Toukokuun turinat

Triina

Asioista perillä oleva
Lokakuunmammat 2014
Lokakuunmammat 2015
Nyt onkin jo toukokuu, joten jatketaanpa juttua tänne!

Vein just pojan mummolaan ja istun sohvalla täysin toimettomana. Mitä mä tein ennen vauvan syntymää? :D
 
Me ei olla vielä hoitoon viety poikaa, mutta tunne on tuttu, kun kaveri nukkuu pidemmät päikkärit, kun olin olettanut. Ei sitä tiedäkään, mitä sillä kaikella vapaa-ajalla oikein tekisi. :)

Nautihan Triina vapaapäivästä ja -illasta! Teille tulee varmasti huippukivaa :)
 
Emmie14 toivottavasti tytar asettuu. Mina olen laittanut esim oman kaytetyn paidan pinnikseen ja yrittanyt pysya mahdollimman paljon kotirutiineissa sillon kun ollaan oltu muualla.
 
Kuulostaa kamalan turhauttavalta ja raskaalta Emmie! Tuon takia muakin epäilyttää meidän herkkiksen kanssa matkustelu... Toivon tosiaan, että vauveli rauhoittuu ja saa nukuttua jonkin verran.

Meillä äiti tuli kylään ja kuten aina, siitä enemmän vaivaa kuin apua. Tuputtaa koko ajan jotain neuvoja, yleensä itsestään selviä tai sitten sellaisia joihin olen jo monta kertaa ottanut kantaa (ei, vauvalla ei ole kylmä, eikä sille voi antaa vielä leipää kun se ei sitä osaa syödä. Jne). Sitten se ei osaa ollenkaan varoa metelöintiä kun lapsi nukkuu, edellyttää palvelua ja vaikka aina meinaa auttaa yöheräämisissä niin lopputulos on, että auta. Nyt siksi, että on liian raskasta juosta aina yläkertaan kun vauva huutaa. Hänen pitäisi saada vauvan huoneessa olla, mutta hän herää yleensä jo aamu kolmelta tai neljältä ja alkaa katsoa läppäristä tv:tä. Kun tätä ei voi vauvan huoneessa tehdä (koska kielsin), niin hän ei sitten osallistukaan. Ja nyt kuuntelen kun se kolistelee keittiössä kaikkea. Olen toki itse melko herkkäuninen, mutta voisi silti yrittää edes toimia hiljaa, vaikka hänen mielestään ei voi olla, että kuulen hänet yläkertaan. Puuh. No, vain yksi yö tätä. Edellinenkin vain meni tunnin pätkissä.
 
Pah, tuntuu niin tyhmältä valittaa, oon kuiteski saanut viime yönä nukuttua ihan hyvin MUTTA tää raskaus on selkeesti herkistänyt mun unta. On taas tää raivostuttava ongelma miehen kuorsauksen kanssa! Niiiiiin rasittavaa... menee hermo, ku ei toi vaan tajua hommata jotain nenäsumutetta tms jos ja kun kuorsaus kerta johtuu siit, et on tukossa! Perskules. Niin ja kuorsashan se jo vuosi sitten... ... ....

Niin ja Karpo on kans nukkunut hieman levottomasti - herää noin tunti nukahtamisen jälkeen, just ku on ite saanu unta, itkemään. Rauhoittuu kyllä nopsaa. Liekö nää niit puolenvuoden juttuja? Ihan ku kaveri näkis pahaa unta. Sit aamuyöstä herää hengailee, eli siis veivaamaan ja huutelemaan, sitä perus karpostuffia... saattaa tunti vierähtää, ennen ku saa taas kaverin uneen :P ja sit joutuu ite vielä taistelee et saa kuorsaukselta unta... *huoh*

Tänään kyllä herättiin vast kasilt!! eli siis ihan hyvät unet kaikest huolimatta :)

Meidänkin kyllä pitäis pikku hiljaa antaa Karpo hoitoon... ihan vaan, et tottuis muihinkin hoitajiin. Lähinnä siis miehen isovanhemmat tai kummitäti. Aika menee kuitenkin niin nopeasti, et kohta on jo marraskuu... vaikeata sit antaa poikaa hoitoon, jos ei oo muihin tottunut.

...niin ja sit ku poika on hoidossa, mitäköhän sitä tosiaankin tekisi? :D
 
Ei mulla kyllä ole vielä kertaakaan ongelmaa keksiä tekemistä kun poitsu on ollut pois :D toisaalta mä olen kyllä alusta asti ollut säännöllisesti jossain (koska koliikkipulloja ei jaksa kuunnella joka ikinen päivä koko päivä) niin, että poika on isän kanssa niin ei ole tottunutkaan siihen, että ollaan koko ajan yhdessä.
 
