Tammikuun turinoita :)

ohoh..niinpäs olikin menny mulla tipat sekaisin! siis juu, säilyy d-tipat.

missähän vaiheessa pitäs vauvaa viedä lääkäriin kun on edelleen räkänen ja yskii... 

 
mä varmaan oisin vieny jo...tosin,oon aika hätänen ja hysteerinen jos kyse on vauvasta..
 
Kannattaa varmaan käydä näyttämässä vauvaa. Mun kaverin vauvalla 3 viikkosella oli jo elämänsä ensimmäinen korvatulehdus. Tosin hän ei siihen saanut mitään, mutta tulipahan tarkastettua ja tiedettyä mikä vauvalla oli, kun nuha pitkittyi.

Me varattiin eilen Ikaalisista mökki hiihtolomalle. Ollaan perillä tosin vain viikonloppu, mutta hyvin siinäkin ehtii polskia kylpylässä ja käydä esikoisen kanssa Ti-Ti-nalle talossa. Mukaan lähtee mun vanhemmat hoitamaan Aleksia, joten saadaan antaa nyt huomiota esikoiselle koko perheen voimin.

Nyt pitäis myös alkaa miettimään, mitä tekis tulevana kesänä. Meillä on silloin 5-vuotis hääpäivä ja alunperin piti lähteä kahdestaan jonnekin matkalle. Mutta nyt tää Aleksin syntymä muutti suunnitelmat, kun ei sitä raaski jättää vielä hoitoon viikoksi. Eikä toisaalta kyllä huvita lähteä tällä katraalla reissuun. Sen verran rasittavaa homaa on tuo lentomatkustaminen kahden ja jo yhden pienen kanssa.

Meillä menis nykyään yöt ihan kohtalaisesti mutta joku kumman vaihe on aina tuosta aamu kolmesta kuuteen. Silloin ähistään ja puhistaan niin, ettei kyllä itse saa nukuttua. Tämän takia yöunet mulla jää helposti siihen kolmeen neljään tuntiin. Aleksi on taas myös jättänyt sen viiden tunnin uniputeken pois ja nyt herätään jälleen kolmen tunnin välein. En tiedä miten sitä jaksaa. Olo on kuitenkin vielä ihan siedettävä. Enkä osaa päivällä nukkua, vaikka kuinka yritän.
 
Naadja, kunpa meilläkin vähitellen jäisi klo 01 syönti. Mio ei paljoa yösyötöillä syö, joten hyvin mahdollista :)
 
Meille iines neuvolalääkäri sano, että sitte jos lämpö nousee 38 asteeseen tai jos vauva muuttuu jotenkin väsyneeks, ruoka ei maistu tms, ni sitte lääkäriin.. eipä ne siellä pienenkään flunssalle voi muuta tehdä, kun todeta että flunssaa on ja paranee aikanaan - eri asia jos vauva menee huonoon kuntoon, ni saatetaan tarvii sairaalahoitoakin - nesteitä yms jos ei itse suostu syömään.

Meillä nuhasta selvittiin ihan vaan suolatipoilla ja ahkeralla niistäjän käytöllä. Yski myös välillä kovasti ja oli kyllä säälittävän kuulosta mut eipä sille mitään voinu.

Tietty jos kovin huolissas oot, ni toki käy näyttämässä lääkärissä :)
 
Päivän kotiäiti vinkki.. jos hiukset on kauheen rasvaset, eikä aikaa niiden pesuun ole - ni kokeilkaapa vauvan talkkia! Imasee suurimman rasvasuuden hiuksista pois ja tulee kivan puhtaan olonen tukka! ..en tiä kuin toimii jos on tummat hiukset, mut vaaleissa ei ainakaa näy - antaa vaan kivan hehkun emoticon

Nimim. kiireinen päivä ;D
 
hyvä satu! :D auttaskohan se myös takkuisuuteen ja hikisyyteen :D meilä ollaan tänään taasd vaan ja ainoastaan sylissä eikä kyllä tuu hommista mitään..
 
