Syyskuun turinat

Pikkus täälläki koitettu kotidopplerilla kuunella, mutta ihan huvin vuoksi vaan, en uskonutkaan että ne ihan vielä kuuluu, tosin nyt vois lähempänä 11 viikkoa alkaa kuunteleen. Millanen laite sulla on? Minä ostin tuttavalta käytettynä, mutta hän oli sen ostanut raskauskeijusta ja laitteen pitäis olla melko hyvä. Maksoi sen pikkusen alle 100€, mut oli tosin kyllä tarjouksessa silloin jotain 55€(?). Tänään ajattelin vielä kokeilla, mut sit oottelen viikon ja kokeilen taas sitten seuraavan kerran. Onhan mulla kyllä se ultrakin jo ens viikon keskiviikkona, eli sinnekkään ei oo ku reilu viikko ennää! (:
 
Impula, Mulla on sieltä raskauskeijusta myöskin. Tilasin ihan sen halvan version, oliko se nyt joku angelsounds nimeltään. Sellainen puna valkonen. Sillä kuuluu kyllä ihan hyvin, mutta oon hiukan pettyny siihen osaan mikä on vatsan päällä, kun se on sellanen littana. Pyöreä pää olis helpompi kun tuo mikä on littana niin se sotkee ihan älyttömästi sitä geeliä joka paikkaan :( Ja se makso muistaakseni sen n.40e. En kyllä raaski uutta tilata ellei toi hajoa tms. Ja tosiaan mä sain sen sillon joskus rv9 ja epätoivosesti satunnaisesti sillä kokeilin ja sit pidin yli viikon tauon ja lauantaina, kun oli 12+3 niin kuului jumputus :) Niinhän siinä luvataankin, että vasta 12viikon jälkeen mut eipä sitä malta olla kokeilematta, kun muutkin kuulleet paljon aiemmin.
 
En tiedä onko mussa jotain vikana, tai puuttuuko multa joku geeni jostain vai miks mua ei stressaa tää tilanne (=raskaus) ollenkaan? Otan kaiken jotenkin tosi lunkisti. Aattelen jopa keskenmenosta niin, että jos tapahtuu niin sitten tapahtuu, ei tässä vaiheessa sille mitään kuitenkaan voi eikä vauvaa pysty pelastamaan mitenkään. Myöskin hössöttäminen on jotain sellaista, joka ei oo ollenkaan mua, vaan ärsyynnyn jos joku alkaa hösäämään (omasta mielestäni) ihan turhasta.

Onko kukaan yhtään samanlainen, vai oonko yksin tämän "oireeni" kanssa? Onhan tää outoa, kun jotenkin jää miettimään että oonko jotenkin julma tai muuta kun en oo pelänny kertaakaan lapseni puolesta.
 
mua niin turhauttaa, mä ono 3 viikno sisään ollut 3 kertaa jo kipeen, nytki kuumeessa ja flunssassa :( Nyt tänä viikonloppuna esikoisen 1v synttärit ja pitäis alkaa kämppää pikku hiljaa saamaa siihe kuosii et täälä voi jtn järkätä, mutku veto iha pois ni ei pysty, jso täs paripäivää yrittäis levätä ja ehk sit pystyis taas tekee jtn :s
 
Voi vitsin parvorokko....olin yhden kaverin kyydissä joka on päiväkodissa töissä ja hän sano että nyt on parvorokkoa liikenteessä...en sen enempää miettiny asiaa...

Tänään sit oli ystävä lapsensa kanssa kylässä ja hän sanoi että myös sen päiväkodissa ollut parvorokkoa ja minä tyhmä menin lukemaan netistä että se voi aiheuttaa keskenmenon jos äiti ei ole sitä koskaan sairastanu...hohhoi...mistä nyt tiedän etten ole sitä sairastanut? Kiva kiva...

Huuhkaja olen samoilla linjoilla että jos elämässä jotain tapahtuu niin ei se pelkääminen siihen auta eikä etukäteen kantsi miettiä mut nyt kyllä sorruin parvorokko pelkoon...hitto

Muuten oireita ei edelleenkään tääl muuta ku tissit välilä kipeät ja tajuton väsymys+ yölliset pissareisut jo alkanut ja heräily..
 
