Tammikuiset 2019

Mä oon miettinyt nyt kans tukisukkien hankkimista, kun reilun kuukauden päästä olis yli 4h lentomatka. Siellä kun ei välttämättä pysty kauheasti jaloittelemaan.
 
Mä oon miettinyt nyt kans tukisukkien hankkimista, kun reilun kuukauden päästä olis yli 4h lentomatka. Siellä kun ei välttämättä pysty kauheasti jaloittelemaan.

Kannattaa laittaa lentosukat JA jaloitella JA juoda paljon vettä, jos lentelee raskaana ollessa :) Toki muutoinkin lentäessä.
 
Heipä hei.

Palasin tänne pitkän tauon jälkeen. Meillä ollut haastava kotitilanne, kun tuli avioero ja nyt meneillään kiista esikoisen tapaamisista ex-miehen kanssa. Taustalla exän lapasesta lähtenyt alkon käyttö ja luottamuspula salaa juomisen paljastuttua.
Nyt meillä uusi koti ja laskettu aika mulla 4.1. Viikolla 20 ollaan ja vauvan liikkeet tuntuu reippaasti.
Luin nuita aikaisempia keskusteluita, ja monella oli ajankohtaisena vaunujen hankinta. Mulla oli ekan kans Emmaljungat, jotka kulkivat kyllä hyvin sohjossakin, mutta muuten isot ja kömpelöt. Nyt ostan kaverilta Britaxin olisko ne Agile merkkiset vaunut ja niihin sopivan turvakaukalon. Sivusta seuranneena olleet näppärät kaikin puolin. Kaukalo on hieman painava, mut vauvan voi laittaa vaikka rengasliinaan kun vie autolle niin ei tarvi kuljettaa kaukalossa.
Tukisukat on ollut täälläkin jo tarpeen töissä, tosin nyt oon sairaslomalla henkisen jaksamisen vuoksi. Toivottavasti kaikilla sujuu odotus hyvin. Voimia ja haleja niille, joiden tilanne on hankalampi.
 
Heipä hei.

Palasin tänne pitkän tauon jälkeen. Meillä ollut haastava kotitilanne, kun tuli avioero ja nyt meneillään kiista esikoisen tapaamisista ex-miehen kanssa. Taustalla exän lapasesta lähtenyt alkon käyttö ja luottamuspula salaa juomisen paljastuttua.
Nyt meillä uusi koti ja laskettu aika mulla 4.1. Viikolla 20 ollaan ja vauvan liikkeet tuntuu reippaasti.
Luin nuita aikaisempia keskusteluita, ja monella oli ajankohtaisena vaunujen hankinta. Mulla oli ekan kans Emmaljungat, jotka kulkivat kyllä hyvin sohjossakin, mutta muuten isot ja kömpelöt. Nyt ostan kaverilta Britaxin olisko ne Agile merkkiset vaunut ja niihin sopivan turvakaukalon. Sivusta seuranneena olleet näppärät kaikin puolin. Kaukalo on hieman painava, mut vauvan voi laittaa vaikka rengasliinaan kun vie autolle niin ei tarvi kuljettaa kaukalossa.
Tukisukat on ollut täälläkin jo tarpeen töissä, tosin nyt oon sairaslomalla henkisen jaksamisen vuoksi. Toivottavasti kaikilla sujuu odotus hyvin. Voimia ja haleja niille, joiden tilanne on hankalampi.

Voi onpa inhottava tilanne sulla. :sad001 Hyvä kuitenkin, että palasit tänne, täältä saa varmasti tsemppiä ja tukea!
Ihana, että olet löytänyt uuden kodin ja että vauva ilmoittelee itsestään liikuskelemalla. Toivottavasti tapaamiskiistakin kääntyy parhain päin ja pääset pian keskittymään rauhassa arjen uudelleenrakentamiseen. Paljon voimia ja jaksamista! :Heartpink
 
Voi onpa inhottava tilanne sulla. :sad001 Hyvä kuitenkin, että palasit tänne, täältä saa varmasti tsemppiä ja tukea!
Ihana, että olet löytänyt uuden kodin ja että vauva ilmoittelee itsestään liikuskelemalla. Toivottavasti tapaamiskiistakin kääntyy parhain päin ja pääset pian keskittymään rauhassa arjen uudelleenrakentamiseen. Paljon voimia ja jaksamista! :Heartpink
 
Hei kaikille! Vieläkö ehtii mukaan keskusteluun? Puolivälin yli päästy jo mutta vasta nyt sain aikaiseksi liittyä. Lukenut olen kyllä silloin tällöin. Toinen tulossa ja ulkomailla asutaan ☺️
Tottakai mahtuu :) onnea puoliväliin pääsystä!
 
