Valmisteluita ja hankintoja

Huh, nyt kun on viime päivinä saanut pitkästä aikaa kaivaa pojalle vaatteita esiin, niin tajuaa, miten se on venähtänyt kesän aikana. Kaikki meidän vaatteet on pieniä! :eek: Eli ostoksille mars, kukaan törmännyt hyviin alekamppiksiin viime aikoina? :)

Ylipäänsä pukeminen tuntuu nyt tosi vaikealta - sadekelillä vettäpitävä haalari on vielä ihan liian lämmin, verkkareista taas menee vesi läpi. Ja kumisaappaat eivät vielä ihan pysy jalassa, muita vedenpitäviä jalkineita en edes tiedä. Kun poika ei vielä kävele, olen käyttänyt sellaisia mokkasiineja, missä on pohja pehmeää nahkaa ja yläosa sukkaa, mutta kohta kai pitäisi hommata ne oikeatkin kengät.
 
Lindexillä on (tai oli?) paljon lastenvaatteita "ota 3 maksa 2", ja jos osti 40€ niin sai 10€ alennusta :)
 
Tulipa mieleen noista Mam anti-colic-pulloista... Etukäteen iloitsi miten näppäriä pulloja tulikaan hommattua, "saa helposti nokkamukin". No saisi varmaan jos jostain löytäisi vaikkapa nokkaosan, mutta eipä ole etsintä tuottanut tulosta. Pitäisi varmaan olla joku spesiaali lastentarvikekauppa, mutta eihän täältä käpykylästä sellaista löydy.
 
Herne, Seppälässä on kaikki baby-vaatteet -50 %. Siellä on ainakin meikäläisen makuun tosi kivoja vaatteita, oikein yllätyin kun kerran kävin tutkimassa.

Sovitettiin tänään pojalle kenkiä. Niitä jotka kehuin hankkineeni tuossa kesällä. Nyt niille olisi oikeasti käyttöä, mutta nehän on jääneet pieneksi tällä välin! :O Kyllä harmittaa, käyttämättömät kengät. Toivottavasti saan ne myytyä jollekin, vaikka ei niistä nyt mainittavaa taloudellista tappiota tule vaikkei kaupaksi saisikaan. Kenkäostoksille sitä on lähdettävä, tai sitten toivon jotkut laadukkaat kengät pojalle lahjaksi vaikka mummolta :wink
 
Meilla on edelleen ne kengat hankkimatta! :mad: Haluan sellaiset umpinaiset, tukevat ja korkeavartiset lenkkarityyliset kengat, mutta kuka hullu niita kesakuumilla olisi pitanyt. Nyt syksyksi pitaisi ne sitten vihdoinkin hankkia...
 
Myos h&m:lla on noita "ota 3, maksa 2"-tarjouksia. Ma katsoin, etta Suomen h&m-nettikaupassa oli sen lisaksi joku tarjous "body+housut=9,99e" :)
 
Tykkäykset shoppailuvinkeille, ei pieneksi jääneille kengille! Tänäänhän mulle tuli jopa ihan oikea aikuisten palkka, kun olen nyt kesälomalla ennen hoitovapaan aloitusta --> shoppailemaan :)
 
Syksy tulee, talvi tulee ja Suomen sää on täysin ennustamattomissa. Lapset kävelee, juoksee ja möyrii ulkona satoi tai paistoi.

Nyt kertokaa, mitä ootte ostanut/ ostamassa syksyksi/talveksi/kevääksi! Mulla lyö ihan tyhjää, että mitä kaikkea pitää hankkia!! :eek: Kura-asu? Toppahaalari? Välikausihaalari? Talvikengät? Kumpparit? Apuaaaaaaaa.... Miten paljon kasvunvaraa?!
 
Mä en ole hankkinut mitään... :oops: Sain kyllä aika paljon kaverilta, niillä on melkolailla tasan vuoden vanhempi, joten oletan että ne menee koon ja tarpeen puolesta. Jos ei, niin mä olen se, joka panikoi kaupungin kaikki liikkeet ja tuskailee sitä, että kurahaalarit on myyty loppuun kesäkuussa.
 
Olen pähkäillyt ihan samaa. Poika sai jo ennakkoon synttärilahjaksi tädiltään laadukkaan välikausihaalarin, sellaisen jonka PITÄISI kestää tuulet ja tuiskut ja vähän rämpimistäkin :wink Sehän ei ole paksu, joten alle pitänee hankkia joku fleece- tai villahaalari. Semmoinen menee sitten sellaisenaan myös esim automatkoila, kauppareissuilla jne. Ehkä käyn ostamassa kirpparilta myös jonkun kotikäyttöön tarkoitetun kakkoshaalarin millä ei ole väliä mihin kuntoon menee. Ja kuravaatteet joo, haalari ja rukkaset nyt ainakin menee hankintaan aika pian. En oikein tiedä tarvitseeko noin pieni vielä ainakaan syksyksi kumisaappaita, ehkä on paras panostaa kunnollisiin lämpimiin kenkiin jotka pitää myös vettä. Jotkut goretexit siis? Haalari on nyt kokoa 80, on vielä reiluhko mutta hyvällä tuurilla saattaa mennä vielä keväälläkin. Talvihaalaria tuskin hankitaan ennenkuin on pakko, että tulee sitten hankittua oikean kokoinen. Ja jos se kunnon talvi tulee vasta joskus ensi vuoden puolella, sen talvihaalarinkin voi toivoa joulupukilta lahjaksi :wink Aion kyllä hyödyntää vaatehankinnoissa noita synttäreitä, ainakin nyt aion esittää toiveen niistä kengistä, ne kun on niin himputin kalliita. Ylipäätään luulen että näitä vaatehankintoja tehdään sitä mukaa kun tarvetta ilmenee, ettei tule ostettua jotain "turhaan" tai väärää kokoa, jos tarvetta ei sitten olekaan niinkuin on olettanut.
 