Vau, hyvä vinkki satu ! :) Pitää joskus kokeilla toimiiko tummissaki hiuksissa.. :D
Täällä ollu nukkumapäivä. B nukkunu lähestulkoon koko päivän. Välillä toki on hereillä kun syö ja vähän sen jälkeen ollaan touhuttu ja juteltu, mutta sitten taas uni voittaa. Toivottavasti nukkuu yölläki :)
Mua inhottaa tuo karsta päänahassa, Benjaminilla siis, itellä ei onneksi sitä oo :D :D Eihän se toki vaarallista oo, mutta jotenki inhottavasti näkyy kun ei oo sitä hiusta vielä kovin paksusti. Oon yrittäny sitä öljytä ennen kylpemistä ja välillä oon öljynny ihan muuten vaan. Kaippa se vähenee siitä ajanmyötä.
 
Me ollaan tuota karstaa irroteltu niin että kunnolla öljynny tai rasvannu ja sitte aamulla harjattu ja pesty. Kyllä lähtee :)
 
Meillä kanssa on tuota karstaa ja vaikka kuinka sitä yrittää ottaa pois, ei meillä ainakaan kovin helpolla tunnu lähtevän.
Paljonko muuten pidätte vauvoja masultaan? Meillä Aleksilla menee heti hermot, kun laittaa köllimään masulle. Yritän ptiää kuitenkin paljon lattialla, jotta sais paremman tuen tuosta lattiasta ja auttais liikkumisen harjoittelussa.

Niin se aika vai vierähtää tämän vauvan kanssa. Koko ajan kyllä toivois, ettei se kasvais noin hurjaa vauhtia. Nyt pitää imeä kaikki vauva-aika tuonne muistokoppaan, kun kolmatta ei enää pääse kokemaan. Toisaalta ihanaa, kun kohta saa "oman elämän" takaisin, toisaalta taas hirveän haikeaa. Mutta onneksi nuo lapset ovat ihania, on ne sitten minkä ikäisiä tahansa :)
 
Meil ei karstaa ole, mut mun äiti anto siihen neuvon että jos tulee niin illalla öljyä päähän ja hattu yöks. Aamulla sitte pesee ja harjaa, ni pitäis irrota :)

Mä yritän pitää poitsua päivisin masullaan aina pieniä pätkiä kerrallaan.. tosin vaatii aina tietynlaisen mielentilan jotta viihtyy :D ..ja meillä opittiinkin jo kääntymään masulta ihan ite selälleen :)
 
Mua ihan hävettää ku pidän liian vähän Benkkua lattialla ja ylipäätänsä masulleen...
 
Meillä pyritään olemaan säännöllisesti lattialla. Selällään Silja viihtyy paremmin mutta masullaan vaan pari minuuttia. Ollaan sitten monesti päivässä vähän kerrallaan...

Vauvauintia olis mukava aloitella...minkähän ikäisenä sinne otetaan? Meillä on naapurikaupungissa ryhmä, ihan siedettävän matkan päässä. Ja huomenna olis tarkoitus mennä tutustumaan MLL:n vauvaryhmään. Kiva, pääsee näkemään muita samanikäisiä vauvoja! Vähän virikettä mammalle ja muksulle! Ja ihana kun on lauhtunu, tänäänkin päästiin virkistäytymään vaunulenkille. Mamma oli ihan hikinen kun tuolla kylätiellä porskutettiin pari tuntia...hyvä treeni!

Raskausaikana muutes mietin että ottaisko tatuoinnin juhlistamaan lapsukaista. No en ainakaan vielä ole ottanu vaan nyt mies on alkanu puhua että josko...saas nähä millon neula värähtää;) Sitä odotellessa ostin tuohon vasempaan nimettömään kihla- ja vihkisormuksen lisäksi saman sarjan sormuksen, johon kaiverrutin lapsen nimen ja syntymäajan. Joskus tulevaisuudessa Silja saa sen sitten perintönä tai vaikka 18-vuotislahjaksi...