Huuhkaja, harmi että pahoinvointi on palannut :( Mä en myöskään tressaa ja ajattelen samoin, eli jos tämä menee kesken niin ei sille mitään voi. Tuntuu että olen välillä ajatuksissani aika raaka, mutta oon yhdistänyt sen siihen että kun tuo esikoinen on vielä niin pieni niin nyt on muutakin tekemistä kuin miettiä omaa vointiaan kokoajan. Eikä sellasta kunnon vauvakuumetta vielä ehtinyt tulla kuin ennen esikoista (tuskin koskaan tuleekaan kun kuumeilua ehti silloin kestää useamman vuoden). Ja toki tämä on toivottu tulokas vaikka saattaa kuulostaa siltä ettei olisi, en vaan ole(/ehdi olla) niin huolestunut tästä kuin esikoisesta silloin. Ja mun mielestä tää "oire" on paljon parempi kuin se, että stressais ihan kaikesta ja saattais sillä aiheuttaa sen keskenmenon ;)

Eevi^, ja ilmeisesti hyvin kaverit uskoivat sen antibioottikuurin :D Mutta kovasti voimia että jaksaisit ne synttärit järjestää neidille! Paljon onnea Adalle täältäpäin <3

Mellu, hienoa että olo on jo noin paljon parempi ;) Jospa se päänsärkykin jättäis sut rauhaan!

suklaasydän, tervetuloa takaisin elävien kirjoihin! :) Jospa sun pahoinvointi on nyt kadonnut lopullisesti! Onnea vauvamasusta (jos siitä iloitset?) ja tsemppiä ultraan! <3 Muuten, osaisitko selittää miten se venytys menee, joka saattaa auttaa iskias-kipuihin?

Minniäinen, mulla kans tuo väsymys vaivaa vieläkin sen verran etten ilman päikkäreitä meinaa pärjätä :)

Pikkus, ihanaa kun sait itsekin jo sydänäänet kuulumaan <3 Täysi rakko vahvistaa ultraääni-signaalia joten sekin voi auttaa ;)

helmi2012, kyllä se internet on niin antoisa ja samalla niin petollinen paikka :D Toivotaan ettei nyt keneenkään se parvorokko iskis ;)

Pikkus kyseli tuosta 4D-ultrasta. Muakin kiinnostais se hinta ja kokemukset siitä?

Omaa napaskuukkelia; eilen mä sain hetken kokea palan siitä mitä muut kokevat täällä 24/7. Käytiin esikoisen kanssa vaivauinnissa ja sen puolen tunnin aikana piti käydä 3 kertaa huutelemassa pöntölle rivouksia, onneks pojan iskä pysty jäämään altaaseen ettei mun tarvinnu poikaa vessaan aina raahata. Sen jälkeenkin olin 5 tuntia pois pelistä kun mikään ei pysynyt sisällä enkä voinut edes kylkeä kääntää juoksematta vessaan. Pönttöä halin noin puolen tunnin välein vaikkei ollut enää edes mitään varsinaista oksennettavaa. Yöks! Onneks meni ohi eikä tänään oo enää yököttäny, ainoostaan kuvottaunu vähän. Mikä lie merisairaus tai kloorihöyry-myrkytys muhun iski. Ei kyllä käy yhtään kateeks niitä joille tämä on jokapäiväistä.

Noista muista oireista, munkin rinnat alkaa olla arat. Huomasin kun esikoinen kiipeili sängyllä mun päällä, auts! :D Ja pissittää suht useesti, mä kun en yleensä käy kun ehkä 3-4 kertaa päivässä pisulla niin nyt pitää käydä aina herätessä (myös päikkäreiltä) ja ruokailujen jälkeen. Tulee ihan mieleen esikoisen pottailut kun samalla rytmillä mennään :D Onneks ihan vielä en oo alottanu öisin vessassa ravaamaan. Mut kerran oon heränny yöllä syömään kyllä :P
 
Huuhkaja, sama geeni puuttuu minultakin :D En ole stressaaja ollenkaan.
Vaikka tänään ei sydänääniä lääkärineuvolassa löydetty, niin en silti ole juoksemassa yksityiselle ultraan. Eihän se mitään auta. Hallaa vaan tekee lapselle ja itselle kovalla stressaamisella. 4.10. yritetään kuunnella uudelleen, niin kuin tuonne neuvolakuulumisiin jo kirjoittelinkin.

