Toukokuun turinat

Hmm, kumma juttu tuolla meitin pojalla... Hän kun innostuu oikein kovasti ni alkaa hengitys vinkumaan. Tai pikemminkin ulos hengityksen ääni on ku vinkulelussa. Ei oo ollu flunssaa tai muuta vastaavaa.
 
Tanaan on ollut ihan kamala paiva. Poika on ollut tosi karttyinen ja en saanut hanta menemaan paikkareille kotona aamulla. Sitten kaytiin ulkona poika nukkui pikkuisen vaunuissa ennen kuin tavattiin kavereita. Yritin laittaa unille pinnikseen taas kotiin tultua ja joka kertakun laskin pinnikseen niin poika alkoi itkemaan. Poika ei sitten nukkunut klo 13 jalkeen ja itki puolesta kuudesta lahtien ja meni nukkumaan uolen seiskan aikaan. Kylpyyn mennessa rauhoittui vahan mutta sitten jatkui itkeminen. Nukahti heti melkeinpa kesken syonnin ja sitten herasi tunnin paasta itkuun. Annoin laaketta kun arvelin etta nyt taytyy olla kyse hampaista, yhtaan ei viela ole. Mitahan tasta viela tulee.
 
Tänään käytiin hommaa ratasistuin meidän vaunuihin. Poika haluaa vaan istua hereilläollessa. Vähän paniikinomaista ratasistuimen käyttö, kun kopasta oli niin helppo ja nopea ottaa vauva pois ja laittaa takaisin. Nyt tossa istuimessa on valjaat ja toi mikä keskituki. Poika ei tykkää valjaisen kanssa häsläämisestä.

Me ollaan yhdessä oltu pojasta erossa vain kerran, pari kk sitten. Mä
En oikein tiedä miten kävisi joku yön yli hoitokin?? Kun on tää perhepeti ja poika heräilee tissittelee muutamia kertoja yössä. Ehkä oon vaan niin tässä kuplassa, etten osaa nähdä miten onnistuisi muulla tavalla.

Poika ei osaa mennä eteenpäin, taaksepäin hujahtaa pari metriä ryömien silmänräpäyksessä. Ja jatkaa niin pitkälle taaksepäin, että tulee joku este vastaan. Koskahan se tajuaa, miten mennään eteenpäin.. :>
Olenkohan mä jo sanonut tän..tuntuu että toistan itseäni.
 
Myöntääkö kukaan ryhmäläinen olleensa tyttärensä kanssa tänään Karhupuistossa? :happy:
 
Hyvää äitienpäivää kaikille!!!! Voih, noin vuosi sitten aloin tuntemaan ensimmäisiä potkuja ja nyt se kaveri tossa lattialla potkii ja mönkii menemään :Heartred

Vieläkin välillä outoa ajatella, että olen jonkun äiti, mutta niin vaan se on, että tänään on meidän kaikkien päivä:)
 
Onpas ollut kiireinen ja ihana viikonloppu! Kovasta tohinasta ja erityisen paljon sylissä viihtyneestä poikalapsesta johtuen, sunnuntai menee ihan valtavan hartia/lapa/käsisäryn kanssa. Mulla ei yleensä tällaisia vaivoja ole, joten myös kipukynnys lienee kovin alhainen. Sattuu kuiteski ihan älyttömästi :sad001

Enivei! Ihanaa äitienpäivää mammatoverit!!!
 
Sultti, me pojan kanssa pyöritään Hakaniemessä tai siinä Kallion akselilla usein ja varsinkin kesäisin tulee Karhupuiston kioskilta ostettua kahvia ja jäätelöä. Siinä on kans kahvila Bergga, siellä
On kaikkea hyvää, siellä tulee käytyä niin yksin kuin perheen kanssa, oletko käynyt? :)
Siellä on usein parit vaunut jo sisällä.

Hyvää äitienpäivää näin myöhässä :) mies toi ruusukasvin, käytiin syömässä ja mun toiveeni mukaan mentiin Korkeasaareen. Oli niin kolea ilma, eikä poikamme viihtynyt niin hyvin kuin yleensä ulkoillessamme. Mangustit oli parhaita. Hän katseli niitä kuin kissojamme kotona. Vipelsivät ympäriinsä..
 