Joo oon mäkin ollut säännöllisesti pojasta erossa ja nyt eka yökin erossa meni hyvin!!! Jokainen asianomainen on iloinen. Äiti ja isi saivat nauttia pitkälle yöhön, poika oli ollut iloinen ja hyvin nukkuva vesseli ja isovanhemmat ovat onnesta pyöreinä ja tohkeissaan ihanasta lapsenlapsesta. Suosittelen! Teki hyvää ja nyt on kivaa halia poikakultaa :)
 
Tai oonhan mä ollu jo kaks kertaa yön erossa pojasta, mut ekan kerran poika oli isän kanssa niin ei lasketa :D
 
Me mennään semmosille "festareille" ko kestää yhden illan ni 15. päivä ja sillo poikaset menee yöks mummille ja pappalle. Se on pikkuselle eka yöreissu :) Tosin yks ilta oli vähä harjotust jo ku oltii treffeil ja E:n kummitäti laitto pojat nukkuu. Tääl se ol huutanu pää punasen :D Mä oon myös nyt alottanu harjottelun eskarissa ni iskä on päivät poikie kaa.
 
Meillä poika on ollut 4-5 kertaa hoidossa niin, että ollaan miehen kanssa oltu jossain. Joka keralla ollaan oltu max. 4-5 tuntia poissa ja kahdella kerralla kummitäti on laittanut pojan nukkumaan. Tosi hienosti on mennyt joka kerralla, ei mitään ongelmaa. :) Yökylään en taida ihan vielä raaskia antaa, mutta ehkä sekin kesän mittaan tai syksyllä viimeistään. :)
 
Nyt kun poika on 6kk niin voin sanoa etta hieman helpottaa. No yot nukutaan vaihtelevasti. Viime yona poika herasi kolme kertaa ja jumppailikin, mutta muutosta parempaan on:
- poika nukahtaa pinnikseen paikkareille ja muutenkin nukkuu pinniksessa eika tarvise enaa nukuttaa kantoreppuun ja kavella
rappusia edestakaisin (yli 8kg jytkyn kanssa se oli raskasta) ja minun ei tarvitse enaa jaada sankyyn hanen kanssaan
-poika on nyt alkanut nukkumaan pidempia paikkareita myos kerran paivassa 4-5kk oli vain 30-60min
- poika malttaa olla rattaissa eika tarvitse joka kerta jannittaa miten ulkoilureissut menee

On ollut todella raskasta kun poika on ollut niin kiinni minussa ei muita hoitajia ole kuin mies viikonloppuisin. Nyt siis tuntuu mukavalta nama paivat kun valilla saa vahan levata silloin kun poika nukkuu pitkia paikkareita.
 
Meillä ei onneksi oo ihan kamala sylikissa tää poika, koska just tämmösen 10-kilon jässikän kanniskelu ei oo kivaa... mut kyllä mä voin sanoa, et tää tiivistynyt kakkaustahti syö naista. Ihanaa ku poika venkslaa ja yritä nyt siinä tahmakakkaa irrotella... :D Ranteet huutaa hoosiannaa.

Piti jo aiemmin tossa muuten kirjotella, ku siirryttiin perhepedistä pinnikseen (oli muuten tosi rankkaa mulle) ja kuinka helposti se sujui. Olin varautunut pieneen huutokonserttiin, muttei ei mitään. Ihan tyytyväisenä nukahti ja nukkui sit aamuun... :) ähellys ja jumppaaminen kyllä välist herättää, kun ollaan kuitenkin samas huoneessa. Toisaalta eipä tuo mitään, joudun kuiteski herää vessaan väh 2 krt yössä.
 
Meillä on kyllä sylimyyrä! Oppi viikonloppuna myös ojentelemaan käsiään, että "syliin, syliin". On kyllä ihanaa että tykkää olla sylissä, mutta mulla alkaa olemaan jo ihana mahakumpukin, joten ton reilun kahdeksan kilon kantelu voi jossakin vaiheessa olla hieman haasteellista. Mutta täytyy nyt nauttia, koska tuskin sylimyyräily kiinnostaa kun liikkeelle lähtee :)

Toi "äiti" -äänne on nyt niin selkeä, että oon miettinyt mistä sitten tiedän kun poika sanoo sen oikeasti sanan oikeassa merkityksessä? Nyt on tullut myös "tu-ti" ja "ka" -äänne. Todellakin keskittyy verbaaliseen etenemiseen, edelleenkään ei ole jalkoja löytynyt :D
 
Triina, meilläkin on tyttö jo usean viikon sanonut äi-ti/äi-tä, (sain nauhallekin selvän äiti-sanan :Heartred), mutta sitä myös mietin että milloin sanoo sen ns tarkoituksella...
 
Meilläkin tulee äittä, ja nyt on alkanu tulemaan mamma. Sanon ite kyllä korviketta usein mammaksi niin mietin et onko oppinu siitä. :D
 
Hieman tunteet kuohuu etenkin näin kuumeessa. Ei päästy lähipäiväkotiin. Se minne päästiin on 4km päässä, mutta ei työmatkan varrella vaan monen liikennevalon takana eri suuntaan. Eli pitää kuskata aina autolla, lähteä töihin 25min aiemmin ainakin, omistaa kaksi turvaistuinta jne... Ei ehkä harmittaisi niin paljon jos lähipäiväkoti ei olisi 150m meiltä :sad001
 
No voi p***a JaneDoe. Ymmärrän ketutuksen erinomaisen hyvin. Tosi tylsä juttu!
 
Semmonen aika keskiverto aika sille et laps oppii ymmärtämään sanojen merkityksiä on 8-10kk

Muoks. Ja keskimäärin n. 9kk alkaen sit alkaa tietoisesti tuottaa sanoja
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top