Kiitos Henu ostoslistasta, mä olen ainakin ihan pihalla noista! :eek: Meillä on välikausihaalari ja serkun vanhat kumpparit, siinä se. Eli kaikenlaista pitäisi hankkia. Lisäksi kesän aikana iso osa sisävaatteistakin on mennyt pieneksi, tunsin huonoa omaatuntoa tänä iltana, kun puin pojalle pyjaman, jonka lahkeet ja hihat yltävät ehkä puoleen väliin käsiä ja jalkoja :oops:
 
Meillä on myös välikausihaalari ja saappaat, tänään mallasin äitiyspakkauksen toppahaalaria ja se sopii neidille ihan heittämällä ja jopa kasvunvaraa vielä on. Talveksi löysin talvikengät. :) Kurapukua ei ole vielä, pitää pistää harkintaan.
 
Oletteko ajatelleet muuten kurapuvuksi sellaista kokohaalaria vai sadetakkia ja haalarimallisia kurahousuja? :anyone

Mietin, että housu/takkikombossa olisi varmaan vähän enemmän kasvunvaraa ja liikkuminen (ehkä) helpompaa, toisaalta taas nuo pienet muksahtelevat ja möyrivät varmaan niin paljon kuralätäköissä, että ehkä kokopuku olisi suojaavampi. Jostain syystä kuitenkin esim. Reimalla kokoasun pienin koko on 86cm, kun taas housuja ja takkeja taisi saada 74cm ylöspäin.
 
Aiemmin oli puhetta kengistä, en ole vieläkään hankkinut, mutta netissä tuli vastaan tämmöinen. Aika erilaisia mielipiteitä, kuin siinä aiemmin olleessa, tiedä tässä sitten mitä uskoisi.o_O

http://www.mutsiavautuu.com/2014/04/miten-valita-lapselle-hyvat-ja.html?m=1

No, joka tapauksessa löysin meiltä sellaiset huopatossut, jotka veljeni toi rotinoiksi. Jos uskoo tota blogissa haastateltua jalkaeksperttiä, niin ne on ihan täydelliset: oikean kokoiset, suorat, tasaiset, taipuvat, säädettävät ja hengittävät. Ja niiden pitäisi myös kestää vähän kosteutta, ainakin tuoteselosteen mukaan. Veli oli siis ostanut meidän vauvalle kuudenkympin tossut, ite en olisi ikänä raaskinut. :eek: Eniveis, en nyt ainakaan heti ole kenkäkauppaan menossa, jos noilla tosiaan aluksi pärjäisi kun tuo ei vielä edes kävele.
 
Puff, oikeasti melkein kaikki vauvojen/lasten kenkiin liittyvat artikkelit luovat melkoisia paineita. Miten sita osaakaan ostaa just oikeanlaiset ja hyvat kengat, kun on niin paljon erilaisia vaatimuksia ja varoituksia...
 
Meillä poika on kävellyt jo kohta kuukauden eikä vieläkään käytä kenkiä :smiley-ashamed008 Ostin sellaiset kalliit ensiaskel-kengät mutta tuo ei suostu niitä käyttämään kun niillä ei pääse yhtä nopeasti eteenpäin kuin avoinjaloin tai sitten sellaisilla pehmeäpohjaisilla kangastossuilla joita saa HMstä ja KappAhlista. Sitäpaitsi ne kengät ovat varmaan jo liian pienetkin... Olen varmaan tuhonnut pojan jalat jo täysin :sad001 Mutta onneksi en ole lukenut yhtään juttua noista vauvan jaloista ja kengistä mitä tänne on postattu, niin en osaa stressata tästä asiasta... :smiley-ashamed004
 
Niin ja mä ostin Reiman online-kaupan alesta välikausihaalarin joka menee tuolle koko talven täällä Espanjassa. Koko 86 oli kyllä tosi reilu, 80 olisi varmaan riittänyt ihan hyvin. Tai no katsotaan parin kk päästä kun vedetään se päälle :)
 
Hmm, tulee mieleen muutama maailmanhistorian parhaimmistoon kuuluva jalkapalloilija, joka on aloittanut uransa potkimalla jalkapalloa ilman kenkia jossain pahaisessa slummissa pikkulapsena...
 
Meillä on edelleen pojalle ne yhdet ainoat lenkkarit, jotka oon saanut lahjaksi jo ennen pojan syntymää. Ne on enempi semmoiset söpöilykengät. Mutta ihan kätevät nyt, kun aamuisin voi olla niin viileää, että pelkilä sukilla ei ulkona tarkene :) Ihmettelemistähän niissä pojulla aluksi riittää.

Pitää varmaan ruveta metsästämään noita välikausivaatteita näin ens alkuun. Ja kurahousuja.
 
Takaisin
Top