Täältä kans mammoille hyvät äitienpäivät näin jälkijunassa :)

Meillä eilinen ei kyllä poikennut millään tapaa normipäivästä, on toi mies sen verta tohveli, ettei mitään saa aikaseksi. Ainoa toive mulla oli, et ois saanut nukkua vähän pidempään niin et mies ois hoitanut aamun, mut nääh... eihän tuokaan onnistunut. Kuulemma yritetään viettää "äitienpäivä" joku toinen päivä täs lähitulevaisuudes. En mä tosiaan hirmusti mihkään juhlapäivään perusta, et ei tää maailman loppu ollut...

Meillä on kyllä ihme vouhutusjakso menos. Energiaa kuluu. Poika ei millään pysy aloillansa, ja jos turhautuu ja meen ottaa syliin niin auta armias mikä kiukku sielt iskee. Sylissä ei viihdy ollenkaan, polvella saattaa hetken malttaa istua. Hirveä mölyäminen, onneksi suostuu ees ajoittain syömään tuttia (äänenvaimennin). Kaikki menee suuhun, et saan kokoajan olla imuroimassa ja korjaamassa MIEHEN jälkiä (tiputtelee asioita, eikä nosta)... en tiiä, johtuuko vaan siitä et oon raskaana, vai onko kaikilla tämmönen kauhea härdelli menossa? Onneksi meillä nukutaan edelleen 2-3 päikkärit, et saa vähän hengähtää...
 
Meillä viihdytään nyt lattialla suht hyvin, mutta myös sylissä erinomaisesti. Ja mä olen niiiiiiiin kipeeee että itkettää! Ilmeisesti joku fasettilukko :sad001 Huomenna alkaa kiireellinen fysioterapia kun en nyt voi mitään kunnon lääkitystäkään tähän syödä.

Poika härvää ja häseltää kyllä, mutta onneksi nukkuu nyt. Voi kuinka toivonkaan että tää päivä päättyy.........
 
Maiden, enpä oo siellä Berggassa käyny... Täytyy tsekkaa ku ens kerralla eksytään Kallioon päin. :) Sen takia kyselin että oliko joku ryhmäläinen siellä kun oltiin lauantaina kattomassa Kallion kukkimista ja siellä oli äiti kuus ja puol kuukautta vanhan tyttärensä kanssa. Kovasti tyttö jakso meitin poitsulle naureskella. :)
 
Oon huomannut, et arki on niin kovin tasaantunut, ettei hirmusti löydy päiviteltävää (kirjoittelun aiheita täällä forumilla), mutta elossa ollaan :D

Meillä alettiin eilen kovasti yrittämään ylös. Bongasin kaverin eilen nousemassa sohvaa vasten pystyyn... polvilleen menee hyvin ja suorille jaloille yrittää, mut kauheasti pelottaa nuo muksahdukset. Tänään on sitten koko päivä yritetty milloin mitäkin vasten nousta ja saan päivystää silmä kovana. Pitänee se taaperokärry kohtapuoleen hankkia. Ja kypärä.

Istumaan meillä mennään itse, ja tuo istuminen on paljon varmempaa kuin esim pari viikkoa sitten. Nyt tulee käsi tukemaan, jos meinaa horjahtaa, jopa taaksepäin. Kauhean tiuha tahti on kyllä kehityksessä!
 
Ccix, I totally feel you! Saa mamma kyllä olla niin sydän syrjällään täälläki koko ajan ku tuo nousee kaikkee vasten polvilleen tai suorille jaloille eikä puol vuotiaalla ole tosiaankaa mitään holttia vielä... Huhhuh!
 
Meillä on samaa, eikä edes yritä varoa. Nousee esim polvilleen jotakin vasten ja saattaa sitten yhtäkkiä työntää käsillä itseä taaksepäin... Tosin vauvat ovat tehneet tuota varmaan kautta aikojen ja niiden päät kestää pääosin ne pienet kolhut, mitä tuosta tulee :)
 
Takaisin
Top