Tuo antibioottikuuri on kyllä niiiiin kulunut tekosyy, ettei kai sitä enää kukaan usko xD

Auh, pääkipee, ei jaksa enää ajatella tai kirjoittaa emoticon

 
Mä kävin esikoisesta 4D:ssä ja makso kelakorvauksien jäljee oisko ollu 80-90e :) ja sieltä sai cd:n mukaan mitä voi kotonaki ihastella kun pikkai liikkuu. Itse ainakin tykkäsin ja ekalla kerralla kun ei kunnolla näkynyt (lähinnä sukupuolta kun sitä lopuks kysyttiin) niin sain viikon päähän ilmasen ajan :) Ja siinä oli joku viikkoraja. oisko ollu et alle rv22 mennessä kun käy niin saa kelakorvauksen ja sen jälkeen ei enää saa. 
 
Huomenta! Täällä on herätty mahtavaan syysaamuun, ruoho oli valkoista kuuran vuoksi. Ihanaa, kun talvi tulee :) Syysiltoina on ollut niin mukava sytytellä kynttilöitä ja käpertyä sohvan nurkkaan neulomaan.

Huuhkaja, täällä on sama tilanne. Esikoisen raskauden suhteen olin aivan paniikissa, kun km oli alla. Nyt olen ottanut TODELLA lunkisti. En ole syönyt edes mitään raskausvitamiineja. Siitä tosin koen hieman huonoa omaatuntoa... Mutta täällä on aivan samat fiilikset, että jos vauva ei ole elinkelpoinen, parempi niin, että menee kesken nyt kuin sitten esim raskausviikon 30 jälkeen. Nyt tosin tämä ajattelu on vähentynyt, kun viime viikolla oli nt-ultra ja eilen sain seulonnan tulokset (21- ja 18-trisomioiden riskisuhde 1:100 000). Nyt on alkanut jopa odottaa vauvantuloa aivan eri tavalla.

helmi2012, soitapas neuvolaan pikimmiten! Jos sinulla on potentiaalinen parvorokkokontakti etkä tiedä, oletko koskaan sairastanut, sinulta pitäisi määrittää parvovirusvasta-aineet. Niistä näkee, oletko sairastanut kyseisen taudin aiemmin. Meillä oli sama tilanne, pojan hoitopaikassa oli parvorokkoa. Kävin pari viikkoa sitten verikokeissa ja kuulen vastaukset ensi viikolla. Jos en ole sairastanut kyseistä tautia aiemmin ja merkkejä on raskauden aikaisesta infektiosta, joudun johonkin erityisseurantaan asian suhteen. Toki olen melkoisen varma siitä, että olen sairastanut, kun olen ollut päiväkotihoidossa 1-vuotiaasta kouluun lähtöön saakka. Mutta parempi selvittää tilanne :)

4D-ultra on minusta siinä mielessä aika turha, että se neljäs D:hän on se aika. Eli 3D-ultrassa nähdään vauvan kolmiulotteinen kuva ja 4D:ssä sama kuva liikkeiden kanssa. Viime raskaudessa tuttu teki minulle rakenneultran ja katsoi myös 4D:llä. En kyllä tuosta ilosta lähtisi maksamaan ekstraa. Toki, jos jollekin esim sukupuolen selvittäminen on ehdottoman tärkeää, 3D:ssä se näkyy varmaan melko varmasti...

Omaa napaa: Täällä vointi hyvä. Raskausakne edelleen riesana. Taas oikein helahtanut uuteen kukkaan :( Vatsaa on alkanut näkyä myös aamuisin, mikä on ihanaa :) Toki kohtu on edelleen tuossa hieman häpyluun yläpuolella, joten eihän se maha mitään oikeaa vauvaa/kohtua ole... Seulan jälkeen ajatukset alkaa siirtyä tästä alkuvaiheesta jo ensi kevääseen, mikä on ihanaa! Ensi viikolla on lääkärineuvola, ja jos siellä saadaan sykkeet kuuluviin, aletaan varmaan laajemmalle kertomaan uutisia.

Nautinnollista syyspäivää kaikille odottajille!
 
aamu81: Kyllä mun kaverit usko :D mä olen siinä kaveripiirissä ensimmäinen joka on saanut lapsen , joten eipä ole kuuleet tutoa tekosyytä ennen eli miks epäillä?

