Toukokuun turinat

Oon muuten viikon ajan antanu pojan ilmakylvyt potalla istuttaen, koska muuten lattiat lainehtii pissaa. Pottaan on tullut monet pissat mutta tänään tuli kakkakin! Eihän se lienee siitä hommasta mitään tajua, mutta kyllä huomaa että omat riemunaiheet ovat hieman muuttuneet! Suhtauduin koko pottahommaan vähän skeptisesti, mutta ehkä tästä totuttelusta on jotain hyötyä. Nyt pitää kaivaa se vauvakirja jostain. "Eka pottakakka 7,5kk iässä" :D Just varmaan se kiinnostaa tuota poikaa sitten vanhempana :D
 
Muokattu viimeksi:
Pitäskö käydä ostaa kans potta :p mä en oikein tiiä missä ja miten poikaa ilmakylvettäisi että välttysi sotkulta.
 
Huh, on kyllä piiitkä aika kun oon viimeks käynyt kirjottelemassa mitään. Keväällä nyt on tullut yhtä sun toista mikä piti kiireisenä. Välillä oon lueskellut täällä kun oon tyttöä laittanut nukkumaan, mut en oo mitään jaksanut raapustaa.

Meillä tyttö on vähän reilu 7kk, ryömii jo sutjakkaasti ja välillä nousee konttausasentoon. Muutama päivä sitten nousi itse seisomaan sellasta kävelykärry mopoa vasten! Aika hurjaa, ei välttämättä olis vielä tarvinnut. Enimmäkseen "seisoo" kyynärpäillä nojaten jakkaraan tms. mut nyt muutaman muksahduksen jälkeen on selkeesti tullu varovaisemmaks. Pehmokypärä on kovassa käytössä, aina oon vähän naureskellut niille et eiks oo vähän liioittelua. Mut ei sitä ite ennätä joka paikkaan ja vielä on kovin haparoivaa menoa.
Eilen nousi itse istumaan.


Soseita syödään 4x pv. + imetys. Tyttö ei vieläkään huoli korviketta juurikaan. Vettä juo mieluusti ruoan kanssa. Mietin, et pitäisköhän koittaa jtn. toisen merkkistä maitoa? Nyt käytössä Tuuti.

Ostin nyt vihdoin ja viimein pimennysverhon. En ois sitä halunnut kun ajettelin et se on tottumiskysymys ja mun mielestä on hankalaa jos osaa nukkua vaan pimeässä.
Meillä heräiltiin parin tunnin välein, välillä tunninkin.
Nyt herää 2-3krt. yössä ja olisin noi verhot hommannu aiemmin jos olisin tiennyt et näin unta parantaa.

Mahtavaa Triina et teillä jo pottaillaan! :D Kuinka kauan poitsu istuu kerrallaan?
Täällä kans on ilmakylvyt vähän hankalia, oon pitänyt vaan sängyssä ilmän vaippaa kun siinä on se alusta ja reunat. Enään on turha koittaa missään lattialla alustan päällä.
Jos peppu punottaa niin oon laittanut kestovaipan, hengittää paremmin kun kertikset. Muuten jääny kestoilu aika olemattomaks tässä viimeaikoina.
 
Hmmm, vaikea arvioida kuinka kauan potalla istuu. Nyt pissaa lähes heti kun potalle laittaa, ja oon yrittänyt että ottaisin sit pois kun pottaan jotain tulee. Maksimissaan 10 min, mutta keskimäärin ehkä 5min. Sit kun on pissannut pottaan niin voi olla hetken lattiallakin ilman vaippaa. Poika ei kakkaa mitenkään ennalta arvattaviin aikoihin, joten sen saa pottaan vain tuurilla :D

Meilläkin viimein yritetään kovasti kontata. Tää on eka liikkumisen muoto, johon poika laittaa mitään eforttia. Ei vielä siis osaa, mutta yritys on valtava! Konttausasento on jo vahva ja ihan pikkuisen on polvet jo nytkähdelleet eteenpäin. Ryömimistä ei edelleenkään edes yritä, jotain epämääräistä taaksepäin "valumista" on kyllä, mutta ei sitä ryömimiseksi voi sanoa.
 
