Valmisteluita ja hankintoja

^ Meille sanoi kenkämyyjä tuosta hankaluudesta jarrusukkien ja kenkien pukemisen kanssa, mutta vinkkasi, että kääntämällä sukan nurinpäin saa kengät puettua jarruista huolimatta :)
 
Voi ärsy, keväällä hulluilta päiviltä ostamani välikausihaalari meni rikki :mad: Mun piti tuolloin ostaa tarjouksessa ollut Reiman haalari mutta niiden ollessa loppu valitsin niinikään tarjouksessa olleen Bogin haalarin. Haalari on ollut nyt ehkä kuukauden käytössä eikä todellakaan kovassa kulutuksessa, kun poika kuitenkin istuu enimmäkseen rattaissa ulkoillessaan (pari kertaa istunut mättäällä metsässä ja kerran tainnut olla hiekkalaatikolla seisomassa, kunnes kaatui naamalleen :grin ). Eli ei ihan noin helposti saisi mennä, tylsää kun taas täytyy jotain tuotetta reklamoida.
 
Ompa mälsä juttu Herne! Selvä valmistusvirhe tuo on.

Mä oon muuten kuullut että jarrusukkia "ei saa" käyttää kenkien kanssa, koska jarrusukat estävät jalan luonnollisen/oikean liikkeen kengässä. Eli normisukka kenkien kanssa. ( Tai jarrusukka nurinpäin :))
 
Mä sain hommattua ne talvikengät. Päädyin Vikingin goretex kenkiin, ne ovat konepestävät ja vaikuttivat lämpimiltä. Katotaa nyt, jos osottautuvat huonoiksi, niin otetaan sitten vaikka peruskuomat tilalle. Nää kun ei ollut kalliit, 20€, kun kenkäpassi oli täynnä ja sai 50prossan alen :) Suosikaa Cittaria kenkäostoksissa :wink Tässä vaiheessa voi olla, että yksillä kengillä ei talvi mee, kun jalka voi kasvaa nopsaankin.
 
Muokattu viimeksi:
Voi että, Kerhoreppu pistetty tilaukseen :p kivannäköinen Skip hopin reppu lähti edullisesti.

Vink vink, Netanttilassa kaikki reput ja kassit -50 prossaa (varaston tyhjennys menossa, paljon ale-tuotteita muutenkin)!
 
Päiväkodin tädin vinkki: päiväkotiin kannattaa hankkia tarpeeks iso reppu lapsen vaihtovaatteille ym. tavaroille. Semmoset pienet "kolmen vaatekappaleen reput" ovat hyvin epäkäytännöllisiä. :D onhan ne ihania ja lapsi pystyy ite kantaa selässä, mut ottaa sit vaik sen pienen lapselle ja isomman sit vaihtovaatteille. :)
 
Meidän päiväkodissa on kivasti niin, että niitä vaihtovaatekasseja ei tartte roudata joka päivä ees taas, vaan vaatteet saa olla päiväkodilla (ellei sitten tarvitse niitä kotona illalla....). Hehee, mut oon nähnyt kun kaveri vie kaks muksuaan hoitoon, niin hitto sitä tavaraa on :grin
 
Kaivelinpa tämänkin ketjun esiin. Uusimmat hankinnat meidän perheessä: rannetuki äidille ja vessaan sellainen muovijakkara lapselle. Mullahan on siis pitkään ollut vasen ranne tosi kipeänä kun lapsi roikkuu äidissä ja mä sitten yritän oikealla kädellä tehdä kaiken ja vasemmassa roikkuu se yli kymmenkiloinen kahvakuula. Nyt kädessä on sitten ilmeisesti jännetuppitulehdus, joten piti ostaa rannetuki ja levittää siihen voltarenia aamuin illoin. Vähän vaikeuttaa elämää mutta jospa paranisi.

Tämän takia tulin hankkineeksi myös sen muovijakkaran ja se onkin hyvä. Nyt käsiä ja hampaita pestessä lapsi siihen jakkaralle ja kädet ovat vapaat. Ja mikä parasta, lapsi tutkii vesihanaa niin innoissaan, että saan ihan rauhassa pestä hänen hampaitaan just niin paljon kuin haluan. Hyvä juttu niin pitkään, kun ei yletä laittamaan hana päälle. :grin
 
Pikaista paranemista Lattemammalle! :) Tuo jakkara on aika hyva keksinto. Tosin ma en ole lainkaan varma, etta pysyisiko poika siina paikoillaan edes sen hampaidenpesun ajan. Siina saattaisi olla naama kaakelilattialla melko pian. o_O

Minulla on taas lelumorkkis. Tuntuu, ettei pojalla ole tarpeeksi kehittavia leluja. Joku sellainen puinen muotopalapeli pitaisi hankkia. Joko sellainen nuppipalapeli tai muutaman palan koottava palapeli.
Olisihan se suotavaa, jos tyyppi kayttaisi hieman aivojaan. :grin
 