Unelma-Anelma: Uskoivat antibioott kuurin, ku tiesivät vielä että olin oikeesti pari päivää ennen kipeä :D Ja nyt taas :( Juu kiitos koitellaan parannella jotta jaksaa sit siivota tän asunnon synttäri kuntoon. Ada kiittelee näin etukäteen :)
 
Unelma-Anelma kysyin istukasta siis ultraavalta kätilöltä, mutta olisko Rouva Nappula, joka meinasi, että istukan paikkaa ei vielä kohdun pienen koon takia mahdollisesti nää, voisikohan siinä olla syy kätilön vastaukseen? Mene ja tiedä :)
 
Huuhkaja, Mä en stressanut enkä pelännyt yhtään ekassa raskaudessa, kaikki oli jotenkin niin helppoa ja kun ei tiennyt edes mitä odottaa ja mitä tapahtuu niin otin ihan rennosti. Ja kaikki menikin hyvin. Enkä pelännyt siinäkään vaiheessa kun lähdin rv 33 päivystykseen, kun ei ollut tuntunut vauvam liikkeitä yhtään ja lopputulos olikin se että vauva oli kuollut. Nyt pelkään ja stressaan, ja se ei todellakaan ole mitään mukavaa :( Onneks vähä helpottanu, kun np ultra takana ja nyt raskautta seurataan tiiviisti :)

Heidh, Missä kävit 4d ultrassa? kun noin halvalla pääsit korvauksen jälkeen :))

Unelma-alma, Joo mä heti silloin testasin, että kokeilee dopplerilla kun rakko täys ja vieläkin oon kokeillut kun oon ne jo löytänyt niin en oo huomannut mitään vaikutusta siihen :/ tosin neuvolassa sanoi että vauva on jotenkin tosi syvällä niin kuuluu tosi hiljaa. Kun ultrassakin se näky tosi sumeesti vaan ja tuli siks hankaluuksia mittauksien suhteen.
 
4D-ultrasta: Mä mietin viime raskaudessa että pitäiskö käydä siinä, mut sit vanhempi terveyskeskuslääkärimme sanoi että ei suosittele turhaan, koska vaikka ultrasta ei pitäisi mitään haittaa vauvalle olla, niin 4D-ultrassa saattais tulla jotain lämpövaikutusta sikiöön...?! en oo muualta moista kuullut, mut sen verran tuo kommentti vaikutti muhun, etten mennyt sitten "huvin vuoksi" tuohon 4d ultraan. nyt tekis kyllä taas mieli mennä... onko joku käynyt oulussa tai tampereella 4d:ssa?

merihevonen: ootteko katsoneet sitä 4d viedeota jälkeenpäin? kun eikö siitä saa sen cd:n?

dopplerista: ite kuulin sydänäänet jo 9+ viikolla, mutta oli vähän hakemista alkuun ja pienestä kiinni, pienikin ultralaitteen liikautus vaikutti paljon. mutta sitten kun ne löysi ja tiesi paikan, niin jatkossa löysi helposti.

panikoimisesta: itse alan pikkuhiljaa rauhoittumaan sen suhteen :D alkuraskaus oli piinaa varsinkin ennen kun näki ekaa kertaa sykkeen. kyllä se keskenmeno vaan säikyttää. ja lisäks kaikki se masennus ja alakulo mitä tästä pahoinvoinnista on tullut niin aiheutti kyllä epäuskoa ja mielialan vaihtelua. Sen oon kyllä huomannut että viikot on siltikin menneet nopeammin kuin esikoisesta, jotenkin ei edes seuraa viikkomäärää niin paljoa/ota selvää mitä milläkin viikolla sikiölle tapahtuu kuten esikoisetsa. silloin kaikki oli uutta. nyt ei varmaan edes ehdi niin miettiä asioita...

pahoinvointia on edelleen, ei jaksais enää. onhan tää Ehkä vähän paremmaksi mennyt, mut tänään aamu oli ihan hirvee ja eilinen ilta. en puhunut edes koko iltana mitään kun teki niinpahaa. viitoin miehelle et "tuo juotavaa" ja "mä meen lepään" :) toisaalta vähän tragikoomista.

 
Tän vois melkeen laittaa tonne "Oireet"-kategoriaan mut ehkäpä turisen vaan tänne.