Ai niin karstasta: laitoin Aqualan Oilia ja annoin vaikuttaa puolisen tuntia. Harjaamalla lähti eikä ole sen koommin näkynny!
 
Haha, kiitti vinkistä satu :D

Meillä tyttö oli ekaa kertaa tänään pari tuntia hoidossa, ei kuulemma inahtanutkaan koko aikana :) Piti tolle ukkelille käydä ostaa ristiäisiin vaatetusta. Oli ihan omituista olla kahdestaan liikenteessä :0 :D

Ristiäisistä tulikin mieleen että... Ollaan yritetty pitää salassa kaikilta nimi sunnuntaihin asti (ristiäiset siis sunnuntaina) paitsi miehen äidin piti saada välttämättä tietää kun halus kaivertaa lahjaansa nimen... No, nyt kun vietiin tyttö hoitoon pappansa luo, missä asuu myös miehen pikkuveli, niin ne kumpikin ties sen nimen :( Hei ovelle tuli vastaan tervehtii tytön nimellä ja sitten... "Mites te nyt siihen nimeen päädyitte? Olisko kuitenkin toinen nimi parempi kuin ensimmäinen?" Otti jo päähän nuo kysymykset plus sitten se, että poikaystävän äiti oli mennyt kertomaan nimee eteenpäin, vaikka olin painottanut ettei sais. Nyt siis koko miehen puolen suku tietää jo nimen. :< Miehen äiti on vähän hölösuu...
Meidän suvun puolella kun on ollut perinteenä, että vasta ristiäisissä saa kaikki tietää nimen, ja niin sen olisin halunnut menevän nytkin :/ Poikaystävä vaan sano et "No olishan ne sen muutenkin saanut pian tietää, ei tuo mua ainakaan haittaa." Perkele kun ei sekään tajua.
Ottaa pannuun! >:/

Ja anteeks omanapaisuus.


...niin joo, piti kysyä että kuolaako teidän vauvat? Täällä tyttö kuolaa aikalailla ja nyrkki maistuu. Eikai nyt vielä voi hampaita tulla?
 
alina, ai että oisin suuttunu NIIN paljon jos meillä ois käyny noin.
 Me annettiin kummeille suljetussa kirjekuoressa nimi ym. eli jos halusivat kaiverruttaa lahjaan nimen niin antoivat kultaliikkeeseen suljetun kirjekuoren...
 
Täällä kans miehen hölösuu sisko kuulutti nimen ympäri kyliä ennen ristiäisiä...idiootti... Jos hänen oman lapsen nimestä olis ollu kyse, niin hirveä show olis siitä tullu. Ja ennen papin tuloa ristiäisiin hän siellä huuteli pojan nimeä koko ajan. Minun puolen väki ei tienny nimeä, mutta siinäpä se kaikille selväksi tuli emoticon
 
Kurjaa tuollanen.. Onneksi me saatiin pidettyä omat suumme kurissa eikä kerrottu ihan kellekkään pojan nimeä ennen ristiäisiä :)
 
Tosta karstasta... se saattaa äityä tosi pahaksi, ja silloin ei missään nimessä saa laittaa öljyä. Öljy vaan pahentaa (jos on jo valmiiksi paha). Sitten kannattaa kokeilla Sibicortia (saa apteekista ilman reseptiä). Meillä lähti kerrasta. Karsta nimittäin saattaa olla myös sieni, jolloin se ei öljyllä lähde.

Me ollaan masullaan joka päivä ainakin puoli tuntia plus, että nukutaan masullaan. Se on motoriikan kannalta tärkeämpää kuin selällään olo. Ja jos on vauva aina selällään, saattaa hänelle tulla littana kallo :(.
 
Vaan eipä kaikki vauva viihdy masullaan. B alkaa kätisemään korkeintaan 5 minsan jälkeen ku on lattialla masullaan.
 
Takaisin
Top