Nyt meilla on sellainen puinen nuppipalapeli. Poika tykkaa lahinna pureskella ja heitella niita paloja, eika edes opastettuna yrita laittaa paloja oikeille paikoilleen. Ei nyt varsinaisesti mikaan insinooriluonne. :grin
 
Ma ostin pojalle jo sandaalit! Kavin useammassa kenkakaupassa, mutta en kelpuuttanut mitaan. Yllari olikin, etta loysin ne sandaalit henkkamaukalta! :rolleyes:

http://www.hm.com/fi/product/89264?article=89264-B

Noi on kivat ja helppo pukea, ja pohjakin on taipuisa, eivat ole yhtaan muovisen tai jaykan oloiset. Vaikka poika osaakin jo kavella, niin ma tykkaan kuitenkin, etta sandaalien karki on umpinainen, jotta suojaa paremmin varpaita.
Varmaan jotkut nahkaiset, hieman hintavammat sandaalit saattaisivat kestaa paremmin, mutta eipa tommosen kasvavan tenavan sandaalit nyt kahta kesaa edes tarvitse kestaa. :)
 
Kivat noi sandaalit! Eipä vain ole meidän bigfootille kokoja... mitä kokoa teillä käytetään? Mä mittasin vähän aikaan sitten pojan jalan ja se oli 14.5cm, ja kun uusissa kengissä pitäisi olla se 1,5cm varaa, niin uudet kengät ovat 16cm eli kokoa 25 :eek: Kengät näyttää ihan valtavilta!
 
Mä ostin kesäksi lenkkarit kokoa 24. Nyt käytetään 23 koon goretex-kenkiä. En ole nyt juuri äskettäin jalkaa mitannut, kaupassa vaan kokeilin että 23 koon pohjallisessa ei kovin paljoa ylimääräistä pituutta enää ollut.
 
Meillä 23 on nyt hyvä koko, kenkämyyjä huomasi viime ostosreissulla, että toinen jalka on hieman toista isompi, mutta tuo 23 on molempiin riittävä :)
 
Oho, miten isoja kenkiä muut käyttää. Meillä menee edelleen koon 21 goretexit ja samankokoiset kumpparit on jopa vähän isot. Nyt tosin huomasin jalankin kasvaneen, ja esim. kerhotossut ovat jääneet pieniksi. Mutta luulen, että kesä mennään suunnilleen koolla 22.
 
Nuo kyseiset sandaalit ovat pojalla kokoa 23 ja niihin mahtuu viela mun oma peukalokin varpaiden eteen. En ole pojan jalkaa mittaillut, mutta nuo sandaalit ovat juuri passelin kokoiset. :)
 
Meidän uusin hankinta pojulle on Plaston potkuttelumopo. Toki poju ei hiffaa, miten potkuttelumopo toimii, mutta käyhän se noinkin, että mopoa työntelee takaperin ympäri raittia :grin

Kesäkenkiä pitäisi meidänkin kohta hankkia. 22 on luultavasti passeli koko.
 
Meillä tuon epelin kengänkoko on 23-24. 23-kokoiset on syksyllä hommatut Goretexit ja kumpparit. Goretexeihin ei ole missään vaiheessa mennyt paksu villasukka, mutta ne mahtuu edelleen pojalle muuten, joten niillä pärjätään onneksi tämä kevätkin. Kumppareihin meni villasukka mutta ei tunnu menevän enää. Mutta nekin siis menee vielä hyvän matkaa ohuella sukalla. Kuomat oli 24 ja niissä oli hyvin tilaa paksuille villasukille. Nyt sitten on täälläkin hakusessa kesäkengät ja luulen että ne tulee olemaan kokoa 24. Musta tuon koipi näyttää hassun isolta :D
 
Täällä on podettu rataskriisiä. Meidän yhdistelmävaunut menivät viikonloppuna eteenpäin miehen veljen perheelle, ja ajattelin että kyllähän tässä vaiheessa kevättä pärjää jo matkarattailla, kaupungissa kun asutaan. Joopa joo, rattaat rämisevät ja poika huutaa vähän väliä että "kynnys", kun rattaat heiluvat töyssyissä. Ja räntääkin on satanut vähän joka toinen päivä, joten suojaava kuomukaan ei olisi pahitteeksi.

No, kestin sitten yhden päivän elämää pikkupyöräisillä rattailla (kääntyvät etupyörät ovat olleet erityinen murheenkryyni, jäävät joka paikkaan kiinni). Tänään menin lastentarvikeliikkeeseen muka muuten vaan, mutta sitten tulinkin sieltä ulos vetäen perässä uusia kärryjä. Oran Terra-kuomurattaat ostin, kun totesin ne sopuhintaiseksi kompromissiksi. Ilmapyörät olisi olleet kivat, mutta sitten olisi pitänyt panostaa jo huomattavasti enemmän. Toivotaan, että noilla pärjättäisiin nyt ja poikakin viihtyisi paremmin rattaissa.
 
Takaisin
Top