Musta on tullut suorasanaisempi näin raskauden myötä. Itselleni ja läheisille tämä on suht koomista, mutta ne jotka saavat tuta tämän suorasanaisuuteni, eivät ehkä ole niin mielissään? :D
Suorasanaisuuteni on huomattavissa toistaiseksi ainakin vahvimmin työelämässä. Oon ennen ollut vähän sellainen "en osaa sanoa ei"-tyyppiä, ja jos joku sanoo minulle jotain ajattelematonta tai tulee kysymään mielestäni jotain tyhmää, niin olen pitänyt sen omana tietonani. EN ENÄÄ :D Siinä on duunin ärsyttävimmät ihmiset jo kuulleet suorat sanani - en ikinä sano kuitenkaan ilkeästi, vaan ihan asiallisesti (tai jankkaamalla jos he jäävät jankkaamaan asiaa). Ilmeistä on kuitenkin nähnyt, että heille (ja toki kyllä minullekin) on ihan uutta, että sanonkin "ei", tai muuta sellaista mitä minulta ei ole tottunut kuulemaan.
Tämäkin fiilis on mulle outo ja uusi, mutta hetken ajateltuani totesin että on paljon parempi fiilis, kun voin sanoa "ei" ilman, että jään miettimään sen jälkeen että loukkaantuikohan joku nyt.
Ihana fiilis! Pitää vaan siihen keskittyä, etten lähde sille tylylle linjalle vaan pidän ystävällisen mutta suorasanaisen linjani.
 
Mulla tää väsymys ja ennenkaikkea unettomuus alkaa nyt pikkuhiljaa käydä liiaksi voimille.
Aivan liian usein herään yöllä, siinä klo 1 aikaan, eikä uni tule sen jälkeen millään.
Se on aivan kamalaa. Sitten mä olen päivisin niin väsynyt.
Olen koittanut sitäkin, etten nuku päivällä, vaan lepään ainoastaan. Koitan ulkoilla ja olla syömättä raskaasti päivän aikana. Mikän ei tunnu auttavan.
Nyt jo kolmatta viikkoa ja väsymys näkyy jo mallikkaasti sielmien alla.
Mieskin sanoo, että stressiä, mutta en mä koe itseäni varsinaisesti stressaantuneeksi.
Toki sitäkin on varmasti, mutta ei se voi näin paljon uniin vaikuttaa...
Mä en enää tiedä mikä neuvoksi emoticon
Mä olen kertakaikkisesti niiiiin väsynyt!

Eilisestä ultrasta sai sentään iloa päiviin :)
Mies ei ikävä kyllä päässyt mukaan, sillä ei pystynyt lähtemään töistä, vaikka
olisi halunnut. Menin odotushuoneeseen ja kaikilla muilla oli siellä mies mukana :D

Häätkin alkavat pikkuhiljaa lähestyä. Ihanaa! :)
Häissä sitten saavat loputkin läheiset tietää perheenlisäyksestä.
Ja on niin helpottunut olo häidenkin suhteen, kun kaikki on hoidettu. Vain ja ainoastaan
sulhasen puku pitää hankkia, mutta sen kerkiää vielä hyvin! Onhan tässä vielä ensi viikko aikaa :)
 
Olikohan se vitsukka, joka kyseli, että ollaanko katsottu sitä 4D-videota jälkeenpäin... Ei olla. En tiedä, miksi. En muutenkaan ruukaa juuri katsella vanhoja valokuvia tms, ehkä sen vuoksi. Minä kävin siis kyseisessä ultrassa sen vuoksi, että esikoista odottaessani rakenne-uä ei vielä kuulunut kaikille pakollisesti tarjottaviin tutkimuksiin enkä olisi saanut sitä ilmaiseksi kunnalta. Tuttava teki siis rakenneultran ja ihan huvikseen katseli 4D:llä. En edes pyytänyt. Pahoittelen suoruuttani, mutta minun mielestäni raskauden aikana ultratutkimuksia tulisi tehdä vain sikiön terveyden kannalta tarpeellisista syistä, ei siksi, että se on vanhemmista ihanaa tai rakenne-uä:ssä ei näkynyt sukupuolta ja haluaa vielä sen varmistaa. Edelleen ei osata sanoa, onko uä-tutkimus sikiölle täysin vaaraton ja tietääkseni suositellaan vain sikiön kannalta tarpeellisia tutkimuksia. Mutta toki jokainen tekee asian suhteen omat päätökset, meidän perheessä kanta on tämä.

PS. Sinänsä "pilkka osuu omaan nilkkaan", sillä kävinhän alkuraskauden uä:ssä. Syy oli se, että aiemmin keskeytyneen keskenmenon saaneena halusin varmistaa, että tilanne on niinkuin pitäisi.
 
