen jalkaan nimensä mukaisesti superfit :)
 
Jarrusukat! Ne on meillä ostoslistalla. Meillä on noita jarrullisia sukkahousuja, ne on ihan loistavia (kiitos työkaverille, joka viisaudessaan lahjoitti niitä eteenpäin :) ).
 
Jarrusukat ovat must, mutta me jouduttiin ostamaan myös tavallisia koska jarrusukkien kanssa on vaikeaa saada kenkiä jalkaan. Ainakin meillä :)
 
Takaisin
Top