Hei kaikille! Vieläkö ehtii mukaan keskusteluun? Puolivälin yli päästy jo mutta vasta nyt sain aikaiseksi liittyä. Lukenut olen kyllä silloin tällöin. Toinen tulossa ja ulkomailla asutaan ☺️

Juu mukaan vain.
Nyt vaan viestejä kirjoittelemaan ahkerasti tänne tammikuisiin niin pääset salaisten puolelle, missä keskustelu on paljon aktiivisempaa...
 
Tervetuloa mukaan. :happy: mulla pitäis vielä muutama viesti raapustaa ni sitten salaiselle puolelle.... Pitää nyt aktivoitua ihan tosissaan. :)
 
Juu mukaan vain.
Nyt vaan viestejä kirjoittelemaan ahkerasti tänne tammikuisiin niin pääset salaisten puolelle, missä keskustelu on paljon aktiivisempaa...

Hyvä tietää! Ajattelinkin että täällä oli ollut viime aikoina hiljaisempaa...
 
Itse kuulun molempiin, mutta jäänyt kirjoittelu kun palasin töihin omalle työpaikalle reilun 3v tauon jälkeen. Ja jotenkin niin väsynyt vuorojen jälkeen.
 
Sama täällä. Työ vie kaiken energian ja muu elämä lopun ajan. Muiden tekstejä seuraan kuitenkin aktiivisesti.
 
Sama kanssa täällä että töiden jälkeen niin väsynyt ettei jaksa enää kirjoitella tänne. Mutta oon käynnyt säännöllisesti kattomassa keskusteluja täällä
 
Miten olette jaksaneet töissä? Tää väsymys on tällä hetkellä mun ainut vaiva, mutta äkkiä se voi muuttua suuntaan tai toiseen.
 
Miulla on jääny aika vähälle tää tänne kirjottelu. Joku tuolla kyselikin onko ollu vähäistä painonnousu, miulla nyt rv 22+1 ja paino on noussu vaan kilon lähtöpainosta. Ru oli ja poikaa lupailtiin meijän tyttölaumaan [emoji170] :) tytöistä on kyllä tullu painoa tämänkin edestä, ja edellisiä raskauskilojakin on vielä niin saa ollakki hitaampaa tää painonnousu, vielä kerkii nousta kun vauvakin oli kasvanut hyvin. Neuvolakin vasta ens viikolla, saa nähä tuleeko mitä sanomista. Joko ootte päättäny otatteko äitiysavustuksen pakkauksena vai rahana?
 
Mulla on nyt rv23+5 ja painoa tullut 4,2kg
Vähäisempää onneksi kuin esikoisesta (josta kiloja jäljellä), mutta vielähän niitä ehtii kertyä :nailbiting:

Laitoin eilen hakemuksen menemään. Me otamme tällä kertaa rahana, kun kaikki tarpeellisin löytyy, enkä pidä yhtään tuosta tän hetkisestä äitiyspakkauksesta:grin ei minun makuun!

Ja Onnea Jenni poikalupauksesta :)
 
Miten olette jaksaneet töissä? Tää väsymys on tällä hetkellä mun ainut vaiva, mutta äkkiä se voi muuttua suuntaan tai toiseen.

Todella hyvin, kun alkuraskauden väsystä selvisin. Oon ollut superenerginen suorastaan ja sanonut varmaan joka päivä ääneen miehelle, miten kiitollinen oon tästä hyvinvoinnista ja energiasta.

Noh. Eilen sitten menin töiden jälkeen (raskaana oleville tarkoitettuun) jumppaan ja pyöräilin päivän aikana lähes 30 km. Oon siis muutenkin pyöräillyt päivittäin. Illalla supisteli ja tänään jatkui :sad001 Ei ole kipuja tai mitään ja levossa rauhoittuu, mutta kylläpä turhautti! Toivottavasti on nyt ihan normaalia ja menee itsekseen ohi. Tuun hulluksi, jos en pysty liikkumaan ja touhuamaan.

Tänään 20+3

Painon kanssa meni niin, että ensin nousi neljä kiloa hetkessä mutta viimeksi oli laskenut. Kokonaisnousu taitaa olla 1,5 kilon luokkaa. Mulla ei siis tarvitsekaan nousta paljon, kun ennestäänkin oli ihan riittämiin.
 
En enää jaksa edes kertoa mun jaksamisesta :D tuntuu etten muuta täällä teekään kuin valita kuinka kaikkialle sattuu yms :hilarious:

T. Kaiken muun lisäksi liitoskivut yltyneet to-de-lla koviksi..’Auts!
 
Esikoisen kanssa olin töissä vielä 9 päivää ennen synnytystä. Tällä kertaa väsymystä tuntuu olevan sen verran enemmän että en taida niin pitkään jaksaa vaikka ei fyysisestä työstä olekaan kyse. Unettomuuden kanssa alkaa olla vähän ongelmaa mutta onneksi ei vielä mitään fyysistä sen kummemmin.

Sympatiat kaikille joilla liikkuminen on rajoittunut ja keho kipuilee! Ja tämä on ihan hyvä paikka niistä valittaa
 
Takaisin
Top