Unelma-Anelma: Kuulostaa ihan joltain ruokamyrkytykseltä jos oksentelu kesti noin vähän aikaa. Paraniko olo nopeasti tuon "session" jälkeen?

Muikkis:
Suuret onnittelut morsiamelle! Toivottavasti väsymys hellittää, tai saat edes nukuttua. Minäkin heräilen yöllä, ja joskus ei uni meimaa tulla sen jälkeen millään. Se on kyllä todella ärsyttävää.

Huuhkaja: Sehän on tosi hyvä asia, että osaa sanoa myös ei! Etenkin nyt on tärkeää, ettei stressaa mitään ylimääräistä töissä tai muuallakaan. Fiksut ihmiset eivät loukkaannu vaikka asiasta suoraan sanookin. Hölmöt saattavat, mutta se on sitten heidän ongelmansa, eikö?

Omaa: Mulla pissalle heräilyä lukuunottamatta unenlahjat on parantuneet mielettömästi. Nukahdan joka ilta heti yhdeksän jälkeen nykyään. Missään ei voi iltaisin käydä enää kun ei pysy hereillä kovin myöhään...Mulla on tänään ohjelmassa sellainen kokkauskurssi joka kestää yhdeksään asti. Huolettaa jo nyt se, että ei pääse nukkumaan ajoissa emoticon

Huolehtimisesta/ stressaamisesta: En ole itse stressannut tästä raskaudesta ollenkaan. Ajattelen myös niin, että jos jotain tapahtuu, niin se oli sitten tarkoitettu niin. Ja jostain syystä minulla on koko ajan ollut sellainen tunne, että kaikki tulee menemään hyvin. Tälle ei ole mitään perustetta, mutta siltä vaan tuntuu.
 


merihevonen kirjoitti:
 minun mielestäni raskauden aikana ultratutkimuksia tulisi tehdä vain sikiön terveyden kannalta tarpeellisista syistä, ei siksi, että se on vanhemmista ihanaa tai rakenne-uä:ssä ei näkynyt sukupuolta.

Itse odotin esikoista ja synnytin esikoisen semmoisessa maassa, missä ei ole samanlaisia neuvoloita, kuin Suomessa. Siellä käydään vain lääkärin luona raskauden seurannassa 2-4 viikon välein, ja ultrataan joka kerta, koska esim laitetta sydänäänten kuunteluun ei ollut.
Ihan terve lapsi mulla on :)
 


Minniäinen kirjoitti:
Huuhkaja: Sehän on tosi hyvä asia, että osaa sanoa myös ei! Etenkin nyt on tärkeää, ettei stressaa mitään ylimääräistä töissä tai muuallakaan. Fiksut ihmiset eivät loukkaannu vaikka asiasta suoraan sanookin. Hölmöt saattavat, mutta se on sitten heidän ongelmansa, eikö?

Omaa: Mulla pissalle heräilyä lukuunottamatta unenlahjat on parantuneet mielettömästi. Nukahdan joka ilta heti yhdeksän jälkeen nykyään. Missään ei voi iltaisin käydä enää kun ei pysy hereillä kovin myöhään...


Joo, ollut kyllä ihanan helpottavaa kun voinut oikeesti, tai oikeestaan sanoisinko että olen USKALTANUT sanoa oman mielipiteeni myös sellaisissa tilanteissa, missä yleensä olen vain hyssytellyt (esim vanhempaa työntekijää kohtaan).

Unista mullakin sama, että nukun kyllä ihan hyvin ja ysin jälkeen tykkään jo mennä sänkyyn, mutta öisin heräänkin 3-4 kertaa pissalle. Se on ihan kamalaa! Oon muutenkin kärsinyt yliaktiivisesta rakosta, ja olin saanut jo ennen raskautta vessakäynnit joko nollaan tai enintään yhteen, niin tässä sitä sitten ollaan. Yleensä viimesen pissakäynnin (joka on n. 6:30) jälkeen mulla on jo suht vaikea saada enää unta koska herätys aamuun mulla on 7:20. Sitten oikeastaan vain lepäilen, pahimmissa tapauksissa nukahdan seiskan jälkeen ja sitten herään ihan tokkurassa silloin pienen tovin päästä.

No, eipä tälle oikein mitään voi, rakko vaan on ihan täynnä jo parin tunnin jälkeen. Saa nähä, mikä meininki on sitten parin kuukauden päästä tai loppuraskaudesta :D
 
Takaisin
Top