Jättääköhän monet vauvat ryömimisen väliin, ku ei täälkään oikein sitä hinautumista voinu ryömimiseksi sanoa. Mittarimatotyyli muistuttaa mun mielest enempi jo konttausta. Konttaushan voi monesti jäädä väliin, näin oon ymmärtänyt. Täällä edetään kontaten, vähän jännä tyyli vaan kaverilla ja nyt kun istuminen on niin jees, ei hirveesti liiku - kapuu ylöspäin ja istuu :)

Inhaa, ku mä oon nyt vaihteeksi jossain vilustumismoodissa - räkä valuu. Toivottavasti menee pian ohi, niin nättejä ilmoja lupaillut.
 
Meillä myös koitetaan kovasti päästä konttaus-asentoon,muttei vielä ymmärretä laittaa jalkoja oikeaan asentoon. Ryömii tai vetää oikeastaan itseään käsillä ja jalkoilla potkii vauhtia :D yöt menee vähän vaihtelevasti, joskus nukutaan aamuun ja välillä syödään jopa 2 kertaa yöllä. Me ollaan lisätty oikeaa ruokaa viiteen kertaan päivässä + korvike. Muuten arki menee tosi hyvin, paitsi että itsellä on ollut todella hankala kuukausi :/ olen joutunut ravaamaan sairaalassa selän takia, välilevyn pullistuma vaivaa, en pääse kunnolla kävelemään ja pojan nostelu on todella vaikeaa..aamuisin en saa edes sukkia jalkaan. Tramaleja olen joutunut syömään että pystyy lasta hoitamaan. Mies on töissä joten hoitovastuu on kokonaan minulla :/ onneksi pääsen ihan pian magneettikuvaukseen jospa sen jälkeen keksitään jotain millä saa kivun pois ja elämä helpottuu! Henkisesti ja fyysisesti ollu todella rankka alkukevät :/ onneksi ylihuomenna tulee vähän piristystä elämään, lähdetään miehen kanssa kaksin Helsinkiin katsomaan yhtä keikkaa! 3 päivää yhteistä laatu-aikaa! Kyllä tekee hyvää! :)
 
Tanne lokakuihin tullessa nain etusivulla raskausvatsan ja tuli kaihea olo kun ajattelin viime vuotista raskautta. Raskausaika oli minulla todella ihanaa aikaa. Voin niin hyvin eika ollut mitaan vaivoja lukuun ottamatta kasien turvotusta. Nyt kroppa on kuin lahopuu...selka on kipea ja hartiat jumissa.

Tanaan kaytiin laakarilla kun poika on saanut allergiset reaktiot korvikkeeseen (eri merkkeja) jota olen tarjonnut mukista. Kiinteat ei vielakaan oikein maistu kunnolla. Tanaan kokeiltiin mansikkaa ja tuli kunnon irvistys. :)

Hain tyopaikkaa ja minut kutsuttiin ilmeisesti varasijalta haastatteluun, johon liittyy myos esitelma ja ryhmakeskustelu. Sain tietaa tanaan ja se olisi ensi maanantaina mutten saa hoitoa jarjestettya pojalle niin nopeasti enka usko etta saisin mitaan jarjellista sanottua joten en sitten mene. Harmittaa vahan kun arvelen etta se olisi aika hyva tyopaikka.
 
Etanainen, onpa hankala tilanne ollut. Eikä ihan joka paikkaan viitsi vauvankaan kanssa mennä, vaikka olisi se voinut kivasti sotkea muiden ryhmäkeskustelufiiliksiä kun tuijottaisivat söpöä vauvelia. Toivotaan, että joku hyvä tilaisuus tulisi pian taas tarjolle!
 
No niin paremmin nukutun yon jalkeen ajatus juoksi sen verran paremmin, etta muutin mieltani kun mieskin ajatusta tuki. Eli aion menna haastatteluun, jotta saan kokemusta, jos vaan mies saa jarjestettya etatyopaivan ja lahtee sitten hengailemaan pojan kanssa sinne haastattelupaikan kulmille, jotta voin valilla kayda poikaa imettamassa. :) Hadassa keinot keksitaan.
 
Mahtavaa Etanainen!! Tosi kiva että sun mies tukee ja järjestää asiat niin, että pääset haastatteluun!
 
Takaisin
Top